Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:45

Imre schreef:
Onze staleigenaar heeft een leuke haflingerjaarling gekocht. Wat aan de magere kant, maar wat wil je na zo'n dag. Verder prima papier, zag er prima uit en flink aan de maat. Hoop dat ze er een leuk paard aan hebben.

??? haha, ik ben benieuwd!! merrie?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:46

Ik vond het ook wel meevallen hoor! ik heb het wel is erger gezien, ach zo een paardenmarkt is nooit zo als het hoort vind ik dan. Idd dat ze door en doorweekt waren en dat de hele dag was wel wat minder maar dan kan je met zo een dag als vandaag weinig aan doen, het is geen optie om het dan maar stop te zetten voor de organisatie.

Maar dat friesje jeetje! die had ik niet eens gezien.
Wel een heel groot paard met een heel groot lichaam en heel klein nekje, zag er ook niet heel goed uit vond ik maar heb geen foto's..

Imre

Merrie ja, staat bij ons aan het zandpad. Jonas was zich al enorm aan het uitsloven. :Y)

dadabo

Sodeletuut schreef:
Hebben jullie trouwens die twee stippelpony's ook gezien? Stonden met z'n tweetjes naast elkaar, denk dat het jaarlingen waren? :)

Ja, die heb ik gezien, later stond er nog maar één.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:48

Ik ben er vandaag ook geweest, dus als je een geheel doorweekte meid met rode kingsland jas zag lopen dan was ik het. :+
Ik vond er wel mooie dieren bij staan! Vooral in het begin van de markt, daar stonden de beter verzorgde kwpn'ers en tuigers staan. Er was ook een prachtige fries bij met veel behang en mooi front, vroegen ze 5500 voor. Mocht haar meenemen voor 4500,- Nah maar niet gedaan. Veel shetlanders inderdaad, veel kleintjes. Had nog met een handelaar gesproken en die zei ook al: 'Als ze aan het eind van de dag niet verkocht zijn dan verdien ik er vanavond nog aan' (slacht dus). Had ze allemaal wel willen meenemen, zat bijna aan 1 vast met gekscherend mijn bod, 10 euro en een kratje bier. Handelaar ging ermee akkoord. :+
Toen hij met een ander stond te praten ben ik gauw weggelopen. Vond de kraampjes niet zo denderend, nog wel een hoofdstel gescoord van 10 euro. Ben benieuwd hoe lang die het overleefd.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:50

Ik ben ook heen geweest vandaag, hadden wel de trailer mee maar niks gekocht. Vorig jaar hadden we er 2 gekocht. Waren niet echt veel paarden waarvan je zegt, wauw leuk paard, heb er daar maar 3 van gezien, o.a. die bonte hengt die naast een andere bonte stond. Weet iemand waar die is heen gegaan is? Vond ze er verder niet heel slecht uit zien op een paar uitzonderingen na. We waren wel al vroeg terug gegaan omdat het gewoon zeikweer was.

Ben ook wel benieuwd of er veel is blijven staan en waar ze dan heen gaan..

@leonieswenny, dat viel me ook op, vorig jaar was er veel meer shetjes geschoren en zonder dekentjes.

Wat ik trouwens wel sneu vond dat sommige paarden een fleecedekentje op hadden die dan ondertussen doorweekt raken.. lijkt me nog kouder.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:51

Het viel mij ook erg tegen dit jaar, evengoed ben ik er geweest van 7 tot 13u. Werkelijk tot op het bot nat geregent, mijn winterjas bleek niet meer waterdicht te zijn. Gelukkig had ik droge shirts in de auto en heb ik een MountainHorse jas voor 10,- kunnen scoren. Heb verder nagellak en een gaaf halster gekocht. Door de regen heb ik niet veel foto's kunnen maken dit jaar, van dit stel moest ik wel even een foto maken

Ook een manier om Mama en veulen bij elkaar te houden...
Afbeelding

Uiteraard ook de dwergfries gezien, snap niet dat mensen zo een beestje laten "leven"

Ik ben smoorverliefd geworden op een heel schatjes minishet veulentje, ik zei al tegen de aanbieder dat ze wel in mijn jaszak mocht, Dat was geen probleem, maar dan wilde meneer ook met me mee haha. Beestje moest 950 euro kosten PLeh......

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:56

R0oszs schreef:
wauw leuk paard, heb er daar maar 3 van gezien, o.a. die bonte hengt die naast een andere bonte stond. Weet iemand waar die is heen gegaan is?

Bedoel je die zwart bruin witte? stond naast een paar tinkertjes + belg? Ben ook wel benieuwd of die verkocht is was veel bekijks voor

Mayflower_

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:57

Er stond ook een knap jaarlingwelshje vlakbij de vijver, tussen al de shetjes. Wie weet of die ook verkocht is? Vosje, met een kolletje en snebje.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:57

Sodeletuut schreef:
Hebben jullie trouwens die twee stippelpony's ook gezien? Stonden met z'n tweetjes naast elkaar, denk dat het jaarlingen waren? :)

Deze?

Afbeelding

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:58

anouk1993 schreef:
R0oszs schreef:
wauw leuk paard, heb er daar maar 3 van gezien, o.a. die bonte hengt die naast een andere bonte stond. Weet iemand waar die is heen gegaan is?

Bedoel je die zwart bruin witte? stond naast een paar tinkertjes + belg? Ben ook wel benieuwd of die verkocht is was veel bekijks voor

Als je die zwart/bruin/witte bedoeld met dat een kleine aftekening op het hoofd, die is verkocht. :j

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:00

anouk1993 schreef:

Ja stond op dat stuk waar ongeveer die vijver is. Zag hem in de ochtend rond half 10 langskomen, dus ik denk dat ie wel verkocht is maar aan wie kon ik niet zien, zag alleen het paard lopen snel voorbij die witte tent.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:03

R0oszs schreef:
anouk1993 schreef:

Ja stond op dat stuk waar ongeveer die vijver is. Zag hem in de ochtend rond half 10 langskomen, dus ik denk dat ie wel verkocht is maar aan wie kon ik niet zien, zag alleen het paard lopen snel voorbij die witte tent.

Aan 2 duitse mannen, die waren in een witte vrachtwagen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:04

Mayflower_ schreef:
Had ze allemaal wel willen meenemen, zat bijna aan 1 vast met gekscherend mijn bod, 10 euro en een kratje bier. Handelaar ging ermee akkoord. :+

Was dat een pony met een paar kale plekjes achter op de rug? :P

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:08

weet iemand wat uiteindelijk met dat doodzieke zwarte paard is gebeurd?
(die met dat slijm uit mond en neusgaten bij de vrije banen)
die eerst 4 politiemensen erbij had en 2 van de inspectiedienst ter controle
toen ik er een uur later weer langskeek ,stond dat arme ding nog steeds daar zonder iemand

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:09

Gypsylady schreef:
Waar kan ik mijn foto's plaatsen van de markt?

gewoon evenementen in the picture denk ik?..

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:10

Ik ben ook geweest. Sommige paarden waren weer heel zielig maar sommige waren zeker niet verkeerd. Ik zag een geweldig mooie fries van onne (3250 euro) verder nog een paar leuke veulens.
Ik heb niets meegenomen aangezien ik mijn zwarte parel al heb.
Wie hebben er allemaal wel wat meegenomen en heb je foto's van je aanwinst?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:20

Sodeletuut schreef:
Mayflower_ schreef:
Had ze allemaal wel willen meenemen, zat bijna aan 1 vast met gekscherend mijn bod, 10 euro en een kratje bier. Handelaar ging ermee akkoord. :+

Was dat een pony met een paar kale plekjes achter op de rug? :P

Nee een appaloosa shethengstje! Had een rood halstertje om, stond naast een bruine shetmerrie.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:23

Dit heb ik gekocht, welsh A hengstveulen.
Blauwschimmel met 2 blauwe ogen.

Afbeelding

Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:24

Weet iemand wat een fjordenveulen moesten opbrengen. Kans nl groot dat ik volgend jaar heen ga en dan voor een fjord.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:28

Wat een leukerd Happinez!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:28

oooh wat een super mooie welsh die heb ik niet gezien

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:29

Wat een leukerdje Happinez!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:29

Happinez: ja ik heb hem ook zien staan! Erg leuk dier!

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:30

Sodeletuut schreef:
Pff die was écht zielig.. Het was denk ik een Cpony, met het hoofd van een fries, en het lijf ook, maar de benen waren héél raar en de bekken stond ook mega scheef en vergroeid.. :\

gaat het over deze?

Afbeelding