Benfan schreef:Toch grappig hoeveel mensen niet de moeite nemen om even de posts van de TS te lezen alsvoren ze reageren. Vervelend paard moet je niet eerst mee op yoga lessen, en het is niet jou pony die daar door de bak gejaagt word he? ander karakter andere methode. Kan me nog voor de geest halen dat eerder dit jaar een bokker een tuiger had gekocht? 3 jaar ofzo? verwende knol tot er met geloof ik en levens gevaarlijk. Zo'n paard moet je soms gewoon een goeie schop onder de reet geven ipv met een stro touwtje aan een zweepje een 'round up' te gaan lopen afdwingen.. dat laatste is afgelegt aan de echte experts.. niet aan de vele huis tuin en keuken naturals (en vergis je niet, ik ben voor natural.. maar ik ben nog meer voor een veilig paard/mens relatie) die nederland rijk is. Ik ben het met olijf eens dat veel mensen te zacht zijn geworden met paarden, kijk maar eens hoeveel 'rot knollen' er lopen omdat niemand de lef had om gewoon dominant te zijn.
Hier sla je de spijker op zijn kop! Omdat men in het voortraject het paard heeft verpest, moet dit middeleeuwse spektakel ingezet worden om het dier niet meer staatsgevaarlijk te laten zijn.
Wanneer mensen nu eens begonnen met een dier uit te zoeken dat bij ze past: dus geen jong paard, of een paard met een gematigder karakter. Mensen moeten accepteren dat ze niet met alle typen paarden overweg kunnen, dat zou veel leed schelen (voor paard & de ruiter).
Evengoed zijn er voldoende mensen die paarden corrigeren en inrijden (welke ook staatsgevaarlijk zijn) op een veel prettiger manier....
Dit is niet 'de enige weg' voor een dergelijk paard, al denkt men hier van wel lijkt het...