[WN] Federatie NK 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Federatie NK 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:45

spatter schreef:
mooie foto!

wat ik me al afvroeg bij het fotograveren en nu ook zie, de achtergrond is zo wel erg druk en rommelig

Ja, jammer van al die reclame borden... vond ik ook al... jammer dat er niet zo'n aparte fotohoek was zoals we vroeger hadden.. met een groot wit doek ofzo.. Misschien tipje voor volgend jaar weer?

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:46

Wilde ze dit jaar niet vanwege ruimte gebrek. Staat geloof ik wel weer op de lijst voor volgend jaar

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:56

Roel moet toch ondertussen wel naast zijn schoenen lopen van al die complimenten Haha!

Heerlijke foto!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:01

Heb ergens gelezen dat men de trail patterns graag wilde zien(weet niet meer waar Bloos )
Dus dan maar hier

Trail NK 2006

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:18

Altijd Blaze Ja

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:36

Witte achtergrond bij fotografie zou ideaal zijn.. (vooral voor de photoshoppers onder ons)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:46

Blaze schreef:
Heb ergens gelezen dat men de trail patterns graag wilde zien(weet niet meer waar Bloos )
Dus dan maar hier

Trail NK 2006

Thanks Blaze OK dan!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:50

Wranglerbutt schreef:
Blaze schreef:
Dus dan maar hier

Trail NK 2006

Thanks Blaze OK dan!

Dank u zeer Afgod

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:55

JoyRider schreef:
Roel moet toch ondertussen wel naast zijn schoenen lopen van al die complimenten Haha!

Heerlijke foto!

valt wel mee hoor JR
hij is gewoon weer aan het stallen mesten Haha!
en op zijn nieuwe '"pony" rijden.
want dit NK was wel een hele bijzondere voor Roel.
Nederlands Kampioen worden is mooi, maar zomaar een paard krijgen is eigenlijk nog mooier, dan alle blauwe linten bij elkaar.
zal vanavond in het foto topic een foto plaatsen.

@pannekoek: hele mooie foto, bedankt voor het plaatsen

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:15

Zo nou eindelijk begin ik weer mens te worden na een heerlijke week NK.
Mijn planning was vakantie te vieren maar helaas.. Ach gut ..
groom, sigarettenhouder, en fotograveren (spook!) de hele week druk in de weer geweest!

Het was zalig! Volgend jaar ben ik er weer bij!

Dus ja rgerrits ik heb zoveel mogenlijk gefotografeerd en ben vandaag alles op puter aan het zetten.
Ik heb natuurlijk ook gegeten en gelachen (of niet woldhoeve, die indiaantjes dans van jouw tijdens de pleasure.. *LOL* ..)
maar vooral gefotograveerd dus eventjes geduld we zijn niet allemaal zo snel als pannekoek (hoe doet ie dat toch!)
Oh en pannekoek nog bedankt voor je aanbieding van flitsers en lenzen super dat de sfeer zo is tijdens de wedstrijden heerlijk gekletst met de pannekoek en jos(-fotografie op bokt).

Ik moet even vanavond nog op familie bezoekje maar vanaf morgen wordt het aan de bak en foto's op inet zetten!
You will hear from me!

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:59

Een Super gezellig NK!! Er hing een lekkere sfeer. We hebben het ontzettend naar ons zin gehad! Iedereen van harte gefeliciteerd met zijn prijzen, plaatsingen en persoonlijke overwinningen! Top organisatie en wat mij betreft mag het volgend jaar weer op deze manier!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:19

rookie schreef:
Vervolgens kregen wij toestemming om in de kantine te spelen en het werd (imo) reuze-gezellig.

Jullie kregen zelfs PeterV aan het zingen Clown

Afbeelding

Muziek!

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:22

@ alpenquarter: deze kwam ik nog tegen, beetje donker maar staat wel leuk 2 alpenquarters naast elkaar:
Afbeelding
Iedereen nog van harte gefeliciteerd! Complimenten voor de organisatie het was echt top! (vooral complimenten voor Sheila die ik naast al haar andere werk ook nog regelmatig met een hogedrukspuit in de weer heb gezien!)

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:43

Heb trouwens filmpjes over dat zingen

francisca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:06

Ik begin langzamerhand ook een beetje bij te komen Slapen We hebben een supergezellige, drukke en geslaagde week achter de rug. Ik weet niet alle prijzen nog uit mijn hoofd, maar we gingen wel met veel lintjes naar huis Ach gut Ed was met Herschl Time grand champion en Nederlands Kampioen bij de Geldings en met Red Rainbow Rebel Nederlands Kampioen bij de stallions.
Daarnaast was Ed met Red Rainbow Rebel Nederlands Kampioen in de trail Paints. Ook Cora heeft het echt super gedaan met Red Rainbow Rebel, zij was o.a. 2e in de hunter. Uiteindelijk was Red Rainbow Rebel allround champion in de open klasse. Dat was echt heel gaaf.
Met Herschl Time heeft Ed een zilveren en een bronzen medaille gewonnen in de pleasure! In de hunter ging het niet zo goed, Herschl Time schrok ineens van de slagboom en was daar dusdanig van onder de indruk dat we hem moesten begeleiden de bak uit, hij durfde echt die slagboom niet meer door...
Cora had met Gunners Playgirl hoog gescoord in de halter klasse zowel bij de Quarters en de Paints en ook Anita heeft het goed gedaan met Tripple T Turtles waaronder 3e met de western Riding in de Quarter Show.
Ook was Ed nog 6e van de 13 in de Reining APHA met Peppolinadotcom. En Petra van Dijk had met Peppolinadotcom een zilveren medaille in de halter.
Ik zou zelf nog mee doen met Zippo Intimidates in de pleasure, maar zij had zich dusdanig verkrampt in de trailer, dat ze niet goed liep. Dus ik heb haar uitgeschreven. Dat was wel heel jammer, maar het gaat nu gelukkig al weer een stuk beter met haar.
Ook grote complimenten voor Bianca de Roode. Echt super gedaan! (zie haar verslag eerder op Bokt)

Ik wil graag de organisatie van de NK hartelijk bedanken! Echt heel goed gedaan.
En ook wil ik ons team op de show bedanken voor het elkaar helpen en de gezelligheid: Ed, Cora, Anita, Jitse, Petra, Corrie, Paula (onze groom), Ed en Bianca en natuurlijk het thuisfront, want anders kunnen we niet weg!

Zo en nu nog een weekje en dan op naar het EK Paints in Aken!

Groetjes,
Francisca

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:00

francisca2 schreef:
En ook wil ik ons team op de show bedanken voor het elkaar helpen en de gezelligheid:....Paula (onze groom)...............

Zoals beloofd;

Afbeelding

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:03

Ook wij hebben een heerlijk NK gehad. Geweldige sfeer….. vooral de instralingen van Chantal doen Wit altijd erg goed. Bloos

De voorronden gingen redelijk, met de hoogste score in de Am. Trail op naar de finale. Maar ooh wat was ik zenuwachtig. Als inmiddels al een stuk of 15 mensen tegen je zeggen, “Ja, jij gaat je titel verdedigen…”, dan gieren de zenuwen door je lijf met als gevolg dat je in een soort waas met trillende handen je proef gaat rijden. Wit deed super zijn best om er nog wat van te maken, maar helaas zijn vrouwtje was er niet bij….. Een score van 118,5 (geloof ik) waar je normaal toch minstens 137 of meer scoort…….. helaas..

Met een 4e en 6e plaats in de open HMS toch nog best tevreden, want ooh wat was deze proef NK waardig met zijn contra galop, changement en leg-yield…… Afgod

Supertrots ben ik op Janine met haar 17,5 jarige bospony Puck, die na een jaar lappenmand toch maar mooi de zilveren medaille in de Open Sr. Trail wint. OK dan!

Verder wil ik Angela & Penthor even feliciteren, een superprestatie, terecht Nederlands Kampioen in de am. Trail. (Sorry dat Wit daar een beetje uit zijn panty ging (spanning) tijdens het wilhelmus en Penthor lekker mee ging doen Knipoog.

Alice ook gefeliciteerd met je gouden plak in de Am. HMS, je hebt het verdiend! Go jij! Go jij! En Jinke wat een fantastische afsluiting voor jou en je paardje... Lekker studeren en dan weer terugkomen!!

Roel een superprestatie heb je neer gezet met Shiner, jammer van je lope-overs in de Vers. Horse... Ach gut

Uiteraard ook alle andere prijswinnaars gefeliciteerd!

Erg gaaf vond ik het ook om de prijsuitreiking te mogen doen van de Amateur HMS en de Open Sr. Trail. Wat een fijn gezicht al die mederuiters die je kent van de wedstrijden, de spanning en de blijdschap, fantastisch om dat van deze kant te mogen meemaken.

Verder wil ik graag Jan bedanken voor zijn steun en toeverlaat, zonder hem had ik met Wit nooit zo ver gekomen……… en uiteraard Ron & Rina, die ons weer schandelijk verwend hebben.

Wit gaat zich, na een korte vakantie, richten op zijn nieuwe carrière… waar ik van overtuigd ben dat hij dit helemaal geweldig gaat vinden……..

Misschien dat we volgend jaar alleen de trail nog starten, maar dat zien we dan wel weer! Doei!
Brigitta.

slootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:19

Pannekoek: wat een gave foto's weer! Die stopfoto van Cody en Rachelle is echt leuk; mond dicht, losse teugel en oren naar voren (Cody dus Clown ), technisch nog geen perfecte stop maar wij zijn er blij mee *LOL* Ik hoop dat de rest van de foto's ook snel te zien zijn dan kunnen we gaan bestellen Kwijl

Wij kwamen echt stuiterend terug van het NK; leuke resultaten en een super organisatie, petje (hoed) af OK dan!

Jammer alleen dat de reining en aanhang weer zo negatief wordt belicht. Hoewel ook ik wel degelijk open monden heb gezien en de 150 score lichtelijk overdreven vond, geeft het me toch een naar gevoel.

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:45

Twas een heeeel gezellig NK, maar ja dat vind ik tot nog toe ieder jaar.... maar idd jammer dat de reining altijd zo afgezeken moet worden...
Dat er in de pleasure ook wel eens gapende monden zijn daar wordt niet over gesproken....dat gebeurd alleen tijdens het inrijden of achter de rug van de jury...ff correctie met zagende handen....of in de versatile horse......of in de horsemanship.....of in de trail....
In alle onderdelen heb ik open paardemonden gezien....dusss...jammer dat het alleen bij de reining genoemd wordt.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:50

misschien omdat het bij de reining geen uitzondering was en bij de andere onderdelen wel, of is dat bij mij nu te simpel gedacht....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:08

Komt nog bij dat er altijd vele monden roepen dat Reining het "top onderdeel" van het westernrijden is. En dat maken ze meestal niet waar imo.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:26

Ik zal ook maar even een kort verslagje doen van de Working Cowhorse.... Tot nu toe heeft niemand het erover gehad... Was zeker te vroeg voor al die feestgangers Haha! Haha!
Voor mij was het heeeeeel vroeg (half 6) toen de wekker ging. Eerst even de paarden voeren en toen de familie uit bed getrommeld, gevoederd en gekleed. Om kwart over 6 zaten we in de auto. Ruim op tijd was ik aanwezig dus paardje opgezadeld en rustig losgereden. Tina voelde superontspannen aan in de binnenbak en ik was nog niet (!!!) nerveus.

Wendy van Os moest als eerste starten maar die reed een 0-score omdat ze een beetje in de war was.De jury kwam ons vlak voor het begin even melden dat het pattern niet goed was en dat we de spins andersom moesten rijden. Daardoor was Wendy helemaal de kluts kwijt helaas.
Ik mocht als 2e en ik dacht voor dat ik de bak inging van "he ik ben niet nerveus...... Had ik dat nou maar niet gedacht, want toen ik op het punt stond van waarvan je moest vertrekken begon ik weer te bibberen...... Daardoor was mijn dry-work veel minder netjes helaas. Maar toch nog 63 en 64 punten (heel wat meer dan 2 jaar geleden, dus er is verbetering Knipoog ). Het fencework ging heeeeel erg lekker. Ik had een goed koetje gekregen en Tina had hem goed onder controle. Dat resulteerde in 2 keer een 66-score, dus ik ben meer dan tevreden. Bij de vrouwelijke jury was ik 1e geplaatst en bij de amerikaan 2e, dus een mooie zilveren medaille en een blauw en rood lint.
Trots op mijn prachtige merrie die door veel mensen veeeeel jonger werd ingeschat dan haar 16 jaar.
Het was een heel kort NK voor mij maar het was wel even gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:00

Er was ook nog maar zo weinig publiek tijdens de WC. Was nog heeeeeeeeeeel vroeg Haha! Ik vond dat Tina het mooi deed CC, die blik van dat paard als ze die koe mag drijven, da's gaaf om te zien. Die lachende en genietende kop van jou erboven ook trouwens Knipoog De lol straalde er van af!

Het paardje van Wendy schrok volgens mij toen ze de ring in ging van de koetjes achter de ring, en toen was 'ie z'n concentratie een beetje kwijt en kwamen de oefeningen er niet meer lekker uit. Hij bleef ook een beetje richting de koeien loeren tijdens z'n werkje.

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:05

Even aansluitend op CrazyCactus: Wij waren om ± 5 uur uit bed, om vervolgens om ± 6 uur in de auto te zitten richting Marienheem. Om 8 uur waren we daar en troffen Wendy daar. Even inschrijven, bandjes ophalen en het opzadelen kon beginnen. Ik heb toen ons eigen paardje (Lads Go Shamokin) warm gereden terwijl Wendy Cowboy (waar ze als eerste mee zou starten) warm reed. De working cowhorse klasse zou om 9 uur beginnen, maar was inderdaad ietsie pietsie later, omdat de jury nog even kwam melden dat het Dry Work pattern anders verreden moest worden. Wendy ging als eerste van start met Cowboy, inderdaad reed ze helaas een 0-score op het dry work, maar het fencework ging geweldig goed! Daarna nog 2 andere amazones (Waaronder CrazyCactus met een goede run!!) en toen was de beurt aan onze Smoke..... Dry work ging prima, dus laat die koe maar binnen komen.... Goede genade, komt me daar een reus van een koe binnen!! Maar goed, onze Smoke en Wendy hebben het werk prima gedaan, wat resulteerde in het Nederlands Kampioenschap!!
Al met al rest mij niets om de organisatie een pluim te geven! Het was vroeg maar toch gezellig... en met zo´n resultaat zijn we natuurlijk meer dan tevreden! Geweldig gedaan door Wen en Smoke, maar ook geweldig gedaan door CrazyCactus en Tina (die ik inderdaad niet haar leeftijd had durven schatten!!).
Smoke komt morgen ´naar huis´ en zal in de toekomst vooral reining geshowed gaan worden, we zien elkaar ongetwijfeld om komende wedstrijden!!

Kan iemand me vertellen waar en wanneer de foto´s van de working cowhorse te bezichtigen en te bestellen zijn?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:08

Wo, die foto van Roel en Mikel *heftig*

gefeliciteerd iedereen, met jullie resultaten!