Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
silvershardo schreef:Echt verschrikkelijk!
wat een dagje rijden wel niet kan veroorzaken...
wat vond de eigenaresse van jullie verklaring?
vraag me altijd maar af of ze de bereider niet als schuldige ziet...
veel beterschap!
LesleyxLinn schreef:silvershardo schreef:Echt verschrikkelijk!
wat een dagje rijden wel niet kan veroorzaken...
wat vond de eigenaresse van jullie verklaring?
vraag me altijd maar af of ze de bereider niet als schuldige ziet...
veel beterschap!
Ze heeft tegen het meisje gezegd dat ze zich niet schuldig hoefde te voelen en zij er niks aan kon doen. Ze bedankte ons nog omdat we zo goed hadden gehandeld.
Maar ik kan mij ook voorstellen dat je denkt, wat als..
Dat is een van de redenen waarom ik waarschijnlijk nooit een bijrijder ga nemen..
silvershardo schreef:LesleyxLinn schreef:
Ze heeft tegen het meisje gezegd dat ze zich niet schuldig hoefde te voelen en zij er niks aan kon doen. Ze bedankte ons nog omdat we zo goed hadden gehandeld.
Maar ik kan mij ook voorstellen dat je denkt, wat als..
Dat is een van de redenen waarom ik waarschijnlijk nooit een bijrijder ga nemen..
wat een opluchting, heb wel eens gelezen dat die eigenaar helemaal door het kind ging terwijl het niet haar schuld was....
gelukkig is dat hier helemaal het tegenovergestelde!
onkeltje schreef:Jeetjemina... toen ik het eerste berichtje las dacht ik "ow... zal wel meevallen, zal wel zoiets zijn als mijn paard ook heeft gehad toen ze door het prikkeldraad is gegaan"
Nou, dus niet!! Gadsiedarrie zeg. Wel fijn dat je alle foto's in een linkje gezet hebt, want kan er echt heeeeeel slecht tegen. De laatste foto's wel bekeken en het ziet er goed uit zeg!
Dan zijn wij er 2 jaar geleden nog goed vanaf gekomen...
Succes, ik blijf volgen en toppie hoe je ermee om gaat en bent gegaan.
brazil schreef:Ik heb nu pas alles helemaal gelezen en foto's gevolgd, waaw wat een verbetering en wat een leuke stal heeft die gekregen![]()
Offtopic: Nee hoor, verschoot net ook toen ik het zag staan dus ben ik even op onderzoek gegaan..
Blijkbaar ben ik eigenlijk onder een andere naam "actief" lid en ik heb me al zo'n lange tijd niet meer aangemeld aangezien ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet meteen wist vandaar![]()
Deze is dus ooit aangemaakt en vergeten (tot ik net in mijn oudste mail ging kijken en deze meteen tegenkwam als niet actief). Mijn excuses
silvershardo schreef:wat vond de eigenaresse van jullie verklaring?
vraag me altijd maar af of ze de bereider niet als schuldige ziet...!
Neon schreef:silvershardo schreef:wat vond de eigenaresse van jullie verklaring?
vraag me altijd maar af of ze de bereider niet als schuldige ziet...!
Nou... Als iemand mijn paard bereid mag hij zich wat mij betreft schuldig voelenmaar goed... Over het algemeen laat je je paard berijden door iemand die je vertrouwt en waarvan je weet dat ze je paard niet opzettelijk naar de knoppen zullen rijden
een ongeluk zit in een klein hoekje...
joyce2 schreef:Dat kan ik heel goed begrijpenIk ben om een zelfde soort reden gestopt met het paardje waarmee ik pas was begonnen met bijrijden. Ik denk dat het paard vast zit in de rug, want loopt rechtsom aan de longe absoluut niet rad, maar aan de benen is niets te voelen of te zien (al hoeft dat natuurlijk helemaal niets te zeggen). Eigenaren denken dat het aanstelleritis is van het paard, omdat het paard longeren saai zou vinden. Zelf denk ik dat het meer is dan dat, ik ben instructrice en heb aardig wat kennis in huis. Juist als een paard last had van aanstelleritis werd ik erbij gehaald om de combinatie verder te helpen... Persoonlijk denk ik dat ik zoiets dus redelijk ik zou moeten kunnen schatten
Daarbij werkt een vriendin van mij bij de faculteit diergeneeskunde in Utrecht (en heeft zelf ook flink wat kennis in huis), en zij heeft zelfs zoveel vertrouwen in mijn oordeel op het gebied van gezondheid, dat op het moment dat er een spoedgeval is met haar paarden, maar stel ze kunnen haar niet te pakken krijgen, dat ik mag beslissen wat er moet gebeuren.
Aangezien ik geen zin heb in een welles/nietes discussies met mensen die ik nog niet lang ken en ik het welzijn van het paard altijd op de 1e plaats wil zetten, heb ik gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet prettig vind dat we niet op 1 lijn zitten qua rijden/verzorging. Verder waren het echt prima mensen, maar we verschilden op dat (in mijn ogen toch wel zeer belangrijke gebied) teveel van mening en dat zou in de toekomst zeker voor strubbelingen gaan zorgen. Je moet gewoon van elkaar weten dat je dezelfde mening deelt en beiden dezelfde soort beslissingen zou maken op dat gebied en is dat niet het geval, kan je beter uit elkaar gaan. Hoe balen dat ook is.... Dus meis, ik denk dat je zeker een goede beslissing hebt gemaakt! Dan kan je jezelf achteraf nooit wat kwalijk nemen
joyce2 schreef:Dat kan ik heel goed begrijpenIk ben om een zelfde soort reden gestopt met het paardje waarmee ik pas was begonnen met bijrijden. Ik denk dat het paard vast zit in de rug, want loopt rechtsom aan de longe absoluut niet rad, maar aan de benen is niets te voelen of te zien (al hoeft dat natuurlijk helemaal niets te zeggen). Eigenaren denken dat het aanstelleritis is van het paard, omdat het paard longeren saai zou vinden. Zelf denk ik dat het meer is dan dat, ik ben instructrice en heb aardig wat kennis in huis. Juist als een paard last had van aanstelleritis werd ik erbij gehaald om de combinatie verder te helpen... Persoonlijk denk ik dat ik zoiets dus redelijk ik zou moeten kunnen schatten
Daarbij werkt een vriendin van mij bij de faculteit diergeneeskunde in Utrecht (en heeft zelf ook flink wat kennis in huis), en zij heeft zelfs zoveel vertrouwen in mijn oordeel op het gebied van gezondheid, dat op het moment dat er een spoedgeval is met haar paarden, maar stel ze kunnen haar niet te pakken krijgen, dat ik mag beslissen wat er moet gebeuren.
Aangezien ik geen zin heb in een welles/nietes discussies met mensen die ik nog niet lang ken en ik het welzijn van het paard altijd op de 1e plaats wil zetten, heb ik gewoon eerlijk gezegd dat ik het niet prettig vind dat we niet op 1 lijn zitten qua rijden/verzorging. Verder waren het echt prima mensen, maar we verschilden op dat (in mijn ogen toch wel zeer belangrijke gebied) teveel van mening en dat zou in de toekomst zeker voor strubbelingen gaan zorgen. Je moet gewoon van elkaar weten dat je dezelfde mening deelt en beiden dezelfde soort beslissingen zou maken op dat gebied en is dat niet het geval, kan je beter uit elkaar gaan. Hoe balen dat ook is.... Dus meis, ik denk dat je zeker een goede beslissing hebt gemaakt! Dan kan je jezelf achteraf nooit wat kwalijk nemen
Cryssie schreef:joyce2 schreef:Dat kan ik heel goed begrijpenIk ben om een zelfde soort reden gestopt met het paardje waarmee ik pas was begonnen met bijrijden. Ik denk dat het paard vast zit in de rug, want loopt rechtsom aan de longe absoluut niet rad, maar aan de benen is niets te voelen of te zien (al hoeft dat natuurlijk helemaal niets te zeggen). Eigenaren denken dat het aanstelleritis is van het paard, omdat het paard longeren saai zou vinden. Zelf denk ik dat het meer is dan dat, ik ben instructrice en heb aardig wat kennis in huis. Juist als een paard last had van aanstelleritis werd ik erbij gehaald om de combinatie verder te helpen... Persoonlijk denk ik dat ik zoiets dus redelijk ik zou moeten kunnen schatten
Joyce, ik hou ook niet van welles/nietes discussie met een bijrijder, die zgn. alles weet. Het paard waarover het gaat is onlangs nagekeken door een osteopaat, Frank Dirckx, de zadelmaker is geweest, paard in kwestie rolt heerlijk om en om, kan lekker ontspannen laag lopen. Ik neem aan dat jij als ervaren instructrice van die osteopaat ooit gehoord hebt. Anders wel die vriendin van jou.
Het paardje in kwestie heeft niets aan haar rug of benen. Wat wel zo is, is dat het paard in kwestie actief gereden moet worden en daar heeft bij jou aan geschort.
Het paard in kwestie heeft in 7 jaar tijd nooit wat gemankeerd en jij, die op een blauwe maandag, dit paardje zou gaan bijrijden, kan in één oog op slag zien dat het paard in kwestie aan haar rug heeft.