Dankjewel, en of dit slopend is? behoorlijk... dag in dag uit, ben gemiddeld minimaal 2 uur per dag met hem bezig. dierenarts vond hem ook bijgekomen. het sloopt enorm. want toch is het behoorlijk intensief. krijg gelukkig wel veel hulp vanuit het werk, thuis, bekenden en andere mensen die op iedere manier helpen.
Ik werk in het dagelijkse leven met jonge kalveren en na 4 jaar begin je echt inzicht te krijgen jonge dieren of het wel echt goed met ze gaat.
krijg ook veel hulp vanuit het werk en dat is ontzettend fijn.
Gelukkig is het een rustigere periode op het werk. over 3 weken begint daar de drukte weer en zal het een heel stuk drukker zijn.
Nu is dat niet zo een probleem want geld verdienen is nu erg fijn, met de dierenarts kosten van Daantje bijvoorbeeld. hebben hem nu in een andere stal gezet... najah stal. we hebben het hele opberghok omgebouwd tot stal. flinke laag stro erin. en daar staat hij goed. is het volledig wind stil en ook warmer voor hem.
zijn vriendinnetje staat overdag buiten met de andere 2 pony's en Daantje blijft even binnen. als het nu echt nog een keer fout gaat dan gaat hij mee naar de praktijk en krijgt hij infuus. scheelt dat de dierenarts op 1,2 km van de wei vandaan is. dan parkeren we hem gewoon achterin de auto.
maar daar hopen we natuurlijk niet op. wel heb ik de keuze gemaakt dat stel dat hij echt enorm gaat verslechteren en naar de kliniek moet dat ik dat niet ga doen. er is geen garantie dat hij het namelijk gaat redden. het diertje moet wel een kwaliteit van leven behouden en ik ga niet zijn leven verlengen als het echt niet meer langer gaat. voor nu doet hij het gelukkig weer goed en hopelijk blijft dat ook zo. meer als nu kunnen we niet meer doen. het is afwachten. nu nog hopen dat de bloedwaardes meevallen. hebben hem op alles laten testen om zo een breed mogelijk beeld te krijgen van zijn lijf.