Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:16

konden ze maar praten....gewoon rustig aan doen en steeds goed afsluiten.
Dat goed afsluiten is heel belangrijk.In paniek raken zal de eerste tijd niet te voorkomen zijn,maar zet hem nooit in die toestand weg.
Probeer hem in een ontspannen toestand weg te zetten,dan legt hij de link wel op een gegeven moment.
succes verder!Ben er zeker van dat het je gaat lukken!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:20

Fijn dat het dier nog een kans gekregen heeft...
Ik heb het topic doorgelezen. Ik lees dat het dier lichamelijk gecheckt is.
Maar ismaagzweer ook al uitgesloten?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 10:49

TLNLSDB schreef:
Bumblehorse schreef:
Nu weten jullie in ieder geval dat ik niet zo erg had overdreven. :D

Deze zin slaat daadwerkelijk nergens op, Jij hebt er goed aangedaan Boyo van de hand te doen, maar als ik joun verhalen naast die van HTS zet lijkt het wel of het over een totaal ander paard gaat.
Ik vind dat je wel hebt overdreven, ik wil je er wel even aan helpen herinneren dat je paard hoogstwaarsch. bij de slacht beland was als HTS je niet uit de "oliebol getrokken" had.
Ze heeft Boyo letterlijk en figuurlijk gered. Bij jou vandaan, Én de slacht.
Dus deze reactie van jou slaat de spijker op zn kop!

Waauw... Bedankt hoor. Net alsof ik hem mishandelt heb ofzo?
Ik zie Boyo ook wel graag daarom dit ik dit topic gestart had. Dat andere bokkers met een andere oplossing eventueel zouden kunnen komen.
En dat was toch gebeurt, of niet soms?
HTS kan trouwens beter dingen verwoorden dan ik en naar mijn mening uit hij hetzelfde gedrag onder de man als hij dat bij ons deed.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:02

TLNLSDB schreef:
Bumblehorse schreef:
Nu weten jullie in ieder geval dat ik niet zo erg had overdreven. :D

Deze zin slaat daadwerkelijk nergens op, Jij hebt er goed aangedaan Boyo van de hand te doen, maar als ik joun verhalen naast die van HTS zet lijkt het wel of het over een totaal ander paard gaat.
Ik vind dat je wel hebt overdreven, ik wil je er wel even aan helpen herinneren dat je paard hoogstwaarsch. bij de slacht beland was als HTS je niet uit de "oliebol getrokken" had.
Ze heeft Boyo letterlijk en figuurlijk gered. Bij jou vandaan, Én de slacht.
Dus deze reactie van jou slaat de spijker op zn kop!

Voor iemand die alles alleen van achter een beeldscherm beleefd, vind ik dit een zeer ongepaste reactie! Misschien beleefd de TS haar paard anders dan HTS, bijvoorbeeld door het verschil in ervaring. Ik weet het niet, jij weet het ook niet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:07

[quote="HorseTopShop"
Verder zijn er een paar die roepen dat dit te snel was, maar jullie hebben Boyo niet gezien. Knap om te zeggen. Naar ons idee was dit absoluut niet te snel. En dan kijken wij niet mee van achter een computer, maar observeren Boyo.
[/quote]

Ik wacht sowieso langer.... ook al 'lijkt' een paard volstrekt op zijn gemak.
Ook een paard zonder 'gebruiksaanwijzing' krijgt gewoon de tijd om te wennen. En 14 dagen is dan gewoon betrekkelijk snel vind ik.

Je bent in ieder moedig, en tamelijk rustig als ik dat zo allemaal lees. Het paard zal bij jou ongetwijfeld meer kans van slagen hebben.
Het is fijn dat jij en ts dit zo hebben weten op te lossen.

Van mijn kant dus verder geen wijsneuzerij, maar veel succeswensen...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:09

Ik vind het nog altijd knap dat Bumblehorse haar paard de kans gaf om bij iemand anders gelukkig te worden.
Volgens mij is het zoals enkelen hier al schreven, waarschijnlijk slechte ervaring bij het zadelmak maken.
HTS heeft gewoon meer ervaring en steun (haar mama) om Boyo van zijn paniekreacties af te helpen en sommige reacties hier begrijp ik gewoon niet... het is toch niet de bedoeling om bumblehorse of hts hier af te zeiken, beiden hebben samen een oevreenkomst gesloten voor het welzijn van Boyo en ik ben alvast heel blij dat we hier de updates kunnen lezen i nde hoop dat het met Boyo helemaal goedkomt *\o/*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:12

Toch vraag ik me af of er geen fysiek probleem is als hij voornamelijk aan een zijde dit probleem laat zien.
Ik hoop het niet en dat het om een kwestie van vertrouwen gaat,zo niet dan word dit vertrouwen alleen maar minder.
Veel geluk,ik hoop dat het helemaal in orde komt!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:30

De reacties van singasong zal ik verder maar negeren. Ik hoef me niet te bewijzen.

Vanochtend vroeg weer even een klein stukje met Boyo gewandeld, nadat ik Kim gereden heb.
Ging weer super. Ik verbaas me er nog steeds over hoe lief en makkelijk hij aan de hand is. Bussen die voorbij komen razen, kijkt hij niet van op of om. Hij loopt braaf, met een los touwtje, mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:32

Is handpaarden geen optie anders, zodat hij er aan went om samen een rondje te doen buiten, zijn maatje een ruiter heeft die hij ook niet de hele tijd ziet maar het maatje vindt het duidelijk prima, en het dan niet zo spannend is als er ook eens iemand op hem gaat zitten tijdens dat rondje ? :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:34

timokyana schreef:
Toch vraag ik me af of er geen fysiek probleem is als hij voornamelijk aan een zijde dit probleem laat zien.
Ik hoop het niet en dat het om een kwestie van vertrouwen gaat,zo niet dan word dit vertrouwen alleen maar minder.
Veel geluk,ik hoop dat het helemaal in orde komt!

Hij vertoont geen tekenen van pijn. Het zijn bepaalde momenten dat hij in paniek raakt en daarom vluchtgedrag vertoont. Hij is daarna ook direct weer rustig.
Dit gedrag toonde hij aan beide kanten, maar het van hand veranderen was denk ik teveel voor hem.

We weten nu i.i.g. wat hij doet en kunnen daaraan gaan werken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:34

Ik vind het top dat je Boyo nog een kans geeft! Hoeveel eigenaren hadden het niet gedaan en er iets anders meegedaan? Ik ben ook zeer benieuwd naar de vorderingen en alles op zijn tijd!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:35

pmarena schreef:
Is handpaarden geen optie anders, zodat hij er aan went om samen een rondje te doen buiten, zijn maatje een ruiter heeft die hij ook niet de hele tijd ziet maar het maatje vindt het duidelijk prima, en het dan niet zo spannend is als er ook eens iemand op hem gaat zitten tijdens dat rondje ? :)

Dat is geen gek idee. Niet eens aan gedacht. Zolang we met hem wandelen iemand onder de man meenemen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:36

En dan op een gegeven moment niet meer ernaast wandelen, maar gewoon de ruiter te paard hem aan een touwtje ernaast houden, zodat hij er aan went dat iemand van boven af stuurt en er geen mens naast hem loopt. Dan ben je ook wel weer een stapje verder :)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:51

Bumblehorse :

Nee, dan lees je niet goed.
Ik heb met jou ook aardig wat privé berichtjes uitgewisseld dacht ik zo, ( en ik heb jou ook aangeboden om hem hier te brengen )
Dus je weet best dat ik DAT niet bedoel.

Dat je Boyo graag ziet is mooi, tuurlijk!
maar waar het mij om gaat is je reactie van net, je deed imo een beetje zo overkomen :

Zien jullie nu wel ..

Het kan zijn, dat je het niet zo bedoeld, maar voor mij kwam het zo over.
En dan nog, blijf ik er wel bij, dat ik totaal niet de indruk krijg dat boyo een levensgevaarlijk paard is.
Dus ja, ik vind dat je in dat opzicht overdreven hebt.
En dit is MIJN mening, ik zeg NIET dat ik gelijk heb.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:05

ach wat een lieve reacties allemaal.
Ts heeft in principe het beste voor gehad met boyo. ze heeft mij ook.niet voor niets laten komen om te kijken. waarneer je omgeving zegt dat het een levensgevaarlijk paard is, is het niet onlogish dat dus te geloven. ik ben naar ts gegaan om haar een mening van buitenaf te kunnen geven, aangezien ik boyo nog nooit had gezien.
na een lang gesprek is dus ook.besloten boyo een ander thuis te geven. dit is bij HTS.

Het punt bij de ts was dat ze bang was dat het boyo niet goed zou gaan. waar hij stond bij ts had hij verder een prima leven.

zoals ik al gemeld had, DENK ik niet dat boyo lichamelijk iets mankeert maar het pure onzekerheid is. ( dit kan karakter zijn maar vooral ook nafe ervaringen)

HTS. ik denk absoluut niet dat je te vroeg begonnen bent. Boyo is nu eenmaal een verhaal apart. dat je zegt dat hij zich thuis voelt geloof ik ook. Bij TS verschool boyo zich namelijk in de weide achter Ace zodra een ander paard aankwam ( alsof hij onzichtbaar wilde zijn ) ik wens je veel succes met hem en ik geloof dat met veel vertrouwen naar zijn kant alles op zijn plek zal vallen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:07

HorseTopShop schreef:
De reacties van singasong zal ik verder maar negeren. Ik hoef me niet te bewijzen.

Negeren is iets anders als dat jij doet, want dan had je namelijk helemaal niet gereageerd op mijn post!

We zullen zien...
Tis heel jammer voor het paard dat je het lichamelijke niet eerst wilt uitsluiten, zoals je had aangegeven te doen!

edit: wijziging = vetgedrukte in mijn post.
Laatst bijgewerkt door singasong op 07-05-12 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:08

ik denk dat iedereen pas lichamelijke dingen uit gaan slyiten op het moment dat je daar ook aanleiding voor hebt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:10

__SavannaH__ schreef:
ik denk dat iedereen pas lichamelijke dingen uit gaan slyiten op het moment dat je daar ook aanleiding voor hebt

Aanleiding????? Genoeg aanleiding lijkt mij.

Omdat een paard niet kreupel loopt o.i.d. wil niet zeggen dat hij geen pijn kan hebben.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:13

dat vluchtgedrag zie ik in de situatie van boyo niet als aanleiding.

HTS , ts en ik hebben het paard sowieso gezien alle zeggen.we dat we niet denken aan lichamelijke problemen. natuurlijk zijn wij geen DA , maar wij zien inderdaad geen aanleiding en met ons nog andere

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:33

__SavannaH__ schreef:
dat vluchtgedrag zie ik in de situatie van boyo niet als aanleiding.

HTS , ts en ik hebben het paard sowieso gezien alle zeggen.we dat we niet denken aan lichamelijke problemen. natuurlijk zijn wij geen DA , maar wij zien inderdaad geen aanleiding en met ons nog andere

Ik sluit me wel aan bij Singasong dat je dat toch eerst moet uitsluiten.
Laten we eerlijk zijn: wie van ons kan nu aan de buitenkant zien hoe dit paard eraan toe is?
Misschien een klapper gemaakt in de wei, achterover geklapt tijdens het beleren, wellicht een pijnlijk euvel bij de atlas omdat hij is gaan hangen... een paard kan van alles oplopen dat zich lastig laat zien wanneer je hier niet voor gestudeerd hebt.

Alles wat hier nieuw komt wordt altijd eerst gechecked.
Mijn ruin steigerde wanneer hij rechtsom moest lopen en deed ook alles om te voorkomen dat hij rechtsom moest lopen, en dan heb ik het dus alleen nog maar over lopen aan de hand.
Nadat hij is gechecked liep hij als een zonnetje zowel links- als rechtsom.

Derden dachten dat hij eenkennig was, eigenwijs of aan het puberen... Ik had hem net nieuw, kende niet zijn volledige verleden, en wilde met een schone lei beginnen....
Als mensen op een sportschool beginnen moeten ze, als ze verstandig zijn, toch ook eerst even een check-up doen?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:40

singasong schreef:
HorseTopShop schreef:

Negeren is iets anders als dat jij doet, want dan had je namelijk helemaal niet gereageerd op mijn post!

We zullen zien...
Tis heel jammer voor het paard dat je het lichamelijke niet eerst wilt uitsluiten, zoals je had aangegeven te doen!

edit: wijziging = vetgedrukte in mijn post.

Het lijkt erop, dat dit paard getraumatiseerd is, gezien het gedrag van Boyo.

En ook al zou je röntgen foto`s maken, en er is niks op te zien, wil dat nog niet zeggen of een paard pijn heeft of niet, er is zo veel niet te zien op een röntgenfoto.

En wat zou er gezien de reacties van het paard, er volgens jou dan lichamelijk uit moeten komen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:49

ThreeFingers schreef:
[
Het lijkt erop, dat dit paard getraumatiseerd is, gezien het gedrag van Boyo.

En ook al zou je röntgen foto`s maken, en er is niks op te zien, wil dat nog niet zeggen of een paard pijn heeft of niet, er is zo veel niet te zien op een röntgenfoto.

En wat zou er gezien de reacties van het paard, er volgens jou dan lichamelijk uit moeten komen?

'Blokkades' kunnen overal in het lijf zitten. Daarom zou ik er iemand bijhalen die dit kan uitsluiten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:50

Nogmaals, is dit paard ook onderzocht op maagzweer?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:58

ik heb niet het hele toppic gelezen dus sorrie als dit al een keer gevraagd is...
kan je geen foto van zn rug nemen? mischien heeft hij kissing spines en dat hij daarom zo heftig reageerd onder het zadel..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:03

Sjongejonge... Ik lees al even mee, paard staat nu bij iemand die er een keer op is gaan zitten paard vlucht wat weg en dan meteen complete maagzweer onderzoeken, lichamelijk helemaal doorlichten om uit te sluiten dat het paar misschien een klein pijntje heeft... Hoe denk je dat ze een maagzweer opzoeken... Ook niet echt lekker voor een paard. Probeer het gewoon even voor je het dier door de mallemolen haalt. Gaat het over een maand nog net zo of is hij gevoelig op zijn rug of doet hij moeilijk met eten en is de mest raar ja dan zou je eens kunnen denken aan een onderzoekje. Maar bij de eerste de beste vluchtreactie hoef je niet meteen een arsenaal aan artsen erbij te roepen.