prijzen varieren van 100 tot 10.000 euro.
alles zit daar tussen in
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
suleilitha schreef:Wat een leuk filmpje! ik heb me suf gelachen om die koppige Fallabella's maar het is ook niet hendig om er drie tegelijk mee te nemen
Het viel me weer op, hoeveel particulieren zelf met hun paarden op de markt staan.
Mooi ook dat die handelaar even in beeld kwam, die op zijn zeer goed uitziende paarden dus echt wel garantie gaf op o.a. stalgebreken.
Ik heb door de jaren heen ook wel het idee gekregen dat handelaren zich ervoor waken om slechte paarden voor goed te verkopen. Ook een handelaar is altijd weer terug te vinden en wie zit nu nog te wachten op een slechte naam?
). angelax schreef:ik vraag me nog steeds af wat jan dolfing heeft verkocht/gekocht
Sappos schreef:Gadver wat een eng dwergje!! Helaas blijf je die altijd houden met dat papierloze gefok van sommigen.
Leuke paarden voorbij zien komen hier maar die van Paintlinger is echt wel heeeeeeel leuk!!
angelax schreef:ik vraag me nog steeds af wat jan dolfing heeft verkocht/gekocht
mireya schreef:Stel ik wil een paard van rond de 5 jaar 1.70 hoog.
Prijs paardenmarkt ongeveer?
Liefst met papiertjes

mistid schreef:Nouja, ik vind het zelf geen mishandeling, maar er zijn wel zulke mensen.
Nouja, 'noorderlingen' denken daar meestal wel wat soepeler over, maar toch.
Dat slaan met stokken valt nog wel mee, handelaren tikken wel vaak met hun prik/zit-stok op de kont van een paard om te kijken wat de reactie is. Als je 1 hebt die meteen alles aan gort mept... (is ook voorbeeld gegeven in dit topic)
Littekens kunnen door alles gebeuren, het blijven dieren. Jij hebt toch ook wel een litteken? Ik zit eronder, en wordt ook niet mishandeld. (wie niet gelooft, heb er alleen al 3 op mijn neusbrug, een duidelijke onder mijn oog, maar daarvan denken de mensen altijd dat het een vlekje ofzo is van de warmte/kou, een opliggende streep van iig 6 cm, noem maar op).
, het begon dat iemand zei dat niemand had opgemerkt van de shetjes dat dát mishandeling is. Nu, ik vind het erger dat die pony zijn hoofd vol littekens had en nog geen jaar is. Ik heb het gezien en denk persoonlijk dat het niet op een 'natuurlijke wijze' is gekomen. Of dat zo is weet ik natuurlijk niet maargoed daar gaat het even niet om. De shetjes vind ik niet heel zielig, ze waren gewoon in protest en die man trok (lees probeerde ) ze mee te trekken. ik zei alleen dat ik wel ergere dingen had gezien daar 
Dagmar_k schreef:Ik heb ook zelf zo'n wandel/prikstok meegenomen, en blij toe. Niet om er mee op de kont te slaan, alhoewel hij er wel mee in contact is geweest. Hij is heel handig als dreigmiddel als een kont jouw kant op komt..!
Dat mishandelen valt inderdaad reuze mee. Het zijn eerder de dronken kerels of mislukte handelaren die soms walgelijk met de dieren omgaan, maar een echte handelaar doet dat niet. Heeft een naam hoog te houden.
Denk ook inderdaad dat Noorderlingen daar nuchterder op ingaan. En je weet het dat het niet altijd het beeld is hoe jij met je paard omgaat, dat weet je al voordat je naar een Paardenmarkt gaat. Als je dat vervelend vind, moet je er gewoon niet heengaan.
.
GE-WEL-DIG ding