[WN] [CLINIC] Bootcamp 6-7-8 en 9 april 2012 Manege Noot, C 'oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:07

_O-

ik vind dat een paard eigenlijk minstens horsemanship zou moeten kunnen
dat is gewoon de basis , ook als je reining start moet je je paard onder controle hebben
er zijn trouwens wel wat paarden die zowel reining als trail goed kunnen

mijn paarden hebben altijd ruzie met de balkenbrei
hek, brug en zulke dingen valt ze wel te leren maar dat gehannes over balkjes die zo dicht op elkaar liggen dat een paard met een beetje vaart er in één keer over heen kan, is niet aan ze besteed

Gimme_Joy

Re: [CLINIC] Bootcamp 6-7-8 en 9 april 2012 Manege Noot, C 'oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:13

Fuego kan zeker horsemaship, trail en pleasure hoor! En ik zou niet reining starten als ik niet eerst de basis zou beheren. Ik ben nu heel erg overgangen aan het oefenen (galop naar draf is nog even een heikel puntje) en de afgelopen twee jaar zijn we voornamelijk bezig geweest met leren samenwerken en elkaar vertrouwen, zowel erop als ernaast. Ik zou het niet eens durven aan reining te beginnen zonder dat ik weet waar de rem en het gaspedaal zit. En ik ben blij dat ik een goede instructrice heb die spijkers met koppen slaat! :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:14

Maar valium als extra hulpje achter de hand kan nooit kwaad!!! :D ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:33

spatter schreef:
dat is gewoon de basis , ook als je reining start moet je je paard onder controle hebben

Het gaat er misschien niet eens om dat het paard of de ruiter een horsemanship pattern niet zouden beheersen, er zijn nou eenmaal paarden die lang stilstaan tussen andere paarden in de 'line up' gewoon niet trekken :n

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:42

Ja klopt, Fuego haat lang stilstaan. En daarbij zou hij het veel interessanter vinden om kennis te maken met de deelnemers in de line up, dan zo'n stomme proef lopen.... _O-

joepy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:52

/3 Ik ben ook bij de bootcamp met mijn jonge paardje ,hoop dat er iemand is die met me mee wil het strand op voor een rustig ritje omdat hij daar nooit is geweest. Ik verwacht geen problemen maar wil niet meteen een te lange ,zware of te snelle rit.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:17

joepy schreef:
/3 Ik ben ook bij de bootcamp met mijn jonge paardje ,hoop dat er iemand is die met me mee wil het strand op voor een rustig ritje omdat hij daar nooit is geweest. Ik verwacht geen problemen maar wil niet meteen een te lange ,zware of te snelle rit.

Onze Mylo is met mij ook nog nooit op t strand geweest en als ik ga wordt t een rustig ritje. Dusse, vrijdag? :D Dan heb ik alleen de HMS clinic. :D

joepy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:48

Hoi Buitenzorg ,wil graag met jou een ritje maken (net als vroeger in HHW) maar vrijdag heb ik 3 clinics (waarvan de zitles zelfs nog in 2en is gesplitst) waarvan 2 met Mick dus vrijdag gaat echt niet lukken.
Zaterdag heb ik om 11:30 en verder ben ik klaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:43

Wranglerbutt schreef:
spatter schreef:

Het gaat er misschien niet eens om dat het paard of de ruiter een horsemanship pattern niet zouden beheersen, er zijn nou eenmaal paarden die lang stilstaan tussen andere paarden in de 'line up' gewoon niet trekken :n

dit is juist iets wat een reiner goed zou moeten kunnen
blik op oneindig, focussen op de ruiter en geduldig wachten op wat komen gaat
knallen wanneer het moet, wachten wanneer de ruiter dat aangeeft

mijn ervaring is dat juist reiners weinig moeite hebben met een line-up

ik vind het wel iets voor merries om hun plek wat meer op de eissen, dat met de oren in de nek dreigen naar links en rechts, maar gewoon niet dulden dat ze dat doen
ook in de line-up wordt je beoordeeld door een jury(een goede tenminste) dus ook daar moet je "rijden"

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 06:32

Showmanship at halter zou ook ieder paard (en ruiter!) moeten kunnen uitvoeren, maar dat vind ook niet iedere paard/ruiter leuk.. :')
Fijn als iedereen lekker kan doen wat -ie leuk vindt en waar -ie goed in is en niks 'moet'! ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:40

spatter schreef:
als jij op andere wedstrijden al reining hebt gereden met een redelijk resultaat en je kunt dat aantonen bij de WRAN mag jij gewoon L3 starten :j
de L5 is voor de instappers maar mensen die al redelijk kunnen rijden en dat kunnen aantonen mogen best hoger beginnen

Ja maar, ik heb nog nooit wedstrijden gereden. Ik vind het gewoon niet zo leuk, teveel gedoe enzo :Y)
Misschien dat ik volgend jaar een keer de GAG ga starten, maar daar blijft het wat mij betreft wel bij.

Bootcamp vind ik juist leuk om van alle onderdelen wat te leren (om daarna heel snel richting strand te gaan ;)).

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:57

spatter schreef:
spatter schreef:

dit is juist iets wat een reiner goed zou moeten kunnen
blik op oneindig, focussen op de ruiter en geduldig wachten op wat komen gaat
knallen wanneer het moet, wachten wanneer de ruiter dat aangeeft

mijn ervaring is dat juist reiners weinig moeite hebben met een line-up

ik vind het wel iets voor merries om hun plek wat meer op de eissen, dat met de oren in de nek dreigen naar links en rechts, maar gewoon niet dulden dat ze dat doen
ook in de line-up wordt je beoordeeld door een jury(een goede tenminste) dus ook daar moet je "rijden"[/quote]

Ook dat heeft te maken met willingly guided. :j en ik ben zelfs de line-up aan het oefenen met hem. Rustig achterwaards en voorwaards en gewoon op mij wachten. Vindt 'ie soms bloedvervelend, maar ook ik moet daar een stukje rust naar hem laten zien. Hij wil echt heel graag voor je werken en dan vergeet ik soms dat rust de sleutel is tot het rijden van een goede proef! ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:51

San1978 schreef:
Bootcamp vind ik juist leuk om van alle onderdelen wat te leren (om daarna heel snel richting strand te gaan ;)).

helemaal mee eens *\o/* *\o/* *\o/*

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 11:54

Het komt steeds dichterbij *\o/* Als we dit prachtige weer nou eens mogen houden tot ná de Paas :j *D <<) O:)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:50

tot aan de kerst bij voorkeur :D

summertimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:16

En dan in januari weer dit weer

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 13:16

hobbelheks schreef:

Jij bent érrug hebberig HH :D , maar van mij mag het hoor! :j +:)+

Volgende week zal de laatste nieuwsbrief vóór het Ponykamp in jullie postbox verschijnen :D , als jullie dan de allerlaatste krijgen is het allemaal alweer voorbij en hoop ik dat we allemaal een topweekend hebben gehad! *\o/* *\o/*

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:45

dropje2 schreef:
hobbelheks schreef:

Jij bent érrug hebberig HH :D , maar van mij mag het hoor! :j +:)+

Volgende week zal de laatste nieuwsbrief vóór het Ponykamp in jullie postbox verschijnen :D , als jullie dan de allerlaatste krijgen is het allemaal alweer voorbij en hoop ik dat we allemaal een topweekend hebben gehad! *\o/* *\o/*

Laten we nou niet op de zaken vooruit lopen Drop! Er zijn wel een van die mensen die zeggen: "over twee weken is het zover en over drie weken zijn we weer thuis" -O-

:+

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 15:15

G_S: Ik ben een ras-optimist! :j *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:12

voorbij????????????????? dat woord wil ik nog helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet horen _-:( :+
het is al erg zat dat het maar 4 dagen is, maar ik heb er reuze zin in

gisteren in de les een stukje proef geoefend en het lukte ook nog *\o/*

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:28

Wat goed! Ikke ook!!! Petje af voor ons! Gister dus Pleasure geoefend en dat ging goed! (ondanks het feit dat ik geen pleasure poown heb) *\o/* Daarna stopjes geoefend, ging ook goed! Ik moet echt alleen nog wat meer vertrouwen krijgen. Maar nu me maar even helemaal richten op trail en pleasure! Hebben jullie mijn inschrijfformulier al binnen? (Ow, en ik heb bij Piet dit weer besteld van donderdagmiddag 5 april 15.00 uur tot maandag avond 9 april uurtje of 20.00 uur) :D

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:02

Moet echt een lijstje (een hele grote!!) gaan maken met wat ik allemaal mee moet/wil nemen..
Zijn er nog meer??
Scheelt straks een hoop stress :P

Als ik bij het lijstje paard kom heb ik nog een vraagje aan dropje.. eigen voer mee? Hoevaak voeren jullie per dag?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:35

En ter aanvulling: :D Was de stalhuur nou incl stro EN hooi? En qua mesten? Hoe gaat dat? Moeten we dat zelf doen, of gebeurt dat met de bups mee zeg maar? Net als t voeren? Wordt je paard met de rest meegevoerd als je t klaar zet? Of moet je er zelf voor zorgen? (Het deit dat ie gevoerd wordt bedoel ik dus, neem zowiezo mn eigen voer mee ;) )

Oh enne, vanavond ontdekt wat ik vooral wil oefenen tijdens de trail clinic. Rechts afstijgen, hahahaha. Djiez, voelde me net een hark!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:37

ik heb de vorige keer zelf gevoerd
opgestrooid was er en hooi kon je gewoon pakken

dropje is het mogelijk om weer dezelfde stal te krijgen?

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 05:58

Oh mensen, wat ik van de week gehoord heb is niet mis.
Mijn liefste peerd heeft aan beide voorbenen zijn tussenpezen uitgerekt en staat nu een lange weg van revalidatie te wachten.
Helaas heb ik geen kudde, dus zal ik verstek moeten laten gaan wat het rijden betreft.
Wat mijn standje betreft kom ik zondag en maandag staan. Mocht iemand nog specifiek naar iets op zoek zijn, pb me, dan kan ik kijken of ik het heb.
Groetjes Angelique.