EK Dressuur Junioren/Young Riders 2006

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

renes

Re: EK Dressuur Junioren/Young Riders 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:18

nee, Tineke Bartels Tong uitsteken

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:02

Waar rook is.. is meestal ook vuur.. Er zal wel iets gebeurd zijn maar ja.. WAT?? Ik vond Lotje altijd wel aardig sturen!! Dit is in ieder geval niet echt goeie reclame en vooral ook niet voor haar trainer Alex van Silfhout.. die is al een keer op zijn vingers getikt voor een paard met bloed in zijn mond. Ja ik hou mijn mening voor me.. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Vind het er in ieder geval onsportief aan toegaan daar op het EK!! Dat zegt genoeg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:06

Lynne81 schreef:
Alex van Silfhout.. die is al een keer op zijn vingers getikt voor een paard met bloed in zijn mond. Ja ik hou mijn mening voor me..

Doe maar voor je houden ja.
Ik heb van 1974 tot eind jaren 80 les gehad van Alex (manegelessen, verenigings- en privelessen met eigen paarden) en hem ook vaak bezig gezien tijdens zijn trainingen. Nog nooit heb ik hem betrapt op grofheid tegen zijn paarden.

Wat er nu gebeurd is weet ik niet, ik ben er niet bij geweest. Maar ik weet wel dat Alex alles behalve grof is tegen zijn paarden en dat van zijn leerlingen ook sterk afkeurd!

Dat Nimbly op zijn tong bijt heeft niets met grofheid van Alex te maken, beetje triest dat je dat hier ter sprake brengt.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:47

quote: Dat Nimbly op zijn tong bijt heeft niets met grofheid van Alex te maken, beetje triest dat je dat hier ter sprake brengt.

Juist! Roerend mee eens!
Wat zal ik er verder eens over zeggen? Lotje zal zeker wel wat extra druk op haar paard gezet hebben, misschien juist om te laten zien wat Reine in haar mars heeft? Omdat ze weet dat ze Reine voordat ze de ring ingaat nog wat extra moet prikkelen? Om echt te spetteren, moet je als prof vaak op het randje gaan. En dan bedoel ik niet het randje van grofheid, maar wel het randje van het laatste beetje uitstraling. Als de druk die Lotje er al dan niet opgezet heeft, laten we dat voorop stellen ik ben er niet bij geweest, goed uitgepakt had. En het Reine het laatste beetje aan uitstraling gebracht had en misschien wel de overwinning, had er geen haan naar gekraaid. Dan had iedereen waarschijnlijk gezegt, goed gedaan. Nu in dit geval is het de verkeerde kant opgeslagen. Net het randje over, waardoor fouten zijn ontstaan in de proef. Nu zegt men: Jammer, maar dat krijg je als je er teveel druk op zet.
Vanaf de kant meepraten is altijd zo makkelijk. Ik heb Lotje meerdere malen zien rijden en ik heb haar nog nooit kunnen betichten van grofheden tegen haar paard. Ja, ze zet er wel druk op ja, maar ik denk dat dat ook nodig is om je paard op en top te laten zien.
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Nogmaals ik ben er niet bijgeweest.

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:49

ThePast03 schreef:
Lynne81 schreef:
Alex van Silfhout.. die is al een keer op zijn vingers getikt voor een paard met bloed in zijn mond. Ja ik hou mijn mening voor me..

Doe maar voor je houden ja.
Ik heb van 1974 tot eind jaren 80 les gehad van Alex (manegelessen, verenigings- en privelessen met eigen paarden) en hem ook vaak bezig gezien tijdens zijn trainingen. Nog nooit heb ik hem betrapt op grofheid tegen zijn paarden.

Wat er nu gebeurd is weet ik niet, ik ben er niet bij geweest. Maar ik weet wel dat Alex alles behalve grof is tegen zijn paarden en dat van zijn leerlingen ook sterk afkeurd!

Dat Nimbly op zijn tong bijt heeft niets met grofheid van Alex te maken, beetje triest dat je dat hier ter sprake brengt.

Als je GOED LEEST!!!!!!!!! Dan zie je dat ik het niet negatief bedoel!!!! Gelijk oordelen!! Ik bedoel ermee dat het er best mee te maken kan hebben!! Alles bij elkaar.. 1+1 =??? HOEVEEL?? JA ook al had dat paard op zijn tong gebeten is heel vervelend maar die vervelende mensen daar langs de kant denken er anders over! En die scheren het gelijk over 1 kant!! VOOROORDELEN heet dat! Je moet goed lezen! Alex heeft al een keer negatief in de krant gestaan en nu horen ze wat over Lotje en word er misschien van een mug een olifant gemaakt! Frusty

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:51

Lynne81 schreef:
Als je GOED LEEST!!!!!!!!! Dan zie je dat ik het niet negatief bedoel!!!! Gelijk oordelen!! Ik bedoel ermee dat het er best mee te maken kan hebben!! Alles bij elkaar.. 1+1 =??? HOEVEEL?? JA ook al had dat paard op zijn tong gebeten is heel vervelend maar die vervelende mensen daar langs de kant denken er anders over! En die scheren het gelijk over 1 kant!! VOOROORDELEN heet dat! Je moet goed lezen! Alex heeft al een keer negatief in de krant gestaan en nu horen ze wat over Lotje en word er misschien van een mug een olifant gemaakt! Frusty

Dan had je misschien beter je mening niet voor je kunnen houden?
Nu kwam het over alsof je wilde zeggen dat Alex al een keer betrapt was op grofheid. Tenminste op mij, sorry dat ik je verkeerd begrepen heb.

Maar ik heb ook geen negatieve verhalen gelezen over dat tongbijt verhaal eigenlijk?

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:55

Ik vind ook dat ze pas wat in de krant mogen zetten als er bewijs is! Nu krijg je allemaal negatieve publiciteit! Je hoort mij niks zeggen over Lotje of Alex hun rijden..

mijnsnoepies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:59

Er worden steeds meer bloedpaarden gefokt daar moet je dan natuurlijk wel je rijstijl op aanpassen

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:02

Kijk weet je wat het is.. Hij is toen de ring uit gestuurd.. en dan komen er verhalen!!! Hij is grof blablabla dat heeft in de paardenkrant gestaan. Nu dit over Lotje! Mensen gaan dit erbij halen.. ohhhh wacht fff zeggen ze dan jaaaa Alex weet je nog met die tong?? ja het zal wel waar zijn.. Ik heb het ook al in de wandelgangen gehoord.. Daarom vind ik het belachelijk als er geen bewijs is om zoiets in de bladen te zetten!! Jezus.. sneu voor Lotje!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:04

Lynne81 schreef:
Kijk weet je wat het is.. Hij is toen de ring uit gestuurd.. en dan komen er verhalen!!! Hij is grof blablabla dat heeft in de paardenkrant gestaan. Nu dit over Lotje! Mensen gaan dit erbij halen.. ohhhh wacht fff zeggen ze dan jaaaa Alex weet je nog met die tong?? ja het zal wel waar zijn.. Ik heb het ook al in de wandelgangen gehoord.. Daarom vind ik het belachelijk als er geen bewijs is om zoiets in de bladen te zetten!! Jezus.. sneu voor Lotje!

Ik heb er heel wat artikelen over gelezen maar nergens dat het kwam door grofheid.
Zulk soort verhalen worden dan waarschijnlijk verzonnen door pennymeisjes die zichzelf niet realiseren dat het hunzelf ook kan overkomen. Zelfs met een paard aan een lang teugeltje. Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:05

mijnsnoepies schreef:
Er worden steeds meer bloedpaarden gefokt daar moet je dan natuurlijk wel je rijstijl op aanpassen

En wat bedoel je hier precies mee te zeggen?

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:09

Over dat grofheid stond ook niet in een blad.. Maar er word dan over gepraat! En geloof me.. niet door pennymeisjes hoor..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:10

Lynne81 schreef:
Over dat grofheid stond ook niet in een blad.. Maar er word dan over gepraat! En geloof me.. niet door pennymeisjes hoor..

Tja in mijn ogen zijn het pennymeisjes als ze denken dat zoiets komt door grofheid van de ruiter, wie het ook zijn. Haha!

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:13

ThePast03 schreef:
Lynne81 schreef:

Tja in mijn ogen zijn het pennymeisjes als ze denken dat zoiets komt door grofheid van de ruiter, wie het ook zijn. Haha!

Ja nou ja jouw mening.. de mensen die het zeggen rijden in ieder geval op hetzelfde penny niveau als Alex dus dat is niet zo laag.

mijnsnoepies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:15

ik vind het persoonlijk erg knap dat paarden bloed in hun mond kunnen krijgen als ze aan een lang teugeltje gereden worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:17

mijnsnoepies schreef:
ik vind het persoonlijk erg knap dat paarden bloed in hun mond kunnen krijgen als ze aan een lang teugeltje gereden worden.

Paarden kunnen volgens jou alleen op hun tong bijten als ze met grof geweld behandeld worden?

Jammer ook dat je geen antwoord geeft op mijn eerdere vraag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:19

Lynne81 schreef:
Ja nou ja jouw mening.. de mensen die het zeggen rijden in ieder geval op hetzelfde penny niveau als Alex dus dat is niet zo laag.

Ach een paar jaar terug werd er ook een dame uit de ring gestuurd bij het WK voor jonge dressuurpaarden omdat haar paard op zijn tong gebeten had.
Daar heb ik ook niemand over gehoord.

Er zijn ook meer topruiters die er last van gehad hebben.

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:22

ThePast03 schreef:
Lynne81 schreef:

Ach een paar jaar terug werd er ook een dame uit de ring gestuurd bij het WK voor jonge dressuurpaarden omdat haar paard op zijn tong gebeten had.
Daar heb ik ook niemand over gehoord.

Er zijn ook meer topruiters die er last van gehad hebben.

Ja alleen deze Alex is de trainer van Lotje.. en wat krijg je dan verhalen.. Daar gaat het om. Maar ja einde discussie. Vind het sneu voor Lot daar ging het om.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:23

Lynne81 schreef:
Ja alleen deze Alex is de trainer van Lotje.. en wat krijg je dan verhalen.. Daar gaat het om. Maar ja einde discussie. Vind het sneu voor Lot daar ging het om.

Die verhalen waaien ook wel weer over. Ik vind het sneu voor Lotje en voor Alex en iedereen die erbij betrokken is Knipoog

yaapstam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:09

Code
*//edit ellende Spam verwijderd*

peukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:15

Ik ben aanwezig geweest op dit EK. En volg deze topic vanaf het begin. Ben even op vakantie geweest dus reageer ik wat later.... Wat ik eerst helemaal niet wilde doen en wat ik nog nooit gedaan heb (reageren). Alles wat Claartje geschreven heeft is waar!! Lotje was super grof........ Op andere dagen was ze heel erg relaxed aan het stappen met Reine. En de landenproef die ze reden was uit het boekje, gewoon uitmuntend. Maar wat lotje heeft gedaan op die dag was een schande voor Nederland, vond ik en met mij meerdere!! Ik vind dat als je een paard constant flink tegenhoud van voor en hem ondertussen naar voren schopt niet eerlijk. Jammer want lotje had Europees kampioen kunnen worden!!!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:50

wie ben je dan??
weer toevallig iemand die zijn eerste berichtje hier neer zet!!

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:53

Slapen

Dorian_Gray

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:54

mijnsnoepies schreef:
Ik heb erg veel respect voor CvA. Afgod
Eindelijk iemand die niet perse met iedereen vriendjes hoeft te blijven maar gewoon opschrijft wat ze daar gezien heeft. De paardenkrant wil wel altijd ''politiek correct'' blijven.

Goh, en ik als simpel abboneetje van beide bladen vind t juist andersom.
Dacht toch dat het verslag van de PK over de nieuwe lichting hengsten toch heel wat onafhankelijker en kritischer was dan de verslagen uit de HS en IdS.