Ben vandaag in de put,poeka is gisteren middag met ernstige diaree van de weide gekomen,op advies
Imodium gegeven alsook wat houtskool achtig ding.
Vanmorgen stond hij erg te zwijmelen op zijn achterbeentjes en had hij zichzelf onder gepoept(helemaal vol aan de achterbenen staart,en liet hij gewoon urine druppels vallen)
Terug da laten komen,en bij onderzoek was zijn tandvlees alsook de oogleden volledig geel.
Ik heb van mijn hart een steen moeten maken en we hebben hem uit zijn lijden verlost.
De schade die hij dus in de darmen had was dus blijvend,en hij nam geen eiwitten meer op.
Zijn bloed was erg verslechtert(leverwaarden)
Ook had hij snot terwijl hij geen verhoogde witte bloedcellen had,hij maakte dus geen antistoffen meer aan.
Ik weet niet wie er hier eens gezegt had dat het met zijn bloedwaarden kon zijn dat hij een ziekte had die geen antistoffen aanmaakt.
Ik ben er de kop van in dat er voor hem niets meer te doen was.
Ik heb de vorige eigenares opgebeld om te zeggen dat poeka gestorven was en ze heeft me zelfs een deel van de aankoop terug gegeven(uit eigen wil)
Zij had hem al mager aangekocht over een dik half jaar,en hij bleef bij hen afvallen,Nu weet ik dat hij aan een ziekte leed en dus niet van honger of van treuren mager was.
Toch wil ik de vorige eigenaar nog steeds bedanken,want poeka heft een kans gehad,al is het zeer spijtig dat hij ze niet ten volle heeft kunnen benutten.
Het zou zulk mooi spannetje zijn poeka en poekie en nu is hij niet meer.
Mijn lieve poeka,mijn hart doet pijn.
Ik heb voor jou niet meer kunnen zijn.
We probeerden jou te redden mijn vriend
Een mooi leven ,dat had je verdient.
Alles ging de goede kant op,
En nu zo plots stond alles op de kop.
Ik zal niet meer in je blauwe ogen kunnen kijken
jou hinnik zal mijn oren nooit meer bereiken
Waarom gaat als een speer door mijn hoofd,
Ik had je hemel en aarde beloofd.
Tranen gaan over mijn wangen heen
Het is ook weer voor mijn moortje dat ik mee ween.
15 september 2006 heb ik mijn oude vriend moeten laten gaan
Jullie kunnen nu samen op de eeuwige groene weiden staan.
Beste mensen ,bedankt voor al jullie steun!!