Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:32

Ik ben ook heel benieuwd, hebben jullie een foto ??

Leuk om al de verhalen te lezen, hoop`dat er voor de gekochte paardjes nog vervolg topics komen om te zien hoe het met ze gaat??

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:40

MelanieB schreef:
Mel, hij heeft wel een extreem bol koppie zeg, bijna een waterhoofdje..
Hopelijk trekt dat nog wat bij,heb dat nog niet eerder zo extreem gezien, ze zijn altijd wel dottig die welsh veulens, altijd verleidelijk.

Nee hoor geen waterhoofd, het is namelijk allemaal haar (kruintje ) waardoor hij extreem lijkt.
Ik heb bewust gevoeld omdat ik het idd ook erg opvallend vond maar het is vooral veel haar haha
Hij heeft een mooi dishje maar niet extreem.

babet1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:42

Heey,

Ik kwam dit onderwerp tegen en leek me ook leuk om mijn nieuwe aanwinst te laten zien! Vandaag gekocht op de markt.
Een Welsh merrie met goede papieren.
Echt een schatje!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand trouwens wat er met deze Welsh is gebeurd?

Afbeelding

Afbeelding

Was een erg magere merrie van 1,5 jaar, wou haar meenemen, maar die handelaar vroeg er te veel voor.

Eilinora

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:43

Wat is de afstamming van je vos veulentje?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:51

Afbeelding
Stond ook bij de export

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:52

Oh die vond ik geweldig, prachthengstje!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:58

Demivds schreef:
Wij hebben ook een pony gekocht vandaag! *\o/*

[ [url=m/JWvEui.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eVmuER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stond hij naast een palomino?
Dan ken ik hem. Super leuk dier.

babet1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:01

inowa schreef:
Wat is de afstamming van je vos veulentje?

Ze heet polhaar minella

Vader: windleway shogun
Moeder: blanche minella

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:08

Inney schreef:
Demivds schreef:
Wij hebben ook een pony gekocht vandaag! *\o/*

[ [url=m/JWvEui.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eVmuER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stond hij naast een palomino?
Dan ken ik hem. Super leuk dier.

Die heb ik ook zien staan inderdaad samen met een palomino. Beiden keurig verzorgd. Daarom durfde ik het eigenlijk niet aan. :o
Ik vraag me dan altijd af waarom ze op de markt worden aangeboden.

Heeft iemand deze palomino merrie wesh nwr D pony gezien? En misschien gezien waar ze heen is gegaan?

Afbeelding

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:14

Afbeelding
Dit arme beessie had een groot gedeelte van de manen er af..

Afbeelding
Deze was echt heel dun, maar zooo lief! Ik heb een hele poos staan knuffelen met hem/haar, ze vond dat zo fijn.

Afbeelding
Deze was sowieso gedrogeerd. Dat beessie reageerde bijna nergens op en keek heel raar uit de ogen. Had ook een raar wratje boven zijn/haar rechteroog. Veel littekens op het hoofd.

Afbeelding
Dit paard was heel mooi. Op een gegeven moment is het paard meegenomen door waarschijnlijk de eigenaar.

Afbeelding
Dit veulentje was echt bijzonder. Weet iemand het ras? En hoeveel kost 'ie wel niet..

Afbeelding
Deze schimmel vond ik eigenlijk de mooiste die ik op de hele markt gezien heb.

Ik was er van 14:00 tot 16:00.
Dit jaar heb ik niets mogen kopen, omdat ik eerst een van mn shetjes moet verkopen voordat ik weer plek heb. Maar niemand wil Amaretto hebben haha

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:18

Dat is een zorse, zebra met ezel gekruist.

Die schimmel is een mooi dier. En toch weer wat zielepootjes ;(

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:18

De palomino andalusier vond ik erg leuk; echter het was een slachtpaard hoorde ik vd handelaren.(of t klopt uiteraard geen idee)de handelaar ervan was opeens onvindbaar dus dat was lastig onderhandelen maar mocht 'mijn' handelaar m terugvinden dan probeer ik m voor n redelijke prijs te kopen, als dat lukt. Karakter was fijn en met rijden op zit deed hij t erg goed.
Afbeelding
Afbeelding

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:20

Icecrystal: voor zover ik weet niks mis met de pony's hoor.
Denk dat voor velen markt ook beetje traditie en hobby is. En natuurlijk voor de contacten.

De vos trekpaard die waarschijnlijk gedrogeerd was heb ik rond 1500 gezien. Kon/wilde niet meelopen en stond inderdaad heel apatisch te wachten.
Had het vermoeden ook bij de grote bonte die al regelmatig in dit topic voorbij is gekomen, die daar ook gereden werd. Die stond ook steeds met dicht vallende ogen apatish voor zich uit te staren. Maar goed, kon natuurlijk ook gewoon moe zijn van alle indrukken.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:21

De schimmel was een Lusitano ruin(dacht eerst Andalusier..) van 4 jaar waar ze 4700 voor vroegen. Hij zou alles al kunnen van Piaffe tot passage..wahaha wel mooi kalm dier!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:22

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op zo'n markt op een onbekend paard gaan zitten, en dan ook nog zonder cap.. Die handelaren kunnen wel van alles roepen.

Toen wij er vanmiddag waren dacht er ook een knul met slok te veel op wel op een paard te kunnen zitten, maar die lag er 5 minuten later bijna weer naast. Dat risico wil je toch niet lopen?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:25

Froukje schreef:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die op zo'n markt op een onbekend paard gaan zitten, en dan ook nog zonder cap.. Die handelaren kunnen wel van alles roepen.

Toen wij er vanmiddag waren dacht er ook een knul met slok te veel op wel op een paard te kunnen zitten, maar die lag er 5 minuten later bijna weer naast. Dat risico wil je toch niet lopen?

Daar had ik het ook al over met mn vriendin. Dat zou ik ook nooit van mn leven doen.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:26

Jolene85 schreef:
De schimmel was een Lusitano ruin(dacht eerst Andalusier..) van 4 jaar waar ze 4700 voor vroegen. Hij zou alles al kunnen van Piaffe tot passage..wahaha wel mooi kalm dier!

Wat een prachtdier!
Weet iemand of ie uiteindelijk weg is gegaan? Waarom zou niemand m willen kopen..

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:28

Inney schreef:
Icecrystal: voor zover ik weet niks mis met de pony's hoor.
Denk dat voor velen markt ook beetje traditie en hobby is. En natuurlijk voor de contacten.

De vos trekpaard die waarschijnlijk gedrogeerd was heb ik rond 1500 gezien. Kon/wilde niet meelopen en stond inderdaad heel apatisch te wachten.
Had het vermoeden ook bij de grote bonte die al regelmatig in dit topic voorbij is gekomen, die daar ook gereden werd. Die stond ook steeds met dicht vallende ogen apatish voor zich uit te staren. Maar goed, kon natuurlijk ook gewoon moe zijn van alle indrukken.

Ik weet dat alle paarden gekeurd zijn door de dierenarts, maar kun je er dan vanuit gaan dat ieder dier gezond is en niets mankeert?
En hoe zit het dan met dat paard wat zo verschrikkelijk mager was. Die mag er wel gewoon op?

Ik denk niet dat die vos trekpaard gewoon moe was. Die keek echt heel raar uit zn ogen. Was nog maar twee hoorde ik. Ik ben bang dat ie naar de slacht is gegaan..

skweldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:31

Jolene85 schreef:
De palomino andalusier vond ik erg leuk; echter het was een slachtpaard hoorde ik vd handelaren.(of t klopt uiteraard geen idee)de handelaar ervan was opeens onvindbaar dus dat was lastig onderhandelen maar mocht 'mijn' handelaar m terugvinden dan probeer ik m voor n redelijke prijs te kopen, als dat lukt. Karakter was fijn en met rijden op zit deed hij t erg goed.
[ [url=m/z4QZ4m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ABsWzj.jpg]Afbeelding[/url] ]

wil hem zoooo graag vinden. Hij is zoo mooi. Zou hem graag zijn for ever home geven

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:32

Waarom willen mensen nu nog graag weten hoe dat paard terecht is gekomen? Je kan er toch niks meer aan doen nu? of zie ik dat verkeerd? :=

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:33

Brutale vraag, wat betaal je voor een shetland merrie veulen en wat voor een Welsh merrie veulen?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:36

Vriendin had ook gevraagd om de palominodus veel belangstelling naar hem maar vond hem ook te duur

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:37

Snap überhaupt niet dat mensen erop gaan zonder interesse voor kopen te hebben...

Niemand een idee van de mega grote zwarte? (Of foto?)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:37

Harpoon ik bedoel de bonte die misschien gewoon moe was.

Nee je kunt er zeker niet vanuit gaan dat de paarden geen gebreken hebben. Sterker nog.. er staan genoeg paarden met gebreken tussen. Maar ook goede paarden.
Moet eerlijk zeggen dat er dit jaar minder leed was.
Vond het alleen wel heeel klein nu. Jammer hoor.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:39

Ladybird schreef:
Waarom willen mensen nu nog graag weten hoe dat paard terecht is gekomen? Je kan er toch niks meer aan doen nu? of zie ik dat verkeerd? :=

Ik kende die merrie toevallig. Vandaar interesse waar ze heen gegaan is.