weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 13:57

nee ze is niet meer gevallen laatste tijd gelukkig Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:11

Wat fijn dat het voor jullie beiden de goede kant op gaat Haha!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:44

Heerlijk om je vanavond op je eigen knolletje te zien rijden, zin in!!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:37

wat heerlijk om weer een foto van jou op indi te zien Pling

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:20

Nou mensen, Agnes en Indi gaan als een speer!! Leuke stal en ook nog dicht bij het bos.
Ik vond het erg leuk gister! Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 14:48

ik ook hoor Lachen ben nog steeds trots dat ze zo netjes de back-up deed Lachen

Saskia32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:06

Tjee, wat lees ik toch allemaal nare verhalen.
Mij is ook iets vervelends gebeurt. Afgelopen maandagavond was ik met een vriendin in de buitenbak aan het rijden op onze paarden. Mijn paard was erg fris en kijkerig maar dat is hij wel vaker, hij is nog erg jong.
Toen ik ging draven schrok hij plotseling van een konijntje en sprong opzij. Ik hing daardoor een beetje voorover, ik wilde mn teugels weer even goed op maat maken maar hij trok me op dat moment voorover uit het zadel.
Ik val over zijn hoofd voor hem maar had hem nog vast, daardoor trok ik hem uit balans en kon hij mij niet meer ontwijken.
Hij ging vol op mijn borstkas staan en ik voelde hem e rzo doorheen zakken, mijn ribben braken onder zijn gewicht en alle lucht was uit mijn longen geperst.
Dat was zo;n inmense niet te verdragen pijn dat ik alleen maar mijn hoofd kon neerleggen en accepteren dat dit mijn einde zou zijn.
De ambulance was er binnen 5 minuten en al redelijk snel lag ik in de traumakamer. Mijn longen waren gelukkig niet bescahdigd. Mijn bekken, kaak en bovenarm waren wel gekneusd en mijn ribben gebroken, maar niks wat niet kan herstellen godzijdank.
Ik lig nu vanaf maandag al plat en vind de pijn heel erg moeilijk om mee om te gaan maar ik heb heel wat verschillende pijnstillers en slaappillen gelukkig.
Het allerergste vind ik het gezeur van mensen die willen dat ik mijn paard weg doe omdat het te gevaarlijk zou zijn. Ik ben moeder van twee kinderen en ze vinden het onverantwoordelijk.Maar ik vond dit pure pech, mijn paard heeft niet een gebokt en ging duidelijk niet expres op mij staan.
Ze kunnen me wat, ik hou van mijn paard en hoop er snel weer zelf op te kunnen, gelukkig houden drie meiden hem nu in conditie en trainen ze door met hem want hij was zo goed op weg.
Ik zou zeggen tegen iedereen, doe voorzichtig!!!

xx

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:13

Saskia, dat klinkt idd als een stom ongeluk, en jammer genoeg kan dat nu eenmaal gebeuren.
je kan ook struikelen terwijl je op de stoep wandelt en op de straat vallen terwijl er net een auto langskomt.
paardrijden is in mijn ogen net zo veilig/gevaarlijk als autorijden.
je kan zo defensief rijden als je wil, een ongeluk kan nog altijd gebeuren.
ik ben moeder van 3 kleine kinderen (7 jaar, 5 jaar en 17 maanden) en voor zo'n ongeluk zou ik ook noooooit mijn paard wegdoen.
een onbetrouwbaar of echt gevaarlijk paard is natuurlijk een ander verhaal.
veel sterkte Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:15

jeetje, dat is ook niet niks zeg! tsja, ik vind het jammer dat anderen zo makkelijk praten hebben. het is niet alleen de hobby waar ik van houd, maar ook van mijn paard. dat geef ik niet zomaar op, en ik denk dat saskia dat hetzelfde heeft.
tuurlijk is het goed je bewust te zijn van het gevaar, maar je kan moeilijk alle dagen binnen blijven zitten, want wat fojoe zegt: je kan ook onder een auto komen...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:26

Afbeelding

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:30

Vind jullie nog steeds een geweldig stel samen, bij iedere foto krijg ik zo'n, tja, hoe omschrijf ik dat, 'trots' gevoel, 'trots' op jou en Indi, terwijl ik je niet eens ken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:50

dat vind ik leuk te horen Lachen

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:39

Ik heb het hele verhaal zitten lezen,en neem mijn petje voor je af, wat een pech heb jij ,ik heb zo`n beetje alle topics gelezen,ik vindt het leuk hoe je met je paard omgaat, hoe je met alle ellende van jezelf omgaat maar ik snap een ding niet , waarom je toch weer op je paard gaat zitten zonder dat je zeker weet waarom zij zomaar valt,en wat ze heeft, wil je de volgende keer je andere knieschijf breken?Ik zou volgens mij de gok niet kunnen en willen nemen, en misschien wordt je wel boos als ik dit zeg, maar wat denk je wat dat allemaal kost, als je er weer afvalt [als er weer wat gebeurt]en de gezondheidsmolen weer in moet.
Ik snap dat je graag op je eigen paardje wilt zitten, maar ik vindt dat je beter op een rustig paard kunt gaan zitten die niet spontaan kan omvallen, er kan inderdaad altijd van alles gebeuren,[je kunt over een drempel vallen en ook wat breken] maar je moet het ongeluk ook niet opzoeken.vindt ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 02:13

Kreef, Indi en Agnes horen bij elkaar en ik denk niet dat daar een ander paard tussen komt Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 08:58

dat klopt wat suleilitha zegt. daarbij:

1. de da heeft bloedwaarden geprikt van indi, en die waren beduidend lager.
2. ze is een stuk gespierder, fitter.
3. ik ken eerlijk gezegd geen betrouwbaarder paard VOOR MIJ dan indi. met nadruk op voor mij... tuurlijk zijn er zat betrouwbare paarden, maar indi is helemaal op mij ingespeeld.
4. elk paard kan struikelen en vallen, dus ook bij een ander paard kan ik er onder komen te liggen.

ik heb er echt wel over na gedacht hoor Knipoog en we hebben eerst heel lang aan de hand gewerkt. ze is al heel lang niet meer gevallen, terwijl ze toen meerdere keren per week viel...

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:57

ikenindi schreef:
dat klopt wat suleilitha zegt. daarbij:

1. de da heeft bloedwaarden geprikt van indi, en die waren beduidend lager.
2. ze is een stuk gespierder, fitter.
3. ik ken eerlijk gezegd geen betrouwbaarder paard VOOR MIJ dan indi. met nadruk op voor mij... tuurlijk zijn er zat betrouwbare paarden, maar indi is helemaal op mij ingespeeld.
4. elk paard kan struikelen en vallen, dus ook bij een ander paard kan ik er onder komen te liggen.

ik heb er echt wel over na gedacht hoor Knipoog en we hebben eerst heel lang aan de hand gewerkt. ze is al heel lang niet meer gevallen, terwijl ze toen meerdere keren per week viel...

ik snap ook wel dat er geen ander paard meer tussen komt , maar ik vindt het heel link voor iemand zoals jij, je hebt al zo veel, nu ben je er afgevallen, en heb je ook nog wat gebroken, dat je op een paard gaat zitten die zo kan omvallen, ik zou in jou positie, eerst zeker willen weten wat hij had, wat er aan gedaan kan worden,voor dat ik er weer opkroop.Ik vindt dat je de goden verzoekt, en dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, [wat vinden je ouders ervan dat je dit doet]

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:00

[Agnes is geen kind meer Knipoog ]
als de bloedwaarden veel beter zijn, indi veel sterker en fitter is, en de da geen probleem vindt, dan zie ik niet in waarom ze er niet op zou mogen kruipen.
anders zou ze er beter ook niet meer naast gaan staan, het is ook niet leuk als een paard op je valt Tong uitsteken

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:00

fojoe schreef:
[Agnes is geen kind meer Knipoog ]
als de bloedwaarden veel beter zijn, indi veel sterker en fitter is, en de da geen probleem vindt, dan zie ik niet in waarom ze er niet op zou mogen kruipen.
anders zou ze er beter ook niet meer naast gaan staan, het is ook niet leuk als een paard op je valt Tong uitsteken

ik kan het wel mis hebben, maar ik denk dat een paard als het geen inspanning hoeft te leveren,gewoon dus alleen maar hoeft te staan, veel minder kans heeft om zomaar neer te vallen, dan een paard waar inspanning van gevraagd wordt, je kunt geen mensen met paarden vergelijken, maar als een mens iets heeft en hij of zij valt zomaar om, zal geen dokter adviseren om zo maar even lekker te gaan hardlopen of wel, of ze moeten precies weten wat hij of zij heeft en dat kunnen onderdrukken met medicijnen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:13

als ze niets vinden, met welke medicijnen moeten ze het dan gaan onderdrukken? Verward
daarbij komt dat indi niet enkel omviel bij inspanning, maar ook zonder inspanning, niks veiliger dus Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:23

plus dat de da er ook eerst weer bij is geweest voor ik er op ging Knipoog

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:26

ikenindi schreef:
plus dat de da er ook eerst weer bij is geweest voor ik er op ging Knipoog

ik hoop echt voor jou dat het vanaf nu goed gaat, maar is het heel duur om het te laten onderzoeken?
of is dan de kans heel klein dat ze dan ook daadwerkelijk vinden wat de veroorzaker is van het plotseling vallen

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:37

sorry hoor, maar waarom nog peperdure onderzoeken laten uitvoeren als het paard niet meer valt? Verward
geld groeit echt niet aan de bomen ...

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:45

fojoe schreef:
sorry hoor, maar waarom nog peperdure onderzoeken laten uitvoeren als het paard niet meer valt? Verward
geld groeit echt niet aan de bomen ...

jij weet dus 100 % zeker dat dat paard nooit meer spontaan valt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 10:37

ze valt nu al een hele tijd niet meer. toen ze viel was de kans al heel klein DAT ze wat zouden vinden. nu ze niet valt zullen ze al helemaal niks kunnen vinden. wat ik al zei: er is overleg met de da geweest. ik snap je punt niet heel erg eerlijk gezegd. ik vind het fijn dat je meedenkt, maar eerlijk gezegd vind ik je een beetje drammen. en ik zie je punt niet eerlijk gezegd...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:06

dat is eerlijk gezegd ook mijn gevoel ...
Kreef, weet jij 100% zeker dat jouw paard nooit zal omvallen?