[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:19

Nou!
Wat zei de DA?

Ik ben blij voor je meid!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:28

Wat dacht de DA dat het was?
Ben echt blij voor je. *\o/*

Amethyst_

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:54

Wat een vechtertje!!

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:03

Wat fijn!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:05

Wauw. Goeie update.

Maar wat een roalercoaster zeg

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:10

Yeah! Kom op, Daantje! **\O/**

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:11

yeeeehhhhhhhh geweldig!

Wat zei de dierenarts ?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:14

Nou je houdt de spanning er wel in zeg! Jeetje wat een ellende, arme pony!

Echt respect hoe je het allemaal doet met je 19 jaar!

Ik lees al een aantal dagen mee en moest nu echt even reageren :-)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:24

Klinkt een beetje als narcoleptie, komt wel vaker voor bij veulens met achterstand.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:45

pff dat was schrikken, hopelijk was het maar eenmalig.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:46

Wauw zou wel heftig geweest zijn vannacht gelukkig een positive update !

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:50

Wat zullen jullie geschrokken zijn! En wat fijn dat hij nu weer alert is en eetlust heeft.

Een terugval blijft helaas gedurende de lange tijd mogelijk. Eind vorig jaar is er bij ons op stal een drietal paarden opgevangen, waarvan één jonger dier. Ook zwaar verwaarloosd. Ondanks alle goede zorgen is de jongste alsnog overleden, ze was gewoon te stuk van binnen. Zo vreselijk verdrietig... Ik hoop en duim uit alle macht dat Daantje er goed door komt!

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:51

Meis, zoveel respect voor jou, hier brand een kaarsje voor Daantje ❤️

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:10

Kan dat niet de rem-slaap geweest zijn,waarin inderdaad niet op prikkels van buitenaf gereageerd wordt.Op zich juist een gezond iets waarin het lichaam en de geest zich herstellen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 11:16

Bedankt voor de vele reacties, de dieren vond ook het verontrustend dat hij steeds ging liggen en niet goed reageerde. Ze had naar zijn gebit gekeken en dat was heel goed terug in orde. Daarom besloten om nu al van de inflacam af te halen. Antibiotica heeft hij nog tot zaterdag Hij gaat nu maagbeschermers erbij krijgen. Zodat hij op iedere manier bescherm wordt, ook van binnenuit. Waarschijnlijk lag de medicatie hem niet goed op de maag, en in combinatie met zijn zwakheid. Ook waren zijn darmen overmatig bezig en hebben we hem buscopan laten spuiten.
Het was gewoon echt machteloos staan gisteravond en we vroegen ons echt af of hij het ging redden. Of zijn lijf niet te ver was aangetast door de verwaarlozing. Het is vreselijk en niet in woorden goed te spreken wat dit beestje al heeft moeten voorduren. Hem zijn lijf is het resultaat van mensen die het niet verdienen om een dier te hebben. Het is gewoon in en in triest en hopelijk blijft hij het redden en zo doorvechten. Dit beestje heeft een doorzettingsvermogen dat is niet normaal. Zijn vuurtje blijft branden en hopelijk blijft dat ook zo.

hebben hem gisteravond 4 x op zijn beentjes recht op gezet, hele stal was zichtbaar platgelegen. hebben hem een keer rechtopgezet, toen begon hij heel stilletjes te eten, zijn we 10 minuutjes uit de stal gegaan en toen lag hij alweer plat. zelfs de dierenarts heeft hem rechtop gezet, gister avond is ook bloed geprikt en nu is het afwachten wat de uitslagen zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:28

Arme Daantje. Vanaf het begin is hem al weinig kans op een zorgeloos leven gegeven. Ik ben blij dat jij hem die kans wel geeft en ik hoop echt dat het hem gegund is van bovenaf.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:33

TS, ik heb net het hele topic van begin tot eind gelezen. 2 koppen koffie verder kan ik niet anders dan heel veel respect voor je hebben. Mijn merrie heeft eens 3 weken koliek gehad en ik weet nog goed hoe zwaar dit was. Jij bent al veel langer bezig met zo intensief voor Daantje zorgen. Je zult ondertussen ook zelf wel gesloopt zijn.
Je hebt veel goede mensen om je heen, zoals je dierenarts en je ouders die je goed steunen. Maar vergeet tussen alle stress door ook niet om jezelf af en toe even te verwennen met een warm bad of zoiets, want je bent ook je eigen lichaam flink aan het uitputten zo.
Dit is zeker geen kritiek hoor! Ik hoop gewoon dat je niet zelf over een paar weken crasht, want dan heeft Daantje jou waarschijnlijk nog steeds zo vreselijk hard nodig.
De winter is nog maar net begonnen, maar ik hoop voor jou en Daantje dat het snel lente is, met veel sappige grasjes!
Qua voer ben je denk ik heel goed bezig, bietenpulp en veel kwalitatieve slobber, de dekentjes en een hele ruime stal (dat is het natuurlijk al heel snel voor zo'n uk) vol met lekker stro. Meer kun je niet doen voor deze kanjer!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 11:49

Dankjewel, en of dit slopend is? behoorlijk... dag in dag uit, ben gemiddeld minimaal 2 uur per dag met hem bezig. dierenarts vond hem ook bijgekomen. het sloopt enorm. want toch is het behoorlijk intensief. krijg gelukkig wel veel hulp vanuit het werk, thuis, bekenden en andere mensen die op iedere manier helpen.
Ik werk in het dagelijkse leven met jonge kalveren en na 4 jaar begin je echt inzicht te krijgen jonge dieren of het wel echt goed met ze gaat.
krijg ook veel hulp vanuit het werk en dat is ontzettend fijn.
Gelukkig is het een rustigere periode op het werk. over 3 weken begint daar de drukte weer en zal het een heel stuk drukker zijn.
Nu is dat niet zo een probleem want geld verdienen is nu erg fijn, met de dierenarts kosten van Daantje bijvoorbeeld. hebben hem nu in een andere stal gezet... najah stal. we hebben het hele opberghok omgebouwd tot stal. flinke laag stro erin. en daar staat hij goed. is het volledig wind stil en ook warmer voor hem.
zijn vriendinnetje staat overdag buiten met de andere 2 pony's en Daantje blijft even binnen. als het nu echt nog een keer fout gaat dan gaat hij mee naar de praktijk en krijgt hij infuus. scheelt dat de dierenarts op 1,2 km van de wei vandaan is. dan parkeren we hem gewoon achterin de auto.
maar daar hopen we natuurlijk niet op. wel heb ik de keuze gemaakt dat stel dat hij echt enorm gaat verslechteren en naar de kliniek moet dat ik dat niet ga doen. er is geen garantie dat hij het namelijk gaat redden. het diertje moet wel een kwaliteit van leven behouden en ik ga niet zijn leven verlengen als het echt niet meer langer gaat. voor nu doet hij het gelukkig weer goed en hopelijk blijft dat ook zo. meer als nu kunnen we niet meer doen. het is afwachten. nu nog hopen dat de bloedwaardes meevallen. hebben hem op alles laten testen om zo een breed mogelijk beeld te krijgen van zijn lijf.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:39

Ik vind het echt knap wat je allemaal voor dit hummeltje doet. Echt, niks dan lof.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:45

Je zou (in overleg) met de dierenarts wat Colosan kunnen halen (welkoop) is een natuurlijke olie voor buikkrampjes.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:53

Ja slopend is het echt.
Ik had in februari een veulen gekregen die net geboren was. We wisten niet dat die drachtig was, hengst was uitgebroken.
Dus ze was 1 dag oud en is toen met moeder hier heen gekomen. Deken opgedaan, ging kei goed.
1 week later photoshoot gedaan voor het baasje. 2 dagen later kwam ik op stal en ze viel ook niks als om en bleef liggen.
DA gebeld en ze had een flinke longontsteking. Dus ik weet wat het is.
Het is echt slopend. Gelukkig weer helemaal opgeknapt.
Je voelt onmacht, je weet niet wat je moet doen.

Heel veel sterkte met Daantje@! :(:)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:55

Super dat het weer goed gaat! Houden zo Daantje! *\o/*

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 12:59

om het te noemen dat hij het weer goed doet is een ander verhaal... er is een grote kans aanwezig dat hij toch niet red helaas. zijn lijf is dusdanig aangetast door de verwaarlozing en tekorten dat we misschien al te laat zijn. voor nu wilt hij eten en is hij alert. de dierenarts hoopt ook keihard dat hij het gaat redden. het is zo een lief dier met een enorme lust om door te gaan. maar of dat genoeg is om hem in leven te houden is afwachten.

en of die vooruitzichten zeer doen.... het sloopt tot op het bot maar ondanks dat ga ik door. zover als ik maar kan gaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:01

He bah! Wat naar zeg.
Ik hoop dat daantje er boven op komt, en je vecht er echt voor. Daantje mag blij zijn dat jij hem bent tegen gekomen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:02

Die onzekerheid moet echt verschrikkelijk zijn denk ik! :(:) Ik duim in ieder geval dat hij het goed blijft doen!