Paard & Leven 2017?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:50

En ook wij zijn weer veilig thuis! Het ongeluk met trailer laden gelukkig niet gezien, wij kwamen uit de stal na de brasserie lopen toen was het schijnbaar net gebeurd.. Nog wel een fjord met schammen bij de dierenarts zien staan.
Na mijn laatste clinic moesten wij ook in de bak wachten op de ambulance, weet iemand wat daar aan de hand was?

Verder heb ik een top dag gehad, de start was wat lastig opstapproblemen, kon er met geen mogelijkheid opkomen. Na ruim een half uur had ik gelukkig hulp en lukte het wel. Daardoor was mijn dressuurclinic wel maar 20 minuten maar wel 20 minuten fijn kunnen rijden.
Daarna springen met zenuwen, vond het wel spannendaar heb wel heel fijn kunnen rondsturen.
Daarna schiktraining, super leuk even lol met je knol! Heel bang was de mijne niet.

Afgesloten met cross wat ik super spannend vond maar wat ook prima ging.

Vond trouwens alle instructeurs top! Dresuur heel veel goeie tips. Springen heel veel geduld en enthousiasme en cross het zelfde. Namen allemaal rustig de tijd en waren heel enthousiast!

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:52

Helaas wel. Net als het eufemistische bericht op de fb pagina van e-quine waarin staat dat het paard gelukkig goed kon springen. Hij ging door het dranghek en lag 2x op de stenen.
Ik had Annemarie hoog zitten maar vond dit, zacht gezegd, niet ok.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:56

Die schimmel heb ik inderdaad ook gezien. Hoorde ze praten over een plek waar ze met beest aan het werk konden want hij was dwars :? Vervolgens staat ze daar een beetje te rukken aan dat touw. Dan denk ik echt, neem les ofzo. Op deze manier krijg je ongelukken.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:56

Buxy, ik moest ook wachten in de bak. Begreep dat er een toeschouwer onwel was geworden.

Buxy

Re: Paard & Leven 2017?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:59

Stond jij met een fries naast mij?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:09

Ik was met mijn fries idd. Was dat jouw paard die zich uitschudde waar de mijne van schrok? Ze dutte een beetje weg :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:13

iEmmaaa schreef:
Ik was met mijn fries idd. Was dat jouw paard die zich uitschudde waar de mijne van schrok? Ze dutte een beetje weg :')

Daar schrok die van mij ook al van :')

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:19

Haha, mijn schrok zich te pletter van de rookmachine van de schriktraining toen ik terug kwam van springles. Ding spuugde nog een laatste zuchtje rook uit :') manlief kopstoot, ik bijna ernaast :') heerlijk beest ook af en toe haha

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:22

iEmmaaa schreef:

Jaa dat was ik inderdaad ;)

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:27

Overall heb ik trouwens enorm genoten! Van mijn held-op-sokken paard, dat naast vlaggen, een opblaasflamingo en een rookmachine een dressuurproef loopt, en daarna alleen door de waterbak wil als er een hindernis achter ligt.
Maar ook van het dagje weg met mijn gezin, blijft prachtig om je baby te horen kieren als je langs galoppeert :-)
Laatst bijgewerkt door Lon op 17-06-17 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:29

Buxy met welk paard zat jij nou in de schriktraining? Volgens mij moet jij bij mij in de groep hebben gezeten maar op de een of andere manier had ik een Fries voor me maar de andere twee waren alles behalve Fries :=

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:37

Bruine kwpn'er, was jij metde inieminie pony Chay_flame

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:01

Spec is heel bewust in dat kleine hek gezet en accepteerde ook dat de ruimte steed kleiner werd. Daardoor liep ze erop

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:33

cindyy_1993 schreef:
Wij zijn ook aanwezig!
[ [url=m/UEndn6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar zijn jullie foto's te bewonderen? *D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:34

De Fjord stond naast onze paarden en heeft behalve een schram gelukkig geen verwondingen... Eigenaresse nog gesproken, het gaar goed met ze...

Mocht er nog iemand foto's hebben van een ietwat stoute schimmel Arabier tijdens de Endurance conditietest dan hou ik me aanbevolen :D..!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:36

voor ons een super geslaagde dag! Sandro heeft zich ontzettend goed gedragen en vond alles maar leuk haha ook super relaxed op de trailer ook tussendoor heeft hij heerlijk op de trailer gestaan om wat te eten! wij hebben ervan genoten! en sinds vandaag gaat ook mijn startpas weer in dus genoeg motivatie uit vandaag gehaald om weer te gaan starten na 10 maanden!

Deze foto geeft precies goed aan hoe wij er de dag bij liepen! Lekker ontspannen en heerlijk genieten van alles om ons heen
Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:58

@koekeroekus; de 2 meiden met wie ik was deden ook de enjoy the ride en doordat het ineens 16km ipv 10 bleek te zijn, waren ze te laat voor de oefendressuur. Gelukkig een leuke ringmeester; hij vond het prima dat ze daarna nog allebei de oefenproef reden. Super!

De indeling viel mij ook op. Vooral het springen zonder angst naast de schriktraining -O-
Dat was met onze pony ook niet helemaal goed gegaan, ben ik bang.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:02

@fleursandro; reed jij oefendressuur? Volgens mij heb ik je zien rijden. Mijn dochter was helemaal verliefd op jouw Haf <3

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:14

Koekie73 schreef:
@fleursandro; reed jij oefendressuur? Volgens mij heb ik je zien rijden. Mijn dochter was helemaal verliefd op jouw Haf <3

Ja! Ik reed ook de oefendressuur mee idd :)
Ik geef je dochter groot gelijk, hij is ook gewoon heel leuk :P

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 07:14

De afstand van de lange Enjoy the Ride route klopte ook niet. Die was ruim 28 km ipv de vooraf vertelde 25.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 08:26

De korte klopte inderdaad ook niet, wij hebben bijna 19 kilometer gereden. Ook ben ik een beetje geschrokken van de ruiterpaden en de hoeveelheid steentjes! Ik vind persoonlijk dat er op voorhand aangegeven moet worden of beslag of schoenen nodig zijn en ook is het wel fijn om te weten of je koeien tegen kunt komen (mijn paard is als de dood).. Het zand happen van gisteren voel ik nu toch wel in mijn rug ;)...

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 08:44

_BlingBling_ schreef:
cindyy_1993 schreef:
Wij zijn ook aanwezig!
[ [url=m/UEndn6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar zijn jullie foto's te bewonderen? *D

Ben ik ook benieuwd naar :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 08:58

Koekie73 schreef:
@koekeroekus; de 2 meiden met wie ik was deden ook de enjoy the ride en doordat het ineens 16km ipv 10 bleek te zijn, waren ze te laat voor de oefendressuur. Gelukkig een leuke ringmeester; hij vond het prima dat ze daarna nog allebei de oefenproef reden. Super!.

Dat is wel super fijn!

Ja ik kwam daardoor ook in de knoei met andere clinics. En dan heb ik nog een stuk afgesneden. Maarja dan moet ik zelf uit gaan zoeken hoe ik rijden moet en dan zit er ook nog een tijdsdruk achter. Niet echt fijn dus. Daar ga ik ook nog wel een opmerking over plaatsen bij de KNHS.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:08

De lange route had ook best wel wat stukjes over de weg, 2 gevaarlijke oversteken en redelijk wat stenige paden. Wij wilden een uitgezette route op snelheid gaan rijden. Dat is niet gelukt omdat de routemarkering niet altijd klopte en omdat we de paden niet altijd even fijn waren. Daarnaast lag een stuk ruiterpad direct naast een motorcrossterrein. Dat vind ik toch behoorlijk link. Want er was behoorlijk wat lawaai en drukte daar. Met een wat minder ervaren paard hadden dingen daar heel goed fout kunnen gaan.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:14

Ja jammer is dat. Je kunt daar echt prachtig rijden dus de route keuze snapte ik ook niet helemaal. Gelijk al een stuk langs de weg terwijl je de hei op meerdere manieren over kunt steken en dan een heel stuk bos hebt.

Naja, heb wel een super leuke dag gehad. Straks een kijken of ponybeest al een beetje bijgeslapen is :')