Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:24

ow gelukkig ze is weer thuis
Heel veel sterkte met bijkomen en sterkte met je paard al genoeg tips gezien voor de wonden.

Ik heb dit ook meegemaakt met mijn pony die was 2 dagen weg, politie gebeld nee hoor mevr geen meldingen.Belde ze denk elk uur :=
Bleek had een boer hem gevonden (1 dag later) tussen zijn pony's gezet die had ook politie ingelicht en het was dat ik toevallig vlak bij die boer aan het zoeken was en dat mijn pony op mijn roepen reageerde anders weet ik niet hoe lang het geduurd zou hebben voor hij weer terug was geweest.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:37

F_Orumster schreef:
Ik vind zo'n vraag misplaatst, het komt een beetje veroordelend over.

Zo was het absoluut niet bedoeld en volgens mij door TS ook niet zo opgevat gezien onze PB wisseling.
Ik vind het misplaatst dat er meteen het slechte gedacht wordt van een oprechte vraag.

Even speculatief: TS heeft geen prikkeldraad, paard is dus door andere draad gegaan, wat liep er eventueel in die wei? En waar is dat heen?
Ik heb daar overigens al antwoord op van TS ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:55

Gelukkig dat ze weer terecht is en er op deze manier vanaf is gekomen. Hoop dat ze snel weer de oude is. :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:58

Rhys schreef:
maar toen ik haar sprak kon ik het me inderdaad nauwelijks voorstellen dat ze helemaal daar was.

Ik weet niet of je nog weet wat je allemaal gezegt hebt, maar je zei o.a. tegen me, heb je het topic wel gelezen :D

Ik ben blij dat ik mee heb kunnen helpen, maar het is 32lionking op twitter geweest die op mijn oproepje reageerde en vertelde waar ze gezien/gevangen was. Ik heb hem/haar (?) uiteraard ook een bedankje geschreven.
Ik vind het vooral heel mooi om te zien dat een wildvreemde tegenwoordig nog gewoon de moeite neemt om even te reageren op een oproepje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:09

Jeetje Rieja, wat een verhaal.

Wat een schrik voor jullie en Miga. Ik hoop dat ze spoedig herstelt van al haar wonden.
Heel veel sterkte :(:)
Was je andere paard ook niet helemaal overstuur?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:23

Heel benieuwd naar je update en blij te lezen dat het relatief goed is afgelopen met Miga! Wat moet jij een doodsangsten uitgestaan hebben... :oo En dan zo'n hele nacht in onzekerheid... Hopelijk valt het idd allemaal mee met die wonden. Sterkte met het herstel!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:49

Wat Superfijn dat ze weer gevonden is!

Sterkte met de verwondingen en hopen dat ze er gauw weer bovenop is :)

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:57

fijn dat ze goed opgevangen is en dat je je meisje weer thuis hebt staan!!
Sterkte hoor de aankomende dagen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:12

Fijn dat ze weer thuis is en dat de verwondingen behandelbaar zijn.

Beterschap!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:13

Wat fijn voor je dat ze terug en is dat het allemaal relatief meevalt.

Super dat de politie meteen een veearts en stalling geregeld heeft, alleen wel érg jammer dat er niet gecommuniceerd is. Dat zou toch wel heel veel stress gescheeld hebben.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:22

poeeh heb het hele verhaal even gelezen. gelukkig is ze terecht!
hopelijk is ze er snel weer boven op!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:42

Wat fijn dat ze terecht is, wat zal jij lekker slapen vannacht.
Ik hoop dat ze snel weer de oude wordt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:34

Lees het verhaal nu pas, maar jé-mig, Rieja, wat een toestand!
Heel veel beterschap voor Miga!
Wat een wonder dat ze zo uit haar avontuur is gekomen, echt geluk gehad!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:43

wat top dat ze gevonden is en niet al te ernstig verwond blijkt te zijn. ruim 10 km in 30 min is nogal wat zeg.
ik kan me helemaal voorstellen hoe je nacht is geweest; vol stress en onzekerheid; erg oliebol dat de communicatie met de politie zo slecht is geweest anders was die nacht je gespaard gebleven
hopelijk knapt ze snel weer helemaal op ;)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:49

Rhys schreef:
Lieve bokkers, ik vergat het helemaal in het vorige berichtje: heel erg bedankt voor jullie medeleven, steun en aanbiedingen voor hulp.
Toppunt is wel Avelien die vannacht gewoon in de auto is gestapt om te komen zoeken, terwijl we elkaar helemaal niet kennen.

Trouwens zeker heeft Holly topwerk verricht, maar toen ik haar sprak kon ik het me inderdaad nauwelijks voorstellen dat ze helemaal daar was. Een vriendin van mij die hier hielp met zoeken kreeg bijna op hetzelfde moment een telefoontje van een grote stal die we hadden ingelicht, waar dezelfde VA vanmorgen was geweest die mijn paard gisteravond had gezien. Daar was het ter sprake gekomen en zo werd het een eenvoudig optelsommetje. Wij hebben toen die VA gebeld en die wist waar het paard was.
Pas later belde de politie, toen waren wij al bijna bij het paard...

Wat ik me afvroeg... is je merrie niet gechipt? Want dan hadden ze toch gewoon de chip kunnen aflezen en aan de hand daarvan kunnen weten dat jij de eigenaar bent?

Ben echt superblij voor je dat je je paard weer terug hebt! Wat een nachtmerrie zeg! :(:)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:00

Wat een nachtmerrie zeg :oo
Super om te horen dat je paard gevonden is met niet al te erge verwondingen. (natuurlijk nog steeds erg van de beenwonden, maar als je nagaat wat er had kunnen gebeuren, hebben jullie echt mazzel gehad) Van der Valk in Spier is idd geen plek waar je je paard los wil zien lopen..

Ik kan me een beetje voorstellen hoe zoiets moet voelen, aantal weken geleden laadde ik in het donker (in mijn eentje) mijn paard uit de trailer, ze schrok en schoot zo de (60 km en geen verlichting) weg op. Godzijdank stopte ze na een paar honderd meter en kwam er wonder boven wonder geen auto aan op dat moment. Maar jemig wat heb ik doodsangsten uitgestaan :o.

Heel veel beterschap voor je merrie!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:03

@Barbara_: chipnummers zijn niet centraal geregistreerd, dus je moet weten waar het nummer is geregistreerd. Vervolgens moet je die instantie bellen, maar die werken tijdens kantooruren... Kortom: dat duurt te lang...

BoDerek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:10

Wat fijn dat ze weer op stal staat! Ik hoop dat ze weer snel op knapt. Succes!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:19

IKbenEllen schreef:
GamblersCup schreef:

Doet dat er echt toe?

Puur nieuwsgierigheid, ben benieuwd of er nog mensen met paarden hun wei met prikkeldraad afzetten, kan me niet voorstellen eigenlijk... dan is ze dus door meer draden gegaan.

Edit, ik lees nu bericht van TS waarin ze mijn gedachtengang bevestigt. Stonden er in die prikkeldraad-weilanden ook dieren of was dat alleen landbouwgrond?
Waarom vond je het zo'n rare vraag GC?

hier in de buurt zijn er nog zat weilanden met prikkeldraad.. oude stukken waar nooit dieren lopen (langs het ruiterpad//) stukken waar paarden lopen van de over over buurman.. en ook waar koeien lopen zie ik nog regelmatig prikkeldraad
ik ben er zelf ene keer in gevallen.. krijg je flinke wonden van en je kleren ect zijn dan ook emteen stuk.. en die ontstekingen erna.. ook niet fijn.

fijn dat het paard terecht is!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:21

Fijn dat het nog zo goed is afgelopen en dat ze weer veilig in haar eigen stalletje staat. Ik hoop dat ze snel opknapt. Ze zal nog wel een paar dagen spierpijn houden. Beterschap en sterkte ermee.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:47

Wat super dat ze weer gevonden is, gelukkig heeft ze niks gebroken. :)
Zal nog wel een tijd duren voordat ze weer helemaal de oude is.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:03

Poeh Rieja, wat een verhaaaaal...jakkes!!!
Wat een stress en wat heeft ze een afstand afgelegd, die is echt de kluts kwijt geweest toen ze eenmaal op pad was, arm paard.
Heel veel sterkte voor jou en Miga, ik hoop dat de wonden goed genezen en dat ze mentaal ook goed opknapt na dit vreselijke avontuur. :(:)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:08

Jeetje wat een verhaal! Super dat het zo goed afgelopen is. Evengoed wil ik je nog veel sterkte wensen komende tijd.. Wat zullen jullie geschrokken zijn!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:08

fijn dat ze er is, gelukkig niets ernstigs gebeurd met paard of omstanders. Hopelijk herstelt ze snel en is het puur stijvigheid. Verwen haar maar lekker :)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:10

Jeetje wat een verhaal! Super dat het zo goed afgelopen is. Evengoed wil ik je nog veel sterkte wensen komende tijd.. Wat zullen jullie geschrokken zijn!