weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kreef

Re: weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:25

ik dacht dat we hier een mening mochten geven , en dan kun je het niet altijd met elkaar eens zijn , indi ik vindt het prima dat je weer op je paard gaat zitten, maar mijn mening is dat ik het onverantwoord vindt als je eropgaat zitten. en dat is mijn punt.En nog eens wat wie betaald de scan als je er weer afvalt,als je paard weer valt, dat zijn onnodige ziektekosten.
je hoeft hier niet meer op te reageren hoor want ik dram toch maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:34

Tjonge jonge Kreef, dan zouden ze alle vormen van paardensport moeten afschaffen. Ook jij kunt met je paard onderuit gaan, het kan mij ook overkomen. En wie betaalt dat? Haha!
Juist, je ziekenfonds! En hoezo onnodige ziektekosten?
Juist voor Agnes is paardrijden een geweldige vorm van bewegen en sporten en zal ongetwijfeld eerder een voordeel voor haar gezondheid opleveren dan een nadeel.
Overigens gebeuren de meeste ongelukken in Nederland nog altijd in huis.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:47

ik kan me deels wel vinden in kreef,
indi is geen gezond paardje , dat is een feit kan je hoog of laag springen gezond is ze niet .
maar met de juiste begeleiding van de DA en aanwezigheid van een bak kan jeiemand daarop niet zijn of haar hobby afstraffen .
Zelf gezien had ik er niet weer opgestapt niet puur voor mezelf maar denkende over de bloeduitslagen,de gebeurtenissen en dan de gebeurtenissen op deze leeftijd van deze merrie .
ik keur het niet af maar geheel goedkeuring is er vanuit deze kant ook niet .

En immers een ieder mag zijn of haar menig geven of je het er mee eens bent of niet

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:54

Sparky10 schreef:
ik kan me deels wel vinden in kreef,
indi is geen gezond paardje , dat is een feit kan je hoog of laag springen gezond is ze niet .
maar met de juiste begeleiding van de DA en aanwezigheid van een bak kan jeiemand daarop niet zijn of haar hobby afstraffen .
Zelf gezien had ik er niet weer opgestapt niet puur voor mezelf maar denkende over de bloeduitslagen,de gebeurtenissen en dan de gebeurtenissen op deze leeftijd van deze merrie .
ik keur het niet af maar geheel goedkeuring is er vanuit deze kant ook niet .

En immers een ieder mag zijn of haar menig geven of je het er mee eens bent of niet

hier sluit ik mij dus helemaal bij aan

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:06

suleilitha schreef:
Tjonge jonge Kreef, dan zouden ze alle vormen van paardensport moeten afschaffen. Ook jij kunt met je paard onderuit gaan, het kan mij ook overkomen. En wie betaalt dat? Haha!
Juist, je ziekenfonds! En hoezo onnodige ziektekosten?
Juist voor Agnes is paardrijden een geweldige vorm van bewegen en sporten en zal ongetwijfeld eerder een voordeel voor haar gezondheid opleveren dan een nadeel.
Overigens gebeuren de meeste ongelukken in Nederland nog altijd in huis.

Ik kan ook van mijn paard vallen inderdaad, en dan betaalt het ziekenfonds het.
Onnodige ziektekosten vindt ik dat je op een paard gaat zitten die niet voor 100 % gezond is, en je zelf al gehandicapt bent, en als je dan valt is de kans groot dat er wat met de ruiter gebeurt, helemaal als je al rijdt met een arm in een band.dan val je toch minder soepel als een valide
Van mij mag ze elke dag rijden maar er zijn ook paarden die meer betrouwbaar zijn [denk aan de paarden van gehandicaptenmaneges] Laat ze zo,n paard kopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:11

wat een onzin kreef..........

ik heb met Ineke2 haar eigen pony zadelmak gemaakt....... zij heeft het gedaan, en ze is ook lichamelijk niet helemaal zoals ik ben........

Daarom heb ik het haar zelf laten doen, want die ponie moet aan haar beperkingen leren werken...... niet aan mijn gezonde lijf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:11

Kennen jullie Joop Stokkel nog? Paralympier!! Goed voor goud en zilver, meende ik. Joop mist én een arm én een been. En zijn paarden komen niet van wat even denigrerend "gehandicaptenmaneges" worden genoemd.
Bovendien wordt nog even de opmerking gemaakt dat een meisje als Agnes een paard zou moeten kopen van een dergelijke maneges, maar laat die paarden nou net niet te koop zijn, deze paarden moet een manege al met een lampje zoeken.
Ik wist niet dat er nog zoveel onverdraagzaamheid is m.b.t. tot de beslissing of iemand al dan niet een eigen paard rijdt, voorzien van een handicap of niet.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:17

Suleilitha, ik sluit me volledig aan bij wat jij zegt!
Kreef, je hebt je mening duidelijk gegeven, maar daarom hoeven anderen daar nog niet mee akkoord te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:21

Tot slot, wat moet Agnes nou met een "paard voor gehandicapten" (ik erger me zowiezo al dood aan het woord gehandicapten alleen al, een mens kan een handicap hebben maar ís geen handicap) en als Kreef de moeite neemt om eens wat filmpjes van Indi en haar bazin te bekijken, bijvoorbeeld die van dat TV programma waar ik met grote bewondering naar heb gekeken zal ze zien dat Agnes, mocht ze ooit een ander paard moeten of willen, zélfs in staat is om een paard éigenhandig zover te trainen, dat ze er mee kan lezen en schrijven.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:23

kreef soms gaat het er niet om of je gelijk hebt of niet. Maar Indy heeft nooit er aan bijgedragen dat ze beperkt in haar bezigheden is geworden. Met zulke opmerkingen kun je mensen zo kwetsen en wat bereik je daar dan mee.

Mensen die gezond zijn en om voor de kick dingen doen die veeeeel risico geven, zoals bungeejumpen enz, zou je eventueel daarop aan kunnen spreken, wanneer je dat nodig vindt.
En geloof me wanneer je met je paard zo valt ben je heus wel super voorzichtig wanneer je er weer opklimt. Ik vind het super dapper dat ze het weer durfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:25

Mee eens Dinopino en Agnes bewijst met de post, dat ze in bijzijn van de dierenarts kiest voor "veiligheid" boven alles. Bovendien heb ik geen reactie dat mijn paard niet kan omdonderen en Agnes heeft geen garantie dat Indi er nogmaals bij zal gaan liggen

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:54

suleilitha schreef:
Kennen jullie Joop Stokkel nog? Paralympier!! Goed voor goud en zilver, meende ik. Joop mist én een arm én een been. En zijn paarden komen niet van wat even denigrerend "gehandicaptenmaneges" worden genoemd.
Bovendien wordt nog even de opmerking gemaakt dat een meisje als Agnes een paard zou moeten kopen van een dergelijke maneges, maar laat die paarden nou net niet te koop zijn, deze paarden moet een manege al met een lampje zoeken.
Ik wist niet dat er nog zoveel onverdraagzaamheid is m.b.t. tot de beslissing of iemand al dan niet een eigen paard rijdt, voorzien van een handicap of niet.

Je moet mijn woorden niet verdraaien, ik vind het heel knap dat iemand die een handicap heeft ,paard rijdt en niet achter de geraniums gaat zitten. dat moeten meer mensen doen, en ik ben helemaal niet onverdraagzaam naar die mensen toe. ik neem mijn denkbeeldige petje er voor af.
Ik praat ook niet denigrerend over gehandicaptenmaneges, ik heb er een om de hoek, en ik vindt het prachtig om te zien hoe de paarden omgaan met die mensen, zo voorzichtig, en als je ze een uur later ziet met een `normaal mens`op de rug zijn ze zo anders.
Ik denk , en daar gaat het hierom, dat agnes een ander paard moet kopen en daar verder mee moet gaan,
en dat hoeft geen gehandicapten paard te zijn, als ze de intensie heeft, een sportpaard waar ze mee kan springen prima, dat paard wat ze nu heeft is net als de lotto, valt hij of valt hij niet, daar ga je toch niet meer opzitten, en al helemaal niet als je gehandicapt bent, ik denk dat een `gewoon iemand zo`n paard al niet wil hebben

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:16

eens met Kreef.

Iemand met een beperking of beperkingen kan je niet verbieden te rijden ,
ik zelf heb ook de nodige beperkingen .
maar mijn paard daarintegen is gezond !
valt niet om ziet er goed uit is niet dof niet mager ect ect .
ik ken indi persoonijk en vond haar 2,5 jaar geleden er niet fit uitzien .
en naarmate agnes de onderzoeken met indi ging voorzetten verbaasde het me vrij weinig wat er toen uit de bloeduitslagen kwam .
ik weet dat agnes indi vanaf jogs af aan heeft , en dat het moeilijk is bepaalde dingen in te zien , maar moet je dan dubbel zoveel risico nemen ?

Het risico hier is agnes is niet gezond verre van dat , daar kan ze zelf helemaal geen enne flikker aan doen , om het even bot te zeggen .
paardrijden helpt haar en andere met een ziekte om het ziek zijn de pijn en dergelije te vergeten , eeen paard is als een maatje enz .

Maar dan de andere kant van het verhaal is hier indi is ook niet gezond kan indi niks aan doen , maar om daar al iemand met een beperking op te zetten , en een paard met berperking te hebben vind ik een eigen keus maar als er wat gebeurt geen medelijden hier .

ik zelf heb heupprotheses 2 en een knieprothese en herseninfarcten gehad heb de ziekte SLE lupus in volksmond en ja ik heb al 11 jaar een paard, een fjordje.
maar sparky is gezond ik niet .
als ik val dan weet ik van mezelf dat ik de pisang ben , hoe banketstaaf het ook klinkt, maar ik heb wel bijna altijd een cap op me hoofd .

mijn punt is hier dus :
een gezond paard en gezonde ruiter ...
een ziek paard een gezonde ruiter...
een zieke ruiter een gezond paard....
een ziek paard een zieke ruiter ...

agnes het is geheel je eigen keus dat weet je en je weet ook hoe ik erover denk , niet om jou niet om indi gewoon mijn gevoel en denkwijze hierover neer kunnen zetten ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:47

We weten allemaal dat Indi een mindere periode heeft gehad en een of meerdere keren onderuit is gezeild maar jullie doen net je zeker weet dat dit weer gaat gebeuren en dáár ga je de mist in. Verder moet ik zeggen dat het dier er op de laatste foto's supergoed uitziet en het kan maar zo dat ze net zoveel kans heeft om te vallen dan een paard wat voor het oog gezond is.
Overigens heb ik met een half lamme hand een groen paard beleerd en wedstrijdklaar gemaakt. Is ook niks mee gebeurd. Leuk detail is dat het paard in den beginnen ook niet in orde was.
Overigens moet iedereen zelf weten of hij of zij een cap draagt, in de meeste maneges zul je moeten maar je ziet mij er thuis ook niet mee.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:49

Sorry hoor sparky10 maar bij jou moet er ook iemand telkens aanwezig zijn als je wilt rijden, want als je valt weet je ook niet of het allemaal goed gaat. Ik vindt je commentaar dan ook absoluut niet terecht!

En ik vindt het erg knap juist wat agnes doet met indi, petje af!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:07

Indi was niet gezond, en toen ze de eerste keer gevallen was (jammer genoeg met Agnes erop) stopte Agnes ook met rijden.
Indi is nu enorm opgeknapt, valt niet meer, en vergeet niet dat de DA ook groen licht gegeven heeft.
ik zie echt niet in waarom ze een ander paard zou moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:36

Agnes was zelfs zo verstandig om er in bijzijn van de dierenarts weer op te stappen en dat bewonder ik juist zo!
En hoezo een ander paard, die twee zijn zowat getrouwd met elkaar.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:35

ik ga een slotje vragen. deze discussie is nu wel klaar. iedereen mag denken wat ie denkt, maar t gaat nu wel erg lang door. ik heb er niks aan. discussies waarin ik tips krijg zie ik graag, maar dit gaat toch nergens over?

tuurlijk mag iedereen zeggen wat ie denkt, maar moet dat ook altijd?

ik heb al een paar keer gezegd: da is er bij betrokken geweest. denken jullie nou echt dat ik graag nog een keer onder haar beland? TUURLIJK NIET!!! daar is echt wel lang over nagedacht hoor. EN meerdere malen overleg geweest met da...

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:18

ikenindi schreef:
ik ga een slotje vragen. deze discussie is nu wel klaar. iedereen mag denken wat ie denkt, maar t gaat nu wel erg lang door. ik heb er niks aan. discussies waarin ik tips krijg zie ik graag, maar dit gaat toch nergens over?

ik heb al een paar keer gezegd: da is er bij betrokken geweest. denken jullie nou echt dat ik graag nog een keer onder haar beland? TUURLIJK NIET!!! daar is echt wel lang over nagedacht hoor. EN meerdere malen overleg geweest met da...

ga inderdaad maar om een slotje vragen,deze discussie is inderdaad klaar, ik denk dat je graag alleen ja knikkers om je heen wilt, die je paard de hemel inprijzen, maar als je de volgende keer weer valt, graag geen nieuwe foto`s om te laten zien wat er nu weer gebeurt is, dan is het je eigen schuld, en je wilt alleen tips horen die in je eigen straatje passen, ik heb ook nog een tip verkoop je paard

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:30

Kreef schreef:
ikenindi schreef:

ga inderdaad maar om een slotje vragen,deze discussie is inderdaad klaar, ik denk dat je graag alleen ja knikkers om je heen wilt, die je paard de hemel inprijzen, maar als je de volgende keer weer valt, graag geen nieuwe foto`s om te laten zien wat er nu weer gebeurt is, dan is het je eigen schuld, en je wilt alleen tips horen die in je eigen straatje passen, ik heb ook nog een tip verkoop je paard

Sorry hoor kreef... Ik vind je reactie heel onverdraagzaam en onbeschoft overkomen... Agnes en Indy hebben een band, die 2 horen gewoon bij elkaar... Die tip om dat paard te verkopen vind ik onzin.

Dat Agnes de beslissing maakt om weer met Indy te rijden nu Indy al een tijdje beter is vind ik alleen maar positief. Paardrijden is gewoon heel gezond voor haar. En waarom een ander paard nemen waarmee ze minder vertrouwd is?
Uiteraard kan er iets gebeuren... Maar je kan van elk paard vallen...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:25

Kreef, ik wist niet dat je via internet een betere diagnose kan stellen dan de dierenarts ter plaatse Blond
volgens mij wil JIJ geen andere mening horen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:43

Mirei schreef:
Sorry hoor sparky10 maar bij jou moet er ook iemand telkens aanwezig zijn als je wilt rijden, want als je valt weet je ook niet of het allemaal goed gaat. Ik vindt je commentaar dan ook absoluut niet terecht!

En ik vindt het erg knap juist wat agnes doet met indi, petje af!

ja liefst wil ik dat iemand er bij is voor mijn veiligheid en die van spark, maar er is dus nooit iemand bij was het maar zo ja ...

en hoor je mij zeggen dat ik agnes niet respecteer? nee dat hoor je niet ik ken agnes en indi persoonlijk.
ongelukken kan je altijd voorkomen , maar dat wil niet zeggen dat iemand met zijn gevoel moet denken ipv met zijn verstand .

en ja ik ben ook de laatste die niet toe zou geven dat ook ik met mijn gevoel denk en zeker niet met mijn verstand , als ik dat had gedaan had ik spark verkocht en was ik never nooit meer op een paardje gestapt .
aangezien ik met me gevoel denk kan ik hem niet wegdoen !
ik weet als geen ander wat agnes voelt met indi , maar jij gaat toch zeker nu ook niet op gandalff zitten ???
dan denk je met niks zeg maar ....

twee zaken kan je niet met elkaar vergelijken ik wil voor me eigen veiligheid iemand erbij hebben ja niet omdat ik bang ben dat er wat met spark gebeurt ...ik ben ziek spark niet , hier heb je helaas maar waar twee zieke partijen .

en nogmaals ik heb respect voor agnes dat ze doorgaat met haar hobby/levensdoel.
maar ze kan er niks aan doen dat indi ook ziek is geworden net zo min als jij dat kan met gandalf .
maar ze kan wel de keus maken indi eventueel te laten staan te stappen in de bak enz ...het een jaar aankijken hoe ze erdoor komt en dan pas eventueel erop klimmen puur voor haar veiligheid en die van indiana.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:53

Sparky, ga nou voor de laatste keer nog even lezen, het paard is niet ziek, het paard is goed. En vergaar verder nog wat meer paardenkennis voor jij en Kreef diagnoses gaan stellen, please.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:56

Kreef schreef:

Er was laatst iemand die me zei, nadat ik voor de 3e keer van mijn paard viel en een hersenschudding opliep: Als je je paard niet normaal kunt rijden, doe dan niet egoistisch en verkoop dat beest aan iemand die hem wel aankan...

En dát doet zeer, kan ik je vertellen Bloos

Agnes en Indi hebben beide hun problemen, maar hebben wel een onwijze band. Een band waar menig amazone jaloers op mag zijn. Het gaat niet altijd van een leien dakje, soms is er wat meer moeite nodig..
Als het ment to be is, dan komt het wel goed. Agnes zal zelf wel goed aanvoelen wat kan en wat niet, en zo niet dan komt ze daar vanzelf achter...
Van vallen en opstaan leert men.

En verder? Bokt is bokt, ik zel alláng mijn verhalen niet meer neer bang voor wat voor commentaar ik nu weer ga krijgen. Is het ene eindelijk 'goed', dan schort het volgende er wel weer aan.. Conclusie: het is nooit goed. Maar goed ook, met allemaal Anky's zou het érg saai worden in de paardenwereld... Gaaaap

Tja.. mijn conclusie is dat bepaalde mensen van bokt meer stuk maken dan dat je er wat aan hebt..
Maar dás een andere discussie Bloos

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:23

Kreef waarom reageer je zo fel op iemand die je niet eens aanvalt. Indy spreekt geen onvertogen woord over je en toch moet je in de post er na haar direkt na trappen. Adviseer jou om gewoon niet meer te posten in topics van indy. En het is zo flauw om te spreken dat een topicstarter alleen maar ja knikkers wil.

Indy open volgende keer gewoon een nieuw topic. Er zijn genoeg die wel geinterresseerd zijn in jouw doen en laten en je alles behalve veroordelen.