PRE Modesta, van ontspanning op weg naar aanspanning...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:27

Tja, ik ik ik Ninx.. Maar jij bent TS niet :D En jouw Ijs is niet Modesta! :D Ik heb ook een tip gegeven, iedereen hier geeft tips. Toch vindt TS alleen dat zij op haar paard kan en wil zij niet op een ander. Ook voor rijden zonder beugels of zitlessen wil ze niet, dan houdt het gewoon op.

En over andere mensen op je paard, dan zet je er toch een prof op? je moet er ook niet de eerste de beste penny op zetten die op stal rondhuppelt. Daar zijn die mensen voor hoor :')

Anoniem

Re: PRE Modesta, van ontspanning op weg naar aanspanning...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:28

Ik wou net zeggen Essie.. een prof doet dit als zijn of haar werk die lachen erom als jij zegt dat er niemand anders op kan en leveren hem na een paar weken netjes af zonder problemen :=

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:28

essie_blue schreef:
Tja, ik ik ik Ninx.. Maar jij bent TS niet :D En jouw Ijs is niet Modesta! :D Ik heb ook een tip gegeven, iedereen hier geeft tips. Toch vindt TS alleen dat zij op haar paard kan en wil zij niet op een ander. Ook voor rijden zonder beugels of zitlessen wil ze niet, dan houdt het gewoon op.

En over andere mensen op je paard, dan zet je er toch een prof op? je moet er ook niet de eerste de beste penny op zetten die op stal rondhuppelt. Daar zijn die mensen voor hoor :')

Ja precies en die kunnen echt wel op dat paard hoor. Je kan me een hele hoop vertellen....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:37

essie_blue schreef:

Ik probeer vanuit mezelf te redeneren door mezelf neer te zetten als iemand die begrijpt van waaruit een bepaalde problematiek kan ontstaan, en wat voor mij heeft geholpen. Dat is een positie van waaruit ik een handreiking kan doen.
Uiteraard kan ik ook roeptoeteren wat er allemaal verkeerd gaat, en wat er allemaal bedenkelijk zou zijn aan het hele verhaal... maar krijg niet de indruk dat dat werkt.

Ik zie dat de mensen die inhoudelijk en vriendelijk reageren en helder aangeven wat er niet goed loopt, netjes respons krijgen.

Nu zou ik ook niet zomaar mijn paard afgeven aan een ander. Het tempo ligt dan een stuk hoger, logisch... En dat is niet wat een paard soms nodig heeft. Intensief werken met een goede trainer lijkt me verstandiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:41

Als jullie mijn nuances even zouden lezen kunnen jullie zien dat ik mijn stelling over er KAN niemand anders op al heb aangepast.

Ben aan het kijken naar opties voor zitlessen op een ander paard maar dat is niet dicht bij huis.

Verder ben ik nog aan het kijken naar de link die ninx me idd gegeven heeft maar ik heb ook nog een carrière die aandacht behoeft ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:13

JudArthos schreef:
Joman schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje schrok na het zien van https://www.youtube.com/watch?v=r3y5umKDXXk. Je paard heeft echt moeite met je lengte en gewicht.

Puur uit nieuwsgierigheid, waar zie je dat aan dan?

Dat stukje van 1:16 tot 1:19.....3 seconden. Een kenner ziet dat zo. Een paard dat geen moeite zou hebben met de ruiter had dat stukje in 2 seconden gedaan. Van 1:16 tot 1:18...... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:01

Waarom reageert er nu dan ook niemand op mijn inhoudelijke reacties?

:')

Beetje eenzijdige communicatie zo.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:47

Ik denk dat de TS haar lengte in combinatie met de magerheid van het paard een vertekend beeld geeft. Het paard is zeker 50-75 kilo te licht.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:54

Waarin je is standpunt met andere ruiters veranderd dan Robijntjah?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:59

Robijntjah schreef:
Ja, 1 van deze personen was haar vorige eigenaresse. Die kende haar op dat moment door en door.
En daarbij haak ik even in op wat kelly ook zegt: ermee rijden zou mogelijk zijn als er hetzelfde traject mee doorlopen zou worden als ik gedaan heb. Echter heb ik dit paard voor mij gekocht, niet voor een ander.
En daarbij heb ik nog niemand ontmoet die hier het geduld voor zou hebben om dit naast een eventueel eigen paard te willen doen.

Het zou dus mogelijk zijn, ten koste van mijn eigen plezier aan mijn paard. Dan zou ik dus een paard voor een ander houden terwijl ik er zelf ook best aan uit kan komen.
Het duurt dan misschien wat langer, jammer dan. We hebben de tijd.

Ik heb overigens de frequentie van lessen flink omhoog geschroefd en ben druk in de weer met alle links.

Helaas zit het meeste ver weg maar heeft me wel op ideeën gebracht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:05

Wild idee misschien hoor, maar zou het niet de moeite waard zijn om haar een keer een maand bij Suelza op stal te zetten om te kijken wat zij er mee kan bereiken? Mocht ze nou hele grote stappen kunnen maken heb jij daar wellicht ook veel profijt van.

Edit: stomme typfout
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 16-03-15 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:11

Ik heb de opening gelezen, en hier en daar een berichtje.
Voelde mij eigenlijk aangetrokken tot het topic omdat het wel wat weg leek te hebben van de situatie van mijn paard. Altijd leuk om te lezen en leren hoe anderen zo iets ervaren.

Mijn gevoel op dit moment is dat het paard lichamelijk niet op de volle 100% zit doordat hij te dun is. Daar moet denk ik veel te halen zijn, daarbij lees ik dat je heupproblemen hebt of hebt gehad, absoluut iets waarbij je ook net niet die puntjes op de i kun kunt zetten, of heel moeilijk inderdaad.
Met centered riding rij je veel op heupen, losheid van eigen lichaam.

Daarbij zijn pre's inderdaad vaak paarden met een voorkeursmens, dus op dat punt snap ik je gevoel wel Dat het lastig (maar niet onmogelijk
) kan zijn met een andere ruiter.

Ik denk dat eigenlijk drie vrij simpele dingen, paard een betere bmi, training voor de losheid van jou (bijvoorbeeld centered riding of yoga, of allebij naast je fysiotherapie), en geduld net wel dat verschil zullen maken.

Ik durf niet helemaal te garanderen dat het totaalplaatje dan perfect is, ik denk dat je altijd wel wat te groot blijft ogen.
Maar ik denk dat het wel gewoon veel verschil kan gaan maken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:17

Iris82 schreef:
Wild idee misschien hoor, maar zou het niet de moeite waard zijn om haar een keer een maand bij Suelza op stal te zetten om te kijken wat zij er mee kan bereiken? Mocht ze nou hele grote stappen kunnen maken heb jij daar wellicht ook veel profijn van.

Lijkt me eigenlijk geen slecht idee inderdaad! Hoor veel goeds over haar, klinkt als een echte prof, maar wel een die goed de tijd neemt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:18

Iris82 schreef:
Wild idee misschien hoor, maar zou het niet de moeite waard zijn om haar een keer een maand bij Suelza op stal te zetten om te kijken wat zij er mee kan bereiken? Mocht ze nou hele grote stappen kunnen maken heb jij daar wellicht ook veel profijn van.

Ben ik mee eens. Zij is niet zomaar een ruiter. Gezien haar geschiedenis én toekomst.

Je hebt een paard voor jezelf gekocht. Prima. Maar je wilt ook eerlijk zijn tegen je paard.
Dan zou ik toch wel 3 x achter mijn oren krabben.
Jij lichamelijk niet 100 procent. Zij sensibel en hesft bevestiging nodig. Iets wat jij haar nu niét kan geven door jou beperking van he houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:19

Dat denk ik ook gix.

Nee, paard blijft bij mij op stal om meerdere redenen.
Heb al eens contact gehad met suelza maar ook zij woont helaas niet in de regio.
Daarbij heeft zij op mijn laatste bericht nooit meer gereageerd.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:26

Cowboy55 schreef:
JudArthos schreef:

Puur uit nieuwsgierigheid, waar zie je dat aan dan?

Dat stukje van 1:16 tot 1:19.....3 seconden. Een kenner ziet dat zo. Een paard dat geen moeite zou hebben met de ruiter had dat stukje in 2 seconden gedaan. Van 1:16 tot 1:18...... _O-

Hè dat ik dat als kenner niet heb gezien! :)*

:')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:35

Denk dat Suelza door had dat jij het stiekem niet zag zitten ;)
Ik wens je veel succes in de toekomst met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:40

Ik denk dat jij niet weet waar je het over hebt aangezien dat contact misschien wel 2 jaar geleden was ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:47

Nou zeg -O- Je zegt zelf dat ze al niet in de regio woont en je bent er zelf zo stellig in dat ze per se bij jou op stal moet blijven. ;) Maar nogmaals, kijk lekker naar hetgeen wat wel in je straatje valt en misschien komt het dan ook wel goed. Succes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:52

We hebben het toendertijd gehad over of ze bij mij op stal kon komen en daar zou ze op terug komen en dat is niet gebeurd.

Dankjewel, ik heb er alle vertrouwen in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:10

Er zijn genoeg fijne professionals die wel op stal komen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:13

Ik vind haar ook erg mager, Denk meer dan 20 kilo. Zag haar liever op de 'te dik' foto. Zeker onbespierde paarden zie ik liever met net wat reserve, eens de spieren erop komen mogen ze wat meer naar die sport conditie toe. Ik rij er zelf eentje die ook enorm kan schommelen en die ik toch liever te rond heb, want eens ik hem aan de slanke kant vind, is hij eigenlijk al veel te ver heen.

Les heb ik elke week en anders zoek ik wel een ander, ik rij te slecht om langer te wachten :') intussen is dit iets stabieler maar passende schema s is voor mij net zo belangrijk als goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:02

Ik sta bij professionals op stal!

Dat ze wat meer spek mag hebben ben ik met jullie eens, te mager is ze zeker niet.
Overigens was het voerbeleid voor de foto's al aangepast. Scheelt nu ook al heel wat!
Morgen weer lessen :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:05

Zou je ook niet iets kunnen qua voeren?
Magnesium ofzo? Ik lees er veel goede reacties over
Stal genoot gaat het proberen voor haar zeer onvoorspelbare haflinger
Is ook wel een beetje zoon gevalletje als mo
Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 00:10

Robijntjah schreef:
Ik ben bezig met mijn da om te laten testen hoe het met haar magnesium pijl is inderdaad. Ben nog aan het wachten op een reactie.