Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gombal schreef:Zeker als ze net afgespeend is zou ik wel wat bijvoeren. Het is misschien een sober ras, maar het heeft wel alle bouwstoffen nodig.
Pavo podo is in principe goed , aanheeft t een hoog zetmeel gehalte.
Hier voeren we cavalor junior, 700 gram, en een schep luzerne .
Verder onbeperkt goed hooi en weide gang.
Helaas in de winter maanden Max 2 uur gras . Uiteraard wel altijd hooi op de paddock en in inloop stal aanwezig.
Het is hier een sober ras
Lintelo1 schreef:SeaSide schreef:Wij zijn ook weer terug, heb her en der wat prijzen gevraagd. Wij kregen wel overal de hoofdprijs voor, in verband met de penny stagairs.
400 voor Shetlanders, 1500 kwpn veulen, 2500 2,5 jarige kwpn glamourdale, 4000 voor 4 jarige apache, 2500 19 jarige fjord/betuigd.
Voor die prijzen moet er wel wat mis zijn met de paarden denk ik.. waarom zouden ze anders niet online verkocht worden voor minimaal het dubbele..
Citaat:In de vorige eeuw waren dit normale prijzen. En Shetlanders waren toen nog veel goedkoper! De handel is flink veranderd. Misschien dat oude\ouderwetse boeren die zonder internet werken de vroegere prijzen nog aanhouden?
Simsannah schreef:Citaat:In de vorige eeuw waren dit normale prijzen. En Shetlanders waren toen nog veel goedkoper! De handel is flink veranderd. Misschien dat oude\ouderwetse boeren die zonder internet werken de vroegere prijzen nog aanhouden?
Het merendeel van de handelaren was eigenlijk wel "oud",
Vele wouden gewoon handelen, ik heb naar meerdere gekeken,en alle handelaren kwamen meteen naar me toe.
Denk dat marktplaats enzo, ook heel veel onnodig werk geeft zoals eerder al genoemd
Ik heb nog 1 ander paard gezien waar ik interesse voor had maar daarvan kon ik geen handelaren vinden.
anjali schreef:In dit topic valt het me op dat het merendeel van de succesverhalen gaat over vrij kleine ponies. Die kun je duidelijk goed aanschaffen op een markt. Is dat ook zo voor grotere rijpaarden of -ponies? En dan niet voor hele jonge groene dieren maar ook voor oudere bereden paarden\ponies?
anjali schreef:Simsannah schreef:Iemand trouwens een idee of dit paard ook verkocht was, er werd in ieder geval mee gesjouwd, stond einde middag nog wel in de rijen;
[ [url=m/n9D3Qg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind hem er wat treurig uitzien.
Jokonootje schreef:anjali schreef:In dit topic valt het me op dat het merendeel van de succesverhalen gaat over vrij kleine ponies. Die kun je duidelijk goed aanschaffen op een markt. Is dat ook zo voor grotere rijpaarden of -ponies? En dan niet voor hele jonge groene dieren maar ook voor oudere bereden paarden\ponies?
Omdat 75% van de aangeboden dieren gewoon kleine(re) dieren en/of veulens zijn zul je ook meer succes verhalen horen over de pony's.
Citaat:Ik heb mijn kruising trekpaard 4 jaar terug gekocht op de markt in Hedel, toen als (ongeveer) 2 jarige gekocht. Ontzettend veel werk aan gehad, hij was uit t land getrokken en moest weg omdat alles weer op stal moest en hij had de leeftijd om net niks mee te kunnen; hij kende niks, geen manieren, niet braaf bij de smid. Daarentegen heb ik er nu echt een geweldig paard aan, of ik weer een rijpaard zou kopen van de markt? Ja, maar dan wel een jonkie net als hij toen (ik heb ik mijn paarden voor de recreatie en niet voor de wedstrijden); voor de prijs zou je bijna denken dat er wat met m aan de hand moest zijn maar gelukkig gaat alles goed.
[ [url=m/JcwJei.jpg]Afbeelding[/url] ]
Simsannah schreef:Citaat:Ik heb mijn kruising trekpaard 4 jaar terug gekocht op de markt in Hedel, toen als (ongeveer) 2 jarige gekocht. Ontzettend veel werk aan gehad, hij was uit t land getrokken en moest weg omdat alles weer op stal moest en hij had de leeftijd om net niks mee te kunnen; hij kende niks, geen manieren, niet braaf bij de smid. Daarentegen heb ik er nu echt een geweldig paard aan, of ik weer een rijpaard zou kopen van de markt? Ja, maar dan wel een jonkie net als hij toen (ik heb ik mijn paarden voor de recreatie en niet voor de wedstrijden); voor de prijs zou je bijna denken dat er wat met m aan de hand moest zijn maar gelukkig gaat alles goed.
[ [url=m/JcwJei.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier word je toch spontaan verliefd op! Ik ben toch wel heel benieuwd met wat voor prijs je naar huis bent gegaan.als je het zo zegt.. Ik heb een handelaar gesproken over zijn trekpaard veulens, maar ik vond die prijzen echt belachelijkeinde middag stonden ze er ook nog...