Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:De paarden van de spaanse rijschool hebben trouwens ook last van bakkabouters.Er was er één die bij elke bloembak even opzijkeek en een huppeltje maakte.
Paardetende bloembakjes
Aranel schreef:Ik ben ook net een half uurtje thuis, dikke file op de parkeerplaats van Ahoy![]()
We waren er mooi op tijd dus van file hadden we op de heenweg geen last
Ik vond de Spaanse Rijschool echt fantastisch! Zo gaaf hoe zij hun paarden mooi van de hand af rijden, zonder in de krul te trekken. Viel me ook op dat ze de bewegingen niet zo 'bombastisch' maken als bvb een Adelinde doet in de appuyementen. Het stuk aan de lange lijnen vond ik zó knapHoeveel jaren aan training zit daar wel niet in.. De oefeningen boven de grond vond ik ook supergaaf, zonder stijgbeugels en dan zo keurig blijven zitten, petje af hoor! (dat petje afnemen deden ze zelf ook wel vaak trouwens, bij elk nummer weer opnieuw
). Vond het stuk waar levade en capriole e.d. getoond werden, wel wat rommelig. Alsof ze gewoon steeds even keken, 'oh nu is er niemand in het midden, dan kan ik nu'. Had wel wat strakker gemogen van mij. Het laatste nummer vond ik echt superstrak! Zo precies en mooi gereden.
Ja de Spaanse Rijschool was echt geweldig vond ik
Het voorprogramma met de Friezen daarintegen...Ohh heb me echt moeten inhouden. Kin op de borst bij het paard van die Esther, een onrustig huppeltje van een 'grand prix Fries' dat niet eens passage mag heten en changementen die nergens op lijken. Er zijn zooooveel goede Friezen in Nederland, waarom dan deze uitkiezen?
![]()
Vond het 8 tal van de Friese hengsten wel weer leuk, en natuurlijk de mini en maxi