Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJorgx

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:05

Ook ik heb volg het al een tijdje wat een respectloos kind gelukkig is alles goed afgelopen hopelijk vinden jullie een leuke nieuwe pensionstal.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:22

Ik heb inderdaad aangifte gedaan. De politie gaat onderzoeken wat de precieze reden was dat ze de pony heeft meegenomen.
Wijzelf zijn erg tevreden, de paarden staan nu allemaal op de nieuwe stalling.
Ik heb even met de staleigenaresse besproken wat de situatie was op onze oude stalling, zij vond dit walgelijk.
Ze kwam gelukkig ook niet over als een laks persoon, en was zeer vriendelijk, dus ik heb er wel vertrouwen in.
De stalling zelf bevalt ons ook goed. We kregen vantevoren een rondleiding, en het is een nette stal met -voor zover we nu hebben ontmoet- vriendelijke mensen.
Dus het zit wel goed tot nu haha. Hopelijk blijven we zo tevreden.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:24

wat zei dat kind eigenlijk toen ze haar gevonden hadden?
mag hopen dat die ouders ook eens flink de ogen word geopend maar dat zal wel niet..

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:25

Ik ben een stille meelezer.. Wat fijn dat jullie het nu goed hebben ! :) Gaat het met het paardje ook goed ? Dat kind was niet helemeaal goed in haar hoofd.. Wat ze allemaal heeft uitgevoerd.. :(:)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:28

fijn dat jullie een veilig tervreden plekje hebben
ben zo benieuwt naar de reactie van het kind, haar beweegreden om dit te doen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:29

Inderdaad wat fijn dat jullie nu goed/leuke stal hebben.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:39

rosalyvdb schreef:
Ik heb inderdaad aangifte gedaan.
Toch hopelijk niet alleen van diefstal maar ook van vernieling, ivm. het afknippen van die manen? Is slecht bewijsbaar natuurlijk, maar als ze haar op het bureau ontbieden om gehoord te worden over het meenemen van de pony, wringen ze dat er ook wel uit.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:42

Nou ik ben heel blij voor jullie dat het allemaal goed is afgelopen en dat jullie het tot nu toe naar jullie zin hebben op de nieuwe stalling. Waar ik wel benieuwd naar ben is of je de oude staleigenaar nog gesproken hebt na het incident?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:45

ja het is maar goed dat het nu goed is afgelopen. ben wel benieuwd ernaar waarom ze de pony had meegenomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:46

Goed dat je aangifte hebt gedaan en super dat je paarden nu wel op een fijne en vooral veilige stal staan! Is het ook een pensionstal zonder manege?

Verder ben ik vooral benieuwd naar de verklaring van dat kind, wat was haar reactie toen jullie haar vonden met jullie paard?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:51

Het kind reageerde in de eerste instantie nogal agressief.
Ze probeerde weg te rennen, maar we hebben haar nog in kunnen halen.
Behalve dat ze begon te huilen zei ze niets speciaals.
Het is een pensionstal zonder manege dit keer :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:54

rosalyvdb schreef:
Het kind reageerde in de eerste instantie nogal agressief.
Ze probeerde weg te rennen, maar we hebben haar nog in kunnen halen.
Behalve dat ze begon te huilen zei ze niets speciaals.
Het is een pensionstal zonder manege dit keer :)

En haar moeder? Wat vond die dan van dit hele verhaal?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:56

Ze werd erbij gehaald die avond, maar ze zei niet veel, alleen even tegen haar dochter dat ze het niet meer mocht doen.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:57

rosalyvdb schreef:
Ze werd erbij gehaald die avond, maar ze zei niet veel, alleen even tegen haar dochter dat ze het niet meer mocht doen.

:wow: :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:57

"niet meer zo laat met paard naar buiten gaan jongedame!" zal moeder wel hebben gezegd :')

Wat vreemd zeg. En politie heeft het dus ook allemaal meegekregen?

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:59

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:00

Nou ja, kan me ook voorstellen dat je als moeder niet zo goed weet wat je op zo'n moment tegen je kind moet zeggen. Het is wel het kind wat ze al tijden aan het verdedigen is, en misschien was ze er ook wel oprecht van overtuigd dat haar dochter zoiets niet zou doen. Als je dan ineens zo'n telefoontje krijgt kan ik me voorstellen dat je je kind liever thuis op d'r flikker geeft.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 21:00

Ja, die stond er gewoon bij.
Zij zullen het ook wel raar gevonden hebben..
Maargoed, die was waarschijnlijk bang dat ze de politie over haar dak kreeg, dus heeft ze met tegenzin maar wat gezegd..

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:02

ik ben ook een stille meelezer, maar wil jullie nu veel geluk wensen op jullie nieuwe stalling

jeetje als het toch mijn dochter was die zo had gedaan, had ik d'r abrubt van paardrijden afgehaald, jeetje er zit echt iets niet goed in haar hoofd, hopenlijk peutert de politie dit ook aan haar gedachte. veel geluk nog en laat je niet gek maken door dit voorval.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:03

fijn dat jullie en andere plek hebben gevonden voor de paardjes.
Ik zou na het voorval ook de paarden hebben weggehaald.

Ik denk dat nu wel meer mensen daar weg zullen gaan, want ik verwacht dat het ***kind nu wel weer een ander "slachtoffer" zal vinden.

Ik ben inderdaad ook benieuwd wat de oude staleigenaar nu gaat doen i.v.m het ***kind, of het nog mag komen of dat ze weg moet blijven van de manege.

Super dat het op de nieuwe stal zo goed bevalt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:05

tinker6 schreef:
jeetje als het toch mijn dochter was die zo had gedaan, had ik d'r abrubt van paardrijden afgehaald, jeetje er zit echt iets niet goed in haar hoofd, hopenlijk peutert de politie dit ook aan haar gedachte. veel geluk nog en laat je niet gek maken door dit voorval.

Toch zal je er nog raar van staan te kijken wat ouders allemaal goed vinden. Toen ik nog op de manege liep kwamen we ooit in de stal waar we zagen dat 1 van de paarden haar voorpluk miste (allemaal fjorden, dus flinke plukken). Wij naar de eigenaresse van de manege, zij kijken. Bleek een meisje te zijn wat altijd een beetje raar deed, niemand mocht haar echt. Ze was eerder al gezien terwijl ze met een schaar in het hooi aan het knippen was, maar mensen hadden zoiets gehad van 'beetje vreemd, maar goed, zelf weten'. Dat meisje is toen van de manege weggestuurd. En toen is haar moeder nog een keertje langs gekomen om te vragen of ze toch terug mocht komen, want ze was ook al van de judo af gestuurd, en dat was zo zielig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:08

Vreselijk zulke mensen, die hoop je toch nooit (meer) tegen te hoeven komen!

Weet je al wat er verder gaat gebeuren nu?

Vjestagirl: pff ook alweer zo een, zo jammer dat ze de schuld leggen bij een ander en zich niet afvragen goh misschien doe ik of mijn kind iets verkeerd. Jammer voor het kinderen met zulke ouders, zij zijn de dupe van die laksheid/trots of wat het ook moge zijn.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:15

Nou laten we hopen dat het op jullie nieuwe stal een stuk rustiger is ;)

Goed dat er aangifte is gedaan. Ben benieuwd wat daar verder mee gedaan wordt.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:21

Tjeempie! Gelukkig lijkt het een happy end te worden!
Je hebt groot gelijk dat je je paard daar weggehaald hebt: van een staleigenaar mag je toch wel wat meer verwachten dan alleen toekijken!
Veel plezier op jullie nieuwe stal!

Ik praat het gedrag van het kind niet goed, maar ja.... als je ouder(s) je al niet corrigeren.....

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:54

Ik lees het nu allemaal pas, maar wát een verhaal. Ik word er nu zelfs nog boos van als ik het lees. Verschrikkelijk, en hoe dúrft ze?!?!?! Gelukkig hebben jullie nu (hopelijk) geen last meer van dit meisje, eigenlijk vind ik het ook erg raar dat zij daar zo weer mag rond lopen. Ze kan gewoon een ander slachtoffer pakken......
Jullie kunnen nu lekker genieten en hoeven er niet meer bij na te denken dat er misschien iemand met zijn tengels aan jullie paard zit!
Veel plezier en geluk! :)