Equitana 2022 7/13 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:48

Net terug van een redelijk geslaagd dagje @ Equitana *\o/*
We hebben de hele middag rondgestruind, lekker op onze dooie gemak.
Jammer dat er zo weinig was en dat de stand met de naambordjes er niet was. Maar ach, ik ben geslaagd met old sorrel trui & vest, ariat spijkerbroek, wat marstall lekkernijen en een trailerlijn. Had eigenlijk niks nodig :P en toch kom ik altijd met een volle tas thuis :D vriendin die mee was heeft 1 hele euro uitgegeven (zakje kattensnoepjes _O- )

P10 was bij de ingang meteen 10 euro contant betalen, werkt fijn! Geen gedoe bij de bus en die hokjes. We konden meteen in de shuttlebus instappen, en na paar min wachten vertrok ie al naar de beurs. Er stond nergens dat mondmaskers verplicht waren maar omdat de mensen in de bus mondmaskers op hadden hebben we de onze ook maar opgezet.
Binnen in de beurs hoefden we geen mondmaskers op.

Terugweg ook weer instappen en binnen paar min vertrekken. Parkeerplaats was overigens gruwelijk leeg vergeleken met eerdere keren :') was misschien net voor een kwart vol

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:33

prompter schreef:
:D, Waar ben je geweest, Limbecker Platz?

In het centrum :D .
Was gezellig druk.
Viel mij op dat er nog heel veel mensen een mondkapje droegen. In de Lego winkel werd het zelfs nog gevraagd. Toch een hele andere mentaliteit dan de Hollanders. We hebben ons maar aangepast.

Lekker gegeten bij de Aziatische toko :j :9 Die is nu wel vaste prik als we in Essen zijn.

Morgen naar de beurs. Zin in.

prompter

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:39

De mondkapjes zijn daar ook pas een week weg, het is nog even wennen denk ik voor ze. En alle ondernemers hebben "Hausrecht" en mogen het zelf ook nog vragen. Wij gaan morgen de stad in, ik neem alvast een extra tas mee :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:43

prompter schreef:
De mondkapjes zijn daar ook pas een week weg, het is nog even wennen denk ik voor ze. En alle ondernemers hebben "Hausrecht" en mogen het zelf ook nog vragen. Wij gaan morgen de stad in, ik neem alvast een extra tas mee :D

Als je van zoetigheid houd moet je in de straat van de Lego winkel zijn. Daar zitten 2 outlet winkels in snoep. Wij hebben ons daar aardig in kunnen houden maar alles voor een prikkie. :D

amber510

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:48

Vandaag zijn wij ook weer naar equitana geweest! Het was wel een stuk minder dan de voorgaande edities.. maar wij konden ons nog steeds prima vermaken haha en helaas ook lekker veel uitgegeven :D

Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:39

Een leuke tip. In hal 6 bij de spooks Outlet hebben ze wedstrijd shirtjes voor 15 euro per stuk die heel goed doorgaan voor "niet wedstrijd" rijden.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:03

amber510 schreef:
Vandaag zijn wij ook weer naar equitana geweest! Het was wel een stuk minder dan de voorgaande edities.. maar wij konden ons nog steeds prima vermaken haha en helaas ook lekker veel uitgegeven :D

[ [url=m/qPCfIl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht dat zachte is een kat haha.
Bij nader inspectie toch maar een poetshandschoen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:16

Pfoe, wat viel het tegen dit jaar. Natuurlijk wel gezellig gehad maar geen leuke (echte goede) aanbiedingen. Het was allemaal een beetje net niet.
Het wordt elk jaar wel kleiner lijkt wel.

En.. misschien een beetje stom om te zeggen, maar normaal kom je altijd wel thuis met wat samples of goodiebags en dit jaar was echt werkelijk niks gratis. Zelfs voor een proefsample voer moest je betalen.
:')

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:29

Ik hoop dat de Equitana volgend jaar dan weer is zoals het in 2019 was. Zou echt zonde zijn als het zo blijft, wij gaan het dinsdag zien. Heb niet echt iets nodig dus laat me verrassen _O-

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:33

Leuke kleuren halstertouwen,die haken vind ik zelf helemaal niks maar die kleuren zijn wel ontzettend gaaf.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:38

Ania schreef:
Pfoe, wat viel het tegen dit jaar. Natuurlijk wel gezellig gehad maar geen leuke (echte goede) aanbiedingen. Het was allemaal een beetje net niet.

En.. misschien een beetje stom om te zeggen, maar normaal kom je altijd wel thuis met wat samples of goodiebags en dit jaar was echt werkelijk niks gratis. Zelfs voor een proefsample voer moest je betalen.

Bedenk ook dat veel standhouders 2 enorm moeilijke jaren achter de rug hebben. Een heel aantal van de ondernemers die voorheen elk weekend op de beurs stonden, zijn failliet gegaan door Corona. En de standprijzen waren ook voor deze editie nog steeds behoorlijk. Dan is er bij de bedrijven gewoon niet zoveel marge meer in gratis spullen te gaan weggeven.

Ik zou een beetje kleiner en dan ruimer opgezet prima vinden. Normaal vermijd ik het weekend ivm de drukte, nu had ik geen keus. Heb een heleboel demo's op mijn lijstje, heel veel zin in!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 00:17

Wij zijn vandaag geweest en ik vond het zeker nog de moeite! Een heerlijk dagje geshopt en onze dag goed rond gekregen hoor! Ik ben heel erg blij met mijn nieuw Pikeur wedstrijdjasje voor een erg mooie prijs, een mooi wedstrijdshirtje en een mooie jas voor de hond voor maar 10€.

Opvallend was wel de lege P10 parking. De shuttlebus was prima geregeld: niet hoeven wachten bij heen- en teruggaan en zitplaats.
Aan de inkom stond een rij maar ook dat ging erg vlotjes.

Dus ja: er stonden minder standhouders maar dat heeft het voor mij niet minder leuk gemaakt, integendeel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:41

callippo schreef:
Ania schreef:

Bedenk ook dat veel standhouders 2 enorm moeilijke jaren achter de rug hebben. Een heel aantal van de ondernemers die voorheen elk weekend op de beurs stonden, zijn failliet gegaan door Corona. En de standprijzen waren ook voor deze editie nog steeds behoorlijk. Dan is er bij de bedrijven gewoon niet zoveel marge meer in gratis spullen te gaan weggeven.

Ik zou een beetje kleiner en dan ruimer opgezet prima vinden. Normaal vermijd ik het weekend ivm de drukte, nu had ik geen keus. Heb een heleboel demo's op mijn lijstje, heel veel zin in!

JE kunt wel zeggen zielig voor die standhouders, maar de klanten zijn wij. En als wij geen waar meer voor ons geld krijgen (entreeprijs is eerder duurder geworden dan gelijk gebleven), ja, dan ga ik dat zeker ook wel melden op social media. Wij hebben ook zware jaren achter de rug.
Ik vond de editie waar ik voor het laatst was, met bovenverdiepingen al niet groot meer, toen werd het al kleiner. Omdat we nu zo lang niet geweest zijn gaan we maar weer eens.
Maar ik verwacht juist wel aanbiedingen nu. Men heeft ook de opgekochte voorraden niet kunnen verkopen immers. Dus als er geen aanbiedingen zijn, tja, dan is het wel hele erge pech voor ons en zal dat ook geschreven worden. Je kunt niet van de klanten continu goodwill verwachten terwijl ook de gewone burger verarmt.
Wij gaan nu waarschijnlijk van nood maar naar 1 of 2 demo's kijken om tijd te doden. Normaal ga ik echt niet voor demo's.

En betalen voor een proefzakje voer vind ik niet zo erg, maar dan moet de prijs ongeveer 30% maximaal zijn van de normale verkoopprijs. Alleen, van die halve kg zakjes verkopen ze soms voor 1 euro en tja, dan wordt het wel heel erg duur. Ik denk dat je daar ook wel op kunt afdingen. Dat ga ik als er wat interessants is zeker proberen. Ik zie die proefzakjes als een manier om mijn paard eens wat extra's te geven zonder dat het (veel) geld kost. Ik nam die zakjes van Pavo op wedstrijden ook altijd dankbaar aan hoor. Paard blij, ik blij. :P En goedkoper dan paardensnoepjes.

Maar geen aanbeidingen? Als ik dan lees over een hondenjas voor 10 euro, dan is dat niet duur. Voor mij zijn hondenspullen niet nuttig, want ik heb geen hond, maar dan word ik wel blij dat dat in de aanbieding was.

Ik hoop een westernhoofdstel of westernbakstukken en frontriem te scoren voor weinig geld die breed is zodat ik er zelf wat van kan maken nog. Verder eigenlijk niets nodig, halsters en touwen zat, borstels zat, ja, een passend goedkoop westernzadel voor de ruin die niet van mij is, is nog welkom, maar die vind je niet op een beurs. Goedkoop misschien wel, maar je kunt niet passen.
Maar ik ga vooral voor de sneuplekken, alles wat maar in de aanbieding is. De dure dingen sla ik over. En ik wil gewoon uit interesse bij de fokkerijhal kijken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:39

Ook bij de vorige edities waren er al heel veel minder samples. Dat is echt een trend die zo een tien jaar geleden al is ingezet.

Bij de outlet van Stubben en Spooks waren wel koopjes :j Maar je moet dat maar net nodig hebben anders is echt alsnog duurkoop.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:46

Wat is jullie 'verlanglijstje'?

De mijne:

- zadelhoes
- beugelriemen
- een setje (of 10 haha grapje)
- winterdekens

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:50

Cowgirl schreef:
.

Lekker gegeten bij de Aziatische toko :j :9 Die is nu wel vaste prik als we in Essen zijn.

Welke Aziatische toko is dit? Zoek nog leuke plek om te eten voor vanavond... en dan morgen Equitana in.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:21

Mijn eerste keer equitana gisteren vond in prima geslaagd. Ik was blij dat het blijkbaar kleiner is dan normaal, want ik had al genoeg prikkels en al genoeg kraampjes om te kunnen doorspitten. Meer hadden we nooit gered haha. Ik vond het super chill dat het niet zo achterlijk druk was, alles was super geregeld. Van p10 zo de bus in, nergens rijen gehad. Aantal demos gekeken, ik miste bij sommige ringen wel echt een stoel.... Leuke dingen gekocht en als je een praatje maakt bij voerstands zijn niet alle proefzakjes om te betalen, ik heb er iig best paar meegekregen ondanks dat ze er een beetje geld voor vroegen. Verder echte mega aanbiedingen niet gezien voor dingen die ik zou willen, maar vond het ook niet super duur allemaal.

Mijn schade: shet halster, lange teugels, led/reflectie setje, sokken en wat voer. Jammer dat dat zo onpraktisch is want ik had m'n voer daar met korting kunnen kopen. Nu maar bij een emmertje van 3 kg gehouden ivm zeulen haha.

Ik vond de expositie van dr Helmut Ende echt heel gaaf zeg! Super interessant.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:27

wisanda2003 schreef:
[ [url=m/JmkNFc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje!
Helaas krijg ik deze nog steeds niet gevonden op de site. Alleen de versie zonder de ringen, onder standhouderinfo.

Ook kan ik van vrijdag en zondag het programma in PDF vinden, terwijl die van zaterdag nog niet beschikbaar is.

Ik zou zo graag een handig blokkenschema hebben, met alle demo's naast elkaar.
En een beetje meer info over wat in welke demo te zien is, zou ik ook fijn vinden. Ik ga vooral voor de info, want om eerst 60 euro uit te geven om daarna wat euro's te besparen op koopjes en wat gratis samples is in mijn ogen niet nuttig :')

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:18

Zijn er ook stands met lemieuxdekjes? En stands waar uvex cap verkocht worden?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:20

Esther28 schreef:

1 lemieux stand met de nieuwe collectie en dan 10% of 20% als je 3 koopt.
Uvex Caps waren er meerdere en ook veel aanbiedingen, het is de moeite waard eerst rond te gaan want de prijzen verschillen per stand.

Sille55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:21

Volgens het reisadvies is het verplicht om een geldig coronabewijs te hebben als je naar of door Duitsland reist. Weet iemand of dit ook daadwerkelijk ergens gecontroleerd wordt?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:30

Ania schreef:
Esther28 schreef:

1 lemieux stand met de nieuwe collectie en dan 10% of 20% als je 3 koopt.
Uvex Caps waren er meerdere en ook veel aanbiedingen, het is de moeite waard eerst rond te gaan want de prijzen verschillen per stand.

Haha nou 3 dat gaat zeker wel lukken. Na alle verhalen dat t een beetje tegenvalt ben ik tocg wel nieuwsgierig of t die 2.45u rijden waard is. Welke parkeer is dichtste bij de ingang? Wij hebben een vignet.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:39

Is iemand nog bij de edl stand en/of demo geweest? Zo ja zijn de edl hoofdstellen een beetje de prijs waard?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:46

Sille55 schreef:
Volgens het reisadvies is het verplicht om een geldig coronabewijs te hebben als je naar of door Duitsland reist. Weet iemand of dit ook daadwerkelijk ergens gecontroleerd wordt?

Niet meer nodig. Iig regels messe staat van niet. We zijn er niet op gecontroleerd.

@esther geen idee wat edl is :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:47

Esther28 schreef:
Haha nou 3 dat gaat zeker wel lukken. Na alle verhalen dat t een beetje tegenvalt ben ik tocg wel nieuwsgierig of t die 2.45u rijden waard is. Welke parkeer is dichtste bij de ingang? Wij hebben een vignet.

P5 is redelijk dichtbij de ingang, 3 minuten lopen.
Is een fijne ruime parkeergarage.