PRE Modesta, van ontspanning op weg naar aanspanning...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Re: PRE Modesta, van ontspanning op weg naar aanspanning...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:15

Ah overheen gelezen :)
Ben der wel benieuwd naar
Ik ga het mijn paard ook voeren ookal is dat de braafheid zelve
Volgensmij hebben ze er sowieso wat aan
Heb een test zakje gekregen!
Ben benieuwd wat er bij mo uit komt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:59

magnesium word vaak gegeven aan paarden die wat ''druk'' in het hoofd zijn en stresserig zijn.
Mo heeft dit enkel in haar ''paniekaanvallen''toch?

Wat zou dan de extra's van magnesium kunnen zijn voor jullie?

Overigens wel top dat je met je DA kijkt naar magnesium waardes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 01:04

Ik wil het niet zomaar geven inderdaad. Maar zou qua spierspanning begrijp ik ook wat kunnen verklaren (misschien mezelf ook eens laten testen dan :') )!

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:41

Ik hoor ook van mensen zonder 'probleem' paard dat ze er baat bij hebben
Paard is soepeler etc

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:50

Ik kan je ook alleen maar succes wensen. Je bent zelf ervan overtuigd dat jouw manier het beste is en dat is op zich ook bewonderenswaardig. Je staat achter wat je doet. Ik hoop dat het goed uitpakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:33

Dat sta ik zeker, vandaag weer les gehad en gefilmd. Hartstikke leerzame dag gehad weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:50

Excusess..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-15 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:54

Ik heb het filmpje nog niet helemaal afgekeken maar vraag me wel af waarom ze zo naar beneden zit te trekken? En met name waarom jij meegeeft? Ze trekt gewoon de teugels uit je handen?

Nog even een edit: je het gewoon geen contact van voren.
Wat is het nu precies wat je wil bereiken met het rijden op deze manier? Ik zie het niet!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:57

Ik zie het ook niet. Naar mijn idee rij je gewoon met losse teugel? En als je de teugel al iets korter maakt trekt je paard hem weer uit je handen.
Wel een heel braaf paardje overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:59

Waarom sta je toe dat de teugels steeds zo uit je handen worden getrokken? Dit is absoluut geen voorwaarts neer waarts maar rondrijden met losse teugel. Ik zie je rijden met een enorm afstekend been en teugels die steeds uit je handen gerukt worden. Zo krijg je IMO nooit verbinding want je rijdt er niks in en ze trekt zich er steeds uit. Ik zou je paard veeel meer aan het werk zetten. Je rijdt voornamelijk rond op de hoefslag en wat voltes. Ga aan het werk activeer dat achterbeen! Voltes openen en sluiten, slangevoltes. Ga tempowisselingen rijden. Zodat je haar ook echt aan het werk kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:00

Yvank_ schreef:
Waarom sta je toe dat de teugels steeds zo uit je handen worden getrokken? Dit is absoluut geen voorwaarts neer waarts maar rondrijden met losse teugel. Ik zie je rijden met een enorm afstekend been en teugels die steeds uit je handen gerukt worden. Zo krijg je IMO nooit verbinding want je rijdt er niks in en ze trekt zich er steeds uit. Ik zou je paard veeel meer aan het werk zetten. Je rijdt voornamelijk rond op de hoefslag en wat voltes. Ga aan het werk activeer dat achterbeen! Voltes openen en sluiten, slangevoltes. Ga tempowisselingen rijden. Zodat je haar ook echt aan het werk kan zetten.

Tja, hier kan ik het wel mee eens zijn. Je zit erop, je rijdt niet.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:05

Sorry maar ik kan het met mijn bovenstaanders eens zijn.

Je lijkt een heel ontspannen paard te zien maar in werkelijkheid heb je geen enkel contact met de mond van je paard.
Ze kan alle kanten op het met hoofd en daarnaast trekt ze steeds de teugels uit je handen en jij staat dit toe.
het lijkt meer op meeliften en Mo loopt haar rondje wel.

Tempowisselingen rijden, paard meer op de achterhand en toch proberen iets contact te hebben met de mond van je paard. misschien is dit moeilijk vanwege de paniekaanvallen maar ik denk dat je daar profijt van gaat hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:05

Ik ben echt heeeel verbaasd door dit filmpje :oo Door de foto's dacht ik dat het toch een soort van constante modus was, dat neus richting de grond en vanuit daar de verbinding opzoeken. Dit lijkt eerder op een strontverwend paard dat elke keer zegt 'Mens laat die teugels los, ik wil geen verbinding".
Wat gebeurt er als je je teugel gewoon vasthoudt op één lengte?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:07

Ok serieus...? Jij pakt Teugels op, paars trekt een keer en je laat dat toe door de teugels weer langer te laten???? Wat is het doel hier in vredesnaam van? Dit is absoluut geen voorwaarts neerwaarts of ook.maar iets in die richting. Ik heb het filmpje niet af kunnen kijken.

Je lijkt.heel wankel te zitten. Voor mijn gevoel zijn je beugels te lang. Zit het niet fijner als je ze een gat korter doet? Denk dat je dan veel.meer steun hebt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:10

Ik ga mee met de rest.
Maar hou mijn poot zo stijf als gips.
Dit dier heeft leiderschap nodig.

Ik zie geen enkele angst in dr kalme ogen.
En het woordje trauma hoef je op deze manier al helemaal niet te gebruiken.

Zodra ze haar hoofd omhoog heeft? Waar is jou contact? Weg!

Ik ga mee met de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:10

Ai, hier word ik ook niet vrolijk van.
Paard heeft geen verbinding met jouw hand, en jij niet met haar.
Dit doe ik weleens als ik ff een klein stukje hals wil laten strekken tijdens een bosritje maar dit kan ik niet scharen onder de noemer 'actief rijden'.
Waarom trekt ze de teugel zo uit je hand? Van achter zie ik helaas ook niets gebeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:11

Jammer dat bij kritiek het filmpje direct verwijderd wordt... Ik krijg je indruk dat je niet wil inzien dat je op deze manier heel verkeerd bezig bent. Heel jammer want het gaat ten koste van je leuke paard.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:12

Vwnw hoort gewoon netjes op contact. Als jij je teugels verlengd moet je paard jou hand daarin volgen. Niet andersom. Je paars moet jet contact op willen zoeken, jij zorgt juist dat steeds als je paard contact wilt jij je teugels weer verlengd...

Toevallig vanmiddag even een foto van die van mij gemaakt, ter verduidelijking (hij is niet geheel neerwaarts maar als voorbeeld)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:13

Omdat ik me niet schuldig wil voelen voor plaatsen van filmpje heb ik hem weggehaald, mocht Jolijn willen kan ze hem zelf posten :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:16

Zeker jammer, want ik heb het idee dat je juist met dit filmpje wel meer opmerkingen krijgt waar je wat mee kunt. Het geeft namelijk een heel ander beeld dan de foto's vind ik.

Ik heb op basis van het filmpje het idee dat je er niet aan durft te zitten, zowel niet met je hand als been.

Waarom niet, wat gebeurt er als je dit wel doet?

Door het afsteken van je benen is je balans nog verder zoek en wordt je handhouding heel onrustig.

Gaat ze rennen als je je been aanlegt? dan juist been er tegen aanhouden. Als je nu een keer per ongeluk been geeft schiet ze waarschijnlijk juist weg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:17

Paard weet het wel :D jij denkt dat ze braaf is omdat ze zakt maar zij snakt gewoon de teugels uit je hand. Kies een teugel lengte, lang of kort maakt mij niet eens uit, ga op je plek zitten en hou je teugels op dezelfde lengte. En dan maar rijden. Diagonalen en cirkels, hoefslag waarbij je haar al beetje de hoek in duwt. Dit paard speelt er mee hoor!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:19

Kan ik me goed voorstellen fading.

Hoop dat je ook kunt filmen wanneer paardlief haar eigen plan trekt.
Dan hebben wij ook beeld daarvan.

Ontspannen kan ik het niet noemen.
Eerder een paard die dr grenzen nie kent en baasje die niet geeft.

Krijg ik nogmeer vraagtekens bij de basis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:21

Haha, paard is wel slim :D. Jij pakt de teugels op, zij is het daar niet mee eens en rukt ze gewoon uit jouw handen zodat ze kan lopen hoe zij wil. En jij staat het toe.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:22

Ik heb het filmpje even opgezocht. Ik denk dat het voor het fysieke welzijn voor je paard (behoud van de rug, de voorhand, etc) echt noodzakelijk is om meer aanspanning te zoeken, zodat ze haar rug gaat gebruiken. Denk je zelf ook niet dat het rijden voor Modesta dan een stuk makkelijker en plezieriger wordt? Ze ontwikkelt dan veel meer spieren en kan jou beter en makkelijker dragen. Ik zou je echt willen aanraden om je rijderij eens helemaal om te gooien, ook al is het uit jouw comfortzone, het lijkt me noodzakelijk om je paard gezond en een happy athlete te houden/maken en het lijkt me dat dat is wat je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:22

Jammer dat ik het filmpje niet kan zien, ben wel benieuwd. Oprecht benieuwd.