Almelose Ruiterdagen 2017!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:33

De beste man wordt gek...

Edit wow mijn wissel is al geregeld!

lucifertje

Re: Almelose Ruiterdagen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:46

Gaat echt snel het wisselen! Heb er iig heel veel zin in nog 11 dagen wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:58

Het is maar goed dat de beste man gepensioneerd is!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:04

Henk is geweldig... ben erg fan van Henk :+
Toen mijn paard vorig jaar verongelukt was, ook la5ter nog een berichtje hoe het met ons ging...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 09:14

Haha Henk weet na al die jaren precies wanneer hij achter zijn mailbox moet zitten denk ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:28

klumpertje schreef:
Haha Henk weet na al die jaren precies wanneer hij achter zijn mailbox moet zitten denk ik ;)

24/7 :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:30

Ik ben ook fan van Henk. Geweldige man, sowieso hoe het altijd allemaal geregeld is, is top.

Voorspellingen zien er goed uit:
Afbeelding

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:57

Ik ben ook heel blij met de tijden :D dinsdag zat er een uur tussen mijn paarden. Dat was wel heel fanatiek om te wisselen. Vooral omdat stresskip als 2e moet maar een mailtje gestuurd en 2 uur later was het al veranderd, echt top +:)+
Kunnen heel wat organisaties van leren (die hun mail niet lezen bijv.)

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:06

Bij de pony's gaan de wijzigingen helaas niet zo snel. Heb vrijwel meteen toen de startlijsten er op stonde gemaild, nog geen reactie gehad en ook nog niet gewijzigd. Ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt, organisatie heeft het ook druk lijkt me ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:20

odilekk schreef:
Bij de pony's gaan de wijzigingen helaas niet zo snel. Heb vrijwel meteen toen de startlijsten er op stonde gemaild, nog geen reactie gehad en ook nog niet gewijzigd. Ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt, organisatie heeft het ook druk lijkt me ;)

Ja die draaien echt over uren op dit moment, en soms kan een wijziging ook echt niet, omdat iedereen dezelfde vraag stelt... in de paardenweek bijvoorbeeld niet zaterdag ochtend willen starten :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:51

Het onderleg verhaal:
Ik begin me soms toch wel af te vragen of de K in knhs niet staat voor kansloos :')
Je krijgt soms echt antwoorden waar je niks mee op schiet.
Kreeg een antwoord met de bijlage erbij, en dat ik daarin kan zien welke bitten mogen... verder geen antwoord... :+

Dus heb gereageerd dat daarin niets is te vinden betreft bitring grootte, (wat ik dus al had aangegeven in mijn mail) en dat een onderleg gewoon een trens is met kleine ringen... dus als ik het heel zwart wit bekijk die gewoon mag.
En vanaf het Z sowieso omdat dat wel benoemt staat. Dus nogmaals de vraag of ze mijn specifieke vraag zouden willen beantwoorden. Wel iets vriendelijker verwoord natuurlijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:03

c_alsemgeest schreef:
Ik begin me soms toch wel af te vragen of de K in knhs niet staat voor kansloos :')
Je krijgt soms echt antwoorden waar je niks mee op schiet.
Kreeg een antwoord met de bijlage erbij, en dat ik daarin kan zien welke bitten mogen... verder geen antwoord... :+

Dus heb gereageerd dat daarin niets is te vinden betreft bit grootte, (wat ik dus al had aangegeven in mijn mail) en dat een onderleg gewoon een trens is met kleine ringen... dus als ik het heel zwart wit bekijk die gewoon mag.
En vanaf het Z sowieso omdat dat wel benoemt staat. Dus nogmaals de vraag of ze mijn specifieke vraag zouden willen beantwoorden. Wel iets vriendelijker verwoord natuurlijk :')

Als je heel zwart wit kijkt mag het niet. Een onderlegtrens staat niet benoemd in de lijst en in mijn afbeelding staat dat het toegestaan is bij gebruik van een stang en trens hoofdstel.

Maar verwacht bij de KNHS geen sluitend antwoord want ze weten zelf niet wat ze in de reglementen hebben staan.

Gewoon zelf overwegen of je het risico wilt nemen.

Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:11

klopt, maar ze moeten wel een standpunt innemen betreft de grootte van de bitringen... een onderlegtrens bestaat eigenlijk namelijk niet.

Het is gewoon een trens met kleine ringen, net zoals je die hebt met extra grote ringen die wel toegestaan zijn.
En heel kinderachting... als ik van mijn S&T hoofdstel het tweede bakstuk eraf haal waar mijn stang aan hangt is het nog steeds een dergelijk hoofdstel maar zinder de stang eraan :+
Want de riem aan het kopstuk hangt er dan wel nog steeds.

Wil ik het risico nemen? Nee... want als de KNHS het zelf al niet eens weet verwacht ik dat ook niet van een jury. En ik heb geen zin in een discussie voor ik mijn ring in ga :Y)
Maar dat de KNHS zelf met een niet-sluitend antwoord komt vindt ik wel erg ondermaats voor een dergelijke organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:52

Ik sta echt niet te kijken van de organisatie, communicatie van dit 'bedrijf'.

Ze zijn alleenheerser, hebben geen concurrentie en kunnen doen wat ze willen.

Je moet eens 5 mailtjes met exact dezelfde vraag sturen. Krijg je 5x van een ander persoon een ander antwoord omdat ze zelf niet eens weten wat ze reglement ze hebben.

Dat er maar een tweede, derde sportbond kwam... waarvoor is de KNHS nu? We betalen om de accommodatie in stand te houden maar verder?

Wie ligt er nu iedere 3 maanden voor de deur om de p&s te ontvangen? Eeuwig zonde om dat dure blad zo de kliko in te gooien...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:01

:+

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:08

Anders gewoon doen alsof je dom bent. In principe is het een 'gewoon' bit, alleen wat kleinere bitringen. Staat niks over in het regelement. Zorgen dat je het regelement op je mobiel o.i.d. hebt, zodat je dat kan laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:20

odilekk schreef:
Anders gewoon doen alsof je dom bent. In principe is het een 'gewoon' bit, alleen wat kleinere bitringen. Staat niks over in het regelement. Zorgen dat je het regelement op je mobiel o.i.d. hebt, zodat je dat kan laten zien.

En dan je proef beginnen met discussie of niet mogen starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:31

Nouja helaas is dat soms nodig... Maandag reed ik in zomertenu en mocht van de jury niet starten want je mag niet in zomertenu. Hem erop gewezen dat dat sinds 1 april 2016 is toegestaan. Volgde nog enige discussie waar na er vervolgens gezegd werd 'Ik vind het compleet geen gezicht maar toe maar dan'.

Het is ook niet zo dat ik echt een heel raars aanhad. Gewoon mn normale outfit met ipv mijn donkerblauwe jasje een blauw wedstrijdshirtje.

Afbeelding
Zo maar dan uiteraard zonder peeskappen en ingevlochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:14

Sommige juryleden liggen mijlen ver achter wbt reglementenkennis...

Het wedstrijdreglement opslaan op je telefoon en dan kun je het snel opzoeken.

Kun je tegen de jury zeggen dat je het achteraf komt laten zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:15

Ook slecht, ik weet dat het een soort vrijwilligerswerk is... maar als je het wil uitvoeren moet je wel goed zorgen dat je op de hoogte bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:23

c_alsemgeest schreef:
Ook slecht, ik weet dat het een soort vrijwilligerswerk is... maar als je het wil uitvoeren moet je wel goed zorgen dat je op de hoogte bent.

Tja dat is nergens iedereen. Je kunt niet van alles op de hoogte zijn maar het zomertenue is toch aardig breed uitgemeten de laatste jaren.

Ik ben ernstig voorstander ervan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:27

Ik ook maar deze meneer niet := tegen een andere combinatie had die gezegd met jasje aan had je een winstpunt gereden.

Tja, gelukkig had de tweede jury er geen problemen mee _O- .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:28

kansloos en tegen de regels in... ik had er een melding van gemaakt als ik die andere combi was geweest.
Niet dat de KNHS hier wat mee doet overigens :+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:39

c_alsemgeest schreef:
kansloos en tegen de regels in... ik had er een melding van gemaakt als ik die andere combi was geweest.

Klachten over de gedragingen van juryleden worden allemaal in ieder geval terug gekoppeld naar de juryleden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:42

ynskek schreef:
c_alsemgeest schreef:

Klachten over de gedragingen van juryleden worden allemaal in ieder geval terug gekoppeld naar de juryleden.

Ok, maar heeft het ook consequenties wanneer het meerdere klachten zijn over hetzelfde, van verschillende personen? Zo ja, dan trek ik mijn zin weer in :P
Maar ik weet wel dat er bij ons in de regio een jurylid is waar veel klachten over zijn geschreven en die er nog steeds rond loopt. En de klachten gaan niet over magere puntjes ofzo... maar echt over hele nare dingen die ze tegen ruiters gezegd heeft die totaal niet relevant waren voor de wedstrijd.