Flink toeteren als je langs paard rijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: Flink toeteren als je langs paard rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:14

[PP] -> [VvdD]

Daar het om een verslag gaat. Lachen

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:26

krak schreef:
dat heeft er ook ooit ene gepresteerd om te doen, alleen had hij nogal een opvallende auto, en pech dat ik zijn kop had onthouden.

na het rijden zag ik onderweg ineens zijn auto geparkeerd op de parking van een kleine winkel. Bingo!!! die kerel sloeg alle kleuren uit toen ik in 1 volle colere die winkel ben binnengegaan, direct op hem af vloog en nog volledig in ruiterkledij in volle winkel hem de huid vol heb uitgescholden, gevraagd of zijn verstand bij de kindersurprise was gekomen of dat hij gewoon als randdebiel geboren was, dat hij verdorie blij mocht zijn dat ik een verdomd braaf paard onder mijn gat had en dat ik nog serieus twijfelde of ik klacht ging neerleggen tegen de politie.
al de rest wat ik hem toen heb genoemd en toegewenst, kan ik hier niet zetten, want hier lezen ook nog kinderen mee Haha!

ik verzeker u, als ge in een volle winkel staat te brullen en te tieren en die man ff serieus duidelijk maakt dat zijn verantwoordelijkheidsgevoel diep onder het vriespunt zit, en de ganse winkel uiteraard super geboeid mee staat te volgen, dat die dat geen 2 keer meer doet Haha!

ik was toen 17,18 jaar, maar akkerdjee die wist ff niet wat zeggen of doen Haha!
heb hem erna nog enkele keren gezien, en kon het nooit laten om hem eraan te herinneren Bloos

soms snappen mensen gewoon niet hoe levensgevaarlijk gedrag ze vertonen als wij met onze paarden op straat komen. je mag nog de bovenste beste brave knol tussen u benen hebben, als er daar zo ne idioot beslist om de randdebiel uit te hangen, dan zit je bij manier van spreken op je doodskist...

Ik vind het echt super goed van je wat je gedaan hebt..
achtelijke lui ofniet dan..
ik had denk ik precies hetzelfde gedaan in jou situatie..

als ik hier (in oostenrijk) op buitenrit ga en dat doe ik regelmatig..
moet ik eerst een stuk langs de weg en op die weg mogen ze 100 km/uur rijden..
de meeste komen daar nog wel overheen..
in het dorp zelf mogen ze geloof ik 70 km/uur maar ik woon aan de rand van het dorp dus dat is niet echt intressant voor mij..
Ik moet zeggen dat de meeste hier wel respect tonen..
Ze gaan rustiger rijden en letten goed op, wat je paard doet.
Ook vinden ze het gewoon leuk om te zien dus:P

Ik heb het trouwens laatst wel een keer meegemaakt..
iemand die kort op de toeter drukte, terwijl hij zelf een trailer achter zijn auto had hangen met een paard erin..
ehmm dan moet je zoiets toch weten ofniet??
noujaa gelukkig interesseert me pony dat niej..
maar het had ook fout kunne gaan..
domme lui!!

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:57

ik heb zelfs al eentje tot in zijn achtertuin nagereden te paard!!
die malloot kwam ineens uit een steegje vliegen met zo'n vieze opgevoerde brommer die flink knalt en herrie maakt en die vond het schijnbaar eluk om op zijn achterwiel acht mij en mijn paard aan te rijden!Gevolg: ik bijna via een voorruit van een huis naar binnen gevlogen omdat ik mijn fjord niet meer gehouden kreeg en het was seconden werk!
toen werd ik zo pisnijdig heb zelfs met geweld(en zo ben ik helemaal niet!!)mijn paardje omgedraaid en ben in volle vaart achter hem aan gegaan!whoehaaaaaaaaaaaaaaa echt ik had hem het liefste de kop van zijn romp getrokken!!!!!!!!!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:36

Had laatst een zandvrachtwagen die met een noodgang over een dijkweggetje racete, terwijl hij al te breed was voor de weg zelf. En niet afremmen maar wel heeel hard toeteren toen ik probeerde miep van de dijk af te leiden (miep houdt niet van afdalingen, en niet van vrachtwagens en daar heeft ze nou net reden voor) omdat we elkaar zowiezo nooit hadden kunnen passeren.

Was blij dat ik die mafkees door het open landschap al vroegtijdig gespot had en dat miep aan de hand zo braaf is dat ze hooguit wat onrustig staat te huppelen naast me, ik was inmiddels afgestapt voor een pomp die water uitspoot en die volgens miep ook paardenvlees eet (met van die hele grote ogen) en zich aan een los teugeltje wel naar beneden liet voeren.

Komt dat stuk ongeluk een kwartiertje later weer langs, nog steeds in dat belachelijke tempo! Heb toen mijn zweep stukgeslagen op de neus van die wagen. Had daar met liefde die 10 Euries voor over, en ik weet meteen weer waarom ik met een superlange zweep rij. (en hoop heel stiekem dat z'n radiateur kaduk is).

En met een luie, dikke Fjord kan je zo'n wagen niet echt bijhouden dus dat was jammer. Heb nog wel het grondwerkbedrijf dat op de wagen stond gebeld.

Maar inderdaad, het is al eerder gezegd, ruiters in het verkeer zou standaard in het theorie-examen moeten zitten. (en liefst ook in het praktijkexamen, al begrijp ik ook wel dat dat niet altijd gaat lukken)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:46

mick75 schreef:
Maar inderdaad, het is al eerder gezegd, ruiters in het verkeer zou standaard in het theorie-examen moeten zitten. (en liefst ook in het praktijkexamen, al begrijp ik ook wel dat dat niet altijd gaat lukken)

Het zit gewoon in de theorie, hoor, alleen blijven dingen pas hangen bij mensen als ze er mee te maken krijgen. Dus iemand die in de stad autorijles heeft, zal tijdens de lessen niet snel een paard tegenkomen.

Verena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:56

Bij ons gebeuren die streken helaas ook, Vereentje is 6 jaar oud en erg nieuwsgierig, ze ziet alles! Ze loopt al vanaf haar drie mee over het fietspad naar een bak waar ik kan rijden/ longeren. De weg is een 80 km weg die al vrij smal is waar ik dus geen stap opzet met mijn paard alleen om hem over te steken, aangezien daar erg hard word gereden.

Nu heb ik laatst mijn paard gelongeerd en liep terug naar de wei (met paard aan de hand) komen er 2 brommers aan (opgevoerd) die rakelings langs mij afkwamen vlak na elkaar!! de eerste ging goed maar omdat het zo hard ging schrok vereen en begon te dribbelen en zijwaarts te lopen, niet dat de tweede effe wachte want die kwam er direcht achteraan waardoor die bijna door Vereen van zijn brommer was geslagen omdat ze steigerde.... Ik heb niks kunnen doen als ze de huid vol kunnen schelden.... omdat ze gewoon doorreden......

Stranger99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:11

krak schreef:
dat heeft er ook ooit ene gepresteerd om te doen, alleen had hij nogal een opvallende auto, en pech dat ik zijn kop had onthouden.

na het rijden zag ik onderweg ineens zijn auto geparkeerd op de parking van een kleine winkel. Bingo!!! die kerel sloeg alle kleuren uit toen ik in 1 volle colere die winkel ben binnengegaan, direct op hem af vloog en nog volledig in ruiterkledij in volle winkel hem de huid vol heb uitgescholden, gevraagd of zijn verstand bij de kindersurprise was gekomen of dat hij gewoon als randdebiel geboren was, dat hij verdorie blij mocht zijn dat ik een verdomd braaf paard onder mijn gat had en dat ik nog serieus twijfelde of ik klacht ging neerleggen tegen de politie.
al de rest wat ik hem toen heb genoemd en toegewenst, kan ik hier niet zetten, want hier lezen ook nog kinderen mee Haha!

ik verzeker u, als ge in een volle winkel staat te brullen en te tieren en die man ff serieus duidelijk maakt dat zijn verantwoordelijkheidsgevoel diep onder het vriespunt zit, en de ganse winkel uiteraard super geboeid mee staat te volgen, dat die dat geen 2 keer meer doet Haha!

ik was toen 17,18 jaar, maar akkerdjee die wist ff niet wat zeggen of doen Haha!
heb hem erna nog enkele keren gezien, en kon het nooit laten om hem eraan te herinneren Bloos

soms snappen mensen gewoon niet hoe levensgevaarlijk gedrag ze vertonen als wij met onze paarden op straat komen. je mag nog de bovenste beste brave knol tussen u benen hebben, als er daar zo ne idioot beslist om de randdebiel uit te hangen, dan zit je bij manier van spreken op je doodskist...

Ik weet dat het een serieus onderwerp is, maar ik kan er niets aan doen. Moet verschikkelijk lachen om deze reactie Haha! Haha! . Zie helemaal voor me hoe dat is gegaan. Geweldig!!!! Kan niet anders dan dat die man wel 4 x nadenkt voor hij nog een keer zoiets uithaalt!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:15

Het blijft ontzettend irritant Boos! Maar ik ben voor die toeteraars dan ook weer irritant, door met een 'hoor-ik-daar-een-lama-piesen'-gezicht op een braaf voortbuffelend paard te blijven tuffen (ik wijk geen centimeter voor zulke types en een Groninger op de motorkap... daar bedanken zulke wacko`s toch wel voor Clown ).

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:51

Ik heb het een keer meegemaakt
Ik zat op mijn pony, super mak langs de weg. Ik moest over het fietspad langs de voetbalvelden. Daarnaast was de weg. Komt er een aso van voetbal in de auto, toeeteren joh! Extra gas vlak voor mij en me pony. Mijn pony schrikt en rent weg, ik in de berm.. Gelukkig is de pony (pally)naar stal gerend...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:57

Levitrol, jemig dat is een nare ervaring ook, maar gelukkig goed afgelopen! Ach gut

Ik zag ook dat er werd aangegeven om eerst te oefenen op eigen/bekend terrein om zo je paard te laten wennen aan enge dingen en rare geluiden. Zo is hoe wij het ook altijd gedaan hebben, maar wat we wel merken is dat het buiten het terrein toch nog wel erg spannend is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:01

Mijn pony's en ik zijn voor deze lui ook irrittant, ik ga namelijk braaf midden op de weg stilstaan om te vragen of ik ze ergens mee kan helpen, of zwaai vriendelijk naar ze (alsof het een bekende zou kunnen zijn). Ook bij aso fietsers en dergelijke werkt dat heel erg goed, niet schelden maar een vriendelijke zwaai en goededag roepen. Staan ze echt verbaasd op hun neus te kijken en meestal is de lol er dan vanaf. Want de mensen die het erom doen, willen scheldende mensen en springende paarden. Nog een voordeel lach jij erom en blijf je rustig, zul je zien dat je paard ook minder gaat reageren.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:10

Zo dacht ik laatst even met een kreupele pony over de weg wat te stappen (aan de hand). Auto komt langzaam aangereden tot vlak naast mijn pony en trapt zijn gaspedaal tot op de bodem in. Dan ook nog even een lekkere toeter erbij. Boos! Ik was KWAAD ! Pony onderuit gegaan, bijna voor een andere auto! Grr... Ik kon die vent zijn nek wel omdraaien!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:14

Ik maak het hier vaak genoeg mee, en dan ook nog in een viaduct (echo) en met een 3-jarige pony.
Dan mag ik nog van geluk spreken dat mijne niet bang te krijgen is, maar anders had ik al vele ongelukken gehad.
Keihard je inhalen met een brommer, motor of auto, luid bellend of schreeuwend achter je fietsen en dan inhalen.. en kleine kinderen te gillen.

En oo.. ik kan mijn zelfbeheersing zwaar moeilijk onder controle houden dus dan zijn dit soort gevallen niet echt goed.
Ik kan dan oo zo kwaad worden, waar zit je verstand dan wel niet.

connievl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 06:50

ik ben verleden week dus klem gereden door een auto met 4 jonge gasten erin.Paard stond klem tussen diepe sloot en auto,vervolgens gaven ze een enorme harde toeter en reden toen weg.Paardje reageerde amper maar ik zat te trillen (Heb net zelfvertrouwen weer terug na 2 ernstige vallen!_In mijn schrik totaal geen nummerbord gezien.Heb nu een niet bij naam noemend iets bij me (verboden wapen)en sla volgende keer dak of ruit kapot.Ik vind dit geen normaal gedrag!Als je echt opzettelijk mij en mijn paard in gevaar wil brengen voor je eigen plezier,zal ik je plezier vergroten!!!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:15

Erg zeg, hoe mensen expres een ander in gevaar brengen. Tuurlijk moet je een paard verkeersmak maken en anticiperen. Maar mensen die plezier hebben als een ander door hun gedrag in gevaar komen vind ik ziek.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:57

Zulk soort actie's maak ik ook regelmatig mee.
Onze oprijlaan komt uit op een parallelweg met de snelweg en die wordt dus regelmatig gebruikt als tussendoorweggetje.
Regelmatig toeteren er vrachtwagenchauffeurs vanaf de snelweg die dan vrolijk zwaaien.
Dan zwaai ik altijd terug, mijn pony reageer er niet op, maar stel dat daar eens een pony loopt die daar wel op reageert??
Wat er allemaal wel niet kan gebeuren.

Op die weg heb ik ook eens meegemaakt dat er 4 auto's met jongeren erin met zo'n 80 km/h voorbijraasden op 1 a 2 meter afstand.
Natuurlijk ook lekker luid toeterend en lawaai makend.
Toen was ik zooooo ontzettend trots op mijn pony!! (AV)
Ze keek niet op of om en liep gewoon relaxed door alsof er niets gebeurde.
Soms kan ik er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat ze toen zo rustig bleef... want kan je vertellen dat ik het toch best eng vond. Bloos

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:02

Door dat getoeter ben ik een keer erg op hol geslagen met een groep paarden. Één gaat, we gaan allemaal Knipoog Vol over het asfalt, richting een kruising van de snelweg. Heb me er zelf toen maar afgegooid, moet er niet aan denken dat ik de snelweg op zou gaan ophol. Sommige meiden een hoef in de nek gehad, hoor ze nog steeds roepen om hun moeder soms in mijn gedachten, bah.
Zelf is mijn arm niet goed meer daardoor, hersenschudding gehad en was in shock. Maar volgens de ambulance was er niks met me aan de hand Clown

Zulke mensen die dat doen zijn gewoon niet helemaal snugger! Ben blij voor je dat er niks was.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:59

ik vind dat er meer ruiterpaden moeten komen zodat ruiters niet verplicht zijn grote stukken over de straat te moeten lopen!
als ze fietspaden en wandelpaden kunnen maken dan moet er toch ook een strookje voor ruiters aan te leggen zijn en zeker waar het wat dichter bevolkt is!
ik zie vaak ruiterpaaltjes staan om een route of weg aan te geven en dat loopt dan pal langs een drukke weg waar minimaal 80k/h word gereden en dan zonder hekje ertussen.
ik vind dat net zoiets als bungeejumpen zonder elastiek!!!Uiteraard zie ik dan ook nooit iemand daar te paard lopen.Jammer dat er zo weinig aandacht aan word besteed door gemeentes en dat terwijl nederland wemelt van de paardenliefhebbers.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:55

Pfff om dat soort mensen kan ik echt zwaar kwaad worden.
Gelukkig dat je paardje niet geschrokken is, dan hadden ze vast nog meer lol gehad.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:16

Tja wij hebben dinsdag ook zoiets mee gemaakt.
Mijn nichtje had een veulen gekocht op de markt en we zouden hem lopend wel even naar stal brengen.
Om ongelukken te voorkomen ( want we kregen in het dorp al door dat het beestje super bang was voor fietsers en auto's ) gingen we het grootste gedeelte over de zandpaden tussen de dorpen in.

We lopen daar rustig en beestje is helemaal in zijn element. Lekker kijken en rustig lopen. Ik loop aan de achterkant van het veulen, nichtje heeft hem aan het touw vast.
Ik hoor dat er een auto aan komt. Nou geen probleem toch?
Alleen auto remt totaal niet en geeft ons geen kans om even met het veulen aan de kant te gaan.
We gebaren nog dat ze rustiger moet gaan rijden, maar nee....
Smile blijft op het gezicht en we rijden gewoon met dezelfde snelheid door.
Veulen liep nog midden op de weg........ Was een zandpad dus ja dan kan het ook wel.
Auto moest door het land maar niet te ver anders word hij vies.....
Dus met gevolg, auto scheurt gewoon 15 cm langs een veulen die gek staat te hippen....
Heb nog een beste tik op het dak van de auto kunnen geven. Beestje helemaal over de zeik. Nichtje de brandblaren in de handen. En ik een zere hand van op de auto slaan.
Mooiste was, het waren oudere mensen. Waren zich van geen kwaad bewust. Dromen

Oke verder lopen, komt daar een echtpaar aan lopend met de hond.
Ze lopen rustig, dus ach niets aan de hand.
Totdat de beste meneer besloot om 200 meter voor dat ze ons moesten passeren in een keer begon te rennen met de hond Gestoord
Wij al zeggen een beetje rustig...... Ach zegt de beste man komt wel goed Blond
Beestje weet niet wat hem overkomt door de rennende hond en flipt als een idioot.
Zo zegt die meneer: een pittig ding.....
Ja kun je dan nu even rustig lopen Haha! Zo gezegt zo gedaan.
Maar werkelijk sommige mensen kennen het gedrag van een paard niet.
Dat is ook de pest als je met paarden over de straat moet.

Zelf een keer met een buitenrit gehad dat mijn paard een moter ( met van de grote kisten op de zijkant) niet vertrouwde en lekker begon te stijgeren en te flippen.
Meneer snapte de paardentaal wel en zetten de motor even stil en uit. OK dan!
Zo konden wel elkaar rustig passeren zonder dat er gewonden vielen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:27

Ik kom zulke mensen ook weleens tegen, gelukkig zijn de paarden waarmee ik de weg op ga allemaal doodbraaf.

Als ik een auto zie/hoor aankomen die naar mijn idee te hard rijd en niet afremt ga ik midden op de weg rijden, auto achter mij, moet dus wel remmen en dan mogen ze erlangs met een waarschuwende blik. Sommigen menen dat ze dan even flink toeren moeten maken zodat ik toch echt wel duidelijk kan horen dat ze erlangs willen, die mensen mogen nog even wachten Knipoog

En dan kom ik een heel enkele keer zo'n banaan tegen, zelfs mijn braafste paard moet daar even van trippelen en die lui snappen blijkbaar niet dat een paard dat vreselijk eng vind, heb nog geen manier gevonden om het ze duidelijk te maken.

En als mensen tegenkom met honden/fiets wat dan ook en ik heb gewaarschuwd 'pak de hond even, wil je even afstappen' weet ik veel en ze luisteren niet dan ben ik ook echt link.
Zoals het geval hierboven; wie ben jij om te bepalen dat het 'wel goed komt??' het is mijn paard! Daarbij weten de meeste mensen vaak helemaal niet hoe een hond op een paard kan reageren en denken dat hun hond niets doet, als hij vervolgens toch begint te blaffen of naar het paard rent zijn ze hevig verontwaardigd. Ja, dan ben ik de eerste die ze even de waarheid zegt.

Motorrijders heb ik ook de beste ervaringen mee, die hebben blijkbaar wel door dat paarden dat eng vinden en de meesten die ik tegenkom zetten de motor uit voordat ik bij ze ben, wat meestal helemaal niet hoeft omdat mijn paarden ook niet bang zijn voor een motor. Maar wel erg vriendelijk en nadenkend, ze zitten dan ook altijd zo te kijken van 'neem rustig de tijd, ik wacht wel'. En het voornaamste; ze wachten ook echt tot je 100m verder bent voor de motor weer aan gaat. Ooit kwam ik eens iemand in een auto tegen die vond dat hij de motor wel even uit kon doen, prima natuurlijk, maar vervolgens deed hij hem wel weer aan toen ik nog geen meter achter hem was, niet zo slim.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:04

ik heb ook eens iets meegemaakt wat ik héééél erg netjes vond nml het volgende:
ik liep met mijn pony over het fietspad richting een rotonde en van achteren hoorde ik zo'n Harley aan komen eentje die echt een hels kabaal maakt.
ik al met de niagara-watervallen op mijnrug want de rotonde kwam al aardig in de buurt en ik zag me al helemaal die rotonde 5x rondvliegen hahaha.
Maar net dat ik dacht van zo,nu gaat het gebeuren,dag wereld,dag mensen,dag struiken hihi remde die meneer keurig af en zorgde ervoor dat zijn motor zo goed als geen geluid meer maakte liet hem heel rustig langs glijden,reed de rotonde heel kalm rond(hij moest linksaf)keek nog zeker 3x achterom richting mij en mijn pony en pas toen we mekaar niet meer konden zien hoorde ik hem weer lekker weg knetteren!
als ik die man nog es tegen kon komen dan kreeg ie een dikke vette zoen op zijn voorhoofd!!!!!!!!!!!!!!
dat was echt zo lief,aardig en netjes van hem!!!!!alle respect voor zulke motorrijders.
Maar helaas heb ik zoiets nooit meer mogen beleven en rijd ik regelmatig met de niagara watervallen op mijn rug rond hihi.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:08

Haha, maar die mensen moeten ook wel. De motor van mijn schoonvader maakt ook zo'n hels kabaal, met extra knalpijpen eronder, jaja. Die mensen zullen geregeld tegenkomen dat ze mensen de stuipen op het lijf jagen en vast niet alleen paarden. En ja, als je dat een paar keer hebt meegemaakt kijk je daarna wel beter uit natuurlijk.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:16

het is echt jammer dat men maar zelden leuke dingen in het verkeer tegen komt wat betreft het gedrag.
ik ben iemand die altijd duidelijk een dankjewel tegen iemand zegt die met mij en het paard rekening houd als ik bijv oversteek of als ze me rustig passeren.
en het zou de wereld gewoon zoveel aangenamer maken als iedereen wat liever zou doen.
maar ik ben ergens wel blij dat ik nu al deze reacties lees want echt hoor,ik dacht dat het alleen hier zo extreem was maar helaas is het overal zo.En toch geeft dat wel weer wat moed,zo raar hoe het ook klinkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:32

Oh, ik maak best regelmatig leuke dingen mee buiten. Zelfs een keertje gehad dat verkeer op een redelijk drukke weg spontaan stil ging staan om mij te laten oversteken. Zat toen op ons erg ongeduldige kwartje, hij wilde niet stilstaan voor de weg en draaide op zeer ongewenste manier ook deels de weg op. Terwijl ik hem de les aan het lezen was hierover stopten de auto's van beide zijden om ons ruimte te geven. En eigenlijk wilde ik dat helemaal niet, want hij heeft in dit soort gevallen gewoon te luisteren, maar ja, toen maar met een vriendelijke lach en een zwaai bedankt en met een drafje overgestoken. Volgende dag kreeg hij alsnog "stilstaan onderweg-training", driftig dat hij er over was... Duivel
Maar ook regelmatig mensen die fijn ruim passeren, heel duidelijk afremmen voor je, rustig op je wachten op een wat smallere weg. Knipoog
En ja, af en toe kom je een hufter tegen, maar die zijn echt in de minderheid, hoor Knipoog