Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:03

Haha! een hond aanschaffen die zachtjes bijt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:04

suleilitha schreef:
Gisteren hebben we dat ook uitgelegd, dat er in het beleren een beste kink in de kabel was gekomen omdat het beessie nu zo bang als een haas is, waarop de moeder, jahoor, zei: En jullie zeiden net dat ze ruim twee jaar is, dat je die nu al beleert is dierenmishandeling!!!!
Tsssst, daarbij vergat ze wat haar broed aan het doen was geweest.
Je hebt rare mensen op deze aardkloot en het lijkt of het steeds raarder wordt.

mamsie vergeet haar eigen woorden blijkbaar? Die beestjes waren toch zielig omdat er niks mee gedaan werd? Wat een verschrikkelijk mens zegt, kindjes mogen blijkbaar alles en mama staat wel achter ze!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:09

zo alle 20 pagina's door gelezen. Jeetje wat een verhaal.

Je vraagt je af of die kinderen het verstand van hun moeder hebben geerfd. Die heeft blijkbaar ook niet zoveel.

Ben benieuwd hoe het afloopt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:11

Jammer dat het meteen weer zo'n ouder/kinder afzeiktopic wordt. Clown

Overigens zou ik ook woest zijn als andermans kinderen aan mijn paard zitten en/of hem voeren, dat zeker Ja . Gelukkig is dat bij ons niet aan de orde, hij staat in veilig gebied. En ook ik zou die moeder aanspreken op haar onverantwoordelijke gedrag naar haar kind toe. Ik weet niet hoe oud het kind is, die dit gedaan heeft? Kun je het kind iets kwalijk nemen, wat ik ook wel van de leeftijd af vind hangen, denk ik.

Ik ben het er wel mee eens dat veel ouders hun kinderen niet leren hoe met dieren om te gaan. Dat ervaar ik ook regelmatig. Maar er zijn gelukkig ook ouders die het hun kinderen wel leren, dus je kunt niet alle ouders/kinderen over 1 kam scheren. Daarbij vind ik ook dat kinderen geen (half)goden zijn. Ze moeten leren om te gaan met deze maatschappij, zich gedragen en niet aan andermans paarden komen, zonder toestemming.

Overigens ben ik zelf moeder van een 3,5 jarige, die zeer zeker goed en zorgzaam om leert gaan met dieren, want we hebben toch twee nijnen, twee katten en een paard. Haha!
Ik heb die dieren niet alleen voor mijn eigen lol, ik heb ze juist ook omdat ik het belangrijk vind dat zij ermee om leert gaan.

Suleilitha, echt heel vervelend en ik zou tegen die moeder zeggen dat ze de pot op kan met dat gezeur over een kapotte jas e.d. Knipoog
Dat is echt de omgekeerde wereld!!!! Als ik zou merken dat er iemand op mijn paard gaat zitten of iets dergelijks, sleur ik diegene er hoogst persoonlijk op niet al te zachtzinnige manier af. Whoosh!
Mijn paard, afblijven, opzouten!!!

Sterkte ermee! Ach gut

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:14

Nou jeetje zeg dit is echt abnormaal. Goed dat de politie bij hen langsgaat om verhaal te halen. Zal wel een welles/nietes verhaal worden maar als men even logisch nadenkt weten ze wel wie er schuld heeft!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:14

Twiggy, die moeder is net zo goed fout want ze praat het gedrag van haar schatjes goed.

Sul wat fijn dat de politie jullie serieus neemt en hun een bezoekje gaat brengen.

Je weet dus waar ze wonen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:16

Ik denk dat mama vandaag of morgen weer erg boos op het erf staat. Met de vraag hoe je het in je hoofd haalt om de politie naar haar toe te sturen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:21

MandyR:
Volgens mij lust suleilitha mams dan rauw!
Goede reden om nog een keer de politie te bellen.

Wel balen al met al, want het kost toch weer een hoop geld zo al dat materiaal. Boos!
Maarja, dat kan je toch wel betalen met je 3 paarden en je 2 auto's he? Koe
Kom op zeg, jarloers?

Eigenlijk is het gewoon écht geestelijke verwaardlozing van die kinderen, triest want -in principe- kunnen die kinderen er ook niet heel veel aan doen met zo'n moeder/opvoeding.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-11-08 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:21

Ikima schreef:
Twiggy, die moeder is net zo goed fout want ze praat het gedrag van haar schatjes goed.

Ikima, voor alle duidelijkheid: Ik vind die moeder ook fout Knipoog , zoals het gesteld is in dit topic. Ik hoop dat je dat wel uit mijn verhaal gehaald hebt. Alleen vind ik het jammer dat meteen weer alle ouders en kinderen door het slijk gehaald worden hier en daar. Hou het nou even bij dit ene, vervelende geval, want niet elke ouder denkt en handelt zo, hoor. Knipoog

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:22

Kan je tegen moeders vertellen dat ze haar schatjes moet opvoeden.
Ik heb zelf kinderen, ik moet er niet achter komen dat ze dit uitvreten.
Ze aaien niet eens ongevraagd dieren, zelfs bij onze dieren (die dan wel in een hok zitten) komen ze eerst even vragen.
Vind ik fijn dan kan ik het beter in de gaten houden op dat moment.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:24

Ik volg het topic nog steeds.. ik snap die moeder niet.. heeft ze oogkleppen op ofzo?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:26

tjees, heb even 20 pagina's door gelezen, ben benieuwt.Vorig jaar heb ik ook een paar rotblagen( btw, mijn leeftijd, 14) van het erf moeten "trappen"
voor mij hadden ze geen respect, maar toen mijn opa er aan kwamen wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen.

ik hoop dat alles goed komt.
sterkte Knipoog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:34

Boos! Verward Frusty Gestoord (uit frustratie/verbazing, etc.)

Ik vraag mij af of er met alle voorbeelden en wetskennis hier op bokt er geen mogelijkheid is om een petitie op te stellen/2e kamerlid (is er 1 met paard misschien?) aan te schrijven om een wetswijziging op dit punt te vragen?
Denk dat paardeneigenaren niet de enige mensen zijn die met dit soort dingen te maken krijgen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:36

Tamary, de regering doet niets voor dieren, kijk maar naar seks met dieren, dat is toch ook niet strafbaar.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:36

Ben benieuwd hoe en wat van de politie bij de ouder('s). krijgen jullie daar ook nog feetback van terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:38

tamary schreef:

Ik vraag mij af of er met alle voorbeelden en wetskennis hier op bokt er geen mogelijkheid is om een petitie op te stellen/2e kamerlid (is er 1 met paard misschien?) aan te schrijven om een wetswijziging op dit punt te vragen?
Denk dat paardeneigenaren niet de enige mensen zijn die met dit soort dingen te maken krijgen.

Het ligt een beetje in het verlengde van het hangjongeren probleem, daar wordt ook niet echt iets aan gedaan. Laatst kreeg ik van een smeris nog de opmerking dat ze nergens heen konden, het leek mij een uistekend plan als ze gewoon naar huis gingen en dat zei ik dus ook.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:42

Kelere zeg wat een verhaal

Ze mogen blij zijn dat ze er met een gescheurde jas af zijn gekomen
Als ik de 2 jarige bij ons op stal soms zie....oeffffffff

Mooi balen dat je werk naar de maan is.
Kan er echt met mijn pet niet bij waar ze het gore lef vandaan halen.
Mijn oudste is 12 en die zal zich wel 100 keer bedenken voordat ze zo'n stunt uithaalt.

Ben ik ff blij dat mijn paard achter een sloot staat!
Daar gooien ze dan wel stenen naar, ook weer zoiets, wie doet dat nou he...

Hoop dat jullie eruit komen met de hulp van de politie

Iig sterkte met die K*Tkinderen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:43

Lovely schreef:
tamary schreef:

Het ligt een beetje in het verlengde van het hangjongeren probleem, daar wordt ook niet echt iets aan gedaan. Laatst kreeg ik van een smeris nog de opmerking dat ze nergens heen konden, het leek mij een uistekend plan als ze gewoon naar huis gingen en dat zei ik dus ook.

Misschien mogen ze ook niet binnen zitten Tong uitsteken
Ik werd vroeger als kind op straat gezet en mocht weer binne komen tegen etenstijd. Nu ben ik gelukkig een braaf meisje dus bleef ik vaak de hele dag voor de voordeur zitten!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:46

Sul...ben blij dat je verhaal serieus is genomen door oom agent.Wat deze meiden hebben gedaan is gewoon mishandeling en ik hoop dat je kopschuwe paardje snel bijtrekt Ach gut

Ik ben zelf ook een westerling maar ben ouderwets opgevoed,wat niet van jouw is blijf je(zonder toesteming) met je tengels vanaf Bloos .
Simpel respect hebben voor een ander...ik heb ook geen "Fort Knox-beveiliging" nodig om tot mijn botte brein door te laten dringen dat ik niet op andermans terrein mag komen zonder toestemming.

Mensen vinden het hier ook doodnormaal om het erf op te stappen zonder ook maar even iets te zeggen.Er is er zelfs een geweest die zijn auto er wilde parkeren Verward ,toen hij vriendelijk verzocht werd om te vertrekken vond hij dat maar raar.Zakt je broek daar niet compleet vanaf Tong uitsteken
Kan nog wel even doorgaan hoor.... Bloos

Wel jammer dat je die koppen niet kan zien als die smeris daar binnen stapt,uniform dwingt vaak wel veel respect af op zo'n moment Ja Duivel

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:48

Tjeetje daar gaan je tenen toch krom van staan. Wel slim om je verhaal even bij de politie te doen. Mochten de kinderen dan toch nog een poging wagen en er gebeurd iets, dan is de politie iig van de situatie op de hoogte.

Na jou verhaal besef ik maar weer dat ik mazzel heb met de kindjes hier in de buurt. Die vragen het netjes of ze bij de pony's mogen en ze weten dat dat alleen mag als ik er ben. Maar mocht ik het zien dat er eentje met mijn pony's bezig is, dan ga ik daar ook een hartig woordje mee spreken. Hopelijk is het bij jou nou zo opgelost.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:49

Wil dit even volgen. Wat een k-gedoe zeg!
ben benieuwd of je nog iets gehoord/ gemerkt hebt?

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:49

suleilitha schreef:
Gisteren hebben we dat ook uitgelegd, dat er in het beleren een beste kink in de kabel was gekomen omdat het beessie nu zo bang als een haas is, waarop de moeder, jahoor, zei: En jullie zeiden net dat ze ruim twee jaar is, dat je die nu al beleert is dierenmishandeling!!!!
Tsssst, daarbij vergat ze wat haar broed aan het doen was geweest.
Je hebt rare mensen op deze aardkloot en het lijkt of het steeds raarder wordt.

Eigenlijk zou je zo'n mensen moeten verantwoordelijk houden voor de 'kosten' (voeding, tijd, etc...) , die je nu hebt doordat de opleiding langer gaat duren (want ze zijn toch voor de verkoop bedoeld had ik begrepen hé).

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:53

Ik vrees dat de politie nog een flinke kluif aan mevrouw gaat krijgen... Succes in ieder geval met de situatie. Hopelijk kunnen jullie de psychologische schade nog 'repareren' bij de paardjes... (Ik wil echt niet weten wat er precies gebeurd moet zijn als er een kapotgetrokken halster in de wei ligt... arm beest)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:53

In ieder geval heel best dat de politie gaat praten - de moeder en 'the kids from hell' weten dan meteen dat er met jou niet te spotten valt. Ik zou wel de komende tijd de zaak extra in de gaten houden - je weet maar nooit wat dit nu weer voor een verknipte reactie gaat opleveren.

Wat de kopschuwheid betreft: ik ben geen Parelli-mens maar zijn 'approach & retreat-methode ' ( benaderen en terugtrekken) werkt wel heel goed. Een van mijn paarden was zo kopschuw dat ze al bij voorbaat het liefst haar koppie zover mogelijk bij je vandaan wilde houden. Ik heb dat relatief snel kunnen oplossen hiermee.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:55

Whaha YWC, het is tegenwoordig toch heel normaal om voor je 1 of 2 jarige een vergoeding te vragen voor het mogen verzorgen.
Nou Suleilitha, 150 euro in de maand per paard is wel een leuk bedrag. En dan niet 1, maar allemaal he, dus alles of niets. (hoeveel hebbie er?)
Zou mams er dan nog steeds blij mee zijn dat de engeltjes verzorgpaardjes willen Whoosh!