Regiokampioenschappen Overijssel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fox1

Re: Regiokampioenschappen Overijssel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:10

Loes balen man. Boos! Ach gut

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:42

Loes echt kaa uu tee Ach gut

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:18

Zo dat is echt balen loes! Ach gut

Mjoor: Ik had eigenlijk precies hetzelfde. Ik begon heel sterk, alleen één grote fout in de galop, ze sprong verkeerd aan. Dat werd nog niet eens zo hard afgestraft, had een 4 bij beide jury's.
Helaas ben ik niet vaak op een 7 uitgekomen, terwijl ik dat echt wel verdiende. Zo kreeg ik voor de eerste MD een 5 bij jury één wegens 'tactfout' en gewoon een 7 bij jury twee.

De rest van de punten kwamen redelijk overeen bij mij, er zat 5 punten verschil tussen.. Erg erg jammer, had niet verwacht dat ik een prijs zou hebben maar ik vond het toch wel erg laag gepunt.

Nieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:24

Echt jammer Loes!

Ja sun was gigantisch aan het klieren, gevaarlijk beest is het soms xD

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:01

Haha die van mij dus ook al. Nog bijna raakte hij toen hij achteruit sloeg de inmiddels Overijssels Kampioen in de A/B L2 dressuur Nagelbijten / Gniffelen

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:02

Ik was in de L1/E derde Haha! .
De jury was best wel streng. Ik had bij de ene jury 203 en bij de andere 193.
Jury 193 vond me niet boven het paard zitten. En ik had dus een 5 voor mijn houding. Heb ik dus nog nooit van gehoord dat ik niet boven mijn paard zit. maar ja. Ik ben dus nog erg blij met mijn derde plek. Een keer wat anders Haha! ben nog maar 2x tweede geweest en de rest altijd eerste. En nu ga ik eindelijk naar de L2. Ik mocht niet over voor de regionale. Pling

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:38

ja loes da's erg balen ,je had op een mooi afscheid op de nk gehoopt ...helaas
Romy was vierde met springen in de klasse B en die is er niet op de nk

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:10

Oke dus wel door met dressuur Lachen
Als het kan qua tijd kom ik haar even kijken, m'n instructeur moet namelijk de viertallen en zestallen jureren dus zal vast een heel aantal bokkers moeten schrijven op het NK.

Ja we hadden idd gehoopt op een mooi afscheid tijdens het NK, helaas.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:34

als ik op de knhs site de indeling bekijk moet ze om ong half 3 .het zal leuk zijn je nog even te spreken daar en goeie tips van een ervaren iemand te horen[naar mij luisterd ze toch niet haha].weet je al wanneer je pony gaat verhuizen?
Zijn er trouwens noch mensen die foto's of filmpjes van de uitreiking om half 1 hebben gemaakt ik was nl mijn camera vergeten

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:02

Haha ik zal haar even de nodige instructies influitseren hoor hihi
Over Boy doe ik je even een PB'tje!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:20

Zooo ik ben een heeel klein beetje weer bijgekomen van de zware week. Woensdag beginnen we weer met opbouwen voor de paarden.

Ik had dus geschreven in ring 9 bij de M1 en M2 en had dus Aranel en nog iemand van hier in de ring. Er werd echt beroerd gereden, eerlijk waar.
Aranel ik vond niet dat je een winstpunt had verdiend, sorry Bloos Maar het is sowieso moeilijk om met een haflinger tegen super bewegende andere pony's aan te rijden.

@ valyra: echt balen van je uitsluiting, mar op een kampioenschap kun je weten dat ze zoiets gaan controleren. Entingen ed moeten gewoon voor mekaar zijn. Zo niet, dan heb je gewoon pech.
Ben je gwoon een enting vergeten ofzo?

Er zijn er overigens nog aardig wat uitgesloten door die entingen ed, doodzonde. Want hoeft niet nodig te zijn.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:23

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:10

Ook ik ben afgelopen weekend druk geweest op concours.. Met dressuur heb ik weinig te maken gehad, stond de hele dag in ring A als parcourshulp..
Wat werd er slecht gesprongen zeg in de hogere klassen, echt niet normaal, het stond niet heel hoog. Er stond 1 lijntje in 4-5ab op 19 meter.. Misschien 2 mensen hebben die lijn goed gereden, rest liet ze allemaal doodlopen Clown

Wat betreft de entingen, ik vind ik ook dat dat in orde moet zijn.. Eindelijk werd er eens echt goed gecontroleerd en er schijnen ook veel mensen te zijn gepakt, eigenlijk best schandalig..

Ondanks alles is het concours goed verlopen met veelal positieve reacties.. Morgen beginnen we weer met de opbouw voor de paarden aankomend weekend.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:37

rowo schreef:
Zooo ik ben een heeel klein beetje weer bijgekomen van de zware week. Woensdag beginnen we weer met opbouwen voor de paarden.

Ik had dus geschreven in ring 9 bij de M1 en M2 en had dus Aranel en nog iemand van hier in de ring. Er werd echt beroerd gereden, eerlijk waar.
Aranel ik vond niet dat je een winstpunt had verdiend, sorry Bloos Maar het is sowieso moeilijk om met een haflinger tegen super bewegende andere pony's aan te rijden.

@ valyra: echt balen van je uitsluiting, mar op een kampioenschap kun je weten dat ze zoiets gaan controleren. Entingen ed moeten gewoon voor mekaar zijn. Zo niet, dan heb je gewoon pech.
Ben je gwoon een enting vergeten ofzo?

Er zijn er overigens nog aardig wat uitgesloten door die entingen ed, doodzonde. Want hoeft niet nodig te zijn.

Ooh, dan heb je ook bij mijn zusje geschreven;) (ze startte M1 met die andere haflinger)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 22:04

@ rowo en malloesje: wij kregen mijn pony op 18 december 2004 en hadden toen nog geen verstand van paarden (was ons eerste paard) we hebben toen in januari 2005 ons paard laten inenten en de dierenarts heeft niet vermeld dat het niet in orde was en wij dus 2 entingen moesten geven omdat de basisenting niet in orde was (in 2002 en 2003 is ze wel geent maar de vorige eigenaar heeft 2004 overgeslagen: nu zegt iedereen ja dat had je moeten weten maar als je begint en de dierenarts verteld je ook niks en je laat hem daarna gewoon elk jaar goed ineenten vind ik niet dat wij de schuldige zijn) ik ging er ook vanuit dat ik gewoon door de controle kwam. trouwens ik vond niet dat ze heel goed gecontroleerd hebben, zoveel mensen stapten er als nog langs of zijn uberhaupt niet gecontroleerd en vorig jaar ben ik ook op de overijselse gecontroleerd en hebben ze er niks van gezegd (zelfde man).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:23

Iedereen is iig gecontroleerd, dat zeker! Maar dat soort controles zijn er alle jaren en ik ben daar zelf mega sekuur aan. Ik controleer het van te voren.

Echt zuur voor jou, maar nu niks meer aan te doen. Het overkomt je iig nooit meer.

Nou morgen begint het weer, alles weer opnieuw opbouwen. Parcoursen opnieuw en de dressuurbanen ook.

edit: voor de ponyruiters. K las dat jullie het losrijden wat klein vonden? Hoe vonden jullie nu verder de drssuurbanen?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:16

de ring waar mijn dochter in reed was niet optimaal,zaten een paar gaten in waar de pony zich ook een keer in verstapte,maar daar heeft iedereen last van die in die ring reed dus moet je daar niet over klagen vind ik

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:33

Reed zij toevallig in ring 6 Pietsie? Dat vond ik uiteindelijk de minste ring.

Valyra; het is idd zuur als je zo uit de wedstrijd wordt gezet en vooral op zo'n wedstrijd, maar ik vind wel terecht. Van mij mogen ze nog vaker en strenger controleren op chip en entingen. (heb je trouwens nu al wel de basisenting gegeven?)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:00

Ik reed in ring 6. Die was inderdaad niet helemaal ok.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 10:25

@malloesje: ja heb hem meteen de enting gedaan. ik vind het ook goed dat ze controleren maar als je denkt dat alles goed zit en blijkt dat er in 2004 een fout is gemaakt is dat wel zuur, maargoed regels zijn regels en dit weas uitsluiting. binnen 21 dagen kan ze weer een enting krijgen (dierenarts zij maand maar stond in de regelementen 21 dagen) na die 2e enting mag je dan 6 dagen geen wedstrijd starten dus dat komt precies uit met mijn geplande wedstrijd gelukkig Lachen

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:40

Dat is dan wel weer fijn.. Nu weer op naar het indoorseizoen en dan heb je alles goed voor elkaar Ja

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:57

rowo schreef:
edit: voor de ponyruiters. K las dat jullie het losrijden wat klein vonden? Hoe vonden jullie nu verder de drssuurbanen?

Ik vond het terrein waar de dressuurringen lagen slecht. Het terrein was ongelijk, berg op - berg af.
In de ringen die het verst weg lagen van het inrijterrein was het gras wel erg lang.

Verder zag ik dat er in de Z baan een greppel lag!!

Iedereen heeft er last van gehad, maar het was niet echt een kampioenschapwaardig terrein.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:06

Dat vonden wij ook niet echt Bloos Maar het kon helaas niet anders. We hebben 's ochtends nog een aantal banen verlegt want die waren echt te slecht..
Voor de paarden wordt het waarschijnlijk wel beter omdat springterrein C nu vrij is dus waarschijnlijk komen daar de Z-banen

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:15

Die greppel in de Z-ringen moeten jullie idd even in de gaten houden, misschien de ring een aantal meters naar achteren leggen zodat de greppel niet zo kort bij de hoek zit, daar kom je dan telkens door in wendingen etc. Ja

Verder heel veel succes met de voorbereidingen voor komend weekend alvast en ik ga duimen voor beter weer dan dat het nu is!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:26

Ik ga vanavond direct naar die greppel kijken Ja Maar zoals ik al zei waarschijnlijk komen de Z-banen nu op springterrein C te liggen