Paard en koets S'hertogenbosch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Paard en koets S'hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:56

Jullie hebben de cobra toch wel gezien? Drie spaanse paarden aan elkaar vast geknupt ? :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:56

Gilbey, stond jij zaterdag ook bij de TREC stand ? Met Viv?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:58

Amber_ schreef:
Gilbey, stond jij zaterdag ook bij de TREC stand ? Met Viv?

Ik heb jou gezien met Fjordy! Helaas niet in de ring, maar toen ik met een merrie over de parkeerplaats liep en toen je aan het inrijden was, ik stond toen bij een hengst die klaar gemaakt moest worden.. :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:00

Stond je vandaag met een standje ook Ingrid? Want dan heb ik je helemaal gemist :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:03

Zijn er trouwens nog meer mensen die weg hebben staan te kwijlen bij een ik geloof welsh schimmel hengstje van een engelse mevrouw.
Geweldig lange krullende manden dikke nek echt WAUW!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:17

Neonlight schreef:
Tja, en ik was er ook, met Gem samen. Zelf was ik al een aantal jaar niet meer geweest en vond ik het wel wat tegenvallen. Ik miste vooral de tuigenmakers, die er toendertijd nog wel stonden. Wordt toch maar een keer gewoon naar Paul Claessen gaan.
Scurry gezien, wat was dat stoer! En wel grappig, Gem haar lesmees zat in het team met iemand die ik weer kende, de 2 span pony's. Vanuit 1 plek kwam ook wel heel veel herrie. :D
De hackney's uiteraard ook nog gezien en aangemoedigd. Verder Gem geassisteerd bij het zoeken van een regenjas (ze heeft nu dezelfde als ik heb :') ) en de teugels. Zelf heb ik nog een boek gekocht.

Alleen een ander kleurtje regenjas :+ ! Helaas ben ik nog niet benieuwd naar de eerste keer dat ik hem aan heb :P .
Ik vind het echt een evenement om 1 x per 2 a 3 jaar naar toe te gaan (al is het alleen maar voor het leuke koopjes scoren), maar als ik volgend jaar weer samen met Neon zou afspreken, zou ik er gewoon weer zin in hebben.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:17

Als je die witte hengst bedoelt met lange grijze manen voor de kar, dan ja ! :9

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:20

Ja het was inderdaad een hengst, hij had op een gegeven moment nog ruzie met een andere zwarte hengst hhi. Maar wat een prachtbeest zeg.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:40

VisibreTeam schreef:
Belgisch stuntteam vond ik toch wel 1 van de sterkere dingen hoor :j die lieten iig nog iets aan niveau zien

Die ridders? Ze lieten wel wat zien van wat ik zag (stukje maar dus) maar hun kleding was een aanfluiting. Sorry hoor.. alsof het zo uit de carnavals winkel kwam.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:42

Maradix schreef:
Ik was er gister ook! En heb ook sommige van bokt gezien!
We waren met de hengst Tenor gekomen, m'n instructrice en de staleigenaresse van waar ik rijd reed hem gister! In de 2e piste, om 10 voor 2 moest ze. Verder stonden we de hele dag bij de IHW-Stand en is m'n telefoon gejat.. :x
We gingen rond half 7 van huis, rond 9 uur waren we en ik was om 12 uur vannacht weer thuis!

Krijg nou wat.... had ik mn nicht toch bijna 2 x in 1 week gezien :+ (ik had de zaterdag omgezet in zondag)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:47

Ik heb ze alleen met inrijden gezien en vond ze toen een beetje lachwekkend. In volle galop erop af en omhoog komen en er dan bijna af knikkeren.
Het inrijdbaantje was inderdaad nog steeds erg klein. Kwam niet verder dan 20x20 en dan had je nog een hoop zand in de hoek. Gelukkig was het goed weer en gingen er veel buiten rijden. Want je kwam daar niet veel verder dan stappen en een rondje draven tot je weer ergens vast liep. Gelukkig hoefde we geen zware dingen te doen, alleen maar een drafproefje. Vond het zelf wel fijn dat er goed overzicht was over de ringen en je dus vanuit de inrijruimte direct kon oversteken en daar ook niet lang hoefde te wachten. Verder geen klachten over de bodems en geluid. Miste alleen Pam wel, gek als er opeens iemand anders speekerd.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:50

Ivonka schreef:
Esmee en ...... hadden niks te klagen.. warme kont en droge voetjes :D
Afbeelding

Lisette zit erbij! Dit is inderdaad Eilander en die heeft vele harten gestolen dit weekend! Andere groninger in de kleine piste was de merrie Bente

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:57

Kijk!!!!!!!!! :):)

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 01:49

Zo ik ben blij ff de voetjes omhoog te kunnen leggen haha

Bodems tja volgens mij kwam het zand rechtstreeks van een akker, daar is na 20 paarden niks meer mee te beginnen.

Verder waren sommige mensen idd wel een beetje lang van stof om het maar netjes te zeggen.

Maar vind het leuk iedereen weer ff gezien te hebben :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:20

Terug... En moe!!! Maar onze paarden hebben het super gedaan en het was leuk!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:05

Zoo ik ben ook weer boven water :)) :D Wat hebben wij een super weekend gehad zeg ! :# Vriendje gegroomd en ik gepromoot met de andere :j de 4 span rijder werd zaterdag 3e in de wedstrijd en gisteren kampioen bij het scurry driven ! 1e prijs gehaald met de stand,dus ons weekend kan ECHT niet meer stuk :D :# Ik heb veel mensen gemist zie ik al wel ;) Fjordy heb ik met losrijden gezien buiten :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:38

Eilander met mijn nieuwe dekje :D Verder ook wat halstertouwen en een warme jas gekocht.

Voor mij was het een super weekend.
De charme van P&K vind ik juist dat er veel shows worden georganiseerd door amateurs/liefhebbers van de stamboeken. Dat is iets wat voor velen bereikbaar is.

Ik ben trots op ons hele team, voorlichten, bananen sjouwen, shows met veelzijdigheid als inzet:
Van werkpaard tot sportpaard, de tegenstelling tussen Eilander en Ravel <3

Met een eerste prijs voor de stand als Kroon op jaren lang liefde werk. *\o/*

Zo eerst de auto uitpakken en de trekking van de prijsvraag doen...
Uitslag volgt vanavond.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:43

@ palousaboy bedankt voor het vasthouden van mijn idioot drammende knol.
En de bodem was in de 2e piste toch nog aardig goed anders waren wij wel onderuit geschoven.
We hadden echt gladde ijzers onder die compleet op waren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:47

Nou tiwi, het is ook altijd leuk om naar jullie te kijken, ook na 3 dagen haha en in de stand is het ook altijd gezellig

Haha kyrke alles is goed gekomen, en een paard vast houden maakt het soms zoveel makkelijker hè ;)
Vond het ook leuk om jullie te zien

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:48

Hé Ivonka jou heb ik gezien ja :P
Ik zat op de tribune, een kennis van ons had vrijkaartjes dus hij had mij en m'n vriend meegesleept.
Vond zelf de boulonnais paarden het gaafst natuurlijk, meteen geprobeerd vriendlief er een aan te smeren. :D

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:52

Die boulonnais paarden waren niet echt makkelijk in de stallen.
Vrijdag al voor eentje aan de kant moeten springen met de kleine omdat die losgebroken waren.
En in de stallen wilde ze er steeds over heen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:59

Maar in de ring waren ze geweldig :P Wat een k/prachtpatsers!

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:33

Ik ben zaterdagmiddag/avond geweest voor het eerst. Vond het erg leuk eens mee te maken maar vond de "voorstellingen" nou niet allemaal even boeiend. Heb mijn hart vastgehouden met de tandem inspanningen, wat een bende was dat zeg :O Paarden die continue verstrikt zaten in de strengen of opeens achterstevoren in het span stonden, strengen die losraakten.
Ik ben zelf niet echt een held op de wagen, maar dit vond ik vanaf de kant al vreselijk eng om te zien.
Gelukkig waren de paarden vrij braaf maar goh, niet echt een nette presentatie!
Vond dat er ook weinig hafjes waren, maar misschien zijn die op een ander tijdstip geweest? Tsja de haflinger blijft toch mijn favoriet!
Heb vlakbij de KVTH stand ook n paard gezien, mijn god wat was die zwaar :O Ik zou persoonlijk nooit zo'n dier meenemen en daar de hele dag aan een hek vastbinden, maar dat is mijn eigen mening ;)
Al met al heb ik het heel leuk gehad, ondanks dat het blijkbaar voorgaande jaren veel meer spektakel is geweest :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:42

Sonja schreef:
Maar in de ring waren ze geweldig :P Wat een k/prachtpatsers!

Idd, actief maar wel kalm en betrouwbaar.

Tja van die stallen zou ik niet weten, mijn boulonnais kruising staat nooit in een stal dus daar kan ik niet mee zitten. :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:43

Ik ben gisteren geweest was voor mij de eerste keer :) had namelijk vrijkaartjes gehad :D

Ivonka: Jou heb ik gezien.