Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:17

Echt verschrikkelijk!
wat een dagje rijden wel niet kan veroorzaken...
wat vond de eigenaresse van jullie verklaring?
vraag me altijd maar af of ze de bereider niet als schuldige ziet...

veel beterschap!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 14:57

silvershardo schreef:
Echt verschrikkelijk!

veel beterschap!

Ze heeft tegen het meisje gezegd dat ze zich niet schuldig hoefde te voelen en zij er niks aan kon doen. Ze bedankte ons nog omdat we zo goed hadden gehandeld.

Maar ik kan mij ook voorstellen dat je denkt, wat als..

Dat is een van de redenen waarom ik waarschijnlijk nooit een bijrijder ga nemen..

silvershardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:26

LesleyxLinn schreef:
silvershardo schreef:
Echt verschrikkelijk!

veel beterschap!

Ze heeft tegen het meisje gezegd dat ze zich niet schuldig hoefde te voelen en zij er niks aan kon doen. Ze bedankte ons nog omdat we zo goed hadden gehandeld.

Dat is een van de redenen waarom ik waarschijnlijk nooit een bijrijder ga nemen..

wat een opluchting, heb wel eens gelezen dat die eigenaar helemaal door het kind ging terwijl het niet haar schuld was....

gelukkig is dat hier helemaal het tegenovergestelde!

brazil

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:40

Mijn god wat is me dat voor een vieze wond!
Ik denk dat dit iedereen zijn nachtmerrie wel is..
Veel beterschap gewenst!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 15:44

silvershardo schreef:
LesleyxLinn schreef:

wat een opluchting, heb wel eens gelezen dat die eigenaar helemaal door het kind ging terwijl het niet haar schuld was....

gelukkig is dat hier helemaal het tegenovergestelde!

Dat gaat wel heel ver. Die persoon voelt zich waarschijnlijk al schuldig genoeg. Kan me wel voorstellen dat je baalt, maar om dan door het lint te gaan is belachelijk.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 15:46

brazil schreef:
Mijn god wat is me dat voor een vieze wond!
Ik denk dat dit iedereen zijn nachtmerrie wel is..
Veel beterschap gewenst!

Dankjewel!

Offtopic: Je eerste berichtje, terwijl je al in 2005 bent geregistreerd? :o

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 16:35

Jeetjemina... toen ik het eerste berichtje las dacht ik "ow... zal wel meevallen, zal wel zoiets zijn als mijn paard ook heeft gehad toen ze door het prikkeldraad is gegaan"
Nou, dus niet!! Gadsiedarrie zeg. Wel fijn dat je alle foto's in een linkje gezet hebt, want kan er echt heeeeeel slecht tegen. De laatste foto's wel bekeken en het ziet er goed uit zeg!
Dan zijn wij er 2 jaar geleden nog goed vanaf gekomen...
Succes, ik blijf volgen en toppie hoe je ermee om gaat en bent gegaan.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 19:06

onkeltje schreef:
Jeetjemina... toen ik het eerste berichtje las dacht ik "ow... zal wel meevallen, zal wel zoiets zijn als mijn paard ook heeft gehad toen ze door het prikkeldraad is gegaan"
Nou, dus niet!! Gadsiedarrie zeg. Wel fijn dat je alle foto's in een linkje gezet hebt, want kan er echt heeeeeel slecht tegen. De laatste foto's wel bekeken en het ziet er goed uit zeg!
Dan zijn wij er 2 jaar geleden nog goed vanaf gekomen...
Succes, ik blijf volgen en toppie hoe je ermee om gaat en bent gegaan.

Ja, ik kon mij ook echt niet voorstellen dat prikkeldraad zulke verwondingen kon geven. Ik heb gezien dat hij er in vast zat en er overheen viel, maar dan nog verwacht je niet dat het zo diep is.

Eigenaar had eerder een paard gehad dat door 3 draden is gevlogen en die had alleen wat sneetjes in de borst zitten.Toen ik opbelde en zij dat ze met spoed de dierenarts moest bellen omdat zijn hele been open lag dacht ze dan ook dat het wel mee zou vallen en is eerst komen kijken of de DA echt nodig was. :+

brazil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:52

Ik heb nu pas alles helemaal gelezen en foto's gevolgd, waaw wat een verbetering en wat een leuke stal heeft die gekregen :)

Offtopic: Nee hoor, verschoot net ook toen ik het zag staan dus ben ik even op onderzoek gegaan..
Blijkbaar ben ik eigenlijk onder een andere naam "actief" lid en ik heb me al zo'n lange tijd niet meer aangemeld aangezien ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet meteen wist vandaar :+
Deze is dus ooit aangemaakt en vergeten (tot ik net in mijn oudste mail ging kijken en deze meteen tegenkwam als niet actief). Mijn excuses :o

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 10:56

brazil schreef:
Ik heb nu pas alles helemaal gelezen en foto's gevolgd, waaw wat een verbetering en wat een leuke stal heeft die gekregen :)

Offtopic: Nee hoor, verschoot net ook toen ik het zag staan dus ben ik even op onderzoek gegaan..
Blijkbaar ben ik eigenlijk onder een andere naam "actief" lid en ik heb me al zo'n lange tijd niet meer aangemeld aangezien ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet meteen wist vandaar :+
Deze is dus ooit aangemaakt en vergeten (tot ik net in mijn oudste mail ging kijken en deze meteen tegenkwam als niet actief). Mijn excuses :o

Ja de eigenaresse heeft veel over voor dit paardje :)

Oh op die manier :P

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:54

silvershardo schreef:
vraag me altijd maar af of ze de bereider niet als schuldige ziet...!

Nou... Als iemand mijn paard bereid mag hij zich wat mij betreft schuldig voelen ;) maar goed... Over het algemeen laat je je paard berijden door iemand die je vertrouwt en waarvan je weet dat ze je paard niet opzettelijk naar de knoppen zullen rijden ;) een ongeluk zit in een klein hoekje...

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 17:04

Neon schreef:
silvershardo schreef:
vraag me altijd maar af of ze de bereider niet als schuldige ziet...!

Nou... Als iemand mijn paard bereid mag hij zich wat mij betreft schuldig voelen ;) maar goed... Over het algemeen laat je je paard berijden door iemand die je vertrouwt en waarvan je weet dat ze je paard niet opzettelijk naar de knoppen zullen rijden ;) een ongeluk zit in een klein hoekje...

Als iemand mijn paard bereidt ook inderdaad }> Als iemand mijn paard berijdt niet :+

Waarom moet diegene zich schuldig voelen als diegene er niks aan kan doen?

Ik kan mij wel voorstellen dat je als eigenaar dat wel zo ziet omdat het niet gebeurd was als diegene er niet op zat. Maar dat zou ik de bijrijder nooit kwalijk nemen als zij er niks aan kan doen. Dat zijn de risico's die je neemt als je een bijrijder hebt.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 17:35

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:47

Mooi! Het ziet er wel uit alsof het best wel trekt, is de verwachting dat dat nog minder wordt?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 18:19

piffgek schreef:
Mooi! Het ziet er wel uit alsof het best wel trekt, is de verwachting dat dat nog minder wordt?

Dat valt nog best mee en ik denk dat het ook wel minder wordt.
Op de foto lijkt het inderdaad wel erger.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:36

Ziet er goed uit ! *\o/*

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 15:40

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:48

Die wond ziet er goed uit ! Knap werk ! _/-\o_
Wat jammer van je bijrijdpaardje...was dat deze van het ongeluk ? Of heb ik het nu helemaal mis?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 16:01

Pandora2 schreef:
Die wond ziet er goed uit ! Knap werk ! _/-\o_
Wat jammer van je bijrijdpaardje...was dat deze van het ongeluk ? Of heb ik het nu helemaal mis?

Nee eigenaresse heeft 2 paarden. Zij reed het paard die het ongeluk heeft gehad en ik de ander.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:19

Mag ik vragen waarom je stopt? Lees al vanaf het begin mee en vraag me nu toch af of ze nog wat wil verhalen op jullie.

Aangezien ik zelf ook een verzorg beest heb en mocht het mij ooit eens overkomen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 16:48

Daar heeft het niets mee te maken. Ze zijn tegen over mij altijd dankbaar geweest voor hoe ik gehandeld heb en alles waar ik daarna mee heb geholpen.

Reden dat ik stop is een lang verhaal, maar probeer het in het kort te beschrijven.
Paard was in de bak kreupel en hebben hem een paar weken stil gezet.
Hij liep verder prima aan de longe, maar niet in de bak.
Eigenaar dacht dat het geen kwaad kon om een buitenritje te maken aangezien hij buiten bij haar goed liep. Wilde ik eigenlijk niet doen en vroeg of er een DA/osteo bij kon komen. Daar gelooft zij helaas niet in, en die kunnen er toch niks aan doen. Nouja, haar paard, dus haar keuze. En ze heeft mij overtuigd om buiten te rijden. Na 2x bij mij en 2x bij haar liep hij ook buiten niet meer goed en heb ik besloten hem niet meer te rijden. Ik kwam nog wel een aantal keer p.w om te longeren, vd te doen en nam hem mee naast de fiets. De eigenaar vind het onzin, hij galoppeerd nog steeds door de wei etc en blijft gewoon doorrijden. Omdat ik er van overtuigd ben dat hij pijn heeft en het steeds erger wordt wil ik er niks meer mee te maken hebben. Gisteren een hele wellus/nietus discussie gehad en ben er gewoon klaar mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:07

Dat kan ik heel goed begrijpen :) Ik ben om een zelfde soort reden gestopt met het paardje waarmee ik pas was begonnen met bijrijden. Ik denk dat het paard vast zit in de rug, want loopt rechtsom aan de longe absoluut niet rad, maar aan de benen is niets te voelen of te zien (al hoeft dat natuurlijk helemaal niets te zeggen). Eigenaren denken dat het aanstelleritis is van het paard, omdat het paard longeren saai zou vinden. Zelf denk ik dat het meer is dan dat, ik ben instructrice en heb aardig wat kennis in huis. Juist als een paard last had van aanstelleritis werd ik erbij gehaald om de combinatie verder te helpen... Persoonlijk denk ik dat ik zoiets dus redelijk ik zou moeten kunnen schatten ;)

Daarbij werkt een vriendin van mij bij de faculteit diergeneeskunde in Utrecht (en heeft zelf ook flink wat kennis in huis), en zij heeft zelfs zoveel vertrouwen in mijn oordeel op het gebied van gezondheid, dat op het moment dat er een spoedgeval is met haar paarden, maar stel ze kunnen haar niet te pakken krijgen, dat ik mag beslissen wat er moet gebeuren.

Aangezien ik geen zin heb in een welles/nietes discussies met mensen die ik nog niet lang ken en ik het welzijn van het paard altijd op de 1e plaats wil zetten, heb ik gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet prettig vind dat we niet op 1 lijn zitten qua rijden/verzorging. Verder waren het echt prima mensen, maar we verschilden op dat (in mijn ogen toch wel zeer belangrijke gebied) teveel van mening en dat zou in de toekomst zeker voor strubbelingen gaan zorgen. Je moet gewoon van elkaar weten dat je dezelfde mening deelt en beiden dezelfde soort beslissingen zou maken op dat gebied en is dat niet het geval, kan je beter uit elkaar gaan. Hoe balen dat ook is.... Dus meis, ik denk dat je zeker een goede beslissing hebt gemaakt! Dan kan je jezelf achteraf nooit wat kwalijk nemen :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:10

joyce2 schreef:
Dat kan ik heel goed begrijpen :) Ik ben om een zelfde soort reden gestopt met het paardje waarmee ik pas was begonnen met bijrijden. Ik denk dat het paard vast zit in de rug, want loopt rechtsom aan de longe absoluut niet rad, maar aan de benen is niets te voelen of te zien (al hoeft dat natuurlijk helemaal niets te zeggen). Eigenaren denken dat het aanstelleritis is van het paard, omdat het paard longeren saai zou vinden. Zelf denk ik dat het meer is dan dat, ik ben instructrice en heb aardig wat kennis in huis. Juist als een paard last had van aanstelleritis werd ik erbij gehaald om de combinatie verder te helpen... Persoonlijk denk ik dat ik zoiets dus redelijk ik zou moeten kunnen schatten ;)

Daarbij werkt een vriendin van mij bij de faculteit diergeneeskunde in Utrecht (en heeft zelf ook flink wat kennis in huis), en zij heeft zelfs zoveel vertrouwen in mijn oordeel op het gebied van gezondheid, dat op het moment dat er een spoedgeval is met haar paarden, maar stel ze kunnen haar niet te pakken krijgen, dat ik mag beslissen wat er moet gebeuren.

Aangezien ik geen zin heb in een welles/nietes discussies met mensen die ik nog niet lang ken en ik het welzijn van het paard altijd op de 1e plaats wil zetten, heb ik gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet prettig vind dat we niet op 1 lijn zitten qua rijden/verzorging. Verder waren het echt prima mensen, maar we verschilden op dat (in mijn ogen toch wel zeer belangrijke gebied) teveel van mening en dat zou in de toekomst zeker voor strubbelingen gaan zorgen. Je moet gewoon van elkaar weten dat je dezelfde mening deelt en beiden dezelfde soort beslissingen zou maken op dat gebied en is dat niet het geval, kan je beter uit elkaar gaan. Hoe balen dat ook is.... Dus meis, ik denk dat je zeker een goede beslissing hebt gemaakt! Dan kan je jezelf achteraf nooit wat kwalijk nemen :)

Joyce, ik hou ook niet van welles/nietes discussie met een bijrijder, die zgn. alles weet. Het paard waarover het gaat is onlangs nagekeken door een osteopaat, Frank Dirckx, de zadelmaker is geweest, paard in kwestie rolt heerlijk om en om, kan lekker ontspannen laag lopen. Ik neem aan dat jij als ervaren instructrice van die osteopaat ooit gehoord hebt. Anders wel die vriendin van jou.
Het paardje in kwestie heeft niets aan haar rug of benen. Wat wel zo is, is dat het paard in kwestie actief gereden moet worden en daar heeft bij jou aan geschort.
Het paard in kwestie heeft in 7 jaar tijd nooit wat gemankeerd en jij, die op een blauwe maandag, dit paardje zou gaan bijrijden, kan in één oog op slag zien dat het paard in kwestie aan haar rug heeft.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 21:34

joyce2 schreef:

Dankjewel!
Dat is wel handig dat je er direct achter komt.
Ik rijd dat paard al 1,5 jaar en het was een beetje mijn eigen paard geworden.

Nu haar paard dat ongeluk heeft gehad komen de echte problemen. En ik zeg expres haar paard, omdat ze voor dat paard wel goed zorgt.
Eerst gedoe met nieuwe weide/wormenkuur.
En nu doorrijden terwijl hij heel duidelijk kreupel loopt.

https://www.youtube.com/watch?v=y4gDBVP ... aWqQxqzEwQ
Hier zit een vriendin van mij erop.

Edit: mochten jullie een idee hebben waardoor dit komt, graag een pb'tje.
Ben benieuwd of stappen veel kwaad kan.
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 10-11-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 21:36

Cryssie schreef:
joyce2 schreef:

Joyce, ik hou ook niet van welles/nietes discussie met een bijrijder, die zgn. alles weet. Het paard waarover het gaat is onlangs nagekeken door een osteopaat, Frank Dirckx, de zadelmaker is geweest, paard in kwestie rolt heerlijk om en om, kan lekker ontspannen laag lopen. Ik neem aan dat jij als ervaren instructrice van die osteopaat ooit gehoord hebt. Anders wel die vriendin van jou.
Het paardje in kwestie heeft niets aan haar rug of benen. Wat wel zo is, is dat het paard in kwestie actief gereden moet worden en daar heeft bij jou aan geschort.
Het paard in kwestie heeft in 7 jaar tijd nooit wat gemankeerd en jij, die op een blauwe maandag, dit paardje zou gaan bijrijden, kan in één oog op slag zien dat het paard in kwestie aan haar rug heeft.

Zou je dit ergens anders willen doen?
Ze geeft netjes aan dat ze het er niet mee eens was en daarom is gestopt. Er worden verder geen namen genoemd ;)