Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:33

Ga ik niet mee mee wnat op den duur zou men alleen ng maar mogen reageren als je dezelfde mening deelt van de topicstarter, een forum dient ook om te leren, en dit doet men ook doordat mensen een andere mening hebben, er moet wederzijds respect zijn, dat wel

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:34

Aah arm beestje!
Ik heb echt super veel respect wat jullie voor dit paard hebben gedaan, echt respect!
Mooi dat het nu al wat beter gaat!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:35

Ik zeg nergens dat je geen eigen mening mag hebben, alleen dat je die mening op een misschien iets andere manier kan verkondigen en misschien ook eens goed kan nadenken met wat voor reden iemand een topic opent.

dromertje2

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:39

Voor wat voor reden dit topic is geopent, veranderd toch iemands mening niet? Of zie ik dat verkeerd?
Ik begrijp dat ze dit wilt delen en heb ook al gezegt dat er verbetering is.

juanitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:40

Tijger2 schreef:
@Arabiertje* ik heb veel respect voor de eigenaar van het paard en ook voor het paard zelf!!!.
Ik begrijp niet waarom sommige mensen praten over in laten slapen van het paard terwijl hij niet op de grond is gaan liggen om het op tegeven vw de pijn. dus heeft hij weinig pijn want hij wil juist door gaan met leven. Soms denken mensen alleen maar aan zichzelf...zovan nou dan geven we deze een spuitje en volgende week kopen we weer een ander paard!!! Dus sommige mensen geven niet de liefde voor het paard!...

helemaal gelijk als het paard echt zoon pijn had geleden wes die wel gegaan zonder spuitje of wat dan ook
kom op zeg zie hoe goed het paard woord / is verzorgt!!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:43

Hmm, ik heb een halve stal paard gehad die helse pijnen leed door zandkoliek en die "ging" ook niet vanzelf hoor ook al brak die de stal af van de pijn (waarschijlijk uiteindelijk wel, na een hele lijdensweg).
Het is maar om te zeggen dat als ze uit hun eigen gaan, dat dit betekent dat ze geen helse pijn hebben
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 25-02-11 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:44

Juanitaa: die vlieger gaat echt niet altijd op hoor.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:53

een dier kan heel lang doorgaan ondanks pijn.
Het is aan ons om goed te interpreteren wat er met ze is en daarnaar te handelen.
Maar vaak wordt er naar eigen gevoelens gekeken en niet naar die van het dier.
Dus die vlieger van eten en opgeven die gaat niet op.
Een dier heeft een instinct en pijn laten zien dat kan niet want dan wordt je verstoten daarom lopen vele dieren door met heeeeel veeeeel pijn.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 18:54

Ik ben overlaatst op jumping geweest. Paardje liep tegen de balk met zijn been, en hij begon te manken alsof zijn been gebroken was. Als een paard dan echt niet zo snel pijn laat zien, waarom dit paard dan wel? Je gaat me niet wijs maken dat als een paard half in brand gestaan heeft. Niet de pijn gaat laten zien, Pacha heeft pijn gehad dat ontken ik niet. Maar die pijn is draagbaar geweest.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:00

En het paardevriendje van mijn pony is heel kleinzerig en bij wijze van spreken mankt al als je nog maar naar haar been wijst, [naam] daartegen is een harde tante, heeft een kreupel gestaan maar heeft dit pas laaten zien door te manken weken later, het was mij opgevallen dat er iets was omdat ze vermagerde (van de pijn) niet omdat ze mank stond.
El paard is anders en laat zijn pijn minder of juist rap zien.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:05

chanel1985 schreef:
Hmm, ik heb een halve stal paard gehad die helse pijnen leed door zandkoliek en die "ging" ook niet vanzelf hoor ook al brak die de stal af van de pijn (waarschijlijk uiteindelijk wel, na een hele lijdensweg).
Het is maar om te zeggen dat als ze uit hun eigen gaan, dat dit betekent dat ze geen helse pijn hebben

Maar dit paard heeft de pijn aangegeven Pacha niet, die brak niet de hele stal af van de pijn, anders als hij pijn had, dan had hij dat wel gedaan, dus een beetje een overtrokken reactie....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:07

Ik hoop alleen maar dat ie geen pijn gaat hebben aan z'n huid.. dat dit niet gaat trekken zoals dat zo vaak bij mensen gebeurt.
Mag ik vragen waarom ze alweer op wedstrijd uitgebracht gaat worden?
Ze is nu net pas weer onder het zadel na maanden niet gewerkt te hebben toch?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:08

Dat zei ik ook niet, ik had het ook niet direct over pacha, maar ik reageerde op een andere bokker dat paarden die helse pijnen uit hun eigen dood gaan, en dat is niet zo

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:09

chanel1985 schreef:
Dat zei ik ook niet, ik had het ook niet direct over pacha, maar ik reageerde op een andere bokker dat paarden die helse pijnen uit hun eigen dood gaan, en dat is niet zo

Oh sorry, dan had ik dat niet helemaal begrepen. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:21

Vreselijk die foto's!

Knap dat dit paard weer opgeknapt is, maar van berichten dat de pijn die dit paard had draagbaar was en dat het wel meeviel krijg ik echt de kriebels.
Dit paard moet helse pijn hebben gehad en ik snap werkelijk waar niet dat de eigenaren "uit liefde" het paard toen in leven gelaten hebben.

Dat het dier bleef eten of niet ging liggen van de pijn, wil niet zeggen dat de pijn er niet was. Paarden (dieren) bikkelen door, altijd, omdat overleven hun enige doel in het leven is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:22

SjakieXX schreef:
chanel1985 schreef:

Maar dit paard heeft de pijn aangegeven Pacha niet, die brak niet de hele stal af van de pijn, anders als hij pijn had, dan had hij dat wel gedaan, dus een beetje een overtrokken reactie....

Omdat Pacha direct pijnstillers kreeg, en waarom worden die gegeven?
Juist, om pijn te onderdrukken.
En dan 9 maanden op pijnstillers zetten + alle andere noodzakelijke maatregelen die nodig zijn omdat zo'n dier perse moet overleven zoals bijv op stal houden, nee dat lijkt mij geen fijne oplossing. Bovendien werken pijnstillers altijd maar een aantal uur. Ik heb laatst nog een artikel gelezen waarin werd uitgelegd dat de beste pijnstillers voor paarden maar 6 tot 8 uur werken, dus dan zou je dit paard 9 maanden lang om de 6 tot 8 uur een pijnstiller moeten geven om hem pijnvrij te houden... Dat komt neer op gemiddeld 837 pijnstillers..... (en dan moet je er vanuit gaan dat het dier ook daadwerkelijk steeds binnen 8 uur een nieuwe pijnstiller heeft gehad).

Dan moet je aan het welzijn van het dier gaan denken en een beslissing durven nemen ter voordeel van het paard :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-02-11 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:27

Misschien hield hij zich juist rustig, anders had hij nog meer pijn.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:33

Arabiertje* schreef:
Ik ben overlaatst op jumping geweest. Paardje liep tegen de balk met zijn been, en hij begon te manken alsof zijn been gebroken was. Als een paard dan echt niet zo snel pijn laat zien, waarom dit paard dan wel? Je gaat me niet wijs maken dat als een paard half in brand gestaan heeft. Niet de pijn gaat laten zien, Pacha heeft pijn gehad dat ontken ik niet. Maar die pijn is draagbaar geweest.

Durf je dat mij zwart op wit te geven?
Heb jij jezelf ooit verbrand? Ik wel namelijk, en nee die pijn is absoluut niet 'draagbaar'.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:37

Cayenne schreef:
SjakieXX schreef:

Omdat Pacha direct pijnstillers kreeg, en waarom worden die gegeven?
Juist, om pijn te onderdrukken.
En dan 9 maanden op pijnstillers zetten + alle andere noodzakelijke maatregelen die nodig zijn omdat zo'n dier perse moet overleven zoals bijv op stal houden, nee dat lijkt mij geen fijne oplossing. Bovendien werken pijnstillers altijd maar een aantal uur. Ik heb laatst nog een artikel gelezen waarin werd uitgelegd dat de beste pijnstillers voor paarden maar 6 tot 8 uur werken, dus dan zou je dit paard 9 maanden lang om de 6 tot 8 uur een pijnstiller moeten geven om hem pijnvrij te houden... Dat komt neer op gemiddeld 837 pijnstillers..... (en dan moet je er vanuit gaan dat het dier ook daadwerkelijk steeds binnen 8 uur een nieuwe pijnstiller heeft gehad).

Dan moet je aan het welzijn van het dier gaan denken en een beslissing durven nemen ter voordeel van het paard :)

Dus ik neem aan dat jij zegt dat het andere paard geen pijnstillers heeft gehad, dat weet je niet, dus kan je daar ook niet over oordelen of die wel of niet pijnstillers heeft gehad, maar Pacha kreeg pijnstillers zoals jij zegt, dan heeft hij waarschijnlijk door die pijnstillers helemaal geen pijn gehad, anders had hij ook de stal wel afgebroken, waarom het dier in laten slapen als het nauwelijks tot geen pijn heeft?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:40

Miracle, ik ga ervan uit dat jij ook goede therapie hebt gehad? Wordt de huid daar soepeler van of naar verloop van tijd nog steeds strammer?

Sjakie..
Heb jij wel is pijn gehad dat zo erg was dat het door pijnstillers heen kwam?
Zou je dan je bed overhoop trekken of rustig blijven liggen/zitten zodat je de pijn het minste voelt?

Ik weet je kan mensen niet altijd vergelijken met dieren, maar pijn is en blijft pijn..

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:40

Jeetje, daar val ik wel even stil zeg!
Arm beest, wat een geluk dat hij zo opgeknapt is!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:41

SjakieXX schreef:
Dus ik neem aan dat jij zegt dat het andere paard geen pijnstillers heeft gehad, dat weet je niet, dus kan je daar ook niet over oordelen of die wel of niet pijnstillers heeft gehad, maar Pacha kreeg pijnstillers zoals jij zegt, dan heeft hij waarschijnlijk door die pijnstillers helemaal geen pijn gehad, anders had hij ook de stal wel afgebroken, waarom het dier in laten slapen als het nauwelijks tot geen pijn heeft?

Waar zeg ik dat het andere paard geen pijnstillers heeft gehad? Kun je dat misschien quoten?
Dat zeg ik nergens en dat kun je dus niet concluderen

en hoe weet je als eigenaar dat een paard voldoende pijnstilling krijgt om in die 9 maanden totaal geen pijn te voelen? Een paard kan niet praten en de meeste dieren laten ook geen pijn zien. Maar als je vind dat het verantwoord is om een paard zolang pijnstillers te moeten toedienen omdat je denkt dat hij dan geen pijn heeft. Dan verschillen we van mening. Je weet namelijk nooit 100% zeker dat hij geen pijn lijdt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-02-11 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

storm23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:45

Pffff ....... zeg .Iik had veel verwacht maar dit jeetje zeg wat een drama .
gelukkig gaat het goed met hem .
Zou niet weten wat ik in die situatie zou doen ,dit paard heeft zoveel pijn gehad .
Gelukkig komt ie er weer bovenop.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:50

Maar even in het algemeen, waarom mogen mensen wel pijnlijden en worden een aansteller genoemd als ze herhaaldelijk over de pijn klagen/zeuren. Waarom zou een paard geen enkel pijntje mogen hebben en direct een enkeltje naar de groene weides krijgen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:53

SjakieXX schreef:
Maar even in het algemeen, waarom mogen mensen wel pijnlijden en worden een aansteller genoemd als ze herhaaldelijk over de pijn klagen/zeuren. Waarom zou een paard geen enkel pijntje mogen hebben en direct een enkeltje naar de groene weides krijgen?

Hij gaat niet naar de groene weides. Hij gaat op concours..
Maar misschien kan ie dat aan hoor, daar kan ik uiteraard niet over oordelen vanaf hier. :)

Denk dat mensen met dit soort brandwonden in de w.a. belanden, of in ieder geval aangepast werk zouden gaan doen.

Ach, het blijft gewoon een lastig verhaal en een heel moeilijke situatie. Ben persoonlijk heel blij dat ik niet in de schoenen van de eigenaar sta.