Paard & Leven 2017?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:25

Wat jammer dat de enjoy the ride tegenviel. Ik zat zelf te twijfelen om me te doen omdat ik bang was dat het anders te veel zou worden voor mijn paard. Maar als ik hoor dat de routers idd zoveel langer waren, is het een goede keuze geweest om niet mee te doen dus.

Mijn paard was vanmorgen nog steeds wat moe geloof ik. Normaal gaan we met een dribbel naar de wei, nu ging alles rustig en relaxed :'). Ik moet de hele dag werken, dus kan ze mooi wat bijkomen vandaag.

Ondanks dat het niet heel zonnig was, ben ik trouwens toch aardig verbrand. Meer mensen die hier last van hebben? haha

Hilary

Re: Paard & Leven 2017?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:49

Als wij achteraf hadden geweten dat de 25 km route op 28 uit zou komen, hadden we de kortere route gereden :j Mochten de beesten dan na terugkomst nog voldoende energie over hebben, dan ken ik het Houtdorperveld goed genoeg om zelf nog een klein blokje extra te bedenken.

Ik vond het erg zonde dat de route dus niet overal even goed was aangegeven; er leek niet echt beleid te zitten in het ophangen van de gele lintjes. Achteraf bleek dit ook zo te zijn; degene die de route had uitgezet is niet bekend met endurance en wist dus niet dat je ook even een lintje moet ophangen ter bevestiging dat je goed zit na links- of rechtsaf slaan. Verder op basis van wat ik gezien heb op Ruiteren&Mennen hadden er zo hier en daar best andere keuzes gemaakt kunnen worden om asfalt en steentjes te vermijden. Vóór het stuk van 2 km met steentjes zaten we op een fijne gemiddelde snelheid van 8,8 km/u (dat lijkt wellicht traag voor endurance begrippen, maar voor ons is het ca. 1,5 à 2 km/u gemiddeld harder dan we in ons eigen gebied kunnen rijden). Na het stuk op de steentjes en nog een soort eindgalopstuk over de hei kwamen we uit op 8,4 gemiddeld. Dat had dus best hoger kunnen zijn.

De motorcrossbaan hadden onze beesten gelukkig geen probleem mee, maar je zal maar een paard hebben dat bang is voor crossmotoren :oo , dan heb je best een probleem (idem aan de koeien op het Houtdorperveld). Ik zag dat beiden niet op Ruiteren&Mennen staan aangegeven, dus ik heb net een mailtje gestuurd om ze even te vermelden.

Overigens heb ik wél een leuke TREC-clinic gereden en was de Enjoy the Ride op zich best aardig qua route en landschap :j Van over het terrein losscheurende paarden hebben wij niks gemerkt; wel vond ik de opstelling met de schriktraining en het springparcours wat eigenaardig. Was vorig jaar overigens ook zo, maar toen was de schriktraining aan de kant van de brasserie (en het springen ook).
Bij zowel schriktraining als bij trailerladen vraag ik me af of het niet handiger is om dat binnen te doen. Dan kun je de hal afsluiten en zijn de risico's bij losbreken ook kleiner...

jessie2606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:57

Ik plaats dit bericht voor een vriendin van mij, die geen account heeft. Haar paard was het paard wat over het terrein is gedenderd in blinde paniek en is geëindigd in het restaurant. Zij heeft aan mij gevraagd of ik wilde vragen of er mensen beeld materiaal hebben van het voorval, zodat zij beter kan zien wat er precies gebeurd is en waar hij allemaal op gevallen is.

Als iemand beeldmateriaal heeft zou die mij dan een pb willen sturen, dan geef ik het mail adres van mijn vriendin door.

Alvast bedankt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:58

jessie2606 schreef:
Ik plaats dit bericht voor een vriendin van mij, die geen account heeft. Haar paard was het paard wat over het terrein is gedenderd in blinde paniek en is geëindigd in het restaurant. Zij heeft aan mij gevraagd of ik wilde vragen of er mensen beeld materiaal hebben van het voorval, zodat zij beter kan zien wat er precies gebeurd is en waar hij allemaal op gevallen is.

Als iemand beeldmateriaal heeft zou die mij dan een pb willen sturen, dan geef ik het mail adres van mijn vriendin door.

Alvast bedankt.

Geen beeldmateriaal. Maar hoe gaat het met het paard? Geen ernstige schade/niet kreupel?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:06

Ik heb helaas ook geen beeldmateriaal, maar heb wel gezien dat hij over een ijzerendranghek sprong, vervolgens over de houten omheining (en volgens mij hierbij ook ten val kwam? Weet dit niet meer zeker) en toen toen het restaurant in ging.

Ik ben idd wel ook heel benieuwd of hij geen ernstige schade heeft opgelopen?

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:30

Heb (gelukkig) helemaal niks meegekregen van alles wat ik hier lees!

Mijn paard had énorm veel zin in het crossen.
Weet niet of jullie bij het losrijden van de cross een bruin paard met galaxy dekje hysterisch zagen rond springen/vliegen/stampen, dat was mijn paard :+
Hij werd helemaal opgefokt van alles en iedereen dat door die waterbak aan het scheuren was..
Misschien een idee dat ze er volgend jaar mensen neer zetten die alleen mensen er door laten die ook echt er door moeten voor hun les, want nu kwam iedereen naar die waterbak als ze klaar waren met hun les, en reden de mensen die crossles hadden enorm in de weg :o

Vond het wel jammer dat onze instructeur haast had omdat hij niet meer op schema lag, daardoor moesten we als een gek achter elkaar aan springen wat ook niet echt fijn was met mijn paard want die raakt er helemaal opgefokt van als er andere achter hem aan komen springen :')
Was vooral bezig met remmen en blijven zitten :=
Maar vond de les verder wel leuk qua hindernissen, had verwacht dat we alleen maar wat lage boomstammetjes zouden doen, maar was wel leuk dat we ook de over de brug mochten en over die struiken bij de bak :)

Als iemand nog foto's van ons heeft zie ik ze graag! :D
Afbeelding

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:40

Ziet er leuk uit marshmellow! Ik wilde na onze dressuurles ook wel even door de waterbak, maar dat heb ik niet gedaan omdat er een crossles bezig was. Jammer dat anderen blijkbaar wel gewoon gingen en jullie in de weg zaten.

Ik heb gelukkig ook niets gemerkt van losrennende paarden. Wel dat er een ambulance aan zou komen maar dat duurde best lang.

Ook wel onprofessioneel dat de afstanden van de buitenrit niet klopten. Zelf niet aan meegedaan maar wel veel over gehoord. Wel erg fijn dat er oversteekhulpen stonden, daar hebben we fijn gebruik van kunnen maken op onze terugweg :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:45

marshmellow schreef:
Heb (gelukkig) helemaal niks meegekregen van alles wat ik hier lees!

Mijn paard had énorm veel zin in het crossen.
Weet niet of jullie bij het losrijden van de cross een bruin paard met galaxy dekje hysterisch zagen rond springen/vliegen/stampen, dat was mijn paard :+
Hij werd helemaal opgefokt van alles en iedereen dat door die waterbak aan het scheuren was..
Misschien een idee dat ze er volgend jaar mensen neer zetten die alleen mensen er door laten die ook echt er door moeten voor hun les, want nu kwam iedereen naar die waterbak als ze klaar waren met hun les, en reden de mensen die crossles hadden enorm in de weg :o

Vond het wel jammer dat onze instructeur haast had omdat hij niet meer op schema lag, daardoor moesten we als een gek achter elkaar aan springen wat ook niet echt fijn was met mijn paard want die raakt er helemaal opgefokt van als er andere achter hem aan komen springen :')
Was vooral bezig met remmen en blijven zitten :=
Maar vond de les verder wel leuk qua hindernissen, had verwacht dat we alleen maar wat lage boomstammetjes zouden doen, maar was wel leuk dat we ook de over de brug mochten en over die struiken bij de bak :)

Als iemand nog foto's van ons heeft zie ik ze graag! :D
[ Afbeelding ]

Over dat laatste ga ik inderdaad in mee. Wij moeten ook achter elkaar aan. Op het einde was er nog iemand bezig met het rondje afmaken eindigend in de waterbak en toen was hij al weg bij het volgende groepje :')
Overigens vond ik zijn tips wel erg fijn, hij gaf goed les.
Niveau vond ik als gevorderd zijnde wel laag, want ik kon met mijn pony die net 2 lessen had gesprongen goed meekomen en alles doen. Heb alleen de heg niet gedaan, maar dat was omdat ik dan bang ben dat ze in het parcour vlak/lui word :')

Overigens stond ik naast je met de trailer :+

Mocht iemand naast de 2 bokkers die er waren nog fotos hebben van een vieze schimmelpony, zou ik een pb waarderen :D

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:56

Wij hebben ook nog wel een rondje waterbak en crossbaan gedaan (zonder iets te springen, overigens), maar dat was na 17 uur en iedereen was al weg. Ik vond het water in de gewone waterbakken wel echt smerig, overigens. Mijn paard wilde heel graag drinken, maar dat mocht maar even niet. Bij de doorgang in het stroompje wel, dat water is in beweging.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:18

Ik heb ook geen beeldmateriaal van het paard war losbrak, heb het alleen van dichtbij gezien..

Wat vervelend inderdaad dat die afstanden niet klopte bij de rit, niet netjes.

Ik heb me zelf niet zo gestoord aan de indeling van het terrein, al vond mijn (men)pony het toch wel heel raar en eng dat er paarden waren waar mensen op zaten, dat kon toch niet.. maargoed je weet dat bij zon groot evenement verschillende disciplines zijn en dat je dingen tegen komt dienze niet kennen.
Ik moest met mijn wagen ook overal tussen de ruiters door rijden om te komen waar ik moest zijn, de meeste vonden het helemaal leuk maar er waren er inderdaad ook een aantal die zich er aan stoorde, ik kon er weinig aan doen..
Ik ben helemaal niet bij de waterbak geweest

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:33

@Sasja; Ik dacht al dat ik jou herkende :D

Vervelend zeg, dat die afstanden niet klopte. Niet netjes!

@cindyy_1993; Super leuk dat jullie bij de cross stonden te fotograferen ondanks jullie drukke schema hihi, ben heeeel benieuwd naar de foto's! En sorry voor het bijna omver rijden := De rem was een beetje zoek :o

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:47

Ook ik vond de indeling met obstakeltraining en springen niet echt logisch.
Van het paard wat de kantine in rende heb ik zelf niets mee gekregen. Onze buren bij de trailer zeiden het. Zij hadden het gezien.
Sasjaaa , wij stonden langs jullie met de trailer. Mijn paard vond jouw pony's wel interessant.

Wel zagen we de fjord voorbij komen. Gelukkig is deze er ook redelijk goed vanaf gekomen. Wij waren al bang dat hij de grote weg op zou gaan.

Zelf wel een leuke en leerzame dag gehad.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:33

Wij hebben het super leuk gehadden gisteren!
weinig meegekregen van de ongelukjes die gebeurd zijn... alleen wat gehoord over het paard die over de bakrand was gekomen..

Onze dag begon met een reiningles, wat een verschil met vorig jaar zeg! Rieky deed het ontzettend leuk en zo kunnen we thuis zeker verder komen.
Hierna hebben 2 vriendinnen van mij een TREC en Crossles gereden.. ze moesten echt even wennen aan de knopjes van mijn paard (die het allemaal iets te leuk vond :Y) )
Als laatste nog een grondwerk en communicatie les gehad. Vond het leuk om een keer onder begeleiding te kunnen loswerken en de instructie (overigens niet Annemarie) verbaasde zich dat ik Mare nog maar 1,5 jaar heb. Dat was wel leuk om te horen :D

Al met al een geslaagde dag!

Afbeelding

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:02

Wij hebben ondanks ons enorm drukke schema genoten van deze dag!
Dat moment dat het paard losbrak en in blinde paniek begon te rennen was wel echt even doodeng.. Wij zaten net op het terras even wat te eten.. (ons bijna enige momentje pauze trouwens :') )

De foto's zijn zsm te vinden op de facebookpagina van Kathy Roos Fotografie. Url: facebook.com/krfotografie27
Ik weet niet wanneer deze online komen, Kathy heeft nog een belangrijk tentamen dus ze zullen waarschijnlijk daarna ergens geplaatst worden!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:06

Succes met het tentamen! Ik ga de pagina volgen. Kan niet wachten :D

Lotte_Bjorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 15:36

Zijn er nog mensen die foto's van ons hebben?
We reden mee met TREC van 10:00 tot 11:00 en cross van 14:10 tot 14:40
Afbeelding

Ldekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:09

Lotte_Bjorka schreef:
Zijn er nog mensen die foto's van ons hebben?
We reden mee met TREC van 10:00 tot 11:00 en cross van 14:10 tot 14:40
[ [url=m/roIwUP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben ik ook benieuwd naar zag wel steeds mensen fotos maken ik dat ik andere groepje trec van 10:00/11:00

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:27

Zijn er misschien mensen die mij op de foto hebben gezet? Reed met een tandem aanspanning, dus twee paarden achter elkaar voor een menwagen. Zou graag de foto's willen hebben. Doen jullie me dan een pb? Alvast bedankt

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:35

cindyy_1993 schreef:
Dat moment dat het paard losbrak en in blinde paniek begon te rennen was wel echt even doodeng.. Wij zaten net op het terras even wat te eten.. (ons bijna enige momentje pauze trouwens :') )

De foto's zijn zsm te vinden op de facebookpagina van Kathy Roos Fotografie. Url: facebook.com/krfotografie27
Ik weet niet wanneer deze online komen, Kathy heeft nog een belangrijk tentamen dus ze zullen waarschijnlijk daarna ergens geplaatst worden!

Ik zal proberen vanavond of morgen avond de eerste paar (20 oid) te plaatsen en daarna wordt het vanaf de 26e dat ik ermee aan de slag ga. Het resultaat Is 2600 foto's dus dat wordt even uitzoeken haha
Gelukkig dankzij de geweldige hulp van Cindy Is het gelukt om het merendeel van jullie op de foto te zetten die we op de lijst hadden staan !

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:42

Jaa ik heb jullie heel vaak gezien! En ben natuurlijk heel benieuwd naar de foto's!

Ldekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:41

xkathy_love schreef:
cindyy_1993 schreef:

Ja echt leuk! Als goed is zit er een foto tussen dat ik door de waterbak ging (waar ik bijna in was gevallen) :D _O-

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:55

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:03

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:05

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:07

Leuk om je even te zien Britt. :)
En je knappe (maar kleiner dan ik dacht! :oo ) pony te zien.