Regio kampioenschappen Zuid-Holland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: Regio kampioenschappen Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:56

Goeiemorgen!

Ik was 22e met iets van 58,nogwat% (2x 198). Voor m'n gevoel erg fijn gereden, Shine liet zich tenminste nog wat bewerken en was niet enorm bang. Wel wat spanning erop maar veel minder dan anders. Heb echt veul belabberdere proeven gereden waar ik dan wel winst voor had, maar ach.... Ook heel verschillend gejureerd, als de ene jury het een 7 vond vond de ander het een 5 en andersom. Stonden wel wat 8-en op coupons (travers en app.) dat was dan wel weer fijn. Bij nader inzien trouwens de laagste punten die ik tot nu in het Z gehaald heb haha Haha!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:00

Jammer REmember maar wel een goed gevoel toch Haha!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:00

mirjamalvaro schreef:
Jammer Michelle, volgende keer weer beter Tong uitsteken

Ja idd! Het lag zoiezo nog niet in de planning om met de indoor al mee te doen, dus ben prima tevreden!

missmiekie schreef:
@ Michelle: Jaa, ik had het even fout gelezen. Silvia was inderdaad die met die lange teugels en een vos die mij wel deed denken aan die Warum Nicht van Isabel(ALLEEN QUA TYPE), vreselijke hals erop vond ik persoonlijk.

Ja idd, met zo'n iel nekkie

mirjamalvaro schreef:
Jullie zijn niet echt eens met de uitslag geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Nee niet echt. Ik vond Britt Duijndam echt een mooie en goede proef neerzetten, net als Elles. De nr 1 rijdt eigenlijk altijd wel mee bovenin, maar ik ben PERSOONLIJK niet echt gecharmeerd van haar rijstijl. Maar goed dat is mijn mening. Ik vond dat er eigenlijk wel gewoon goed en terecht gepunt was. Dus tja, dan kan ik haar wel niet prettig vinden rijden, als ze haar onderdelen gewoon goed doet...

Remember schreef:
Goeiemorgen!

Ik was 22e met iets van 58,nogwat% (2x 198). Voor m'n gevoel erg fijn gereden, Shine liet zich tenminste nog wat bewerken en was niet enorm bang. Wel wat spanning erop maar veel minder dan anders. Heb echt veul belabberdere proeven gereden waar ik dan wel winst voor had, maar ach.... Ook heel verschillend gejureerd, als de ene jury het een 7 vond vond de ander het een 5 en andersom. Stonden wel wat 8-en op coupons (travers en app.) dat was dan wel weer fijn. Bij nader inzien trouwens de laagste punten die ik tot nu in het Z gehaald heb haha Haha!

Tja dat zijn kampioenschappen.... Dat scheelt gewoon flink in de punten. Het is veel strenger.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:05

Ik vond dat Elles echt een superproef neerzette *LOL*

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:06

Remember schreef:
Ik vond dat Elles echt een superproef neerzette *LOL*

Jaaa die reed echt netjes, jammer van een storing in een van de wissels, maar verder echt top!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:19

Wat voor paard was dat? en na wie, of voor wie startte ze?

Wat vond je van Jan dit keer mirjam Haha! (afgezien van de voorbereiding dan) Haha!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:28

missmiekie schreef:

Wat vond je van Jan dit keer mirjam Haha! (afgezien van de voorbereiding dan) Haha!

Elles was als enalaatste.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:50

Michelle77 schreef:
missmiekie schreef:

Elles was als enalaatste.

Ja, wat voor paard?! Ik was toen ook bezig met andere dingen, dus waarschijnlijk heb ik die dan net gemist?!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:02

Heul stoer massaal paard wat gewoon echt keurig voor elkaar was Ja! Vooral de uitgestrekte galop zag er écht super uit!

Ik vind Jan en Sirel een plaatje om te zien, maar wat ik al eerder zei, ik stoor me echt aan dat 'trage', vooral in de verzamelde draf. Zijgangen leken ook niet helemaal fijn te gaan, maar dan kan ook niet anders als je er krap 10min op hebt gezeten. Sirel is ook niet mijn 'type' paard verder moet ik zeggen. En die neusriem kon geen mm strakker volgens mij Bloos, klein detail!

Snapte niet dat Jan boven Elles stond (is toch zo, of ben ik in de war Blond), die proef vond ik veel aansprekend en Jan had 2 behoorlijk grove fouten (keertwending en wissels in de uitg. galop).

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:14

Remember schreef:
Heul stoer massaal paard wat gewoon echt keurig voor elkaar was Ja! Vooral de uitgestrekte galop zag er écht super uit!

Ik vind Jan en Sirel een plaatje om te zien, maar wat ik al eerder zei, ik stoor me echt aan dat 'trage', vooral in de verzamelde draf. Zijgangen leken ook niet helemaal fijn te gaan, maar dan kan ook niet anders als je er krap 10min op hebt gezeten. Sirel is ook niet mijn 'type' paard verder moet ik zeggen. En die neusriem kon geen mm strakker volgens mij Bloos, klein detail!

Snapte niet dat Jan boven Elles stond (is toch zo, of ben ik in de war Blond), die proef vond ik veel aansprekend en Jan had 2 behoorlijk grove fouten (keertwending en wissels in de uitg. galop).

Volgens mij was ie 10 minuten vantevoren op het terrein... Knipoog
Jury bij H heeft Jan zijn wissels niet eens gezien Haha! Vond Jan nog vrij hoog staan inderdaad, maar vergeleken bij de rest wat ik gezien heb, had ik hem wel bij de top 6 gedacht. Dat Jan boven Elles stond(en dan hoop ik dat ik de goede voor me heb) kan ik begrijpen, vond die van Elles(en dan moet ik echt de goede voor me hebben, bruinig zadel?!) vreselijk. Bloos De proef was best oke, maar de combinatie(paard: qua type en lopen etc) vond ik niet echt geweldig. Maar zoals ik al zei, dan weet ik niet of ik de goede voor me heb.
Sirel en Jan: Ja ik kan er wel van genieten, ik hou er wel van moet ik zeggen. Ik hou wel van groot en massaal.. Traag vond ik hem dit keer niet, en ook niet zweverig. Stuk compacter dan de vorige keer dat ik hem heb zien lopen, vond het zeker een vooruitgang(als hij normaal had kunnen losrijden ed, had ie nog best kans gehad op de titel denk ik, want ik vond het niveau echt laag, op een paar na dan.)

Trouwens, er zijn bij beide juryleden maar 2 7-ens gegeven voor rijvaardigheid en effect van de hulpen. Best weinig, maar dat laat wel het niveau een beetje zien. Zelfs nr 1 had bij de hoofdjury geen 7-en. Jan had wel 2 7-ens voor zijn rijvaardigheid Haha!
Bij het Z2 had zelfs iemand met 56% nog een 7-en voor de rijvaardigheid en het effect van de hulpen.. Ook apart.(Ja bij de jury in kwestie zat ze ook 10 punten onder winst) 18 van de 24 hadden bij de hoofdjury een 7! bij de H jury 9 van de 24.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:54

missmiekie schreef:
Sirel en Jan: Ja ik kan er wel van genieten, ik hou er wel van moet ik zeggen. Ik hou wel van groot en massaal.. Traag vond ik hem dit keer niet, en ook niet zweverig.

Dat zweverige viel dit keer wel mee ja, maar hij ís gewoon traag achter dat paard Ja. Je kunt ook zien dat hij in het onderbrengen van het achterbeen eerst het been vanuit de heup een fractie naar buiten plaatst (wat duidelijker in de verruimingen), beetje wat veel Sandro Hit's wat erger doen. Ik vind ze samen een aansprekende combi, maar geen 'wow' idee. Dat Jan 2 7-ens heeft op rijvaardigheid, tja, ondanks dat hij een rustig beeld weet je creëren kun je toch duidelijk zien dat hij enorm aan het rijden is Ja, heb mensen gemakkelijker en 'vanzelfsprekender' rond zien sturen. En wat ik eerder ook al aangaf, volgens mij kon die neusriem niet nóg ietsje strakker Nagelbijten / Gniffelen , en die wiebelhandjes in stap, heeft 'ie die van Edward of HP'tje afgekeken Clown ?!

Elles had volgens mij geen bruin zadel op hoor, denk dat jij weinig van die proef heb meegekregen, heb jou alleen boos zien rond banjeren toen Tong uitsteken ! Was absoluut een kéurige proef, super in de aanleuning en over de benen Ja! Net wat je zei, Jan zat zeker bij de betere, hij heeft het totale beeld gewoon mee maar het zegt ook wel wat over het algemene niveau dat 'ie met een proef met een paar grove fouten (1 keertwending écht slecht en de ander ook zeker niet goed, die wissel in de uitg. galop) en weinig overtuigende zijgangen toch 3e wordt.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:29

Weet iemand van jullie misschien waar de foto's staan?
Wij zijn twee weken geleden geweest en toen was er een fotograaf. Misschien staat het al ergens in dit topic ( al dat zo is dan sorry voor de vraag) maar heb niet het hele topic doogelezen.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:29

Oh ja heeft iemand misschien ook Danielle Heijkoop zien rijden op Siro??

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:35

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:47

Ze staan er nog niet, zijn onderweg Knipoog Over een minuutje of tien hoop ik Lachen

edit: Sorry, ik dacht dat je het over afgelopen weekend had, die van 2 weken terug staan erop Ja

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:00

Ik zal ook even een verslagje plaatsen van mij Regiokampioenschappen springen klasse M cat. C in Vlaardingen.

We kwamen aan en toen hoorde we dat het een uur uitliep Clown Heb dus even een uur rondgelopen daar Haha! Het was daar eigenlijk best wel mooi, maar de inspringbak was wel erg klein, daarom reed ook iedereen buiten in en binnen gingen ze pas springen.
Mijn eerste parcour ging niet zoals ik het wilde, op elke hindernis kwam ze niet uit maar toch sprong ze er netjes over. Alleen bij de dubbelsprong had ik een balkje omdat ze niet lekker uit kwam, is dus helemaal niet haar schuld Lachen Daarna raakte ik even het parcour kwijt en vergat even het parcour, dus draaide een volte wat dus als weigering telde en had dus ook 2 tijdfouten. Was dus niet tevreden over het parcour met 10 strafpunten. Er werd omgeroepen dat ik geen 2e parcour mocht springen. Wij Ranger maar gaan afzadelen, staat ze bijna in de trailer, wordt er omgeroepen dat ik toch nog een 2e parcour mag springen. Dus nu wilde ik even laten zien dat we het wel konden, ik wilde even knallen. Want het stond toch allemaal best wel hoog, ook al ben ik niet zo'n held Clown We hadden op de 1e hindernis een balkje, voor de rest van het parcour ging het super, ze sprong veel fijner als het 1e parcour en kwam nu veel beter uit Lachen ik was trots op haar Lachen We waren in totaal 2e geworden van de 3 Vork Maar ben zeker wel tevreden Lachen Volgende keer gewoon beter Knipoog

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:11

Mag je nu door naar de hippiade?

Jammer van je 1e parcours

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:14

Als ik de foto's wil bekijken krijg ik: not found...?

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:27

mirjamalvaro schreef:
Mag je nu door naar de hippiade?

Jammer van je 1e parcours

Nee er mag er maar één door Huilen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:32

Jammer melisranger

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:49

was jammer van je 1e parcours melis !
khad je nog wel willen zien, maar me ouders wouden weg

nou dan ik ook maar verslagjee;
Springen vlaardingen, klasse E-L
1e parcours een balkje, liep verder wel een lekker parcours. 4 strafpunten dus mocht 2e manche rijden.
in het 2e parcours reed ik op hindernis 1 af, maar ik was denk ik teveel bezig met de korte wending die ik van plan was na 1 te rijden, want ze weigerde, dat doet ze anders nooit, dus het moet echt aan mij hebben gelegen ookal was het een hindernis waar wel meer ponys naar keken. nja niks aan te doen weer 4 strafpunten, liep de rest van het parcours perfect uit. ik was uiteindelijk 10e van de 25. natuurlijk niet echt slecht, maar khad beter gehoopt.

dressuur had ik trouwens ook gereden, na de selectie onverwacht door Tong uitsteken
regio was mijn 4e dressuurwedstrijd in L1 (ben begonnen in L1)
ze was erg braaf, nette gelijkmatige proef gelopen, kon natuurlijk aantal dingen beter maar ik was niet ontevreden, uiteindelijk 184 punten, wat een 7e plaats was van de 15.
scheelde per plaats trouwens steeds maar 1 punt Knipoog dus slecht was het niet. en aangezien springen meer haar ding is , maakte het me ook niet zoveel uit Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:40

heej ik kwam op http://www.kathographics.nl ineens foto's tegen van de Zuid-hollandse van de zomer springen pony's.. en ja hoor, kom ik mezelf tegen Haha!
ik kijk echt supervastberaden iedere foto, zo van je Moet en Zal springen:P toen was ze ook wel een beetje aan het etteren hoor

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:34

kun jede foto's van jezelf hier niet in dit topic plaatsen? Lachen
Zaterdag start een stalgenootje van mij in de B ga denk mee kijken!! ben benieuwd Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:05

maar die zijn wel van de kampioenschappen van deze zomer hoor. dit was eigenlijk, nu ik nadenk, de eerste springwedstrijd met haar, dus ze was niet aan het etteren.. ze was wel een beetje onstuurbaar.. ik had zeker wel meer mee mogen geven boven de spring Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:43

Hey, herkenbare plaatjes Tong uitsteken

De foto's van de Regiokampioenschappen Z paarden in Oude Tonge van afgelopen weekend staan erop, de link doet het nu wel Knipoog