Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bernoe

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:48

Ze gaat lekker!
Ik vind het mooi om te lezen dat jullie voor alles een achterliggende reden hebben.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 17:27

Haha ik verbaas mij soms echt over bokt, fijn dat iedereen zo respectvol en open blijft! Ze gaat donderdag( ovb van storm en regen) en vrijdag weer voor de kar.

Qua gewicht, helaas heb ik geen blik met ' ervaren paardenmensen', ik selecteer op kunde, niet op gewicht. In dit geval zijn het mijn vader, mijzelf en een vriendin die al bij ons komt sinds haar 5e. Samen hebben we heel wat dravers beleerd( en helaas ook wel eens in het lint of in de sloot gezeten :') ) .

Wat voor zand zou ik eens moeten vragen, dat is
mijn vaders afdeling. Het is in vergelijking met een bak vrij hard. We hebben een harde onderlaag met zachte toplaag, maar je ziet dat ze er met dit weer bijna niet in zakken :)

Graasje vandaag weer even speeltijd gegeven:

Omnomnom

Haar eerste kennismaking met een balk, Graasje zou Graasje niet zijn als ze er niet meteen heen liep om 'm eerst even goed te leggen :')

Ik vraag mij echt af of ik ooit nog iets tegenkom waar ze bang voor is of de lol niet van inziet, haar allereerste keer over een balk: Via een zijwaartse hertsprong :')

En na 3 keer zegt ze: Oke klaaarrrrr :')

Ik kan niet vertellen hoe enorm veel plezier ik heb van dit paard, ze maakt me altijd aan het lachen :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:32

Wat een geweldige filmpjes weer! :D De draver-hoofdzwiep heeft ze ook goed onder de knie :')

Lijkt me heerlijk om zo'n nieuwsgierige jongeling te hebben! Die van mij is juist altijd bang en staat eerst als aan de grond genageld. Pas als ik laat zien dat het niet bijt, durft ze dichterbij te komen om er uiteindelijk vaak een hapje van te nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:32

Die hertensprong zijwaarts :') , ze beheerst zelfs galop

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:42

Hahahah heerlijk beestje is t ook. Is ze met werken niet enorm snel afgeleid door haar nieuwsgierige karakter? Daar loop ik met die van mij soms tegenaan (al is die al 4,5).

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:29

Hahaha wat een grapjas! Die sprong! Ze lijkt kwa gedrag enorm op m'n jonge haflingertje die bijna even oud is. Die is ook echt nergens bang van en doet ook allemaal van die idiote dingen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 19:34

Ja het is echt heerlijk om zo'n nieuwsgierig paard te hebben, daardoor kan je bijna alles voorstellen. Het is eigenlijk eerder de andere kant op: dat ik steeds nieuwe dingen moet bedenken om het boeiend voor haar te houden :+ .

Die hoofdzwaai zit er inderdaad al vroeg in.... Echt weer typisch dravergedrag.... Darkadia, dat snel afgeleide merk ik wel, ik doe alles wat ik doe ( of het nou voor de kar is, of los of poetsen) maar max 15 minuten.

Kruimellover, leuk dat jij ook zo'n nieuwsgierig jonkie heb!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:50

Geweldig dier en verborgen springtalent ? :D
Is die hoofdzwiep iets typisch voor dravers ? :oo Heb hier ééntje staan die dit ook doet, net hetzelfde en al van jongsaf aan...ze is nu 22 en ze doet het nog steeds :P Is trouwens een gewone warmbloed hoor, dressuurdame met pensioen :+ Maar ik ken echt geen enkel ander paard dat dit ook doet...en nu zag ik Graasje dat doen ...

Staat Graasje trouwens overdag op de weide ? Gewoon uit interesse...heb dat denk ik ergens gemist :o

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:18

Paddock, vanaf mei ongeveer is het gras weer te
doen :o .

Ik ken er best een aantal die het doen ja, weet niet helemaal waarom, ze staan toch wat hoger in het bloed dus misschien dat dat er iets mee te
maken heeft?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:21

Mijn merrie zit geen druppel bloed in :D :+ Nee, serieus...is geen bloedgemaakt type, zit ook heel weinig volbloed in...maar ze heeft wel een bitchy karakter }> helpt misschien ook mee ! :D
In elk geval leuk dat ik nog andere hoofdzwiepers gevonden heb ! :')

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:43

Haha heerlijk. dat hoofdzwaaien doet die van mij ook (En dat is toch echt een mega koudbloed haha)

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:12

onze (draver)ruin doet het heel erg, maar onze merrie juist niet (ook draver -natuurlijk- )

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:28

even het hele topic gelezen, heel erg interessant!
ik blijf in ieder geval volgen

en iedereen heeft zo zijn eigen manier van zn paard trainen, ik rij een Tinker in de dresusursport, is dat dan geen dierenmishandeling :P

Zolang Gracia gelukkig is bij jou (en dat is ze zeker zo te zien) zie ik hier niks verkeerd in!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:51

Wat leuk dat er nu nog steeds mensen zijn die nu nog alles doorlezen :o !

Ik hoop inderdaad dat ze bij mij gelukkig is, voorlopig heb ik het idee dat ze haar leven best oke vind :)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:52

Ik blijf dit topic ook erg leuk vinden om te volgen!

En het hoofdgezwiep haha dat doet mijn kleine mini ook :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:56

Ok, tot zover mijn theorie dat ze hoog in het bloed moeten staan om te zwiepen :')

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:42

Lees ook nog steeds mee.
Vind haar echt super leuk, en wat een manen.
Gaan die er straks af als ze echt de baan op gaat tijdens wedstrijden?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:28

ruitje schreef:
Ok, tot zover mijn theorie dat ze hoog in het bloed moeten staan om te zwiepen :')

_O- _O- Ja, onderhand komen er allerlei rassen naar boven met hoofdzwiepers :D Geweldig vind ik dat ! Ik heb die merrie al 20 jaar en had het echt nog nooit eerder gezien bij een ander paard.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:43

Graasje is geweldig!
Dat hoofdzwiepen ken ik, Dravertrekje he :').

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:02

Haha dat hoofdzwiepen. Zat vroeger op een manege met een pony die dat deed. Ze zwiepte steeds snot in je gezicht :+

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 02:23

Interessant topic dit! Gaaf om zo mee te kunnen kijken achter de schermen in de drafsport.
Ik vind het enorm leerzaam en interessant. :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:20

Ik lees ook nog steeds mee. Vind het ontzettend interessant om mee te kijken, het is toch een wereld die normaal niet zo open te zien is.

En Graasje is fantastisch, wat een leuk dier. Die hertensprong is ook echt geniaal :')
Hoofdzwiep is herkenbaar, mijn Draver doet dat af en toe ook. En d'r tong eruit gooien maar dat is geloof ik weer een ander verhaal.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 10:06

Wat een hoop meelezers, super leuk!

Haar manen zijn inderdaad erg lang, dat houden we in de koers ook zo. Evt. Een hengstenvlecht maar that's it. Sowieso knippen en scheren we niet zoveel in onze sport :) . Alleen oren, achter de oren en soms kaak/kootholtes maar ik zie nooit geschoren dravers met getrokken manen bijv. :')

Gister is Graasje voor de kar gegaan( als ik het goed tel de 6e keer in haar leven? ) . Ze was met losgooien van te voren nog erg nijdig :+

Toen na 1 rondje erf de baan op gegaan, 500 meter gestapt, nog voor haar uit gelopen bij de eerste bocht( hier staan schapen en die waren de vorige keer heel erg eng) . Daarna wisselend gestapt en gedraafd nog 1500 meter gedaan( in totaal twee rondjes baan) waarbij we er niet meer voor zijn gaan lopen. Ze heeft nu dus alles 'zelfstandig' gedaan zonder de steun van ons.

Het stukje draf moesten was ze erg fel, niet lelijk doen maar gewoon hard gaan. Ben benieuwd hoe ze het vandaag doet, als dat weer oke is kan er 1 man minder mee :)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:10

Ze is wel echt chagrijnig op haar tuig hier :')

Hoe krijg je eigenlijk de galop "eruit" als ik vragen mag? Of is dat iets dat vanzelf komt met de check erbij oid? Ben wel benieuwd! :)

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:03

Wat tof om zo een kijkje achter de deuren te krijgen, en graasje is leuk!
Bij mij heb je iig wat vooroordelen weg gehaald en blijf ik dit zeker volgen :)