Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tijger2 schreef:@Arabiertje* ik heb veel respect voor de eigenaar van het paard en ook voor het paard zelf!!!.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen praten over in laten slapen van het paard terwijl hij niet op de grond is gaan liggen om het op tegeven vw de pijn. dus heeft hij weinig pijn want hij wil juist door gaan met leven. Soms denken mensen alleen maar aan zichzelf...zovan nou dan geven we deze een spuitje en volgende week kopen we weer een ander paard!!! Dus sommige mensen geven niet de liefde voor het paard!...
chanel1985 schreef:Hmm, ik heb een halve stal paard gehad die helse pijnen leed door zandkoliek en die "ging" ook niet vanzelf hoor ook al brak die de stal af van de pijn (waarschijlijk uiteindelijk wel, na een hele lijdensweg).
Het is maar om te zeggen dat als ze uit hun eigen gaan, dat dit betekent dat ze geen helse pijn hebben
SjakieXX schreef:chanel1985 schreef:Hmm, ik heb een halve stal paard gehad die helse pijnen leed door zandkoliek en die "ging" ook niet vanzelf hoor ook al brak die de stal af van de pijn (waarschijlijk uiteindelijk wel, na een hele lijdensweg).
Het is maar om te zeggen dat als ze uit hun eigen gaan, dat dit betekent dat ze geen helse pijn hebben
Maar dit paard heeft de pijn aangegeven Pacha niet, die brak niet de hele stal af van de pijn, anders als hij pijn had, dan had hij dat wel gedaan, dus een beetje een overtrokken reactie....
Arabiertje* schreef:Ik ben overlaatst op jumping geweest. Paardje liep tegen de balk met zijn been, en hij begon te manken alsof zijn been gebroken was. Als een paard dan echt niet zo snel pijn laat zien, waarom dit paard dan wel? Je gaat me niet wijs maken dat als een paard half in brand gestaan heeft. Niet de pijn gaat laten zien, Pacha heeft pijn gehad dat ontken ik niet. Maar die pijn is draagbaar geweest.
Cayenne schreef:SjakieXX schreef:
Maar dit paard heeft de pijn aangegeven Pacha niet, die brak niet de hele stal af van de pijn, anders als hij pijn had, dan had hij dat wel gedaan, dus een beetje een overtrokken reactie....
Omdat Pacha direct pijnstillers kreeg, en waarom worden die gegeven?
Juist, om pijn te onderdrukken.
En dan 9 maanden op pijnstillers zetten + alle andere noodzakelijke maatregelen die nodig zijn omdat zo'n dier perse moet overleven zoals bijv op stal houden, nee dat lijkt mij geen fijne oplossing. Bovendien werken pijnstillers altijd maar een aantal uur. Ik heb laatst nog een artikel gelezen waarin werd uitgelegd dat de beste pijnstillers voor paarden maar 6 tot 8 uur werken, dus dan zou je dit paard 9 maanden lang om de 6 tot 8 uur een pijnstiller moeten geven om hem pijnvrij te houden... Dat komt neer op gemiddeld 837 pijnstillers..... (en dan moet je er vanuit gaan dat het dier ook daadwerkelijk steeds binnen 8 uur een nieuwe pijnstiller heeft gehad).
Dan moet je aan het welzijn van het dier gaan denken en een beslissing durven nemen ter voordeel van het paard
SjakieXX schreef:Dus ik neem aan dat jij zegt dat het andere paard geen pijnstillers heeft gehad, dat weet je niet, dus kan je daar ook niet over oordelen of die wel of niet pijnstillers heeft gehad, maar Pacha kreeg pijnstillers zoals jij zegt, dan heeft hij waarschijnlijk door die pijnstillers helemaal geen pijn gehad, anders had hij ook de stal wel afgebroken, waarom het dier in laten slapen als het nauwelijks tot geen pijn heeft?
SjakieXX schreef:Maar even in het algemeen, waarom mogen mensen wel pijnlijden en worden een aansteller genoemd als ze herhaaldelijk over de pijn klagen/zeuren. Waarom zou een paard geen enkel pijntje mogen hebben en direct een enkeltje naar de groene weides krijgen?