Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:11

@ Nanne: een visstick? Lachen

Je wordt inderdaad bloednijdig van koters in je weiland die daar niet horen, ik ken de frustraties helaas maar al te goed. Op heterdaad betrappen en de evil buurvrouw uithangen helpt het beste, maar dan moet je ze wel toevallig bezig zien.

Ik vraag me af of je aangifte hiertegen kunt doen. Ik hoop dat de moeder dat achterwege laat, want die staat idd juridisch veel sterker, hoe krom ook.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:12

hmm , flink stroom erop en dan de paarden er iets van weg zetten zodat die niet op hun lazer krijgen ...
en als dat mens wat zichzelf moeder noemt jou durft te vertellen dat jij jou paarden niet goed verzorgd, kan jehaar met plezier melden dat dat dan jou probleem is .

Haar kinderen komen bij jou ongevraagd het erf op zitten aan jou paarden.....en dan kan je vertellen dat zijn haar kinderen haar verantwoording en probleem ....

kortom jij staat volledig in je recht eigen terrein is eigen terrein ,

wat ben ik blij met me stroom draadjes.......

gewoon aangifte doen en dat mams ook even haarfijn uitleggen.

succes ermee iig

siskeh

oww laat de dierenbeschering maar komen, kunnen ze je meteen vertellen hoe je je diertjes tegen die mensen kunt beschermen!

VDB

Geen jasje betalen van dat kind.
Het kind bevindt zich ongevraagd op prive-terrein en neemt het risico om ZELF achter het draad van de paarden te komen. Dat jasje kunnen ze schudden. En al helemaal een ijzersterk verhaal van die moeder dat ze WEL toestaat aan haar dochter om die paarden te verzorgen maar wel een jasje claimen van de eigenaar die NIETS weet van k*tkindertjes die niet willen luisteren en dondersgoed weten dat het niet hun paard is.

Link dat je paarden gevoerd worden met schillen en groente en fruitafval! Wat nou als ze koliek krijgen? Jij weet niet wat er allemaal gevoerd wordt aan je paarden........

Inderdaad een strak plan om stroom op de draden te zetten. Of een bordje verboden te voeren helpt vraag ik mij af. Ik denk dat jij je kan voorstellen hoe eigenwijs die kinderen zijn.

Ik had ze persoonlijk het liefst op heterdaad betrapt. Met ook de mededeling dat als je ze nog een keer ziet, jij dan aangifte doet bij de politie. Wat je overigens ook NU echt moet doen zodat ALS er weer wat gebeurt, jij in ieder geval al een seintje hebt gegeven bij de politie.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:13

kom snel terug met de reactie's !

Ben benieuwd.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:14

Iedereen zegt hier wel dat jij in je recht staat, maar volgens mij is dat nog niet eens waar.
Juist omdat het gaat om jonge kinderen, die ontoerekeningsvatbaar zijn, en omdat jóuw eigendom schade heeft aangericht.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:14

Billy schreef:
Ik zeg vanuit het keukenraam de hogedrukspuit op die krengen....eeeeh kinderen Haha!
Je mag toch gewoon rotzooi van het erf spuiten? Haha! Haha!

ROFL Huilen van het lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:15

Aangifte wegens huisvredebreuk (lees: wei) kan pas als jij duidelijk hebt gemaakt dat die persoon er NIET mag komen.
Gek he? een hek is niet genoeg...je moet bordjes ophangen en ook tegen de moeder zeggen dat je aangifte doet zodra het weer gebeurt.
Er is nu nog te weinig aanleiding voor aangifte wegens huisvredebreuk. Misschien aangifte wegens vernieling?

heb je trouwens niet een flinke stroomklok met een enorme stroomstoot? Misschien wel aardig... Extreme duivel

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:16

En dan het draadje bovenop je hek plaatsen. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om erover heen te klimmen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:17

Ik ben benieuwd of die kids uberhaupt nog het lef hebben om jouw terrein te betreden na wat ze hebben meegemaakt Nagelbijten / Gniffelen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:18

Oh ik wordt echt kwaad als ik dit soort dingen lees! Heb net het hele topic doorgelezen, ben benieuwd. Ik ken deze situaties maar al te goed, vorige zomer ben ik een week lang ieder dag van mijn pony afgevallen omdat hij gewoon niet meer te houden was. Tot dat ik eens twee kinderen betrapte die verdorie de schuur ín gelopen waren en mijn pony al een week lang iedere dag een volle maatschep Haven basis sportbrok gaven! En ik me maar afvragen waarom die pony zo flipte. Heb ben niet kwaad geworden maar heb ze gezegd dat die pony bijna dood was gegaan vanwege hun, heb ze daarna nooit meer gezien. Goed dat je man morgen naar de politie gaat! Korte metten maken met zulke rare mensen!

@Kaka: precies!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:19

eefangel schreef:
Iedereen zegt hier wel dat jij in je recht staat, maar volgens mij is dat nog niet eens waar.
Juist omdat het gaat om jonge kinderen, die ontoerekeningsvatbaar zijn, en omdat jóuw eigendom schade heeft aangericht.

Ik ga mijn vriend even bellen want die heeft hier meer verstand van (Rechtenopleiding)
Maar die kinderen mochten daar in de eerste plaats helemaal niet zijn toch? En dat moeten ze weten ook. Ik ging toen ik klein was ook niet zomaar bij iedereen de achtertuin in. Maargoed, als je al hoort hoe die moeder reageert...dan hebben ze weinig opvoeding genoten. Die dertigers van tegenwoordig zijn bijna allemaal veel te soft voor die kids. En ondertussen groeien er krengen en monsters op. Moeten ze ze eens een weekje bij mij brengen! Niks "ja maar", luisteren zullen ze Whoosh!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:20

eefangel schreef:
Ik ben benieuwd of die kids uberhaupt nog het lef hebben om jouw terrein te betreden na wat ze hebben meegemaakt Nagelbijten / Gniffelen

Kinderen zijn eigenwijs. Die moeder heeft lef om met haar donder verhaal te gaan halen bij Sulei.........

_CS_

Dit is ook 1 van mijn grootste ergernissen.
Kleine kinderen en dieren, paard, hond, maakt niet uit.

Bij mijn pony begin ik al te koken als ze naast de wei staan te kijken haha.
Heb een keer meegemaakt dat iemand mijn pony ging voeren en ook nog durfde te schelden naar mij met nare ziektes.
Die heb ik toen ff te grazen gehad.

Valt me gewoon op, dat ouders tegenwoordig niet meer nadenken over de evt. gevolgen.
Laatst nog, wandelen met mijn pony en vriendin en haar shetlander.
Komen papa en mama aan en die gooien een kind wat ze op de arm hebben van amper een jaar oud, hup zo voor het hoofdje van de shetlander, aaaaaaaaah even aaien.
Nou wat nou, als die shetlander een bijterd is? en je als eigenaar niet op tijd kunt reageren? ze zijn zo gehaait daarin.

Ik laat dan de laatste jaren ook niemand meer aan me pony komen.
Eerder wou ik nog weleens ze laten aaien onderweg ofzo weet je wel.
Nu loop ik stug door en zeg dat mijn pony niet de liefste is en ik geen risico neem.
Ben ik er gelijk vanaf en voor hun een terug deinzend effect (beessie is hartstikke lief voor kids)
De laatste keer dat er een 'ander' aan me pony kwam, ik was aan het wandelen.
Komt er een heel gezin aan, die kerel vraagt me wat, en nog voordat ik antwoord had gegeven, had ie zijn dochter al bovenop me pony gezet voor een foto Boos!

Ouders hebben het te druk met andere dingen tegenwoordig.

ayo

Is er geen rechtenstudent in da house die hier meer van weet? Ik heb wel een wetbundel, maar ik moet eigenlijk leren voor een toets.. Huilen van het lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:21

Wat een bizarre situatie. En een asociale reactie van die moeder.
Persoonlijk vind ik kids die mijn pony lief vinden en willen aaien erg schattig.
Maar zolang ik er niet ben wordt er niet aan mijn pony gezeten. Hoe lief hij ook is met zijn onschuldige ogen en lange manen.
Hij staat gelukkig op een pensionstal waar niet zomaar iedereen kan komen. En de staleigenaar houdt het goed in de gaten.

Ik ben heel benieuwd of het inderdaad de moeder is waar je nu mee praat en wat de reactie is.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 16-11-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:22

echt belachelijk waar is het fatsoen van sommige mensen op vandaag.

Zouden ze het ook fijn vinden als jij hun hond zomaar gaat voeren en naar binnen gaat en die hond mee neemt om te wandelen? Nee dat zie je mensen niet doen want een vreemde hond kan nog wel eens bijten.

Ik hoop dat jullie hier fatsoenlijk uitkomen, zei het net tegen mijn vriend en die al gelijk dat we die bordjes gaan ophangen. Maar moet je die dan weer rond je hele wei hangen? dus ook stel dat iemand vanuit een ander landstuk aan komt lopen dit zichtbaar is?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:23

beantsje schreef:
Aangifte wegens huisvredebreuk (lees: wei) kan pas als jij duidelijk hebt gemaakt dat die persoon er NIET mag komen.
Gek he? een hek is niet genoeg...je moet bordjes ophangen en ook tegen de moeder zeggen dat je aangifte doet zodra het weer gebeurt.
Er is nu nog te weinig aanleiding voor aangifte wegens huisvredebreuk. Misschien aangifte wegens vernieling?

heb je trouwens niet een flinke stroomklok met een enorme stroomstoot? Misschien wel aardig... Extreme duivel

Hoeft niet perse aangifte te zijn bij de politie. Je kan daar ook een MUTATIE laten maken. Heb je er in ieder geval voor gezorgd dat je IETS meer ingedekt bent. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:23

Eindje van het gesprek: de moeder gaat de DB bellen zegt ze, en mijn kerel gaat morgen naar het buro. Verder zijn wij arrogante kakkers is gezegd, twee auto's en paarden en dat terwijl we die arme kids niet eens een verzorgpaard gunnen. Tja, dan ben je uitgepraat vrees ik en rest er niets anders dan naar de politie te gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:24

suleilitha schreef:
Eindje van het gesprek: de moeder gaat de DB bellen zegt ze, en mijn kerel gaat morgen naar het buro. Verder zijn wij arrogante kakkers is gezegd, twee auto's en paarden en dat terwijl we die arme kids niet eens een verzorgpaard gunnen. Tja, dan ben je uitgepraat vrees ik en rest er niets anders dan naar de politie te gaan.

hahahaha wat een mafketel Haha! Haha! Haha!

Apple

Tsja dat lijkt me dan de beste oplossing. Gewoon aangifte doen.

mooney

suleilitha schreef:
Man staat inmiddels buiten, bij iemand die de moeder zou kunnen zijn. Ik gaat mijn neus er ook maar even in steken, later meer.... thanks voor jullie reacties.

Ben benieuwd......

Het is toch gewoon van de gekke Boos! Maar er zijn idd zulke brutale kinderen, zelfs iemand uit mijn klas (Gym 4 !! ) ging tijdens kamp even leuk een wei in om op een paard te klimmen.... En toen ik er wat van zei was ik toch raar Koe

Ik ben als klein k*tkotertje ook eens onder een hek doorgekropen, maar zodra de lieve pony met de oren in de nek op me af kwam zorgde ik wel dat ik weg kwam. Daarna nooit meer zoiets gedaan en zeker niet aan mijn moeder verteld, ik schaamde me dood (en toen was ik 7 ofzo)

fjordjes

Sjees, asosociaal zeg! Nou de dierenbescherming kan er weinig van zeggen! Succes!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:25

Verward
Wat een vage reactie.
Jaloers is het eerste wat in me opkomt.
Ben heel benieuwd wat de dierenbescherming er van vindt Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:25

suleilitha schreef:

sow, en moeder die te associaal is om zelf geld uit te geven om de kindjes naar een manege te sturen.