Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:51

Caesar schreef:
Leuk, heeft er iemand nog een bruin Welsh A hengstveulentje gekocht? Met papier?

Vriend van me heeft dit bruine Welsh A hengst veulentje gekocht! :)

Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:55

Ik stond bij een paar Tinkers , waaronder 1 witte ( als ik het goed heb ook wet wat zwart.)
Met enorme manen , en een prachtige uitgekamde staart ( Manen echt geen enkel knoop )
Kleine tinker iemand toevallig een foto ? stond een zwarte tinker naast.
Echt een leuk beestje is dat ! als ik er een mocht vond ik dat echt een geweldig beestje <3
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 18-10-16 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:58

Er wordt gesproken over een zeer grote zwarte, iemand meer info? Afstamming, geslacht, leeftijd, etc?
Zou kunnen dat ik m ken

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:00

LadyMadonna schreef:
Er wordt gesproken over een zeer grote zwarte, iemand meer info? Afstamming, geslacht, leeftijd, etc?
Zou kunnen dat ik m ken

Nee sorry zo verder niet naar gekeken

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:12

PipTweet schreef:
Ik stond bij een paar Tinkers , waaronder 1 witte ( als ik het goed heb ook wet wat zwart.)
Met enorme manen , en een prachtige uitgekamde staart ( Manen echt geen enkel knoop )
Echt een leuk beestje is dat ! als ik er een mocht vond ik dat echt een geweldig beestje <3

Dit was die van ons!! Ik heb zelf geen foto's van haar maar ze is verkocht aan een particulier dus krijgt een goed leven waar ze mag genieten!!
En dank voor het compliment de manen en staarten van de paarden heb ik voor mijn rekening genomen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:18

paramuse schreef:
PipTweet schreef:

Dit was die van ons!! Ik heb zelf geen foto's van haar maar ze is verkocht aan een particulier dus krijgt een goed leven waar ze mag genieten!!
En dank voor het compliment de manen en staarten van de paarden heb ik voor mijn rekening genomen.

Zo'n knap paard ! fijn !

Peelie

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:18

Niemand die mij meer kan vertellen over de zwartbonte hengst?

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:21

Thorn2006 schreef:
Heb mijn vriendin even op de hoogte gesteld maar denk niet dat zij heeft meegekregen wie die mensen zijn maar je kan het proberen.

Nogmaals Beterschap Naomi.

Bedankt! Ze heeft inmiddels gereageerd

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:41

Kiekeboefje schreef:
Happinez schreef:
Heb nog kwade gezichten gehad van een handelaar. Hij vroeg veel te veel voor een merrie, ik gaf aan geen tegenbod te doen omdat we langer na niet bij elkaar zouden komen...
Nee doe nou maar gewoon een bod...
Doe ik m'n bod , is die boos }>

Dier zag er slecht uit, mager en opgetrokken dus ging ook nog wel tijd, geld en energie in zitten.

Ging dit om een welsh merrie? Een grijze geloof is?

Nee een hele schrale Vosbonte merrie, volgens mij een c pony maat.

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:44

Peelie schreef:

Was dit een tinkerhengst??

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:46

PipTweet schreef:
SecretLIN schreef:
[ [url=m/8HHEA8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8g1GDY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kennis zag deze wauw zalwel duur geweest zijn

Jee erg mooi beestje ! :) ik stond naast je kennis :')
En het eerste wat ze zei is oehh snel een foto maken

hahahaha.. denk dat die wel snel verkocht was.. maar goed dat ik niet heen was :P
ze zegt hij kostte 45 euro maar lijkt me wel erg weinig hahaha

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:52

gea_thora schreef:
Caesar schreef:
Leuk, heeft er iemand nog een bruin Welsh A hengstveulentje gekocht? Met papier?

Vriend van me heeft dit bruine Welsh A hengst veulentje gekocht! :)

[ [url=m/asvWWu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh die is leuk!
Wat voor afstamming zit erachter als ik vragen mag?

Die connemara vind ik ook echt een leuk ding!

Mel, hij heeft wel een extreem bol koppie zeg, bijna een waterhoofdje..
Hopelijk trekt dat nog wat bij,heb dat nog niet eerder zo extreem gezien, ze zijn altijd wel dottig die welsh veulens, altijd verleidelijk.

Vond het dit jaar idd erg krap, was er half 6 en om 10 uur was het me eigenlijk al veel te druk op het veld alles zo op elkaar met al die mensen en paarden.

Heb eigenlijk niet echt wat interessant voor mezelf gezien, wel 1 leuk donker schimmeltje maar dat was een merrie dus dan valt de interesse al af haha.
Wel hele leuke tinkertjes gezien, en een schattig schimmel welsh koppeltje (jonkies) gezien. :+:

skweldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:53

Iemand meer info over de palomino andalusiër ruin.
Wat ik nu weet is dat een andere handelaar hem over kocht en opnieuw verkocht en 1750 euro vroeg.
Het paard is net 3 dagen uit Spanje vandaan.

Wil heel graag in contact komen met de handelaar die hem heeft. Hij blijft maar in mijn hoofd zitten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:55

paramuse schreef:
Peelie schreef:

Nee, rijpaard ;)

Skweldam, ik weet precies welke je bedoeld. Bloedmooi dier, maar de littekens op zijn lijf stonden mij echt niet aan.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 18-10-16 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:57

Peelie schreef:
paramuse schreef:

Nee, rijpaard ;)[/quote

Ah oke dan kan ik helaas niet verder helpen...

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:58

Calanddra schreef:
Paar fotootjes.

[ [url=m/XMLRYQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RuziXk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5Ne8p1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oDZ47L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/99vND1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cUizLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/suvVnr.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ONWcGP.png]Afbeelding[/url] ]
Leuk bont dier, stond hier te eten.
[ [url=m/XERhXR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze vond ik erg leuk ♡ later nog terug gegaan omdat ik toch wel benieuwd was naar de prijs. Maar hij was helaas al weg.
[ [url=m/JdmUTD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8HN8hd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond het wel een beetje jammer dat we 9 vd 10x geen handelaar konden vinden om info te vragen. Kwamen niet om iets te kopen maar waren wel benieuwd naar wat meer info en de prijzen.

Ik vond het ook erg jammer dat je de dieren alleen eigenlijk van achteren kon bekijken.

Verder zag het merendeel erg goed uit. Zag overal ook vrij veel hooi liggen.

Iemand idee van die stippel met rood-wit-blauw halster? Waar die heen is gegaan?

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:01

Peelie schreef:
Weet iemand wat due zwartbonte hengst die aan de boom stond had moeten opleveren?

Ik ben opzoek geweest naar de handelaar, maar in geen velden of wegen te bekennen. Ik krgeen het advies om maar gewoon een stuk met het paard te gaan lopen. Dan zou er vanzelf wel iemand komen.

Dat heb ik uiteraard niet gedaan. Veel te gevaarlijk met een jonge onbekende hengst tussen al die merries door. Dus ik heb het gelaten van wat het was.

Deze bedoelde je toch? Vond ik ook een erg leuk beest en wij konden de persoon die erbij hoorde dus ook niet vinden. Ben ook erg benieuwd wat die kostte en wat er verder achter zat ( leeftijd ed )

Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:03

Afbeelding
Weet iemand hoe het met dit paardje is afgelopen ? :) , of die een thuis heeft gekregen of weer mee terug is gegaan?, of weet iemand de naam van zijn/haar eigenaresse/handelaar.
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 18-10-16 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:03

Wij hebben ook een pony gekocht vandaag! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:04

Ik ben ook heen geweest, qua handelaren was het slecht om informatie in te winnen.
Wilde ook over een x aantal pony's info, maar niemand te bekennen.... kreeg te horen dan moet je zoeken in het marktcafé, ja moet je net weten wie je moet hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

skweldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:05

Peelie schreef:

Was dit een tinkerhengst??[/quote]
Nee, rijpaard ;)

Skweldam, ik weet precies welke je bedoeld. Bloedmooi dier, maar de littekens op zijn lijf stonden mij echt niet aan.[/quote]

Ja hij had genoeg plekjes. Maar vaak bij net geïmporteerde paarden uit buitenland. Vooral landen zoals Spanje. En uiteindelijk weet je op de markt nooit iets 100% zeker over een paard.

Denk dat ik ook weet welke jij bedoeld.
Stond eerst tussen andere paarden en later aan de boom. Had bij de achter hoeven open wondjes. Kan door trailer laden komen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:07

punk143 schreef:
Peelie schreef:
Weet iemand wat due zwartbonte hengst die aan de boom stond had moeten opleveren?

Ik ben opzoek geweest naar de handelaar, maar in geen velden of wegen te bekennen. Ik krgeen het advies om maar gewoon een stuk met het paard te gaan lopen. Dan zou er vanzelf wel iemand komen.

Dat heb ik uiteraard niet gedaan. Veel te gevaarlijk met een jonge onbekende hengst tussen al die merries door. Dus ik heb het gelaten van wat het was.

Deze bedoelde je toch? Vond ik ook een erg leuk beest en wij konden de persoon die erbij hoorde dus ook niet vinden. Ben ook erg benieuwd wat die kostte en wat er verder achter zat ( leeftijd ed )

[ [url=m/G8MTZq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die bedoel ik ja.

Volgens mij was nog vrij jong.
Maar wat ik van andere handelaren begreep is dat hij er sochtends vroeg al stond en dat er niemand bij is geweest. Appart verhaal

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:26

skweldam schreef:
Wat ik nu weet is dat een andere handelaar hem over kocht en opnieuw verkocht en 1750 euro vroeg.

Wil heel graag in contact komen met de handelaar die hem heeft. Hij blijft maar in mijn hoofd zitten.

Oh ik heb precies hetzelfde, hij blijft bij mij ook in mijn hoofd zitten!!
Maar ik heb 0,0 geld dus kan hem absoluut niet kopen en onderhouden nu....mocht je erachter komen en hem mogelijk uiteindelijk kopen....let me know...ben zeer benieuwd hoe die opdroogt als die goed verzorgd wordt!

skweldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:30

Nou ik heb wel ruimte, eigen weiland en weide maatjes voor hem. En heb wel wat geld, maar ga de 1750 die ze vragen er niet voor betalen. Lang niet. Met al die littekens, geen idee wat er in spanje met hem is gedaan. Hij is wel beleerd want ze hebben op de markt op hem gereden las ik hier eerder. En dat deed hij braaf. Maar kan nog bek af zijn van zijn reis uit Spanje.

Ben super benieuwd hoe hij opbloeit @_Linn_

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:31

_Linn_ schreef:
skweldam schreef:

Oh ik heb precies hetzelfde, hij blijft bij mij ook in mijn hoofd zitten!!
Maar ik heb 0,0 geld dus kan hem absoluut niet kopen en onderhouden nu....mocht je erachter komen en hem mogelijk uiteindelijk kopen....let me know...ben zeer benieuwd hoe die opdroogt als die goed verzorgd wordt!

Ik ben tegen 16.15 van de paarden markt af gegaan en toen stond die er nog dacht ik