Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Bij mijn ruin zat dat er van nature ook in... maar die had ook totaaaaaal geen respect voor je persoonlijke ruimte of aura, klom het liefst bij je op schoot... maar weinig besef van het verschil van gewicht![]()
Dat was echt feest toen ik hem net had. Daarna wel meer respect, maar altijd een grote knuffel en friemel gebleven.
Zo wandelde je altijd... met z'n hete adem in je nek, kin leunend op je schouder
[ [url=m/VjJ7Sg.jpg]Afbeelding[/url] ]
HannahFrouk schreef:Ik volg je topic al even. Ken je die oefening van Parelli toevallig waarbij je met een touwtje (of longeerzweepje) rond je paard slaat en uiteindelijk - met heel veel opbouw en geduld natuurlijk - boven het hoofd van je paard 'helicoptert' terwijl je je paard tegelijkertijd laat voelen dat jij DE RUST bent. Niet iets om meteen hoppa te gaan doen natuurlijk. Ik moest daar even aan denken. Mijn Arabier vond dat eerst heeeeel eng maar uiteindelijk was dat een oefening die hem heel veel vertrouwen in mij gaf. Ken je die oefening??
Captain schreef:Ja die ken ik, toevallig wel eens wat lesjes Parelli gehad.
Dat is wat ik nu ook gebruik inderdaad. Gewoon benaderen, hij mag lopen maar ik blijf op dezelfde afstand volgen met zweep. Staat hij stil dan zweep weg en belonen en zo steeds uitbreiden.