Regiokampioenschappen Overijssel!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Regiokampioenschappen Overijssel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:55

Greppel heb ik idd ook niet gezien?

We zullen eens proberen voor dit weekend het er zo goed mogelijk neer te leggen.. Lachen Naar iedereens zin kun je het toch niet maken, want er is altijd iemand die moet zeuren.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:54

Ik vond het dressuurterrein veel te hobbelig. en de ringen lagen bergaf. Tevens zat er bij de Z ring een greppel bij F en K. In de M2 ring zat bij X een groot gat.

Het inrijterrein mag groter!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:57

Het probleem is dat wij het moesten doen met het land wat de boer aanwees. Onze eigenlijke dressuurterrein stond ineens mais op.

Dit weekend wordt gekeken naar hoe het beter neer gelegd kan worden, maar 100% recht wordt het nooit.

T is wel vreemd dat er niemand bij het secretariaat geklaagd heeft over het terrein.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:39

Ik vond de ringen ook niet super, kon me er niet heel erg aan ergeren.. maar heb ze wel eens beter gezien.
Ik moest helemaal achteraan waar je toch wel bult op moest, en het gras veel langer was dan bij de voorste ringen..
Met 6tal moesten we in een 60x20 baan en dat vond ik echt een slechte ring, in de hoeken zaten gaten waardoor mn pony elke keer wegzakte, en ergens midden in de ring lag een koeienvlaai waar mn pony doorheen zakte.. niet echt handig dus.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:06

Van die koeienvlaai vind ik nogal onzin eerlijk gezegd.... Net alsof wij die vlaaien eruit gaan vissen Gestoord

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:09

rowo schreef:
Het probleem is dat wij het moesten doen met het land wat de boer aanwees. Onze eigenlijke dressuurterrein stond ineens mais op.

Dit weekend wordt gekeken naar hoe het beter neer gelegd kan worden, maar 100% recht wordt het nooit.

T is wel vreemd dat er niemand bij het secretariaat geklaagd heeft over het terrein.

Hahaha, gelukkig rijd ik met Oz toch altijd in een scheve bak Clown

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:57

rowo schreef:
Iedereen is iig gecontroleerd, dat zeker! Maar dat soort controles zijn er alle jaren en ik ben daar zelf mega sekuur aan. Ik controleer het van te voren.

Echt zuur voor jou, maar nu niks meer aan te doen. Het overkomt je iig nooit meer.

Nou morgen begint het weer, alles weer opnieuw opbouwen. Parcoursen opnieuw en de dressuurbanen ook.

edit: voor de ponyruiters. K las dat jullie het losrijden wat klein vonden? Hoe vonden jullie nu verder de drssuurbanen?

Ik vond die controles allemaal een beetje vaag ,ik moest springen en 6tal, en lotte moest dressuur,springen en 6tal. Zei is gecontroleerd bij dressuur en er niet doorheen gekomen, ik heb gesprongen en 6tal gereden en ben niet gecontroleerd. beetje raar als het aan mij ligt, als je controleerd controleer dan iedereen! Want als lotte niet had gedressuurd was er waarschijnlijk geen enkel probleem geweest.
Opzich vind ik het idee van controles wel goed, want je hoort inderdaad je pony/paard gewoon voor elkaar te hebben Knipoog

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:16

rowo schreef:
Van die koeienvlaai vind ik nogal onzin eerlijk gezegd.... Net alsof wij die vlaaien eruit gaan vissen Gestoord

Nou zou wel zo normaal zijn, even een schep en weg is het..

En ook ik ben niet gecontroleerd bij de dressuur/springen/6tal

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:22

Heb je gezien hoeveel er lag op al die Ha. gras. Ga jij ze er dan maar mooi zelf uit vissen.

Die controles gaan vanuit regio Overijssel, daar hebben wij al vereniging verder niks mee te doen.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:26

Pff beetje onzin om je zo uit te laten, maar laten we het maar gewoon bij onze eigen meningen houden, ik val de vereniging er verder ook niet op aan.. je ziet het gewoon verkeerd denk ik. Maar dat moet je zelf maar weten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:28

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat ik niet snap dat iemand moeilijk kan doen over zo'n vlaai. Ik heb al in zoveel ringen gedressuurd en gereden al die jaren en zoiets als wat jij zegt nog nooit meegemaakt. Maar laten we we er over op houden.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:31

Ik doe er niet moeilijk over, ik reageer gewoon op iemand die vraagt hoe de ringen eruit zagen, en dat beschrijf ik gewoon, mijn pony ging helemaal door de voorbenen heen door die vlaai..
springringen vond ik wel erg goed.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:34

rowo schreef:

Niet? valt me van jullie tegen Koe Vork

Ondanks dat het dressuurterrein gewoon niet optimaal was vind ik echt dat jullie een super geslaagd kampioenschap af hebben geleverd vorig weekend. En tja waarom je niet naar het secretariaat gaat om te klagen? Geloof me op het secretariaat kom je liever niet tijdens de Regio [tenzij je uitgefoeterd wil worden] ik heb het al 2 jaar achteraan zelf ondervonden Nagelbijten / Gniffelen

Anke: volgende keer toch maar een koeien-poep-schepje mee dan Ja
Ach als dat het enige is, uiteraard hebben al je ringgenoten die vlaai gehad. Al zal hij bij de eerste starter nog iets verser zijn geweest dan bij de laatste Haha!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:36

Loes: ga ik zeker doen Haha! Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:36

Gelukkig hebben we weinig klachten gehad, dat is altijd fijn. Springterrein was gewoon veel beter dan de dressuur. Erg jammer dat het bestuur en de mensen er niet eerder achterkwamen dat de dressuur gewoon niet goed was. En neem van mij aan; hoe de banen eerst lagen (voor wij ze verzet hebben) was echt heeeeeeel erg!

Wat klachten indienen betreft. Blijkbaar zijn er wel wat bij onze voorzitter gweest, want hij had wel wat mensen gehad. Hij zit nl nie op het secretariaat. Positief commentaar kunnen we wat mee, negatief uiteraard ook Ja

Maar ff wat anders, wat zie ik nu; is Uvantes al verkocht?

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:41

Vraagje voor rowo en/of malloesje:
Zijn alleen de Z-banen met hekjes of ook nog andere ringen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:42

Er zijn 3 hekjes ringen... Dit weekend zijn 2 Z banen in de hekjes, welke die andere ring wordt weten we nog niet. Ligt eraan hoe het ingedeeld wordt, aangezien die indeling dus anders is als dit weekend.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:45

Ok, bedankt!
(Ik neem aan dat je dat na vanavond of morgen ofzo weet?)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:46

Mandy: Ja goed gezien. Gister in Kootwijkerbroek 100% goed en direct ingeladen. Wel een super leuk tehuis voor 'm gevonden Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:49

MargreetB schreef:
Ok, bedankt!
(Ik neem aan dat je dat na vanavond of morgen ofzo weet?)

Ja misschien vnvd. Ik moet helpen met springen, maar weet niet of ze vnvd ook al de banen weer uitzetten. Als ik meer weet, laat ik het weten Lachen

@ loesjj: oh das super zeg Haha!

Nou ik ga zo maar eens richting terrein, weer opbouwen!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:51

Succes en veel plezier Mandy!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:57

rowo schreef:
Ja misschien vnvd. Ik moet helpen met springen, maar weet niet of ze vnvd ook al de banen weer uitzetten. Als ik meer weet, laat ik het weten Lachen

Nou ik ga zo maar eens richting terrein, weer opbouwen!

Oké, super! Lachen

Succes met opbouwen! (Hoop dat het droog blijft!)

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:39

De Z-baan was beslist kampioenschap onwaardig, maar wat heeft het voor zin om te protesteren; ten eerste: alle combinaties moeten in die ring dezelfde proef rijden en komen dus dezelfde problemen tegen (incl. koeienvlaaien); ten tweede: zoals al gezegd: op het secretariaat kom je liever niet; hier word je met dit soort vragen/opmerkingen beslist niet vriendelijk te woord gestaan; ten derde; de ring alsnog omleggen terwijl de proeven al gestart zijn is geen optie denk ik; op dit terrein had ik trouwens ook echt niet geweten waar de ring dan had moeten liggen..................het leek wel een Limburgs heuvellandschap..................best mooi............als je vakantie hebt!

Wat betreft controleren: het is goed dat er gecontroleerd wordt, maar de controle was inderdaad nogal willekeurig. Springers zijn volgens mij helemaal niet gecontroleerd en als je in een beetje drukke tijd gewoon 'doorstoomde' dan kon je naar mijn idee de controle ook omzeilen.

De voorterreinjury controleerde dit keer voornamelijk op sporen geloof ik, maar ik heb niet het idee dat zij iedereen gezien heeft. Wij werden er wel uitgepikt, maar gelukkig had dit (achteraf) geen gevolgen en mogen we door naar de Hippiade.

Het terrein was wel erg uitgestrekt, maar ik besef dat het moeilijk is om ergens iets te vinden waar je alles (spring- en dressuurringen) bij elkaar kunt leggen.
Verder zag het er allemaal super uit en het weer was natuurlijk helemaal geweldig (wel beetje jammer van de vele wespen, maar daar kan niemand wat aan doen).

Hopelijk wordt het komend weekend net zulk mooi weer!
Veel succes voor de organisatie, medewerkers, vrijwilligers, juryleden en deelnemers!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:04

We hebben over de dressuur zelf veel geklaagd. Als wij eerder wisten dat dat het terrein werd voor de dressuur hadden we direct wel mee naar het bestuur gegaan. NOrmaal lag alles veel compacter, maar door ingezaaide mais ging dat niet. Echt mooi butje dus. Geen idee hoe ze er nu bij liggen, k heb vnvd niet bij de dressuur gekeken.
De parcoursen worden iig erg mooi Cool Eerste parcoursen voor Z en ZZ staan er al en die zijn goed te rijden. Morgen de laatste hand overal aan, want er moet nog een hoop gebeuren. Ik zal ook eens om het hoekje kijken bij de dressuur. K hoop dat ze wat op ons uit hebben gedaan.

edit: wat die wespen betreft. De eigenaar van de grond had al 6 nesten doodgespoten, moet je nagaan hoeveel er anders zouden zijn. Die beesten vervloekte iedereen.
Laatst bijgewerkt door rowo op 20-08-08 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:11

Tja de dressuur is niet fantastisch, maar zoals gezegd iedereen heeft dezelfde problemen.. Als een pony niet tegen een koeievlaai kan dan moet je volgens mij vaker buiten of in een wei rijden Haha! Ik hoop dat de Z-banen op het springterrein komen.

Verder heb ik weinig negatieve berichten gehoord, het weer doet ook al 90% en dat was goed. Op naar aankomend weekend. Ik zal blij zijn als het voorbij is want het is echt heul erg veel werk wat toch op een paar verenigingsgekken neerkomt Bloos (waar ik er ook 1 van ben)