Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:25

Anoeska schreef:
Maar iedereen vind de hulpmiddelen die 'ie zelf gebruikt acceptabel. Voor de een is een bit al een grens over, een ander vind een slof niet kunnen, en weer iemand anders vind de in dit topic gebruikte hulpmiddelen dierenmishandeling.

Ja je hebt altijd algemeen geldende normen, zoals een hond een halsband om doen, ik denk niet dat veel mensen daar moeite mee hebben. Maar op het moment dat je een hond een prikband om gaat doen zul je op heel wat protest stuiten. En gelukkig maar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:32

[quote="_maaike_D
Citaat:
Terug naar school wat begrijpend lezen betreft, in plaats van te ku.tkammen op internet.

Of beter leren uitleggen? Of toegeven dat sommige dingen niet te verantwoorden zijn?

Citaat:
Ook paarden die in de aangespannen sport lopen, hebben er baat bij om een groter deel van hun gewicht op de achterhand te dragen.
Dus niet alleen omdat ze kun voorknie dan makkelijker kunnen heffen, maar simpelweg omdat er meer blessuure risico is wanneer een paard op de voorhand loopt te krabbelen.

Dus recht richten, kracht trainen zodat het paard zichzelf beter kan dragen. Daaruit kan oprichting gevraagd worden waardoor het licht word in de voorhand.
Stelling en lengtebuiging.
Los van de stang, licht aan de hulpen.

Allemaal prima. Maar kan allemaal gedaan worden zonder touwtjes aan de benen.

Citaat:
En wanneer je dus geen interesse hebt om je ergens in te verdiepen, prima.
Maar blijf dan geen aannames opsommen en constateer dan voor jezelf dat dit niet 'jouw ding' is.[/
quote]

Dat geldt net zo goed voor jou, je hoeft je ook niet te mengen in dit topic als het niet jouw ding is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:02

Maaike D, het is natuurlijk wel typisch dat deze manier van trainen veelal (slechts?) bij bepaalde rassen wordt gebruikt.

Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord wat deze manier van trainen 'rechtvaardigt'. Zeg dan gewoon: zonder op een derglijke manier te trainen, val je niet in de punten op wedstrijd.

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:46

Nessah schreef:
Hallo allemaal,

Gister was ik gezellig met de honden op het strand. In de verte zag ik een paard voor een kar. Ik zag het paard bizar lopen, sorry heb geen ander woord ervoor, heel overdreven en zonder tact. Ik moest denken aan die "dansende" paarden, walking horse ofzo, die wel eens ring om de benen krijgen om zo de benen hoger op te tillen. Ik dacht dat dit zoiets was.
Toch bleef ik kijken, ik stond op het begin van het strand en het paard liep helemaal bij de zee. Ik besloot wat foto's te maken, want ik had zoiets nog nooit gezien.. Dat paard bleef maar zo vreemd lopen.

Eenmaal thuis bekeek ik de foto's op de computer en zag tot mijn verbazing dat het paard teugels (??) vast had om alle 4 de benen.. Ik heb dit werkelijk nog nooit gezien en ga toch al wat jaartjes mee in de paardenwereld.

Nu vroeg ik mij af of Bokt weet wat dit is? Hoe dit heet? Waar dit voor dient? Want ik ben erg nieuwsgierig geworden, om eerlijk te zijn vond ik het paard ontzettend zielig om te zien op het strand. Er stond een man naast met een zweepje om hem van voren aan te tikken. En de man op de kar had extra leidsels.

Ik ben benieuwd wat Bokt hier van vindt en wat dit allemaal is, ik leer graag bij want wellicht maak ik mij "zorgen" om niks en valt het allemaal wel mee :) Ik heb geen idee.

Dit topic is niet bedoeld om te achter halen wie dit paard is en van wie hij is, ik heb expres de personen er af geknipt, want daar gaat het mij niet om. Dus mocht je het paard/locatie herkennen houd het dan voor je :) Dit topic is gewoon voor informatie, ik wil graag weten of dit een normale hulpteugel oid is.

De foto's ( dit zijn geen moment opnames, ik heb een reeks van wel 30 foto's het bleef gewoon zo doorgaan)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Bedankt voor de informatie alvast :)

Groetjes Agnes

Dit heet een spaanse ruiter en is idd bedoelt om een tuigpaard meer knieaktie aan te leren. Ze vertragen de strekking van de benen dmv de 2e teugel die de koetsier vast heeft. Overigens is deze manier van trainen verboden!

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:57

ik vind het er echt niet uit zien zielig ook en zou geen idee hebben waarom je dat zou doen :n

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:10

marina62 schreef:
Nessah schreef:
Hallo allemaal,

Gister was ik gezellig met de honden op het strand. In de verte zag ik een paard voor een kar. Ik zag het paard bizar lopen, sorry heb geen ander woord ervoor, heel overdreven en zonder tact. Ik moest denken aan die "dansende" paarden, walking horse ofzo, die wel eens ring om de benen krijgen om zo de benen hoger op te tillen. Ik dacht dat dit zoiets was.
Toch bleef ik kijken, ik stond op het begin van het strand en het paard liep helemaal bij de zee. Ik besloot wat foto's te maken, want ik had zoiets nog nooit gezien.. Dat paard bleef maar zo vreemd lopen.

Eenmaal thuis bekeek ik de foto's op de computer en zag tot mijn verbazing dat het paard teugels (??) vast had om alle 4 de benen.. Ik heb dit werkelijk nog nooit gezien en ga toch al wat jaartjes mee in de paardenwereld.

Nu vroeg ik mij af of Bokt weet wat dit is? Hoe dit heet? Waar dit voor dient? Want ik ben erg nieuwsgierig geworden, om eerlijk te zijn vond ik het paard ontzettend zielig om te zien op het strand. Er stond een man naast met een zweepje om hem van voren aan te tikken. En de man op de kar had extra leidsels.

Ik ben benieuwd wat Bokt hier van vindt en wat dit allemaal is, ik leer graag bij want wellicht maak ik mij "zorgen" om niks en valt het allemaal wel mee :) Ik heb geen idee.

Dit topic is niet bedoeld om te achter halen wie dit paard is en van wie hij is, ik heb expres de personen er af geknipt, want daar gaat het mij niet om. Dus mocht je het paard/locatie herkennen houd het dan voor je :) Dit topic is gewoon voor informatie, ik wil graag weten of dit een normale hulpteugel oid is.

De foto's ( dit zijn geen moment opnames, ik heb een reeks van wel 30 foto's het bleef gewoon zo doorgaan)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Bedankt voor de informatie alvast :)

Groetjes Agnes

Dit heet een spaanse ruiter en is idd bedoelt om een tuigpaard meer knieaktie aan te leren. Ze vertragen de strekking van de benen dmv de 2e teugel die de koetsier vast heeft. Overigens is deze manier van trainen verboden!

Dit is GEEN spaanse ruiter. En is NIET verboden. Even het topic lezen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:47