Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spatter schreef:het punt is dat wij niet weten hoeveel hooi ze krijgen
dit beetje is goed voor een half uurtje en met een beetje pech ligt er zo nog minder omdat ze een gedeelte de drek in trekken
hooinetten of een bak zou al veel beter zijn
verder zijn deze dieren dus al langer mager want het duurt even voordat je paardje de ruggegraad eruit heeft staan
2 maanden terug zullen ze er beter uit hebben gezien omdat ze toen de weide periode nog aan hun lijf hebben gehad
er moet echt behoorlijk wat extra voer in deze beestjes
ik ben echt geen voorstander van dikke paarden en zeker niet bij jong spul maar te schraal heeft ook een groot effect op hun groei en ontwikkeling van organen
vaak is er bij dit soort dieren echt meer aan de hand als alleen een groeispurt
(ik heb zelf ook jaren jonge veulens gehad en hier laten opgroeien maar heb er echt nog nooit eentje gehad waar zo de rug uit kwam)
wat ik dus bedoel aan te geven is dat als TS dit normaal vind , het toch niet verkeerd is dat er eens iemand komt kijken
ik ken meer mensen die zeggen dat hun paardjes het super hebben maar waar ik toch mijn vraagtekens bij heb
soms met schitterende locaties maar waar toch iets grondig mis is met het voer en stalbeleid
ik weet niet of dat hier zo is, maar daar is die controle ook voor
verder meldt TS alleen de klacht over de modder maar is dat ook de hele klacht of alleen een detail?
randalinpony schreef:kanniet schreef:Dat is wat TS zegt waar het om gaat. We horen maar één kant van het verhaal, en in dat geval weten we dus alleen maar wat TS verteld. Daar kunnen maar weinig conclusies aan verbonden worden. Wat we wél kunnen zien en beoordelen is de situatie op de foto's. Verder niets.
TS lijkt dit topic toch voornamelijk geopend te hebben, om om raad te vragen om de in haar onwenselijke situatie van paarden 24 ophokken te voorkomen?
Zij lijkt mij te goeder trouw, ze houdt het netjes, geeft alleen informatie zonder te agent te veroordelen.
Haar vraag is enkel, in deze situatie (die zij ondersteunt met fotos), mag deze agent mij dit opleggen?
TS, had de agent nog meer bemerkingen, of alleen over de modder?
joyce2 schreef:Maar het gaat toch niet over de conditie van de paarden, maar over de modder? De dierenpolitie is niet langs geweest "voor die arme magere paardjes". Overigens, ze zijn schraal ja, maar het is heel moeilijk te beoordelen op de foto's hoe schraal precies. Ik zie hier geen zwaar ondervoede paarden, die elk moment dood neer kunnen vallen hoor! Sommige bokkers moeten echt weer op alle slakken zout leggen...
Jotoma schreef:joyce2 schreef:Maar het gaat toch niet over de conditie van de paarden, maar over de modder? De dierenpolitie is niet langs geweest "voor die arme magere paardjes". Overigens, ze zijn schraal ja, maar het is heel moeilijk te beoordelen op de foto's hoe schraal precies. Ik zie hier geen zwaar ondervoede paarden, die elk moment dood neer kunnen vallen hoor! Sommige bokkers moeten echt weer op alle slakken zout leggen...
Dat is dus gissen, want wij weten alleen het verhaal van TS. Wat de melding is geweest en wat de kant van de politie is hoor je niet. Een eenzijdig verhaal waar denk ik weinig conclusies uit kunnen worden getrokken.
Om in beslag te kunnen nemen moeten er strafbare feiten zijn gepleegd, dit moet aangetoond kunnen worden, anders kan het uberhaupt niet.
Dus ik ga ervan uit dat er meer speelt, anders kan er niet in beslag genomen worden.
Ariebren schreef:Maar toezicht houdend - of opsporings ambtenaar.
Ten alle tijden moeten ze zich aanmelden en legimiteren.
Alleen op verdenking van strafbare zaken mag een opsporings ambtenaar doorlopen.
Nanda schreef:Ariebren schreef:Maar toezicht houdend - of opsporings ambtenaar.
Alleen op verdenking van strafbare zaken mag een opsporings ambtenaar doorlopen.
Echt niet....
Een toezicht- of opsporingsambtenaar mag overal lopen en komen. behalve je huis. Die hoeft zich echt niet eerst te melden. Als je hem tegenkomt en jij vraagt om legitimatie dan moet hij/zij die wel laten zien...
Ik ben een toezichthoudend ambtenaar en in het verleden ook 5 jaar een opsporingsambtenaar geweest.
Het is wel zo netjes om je eerst te melden. Maar het is zeker niet verplicht.
Jotoma schreef:De dierenverzamelaars was een voorbeeld, die indruk heb ik bij TS ook niet, was meer een extreem voorbeeld van hoe referentiekaders kunnen verschillen.
Zoals TS het uitlegt komt het op mij niet over alsof in beslag nemen nodig zal zijn. Er zal dan echt een strafbaar feit moeten zijn gepleegd, anders mag dat helemaal niet. Vandaar dat ik het idee heb dat er meer speelt..
randalinpony schreef:Jotoma schreef:De dierenverzamelaars was een voorbeeld, die indruk heb ik bij TS ook niet, was meer een extreem voorbeeld van hoe referentiekaders kunnen verschillen.
Zoals TS het uitlegt komt het op mij niet over alsof in beslag nemen nodig zal zijn. Er zal dan echt een strafbaar feit moeten zijn gepleegd, anders mag dat helemaal niet. Vandaar dat ik het idee heb dat er meer speelt..
Zoals wat?
Nanda schreef:Ariebren schreef:Maar toezicht houdend - of opsporings ambtenaar.
Echt niet....
Een toezicht- of opsporingsambtenaar mag overal lopen en komen. behalve je huis. Die hoeft zich echt niet eerst te melden. Als je hem tegenkomt en jij vraagt om legitimatie dan moet hij/zij die wel laten zien...
Ik ben een toezichthoudend ambtenaar en in het verleden ook 5 jaar een opsporingsambtenaar geweest.
Het is wel zo netjes om je eerst te melden. Maar het is zeker niet verplicht.