KWPN eerste bezichtiging live 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: KWPN eerste bezichtiging live 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:03

Wel een mooi paard deze Le Formidable x Sir Sinclair, zit meer beweging in dan bij de vorige maar jammer van het lange achterbeen wat een beetje achter blijft in beweging. Hij heeft verder wel een goed lichaamsgebruik.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:04

Ja en vind je deze LF X SC dat ie ook wat meer bergop mag? Een combi van de 2 hengsten zou top zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:05

Ja zeker, vooral in de galop..dat was bij beide niet de sterkste gang.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:05

466: Hals wat diep uit de borst, korte gezonken rug. Goede draf, niet heel bergop in galop. Stapt prima, maar niet echt overtuigend imo
467: Goede draf, mooi bergop, veel souplesse en een mooie bergop zelfhouding. Nog iets overbouwd, maar verder royaal ontwikkeld. Ook iets neerwaarts in galop. Achter een paar passen iets onregelmatig in stap.
469: weke koten achter, draaft iets minder dan de vorige. iets horizontaal.
470: Ik vind dit de beste tot nu toe. Galoppeert en stapt ook beter dan de vorigen.
471: Stapt het beste van allemaal, heb de draf en galop niet gezien (moest even weg)
Ik vind het wel mooie types allemaal. Ze hebben allemaal een mooi front en een klein, mooi hoofd
Laatst bijgewerkt door truitje op 03-12-22 11:23, in het totaal 4 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:08

469 LF x Tolando. Vosje, waardeert zich direct op in de draf. Heel mooi bergop met veel techniek in de benen. Hengst zelf is wat jeugdig, ook weer een lang achterbeen. Galopperen wil ie bijna niet haha. Mag iets meer souplesse tonen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:08

Ik vind nu al dat papa zijn draf goed doorgeeft. Met een actief beenwerk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:09

De rug is sowieso een aandachtspunt, rug en lange achterbeen die er niet zo goed onder komt. Galop is bij allemaal vrij neerwaarts. Ik vind ze dan in draf wel allemaal souplesse hebben. Heel verschil met de Jamesons gister.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:10

Vind deze vos nog het meest bergop van allesmaal. Stap is aardig.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:14

470 LF X Vivaldi. Kijk, hier komt wat binnen. Hele aansprekende hengst. Vind het wel heel spannend haha, kruipt helemaal in elkaar. Paard met veel body. Galop oogt ook niet bijzonder. Laat zich slecht zien, zo zonde. Draaft met veel souplesse en lossigheid, zou met het achterbeen meer onder mogen treden.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:17

Weet iemand hoeveel Kjentos er vanmorgen op het straatje zijn geweest?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:19

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:20

471 LF x Ampere. Paard spreekt op het eerste oog niet aan tot hij gaat draven haha. Sjiek dier, blije kop. Houdt zich wat lang, veel beentechniek maar weinig souplesse en vooral stuwend.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:22

LF x Vivaldi had een prachtige voorkant en front inderdaad, echt heel erg jammer van dat achterbeen.

LF x Ampere mist wat lossigheid, ook weer een achterbeen wat achter blijft.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:25

Wel leuk dat er met wat oudere merries gefokt wordt. Nu weer een Flemmingh.

472 LF x Flemmingh. Geen mooi type om te zien, groot hoofd, langelijnd maar geen goede bovenlijn. Draaft ruim en met souplesse maar draaft een beetje de grond in bijna. Deze had thuis mogen blijven :=

473 LF x Wynton. Vos met veel front, heeft heeel veel knieactie in het voorbeen, lijkt bijna een tuiger := Maar wel mooi bergop draven, achterbeen blijft wat achter maar dat kan ook bijna niet met dit voorbeen :') Goede zelfhouding en souplesse ook. Vind dit geen verkeerde. Souplesse zou wel meer mogen zijn trouwens. Meer gedragenheid ook, galop weer matig maar laat hij ook slecht zien, wil alleen maar heel hard draven (tuiger) :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:39

*479 LF x Osmium. Beetje Osmium type met groot hoofd :P Korte hals, lange rug. Lang achterbeen ook. Wel machtig over de benen, ook weer veel schoudervrijheid. Sterk achterbeen, blijft wel iets hoekig maar dat zien ze liever dan een recht achterbeen. Veel swung en afdruk. Ik vraag me af of hij doorgaat op exterieur. Galoppeert ook het meest bergop van alle LFjes tot nu toe. Ik vind deze de beste ook qua bewegen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:41

Jammer van het achterbeen inderdaad, die LF x Wynton had een bloedmooie voorkant. Heel veel techniek maar achter bleef weer echt achter waardoor het drie stukken werd de beweging. Stap is bij de meesten ook niet zo geweldig. Ik ben er nog niet zo kapot van.

Ik vond de LF x Osmium ook de beste qua beweging, beter achterbeengebruik voornamelijk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:42

Al met al goede paarden maar missen bijna allemaal net dat beetje extra. Denk dus maar 1 door, als ze die Osmium op zijn exterieur al door laten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:48

Citaat:
466, LF x Grand Galaxy win. Erg puppypaard nog. Beetje weke rug. Wel heel fijn bergop. Met veel afdruk maar mist souplesse.

Rijk front, nette beweging, sterker in bovenlijn, langer gelijnd moeten zijn.

Citaat:
467 LF x Sir Sinclair. Deze heeft meer maat. Spectaculair achterbeen van papa, is nog wel ril. Veel balans en zelfhouding. Springt eve ndoor het lint. :P Iets overbouwd en beknopt maar aansprekend dier wel. Draaft met veel afdruk en souplesse, zou weer iets meer bergop mogen. Dat mis ik bij deze vergeleken bij de vorige.

Door.

Citaat:
469 LF x Tolando. Vosje, waardeert zich direct op in de draf. Heel mooi bergop met veel techniek in de benen. Hengst zelf is wat jeugdig, ook weer een lang achterbeen. Galopperen wil ie bijna niet haha. Mag iets meer souplesse tonen.

Fijne draf, in galop meer ruimte en gedragenheid tonen.

Citaat:
470 LF X Vivaldi. Kijk, hier komt wat binnen. Hele aansprekende hengst. Vind het wel heel spannend haha, kruipt helemaal in elkaar. Paard met veel body. Galop oogt ook niet bijzonder. Laat zich slecht zien, zo zonde. Draaft met veel souplesse en lossigheid, zou met het achterbeen meer onder mogen treden.

Door.

Citaat:
471 LF x Ampere. Paard spreekt op het eerste oog niet aan tot hij gaat draven haha. Sjiek dier, blije kop. Houdt zich wat lang, veel beentechniek maar weinig souplesse en vooral stuwend.

Sjieke langgelijnde hengst, meer gedragenheid en bergoptendens.

Citaat:
472 LF x Flemmingh. Geen mooi type om te zien, groot hoofd, langelijnd maar geen goede bovenlijn. Draaft ruim en met souplesse maar draaft een beetje de grond in bijna. Deze had thuis mogen blijven :=

Langegelijnde jeugdige hengst, meer tot dragen komen.

Citaat:
473 LF x Wynton. Vos met veel front, heeft heeel veel knieactie in het voorbeen, lijkt bijna een tuiger := Maar wel mooi bergop draven, achterbeen blijft wat achter maar dat kan ook bijna niet met dit voorbeen :') Goede zelfhouding en souplesse ook. Vind dit geen verkeerde. Souplesse zou wel meer mogen zijn trouwens. Meer gedragenheid ook, galop weer matig maar laat hij ook slecht zien, wil alleen maar heel hard draven (tuiger) :')

Royaal, veel voorbeentechniek, meer tot dragen komen.

Citaat:
*479 LF x Osmium. Beetje Osmium type met groot hoofd :P Korte hals, lange rug. Lang achterbeen ook. Wel machtig over de benen, ook weer veel schoudervrijheid. Sterk achterbeen, blijft wel iets hoekig maar dat zien ze liever dan een recht achterbeen. Veel swung en afdruk. Ik vraag me af of hij doorgaat op exterieur. Galoppeert ook het meest bergop van alle LFjes tot nu toe. Ik vind deze de beste ook qua bewegen.

Aansprekend voorbeengebruik, zou correcter moeten zijn in het fundament.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:48

Door 467 en 470.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:49

Ik vind dat ze nog optimistisch hebben aangewezen, mij vallen ze nog niet mee de LF.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:53

Ja vind ik ook. Nou liet die 467 zich niet optimaal zien maar goed.

474 LF x Goodtimes. Grootramige hengst, vind de halsschoftverbinding niet zo mooi. Langgelijnd ook, Wel veel zelfhouding. Goede beentechniek maar zou echt meer bergop moeten en meer tot dragen moeten komen. Galop valt ie ook weer niet mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:55

Deze spreekt me wel aan in de draf LF x Goodtimes, beter achterbeengebruik. Maar galop te neerwaarts denk ik.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 11:58

475 LF x Apache. Geen aansprekend dier om te zien, maar waardeert zich wel op in draf. Langgelijnd maar nog puppy. Veel voorbeentechniek maar achterbeen blijft teveel achter. Galop zou ook weer meer bergop mogen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 12:00

Deze LF x Apache vind ik een van de betere tot nog toe, beweegt met veel techniek en meer bergop in draf en galop.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 12:03

Oh ik was al een beetje afgehaakt met kijken, vond hem niet zo speciaal haha. :P

476 LF x Charmeur. Grote langelijnde hengst, lange halslijn. Goede beentechniek maar blijft hoog in het kruis. Galop meer bergop.