Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:11

Graag gedaan hoor Rieja, als het mijn paard was geweest had ik het ook fijn gevonden.
Hopelijk knapt ze snel op...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 00:15

@Barbara: Jazeker is paard gechipt maar de VA die er 's avonds bij is geweest had zijn chiplezer niet bij zich. Tsja. Anders hadden ze mij meteen kunnen bellen. De VA was wel binnen 20 minuten na het telefoontje van de politie ter plaatse om eerste hulp te verlenen.

@Fitz: ja Venna had zeker wel door dat het niet goed was, maar ben zelf eerlijk gezegd zo min mogelijk op stal geweest omdat ik die lege box niet kon aanzien. Ze at wel goed en was niet echt in paniek gelukkig. Venna is natuurlijk wel superblij dat haar maatje terug is, als ik aan het stappen ben hinnikt ze de hele tijd, alsof ze bang is dat Miga weer weggaat.

Mensen, het is voor mijn gevoel net alsof we 4 dagen aan het zoeken zijn geweest ipv 1 avond/nacht/ochtend. Kwam thuis vanavond en toen was het net alsof ik dagen was weggeweest. Gek is dat.
Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten en denk ook nog steeds na over wat er ook had kunnen gebeuren, en dat is eng.

Update paard: het is echt verbazingwekkend hoe snel Miga vandaag vooruit is gegaan. We hebben om 21.30 nog een laatste keer wonden schoonmaken, benen rondom afspuiten en 10 min stappen gedaan en ze is al zoveel wakkerder dan vanmorgen om 11 uur. Ze staat nu om zich heen te kijken ipv als een dood vogeltje met het hoofd naar beneden.
Ik hoop dat het weer morgen in elk geval nog een dagdeel fatsoenlijk is dan kan ze nog een paar uur naar buiten. Die 2 uurtjes vanmiddag hebben haar duidelijk goed gedaan. Ze loopt alweer iets soepeler. Toen we haar ophaalden ging het voetje voor voetje, vanavond leek het alweer op stappen.
De komende dagen gaan we nog mooi door met 3 keer per dag afspuiten en schoonmaken, hopelijk ziet het er dan na het weekend al heel anders uit. We gebruiken honingzalf/spray en Aquacel AG om het genezingsproces te bevorderen.
Ik maak me wel wat zorgen over de spierverzuring en hoe ik haar weer soepel ga krijgen, maar eerste prioriteit is nu dat de (diepe) wonden schoon worden en dicht gaan.
Gelukkig eet, drinkt en mest ze goed.

Vanmiddag heb ik ook nog de agente gesproken die gisteravond een uur met Miga aan touw heeft gestaan en de held die haar gevangen heeft. Die meneer vertelde dat ze over de kruising bij de ingang van de parkeerplaats van Van der Valk heen en weer draafde, en dat er heel veel auto's doorreden, stapvoets, maar iedereen deed net alsof het zo hoorde. Ik ben zo blij dat die ene meneer heeft ingegrepen en uitgestapt is om mijn paard te vangen.

Ohja en prikkeldraad-discussie hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar vind het geen punt hoor. Voel me ook niet aangesproken want ik heb (natuurlijk!) nergens prikkeldraad, dat boeren in de omgeving hun land er mee afrasteren en het laten slingeren is rot, maar je kunt er niets aan doen. Het is hun eigen terrein en hun eigen verantwoordelijkheid. Mijn paard hoorde daar ten slotte ook niet te lopen.

Zo en nu ga ik lekker slapen!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:25

Wat een opluchting! Zo te zien een sterke dame, die komt er wel snel terug bovenop met jullie goede zorgen!
Fijn dat het al snel wat beter met haar gaat!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:32

Toch wel blij met deze update van jou. Sterkte voor je meisje (en jezelf natuurlijk)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:33

jee wat een verhaal wel fijn dat je haar weer hebt en dat ze niet ernstigs heeft op al die wonden na dan, wat ook niet leuk is

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 04:36

Succes met je paard.
Voor de spierverzuring kun je misschien wat arnica tabletjes door haar eten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 07:58

Goed om te lezen dat het beter met haar gaat :j
Fijn joh! Je zult wel beter slapen, denk ik zo :j

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:18

Blij dat het de goede kant opgaat.
Kan me ook wel voorstellen dat je het gevoel hebt dat het dagen geduurd heeft.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:50

Wat fijn dat ze is gevonden!

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:03

Gelukkig ,

fijn dat ze gevonden is!!

hoop nu dat ze in alle rust kan herstellen van haar ongeluk
veel sterkte de komende tijd met haar :(:)

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:25

Wat een geluk dat ze weer levend en wel in der stal staat.. je moet er idd niet aan denken wat er had kunnen gebeuren..bah..geniet maar lekker van der!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:06

Goed dat het weer beter gaat, wat een angstig avontuur zeg.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:09

leuke update! en fijn dat ze zo goed opknapt..... en verzuren valt mee in de praktijk, lekker buiten lopen is al voldoendevoor de spieren nu en langzaam oppakken wanneer de tijd daar is en alles komt goed.
Sterkte

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:15

Rhys schreef:
Vanmiddag heb ik ook nog de agente gesproken die gisteravond een uur met Miga aan touw heeft gestaan en de held die haar gevangen heeft. Die meneer vertelde dat ze over de kruising bij de ingang van de parkeerplaats van Van der Valk heen en weer draafde, en dat er heel veel auto's doorreden, stapvoets, maar iedereen deed net alsof het zo hoorde. Ik ben zo blij dat die ene meneer heeft ingegrepen en uitgestapt is om mijn paard te vangen.

Heb je de naam van die meneer gekregen, die zou wel een dinerbon ofzo verdienen of een ander bedankje, wat super dat hij niet is verder gereden en wel is uitgestapt. Anders had het heel anders kunnen aflopen natuurlijk, jemig je moet er inderdaad niet aan denken :(:) Wat een top nieuws dat ze binnen deze dag al zo verandert en opknapt, dat zegt wel wat over je merrie denk ik!
Heb je nog wel een beetje kunnen slapen?
En ik had eerder een vraag gesteld of ze opgelucht was dat ze jou zag toen je bij haar aankwam??

Heeft ze geen injectie oid gehad van DA uit voorzorg tegen spierbevangenheid oid? Misschien nog even overleggen of misschien magnesium geven; dat is goed tegen stress maar ook tegen spierspanning, je hebt het ook in soort van ontwormingsspuiten, dan kun je een paar keer wat geven, maar je hebt het ook als poeder.

Hoop dat ze er vandaag nog beter aan toe is dan gisteravond laat!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:11

Rhys schreef:

Idd verdiend dit man wel een bedankje :j En wat super fijn dat het lijkt mee te vallen met je paardje. Hopelijk geneest alles snel en is ze snel weer op de been.

Overigens hadden wij laatst in de buurt hetzelfde. 3 paarden van de overburen uitgebroken en liepen op de provinciale weg. Echt iedereen reed gewoon door. Slechts 1 man jaagde ze een zijstraatje in en zette zijn auto ervoor dat ze niet terug de weg op konden. Mensen hebben geen idee wat ze moeten doen en doen dan vaak niets :x
Wij hebben ze later bij mij thuis (ong. km verderop) in de wei kunnen jagen, maar je wilt niet weten wat er had kunnen gebeuren :\

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 12:19

@Fargo: jazeker krijgt die meneer een bedankje ;-)
Nee ze gaf geen enkele blijk van herkenning toen ik haar voor het eerst zag. Paard was toen nog helemaal in shock.

Ze staat nu lekker buiten en heeft zelfs alweer liggen rollen!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:24

Wat super dat het goed gaat met de merrie!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:26

wat een verhaal! je kunt haar met recht een " nachtmerrie " noemen, na zo'n slapeloze nacht waarbij je echt helemaal in de rats moet hebben gezeten! Maar wat heerlijk dat het zo goed is afgelopen en hartverwarmend om te lezen dat je hulp hebt gekregen van wildvreemden. Ik hoop dat ze snel weer helemaal de oude is maar zo te lezen gaat het de goede kant op.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:45

Wat ontzettend fijn dat je paardje weer thuis is!! Die onzekerheid is slopend.
Heel veel succes met het herstel, zo te lezen heeft ze heel veel geluk gehad.

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:12

Wat fijn om te horen dat ze al zo goed opknapt! Whoehoee zelfs al liggen rollen! :D
De spierverzuring komt wel weer goed, heeft even de tijd nodig om allemaal te herstellen.. :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:20

Super nieuws hopen dat het zo door zet...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:56

misschien wat vitamine E met selenium bijvoeren tegen de verzuring?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:15

Mijn god, wat een vreselijk verhaal! :(:) Mijn paard is een paar weken geleden ontsnapt op wedstrijd en in het pikkedonker je paard moeten zoeken terwijl je niet weet waar hij is, is echt verschrikkelijk. Ben ontzettend blij voor je dat je paard inmiddels weer terecht is en de verwondingen meevallen. Ik hoop dat hij snel verder opknapt!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:05

Dondeyne, moest ook gelijk aan jou denken toen ik dit las... pfff wat een geluk dat je Gio toen weer hebt gevonden!

Rhys, gaat de goede kant op zo te lezen, fijn!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:05

Jemig wat moet dat vreselijk zijn geweest TS. Gelukkig is ze redelijk snel terecht en gaat het naar omstandigheden goed. Je zou ze haast in bubbeltjesplastic in een gouden kooitje gaan houden nu denk ik? ;)