Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marissa119

Re: Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:37

Ik vind dat je het goed gedaan heb, hopelijk komen ze er weer bovenop ;)

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:50

Ik heb van de week ook een mini gekocht op de paardenmarkt. Ook voor 30 euro.
Alleen met paspoort en chip en kerngezond! Ben der helemaal gelukkig mee *\o/* .
Ook nog super mak! Er zijn wel goede handelaren :D .

Veel succes met jou mini's! Hopen dat het nu alleen maar in een stijgende lijn gaat.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 08:41

Blazee schreef:
Ik heb van de week ook een mini gekocht op de paardenmarkt. Ook voor 30 euro.
Alleen met paspoort en chip en kerngezond! Ben der helemaal gelukkig mee *\o/* .
Ook nog super mak! Er zijn wel goede handelaren :D .

Veel succes met jou mini's! Hopen dat het nu alleen maar in een stijgende lijn gaat.

Uhm... ja, hoop dan inderdaad dat dit wel iets is, want 30,- met paspoort enzo erbij is natuurlijk al zorgwekkend weinig ;)
Die man heeft er zelf geen enkele euro aan verdiend.. Dat had ik ook al door toen ik de mijne kocht.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:35

worden rond deze tijd enorm veel shetter met chip dus met standaard papier aangeboden voor 25, 30 of rond de 50 euro, dat is al jaren zo.

dus niks zorgwekkends gelijk hoor, shetter en vooral hengsten zijn gewoon erg moeilijk kwijt te raken, en dan heb ik het meeste over jonge shetters.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:37

Een pony is toch niet gelijk verwaarloost als hij er slecht verzorgd (dus niet gepoetst) uitziet? :)
Succes ermee.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 16:41

Laura_x_ schreef:
Een pony is toch niet gelijk verwaarloost als hij er slecht verzorgd (dus niet gepoetst) uitziet? :)
Succes ermee.

Nee, inderdaad..
Maar denk dat als je gelezen hebt dat je wat meer komt te weten over die van mij.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:57

gabjj8 schreef:
Ik ben woest, ik verafschuw die achterlijke vent die dit met zijn pony's doet...

Met Muffin gaat het opeens zo slecht, heel zijn darmen zijn kapot.
We hebben nu medicijnen voor hem, die de totale kosten geven van 400,-!!!! euro.
Vanochtend lag die in stal en was die zo ver weg dat we hem echt omhoog moesten hijsen en er water in moesten spuiten..
Hij krijgt nu water met bruisblokken erin, dat krijgt die ingespoten.
Als die maandag er nog zo erg aan toe is, dan wordt Muffin ingeslapen.
Mijn arme kleine jongen ;(

Met Beatle gaat het wel redelijk na de nodige medicatie en wormenspuiten, die is hartstikke opgeknapt, maar laat Muffin nu al links liggen omdat het zo slecht gaat met die kleine.

Ik vervloek echt de dag dat die achterlijke vent geboren is..
Hoe kan die dit zijn dieren aandoen :( :(

En waar ik ook niet tegen kan is dat de dierenbescherming en inspectiedienst er niets aan doet.
Als Muffin maandag ingeslapen moet worden, kan die vent EN de dierenbescherming ervan opaan dat er een rechtzaak tegen ze komt.. Daar krijg ik Muffin niet mee terug, maar dan worden misschien toch die lieve pony's weggehaald.

Mijn arme kleine Muffin, hij is er zo slecht aantoe... Wil hem zo graag bij me houden, maar als hij zoveel pijn heeft, ga ik hem niet in leven houden, dan kan die beter naar de eeuwige weides.

En die vent kan van mij naar de hel toelopen.
Ik ben link, ik ben woedend...... :(

Sorry, moest het even kwijt.

Geweldig wat je voor deze pony's doet hoor, geen verkeerd woord daarover. Maar toch vind ik het moeilijk om te lezen
hoe je deze man afschildert in dit topic. Het zal een botte boer zijn geweest, dat geloof ik direct. Maar om nou zijn
geboortedag te vervloeken? Sommige uitspraken die je doet gaan mij echt wat te ver, maar als ik het zo lees wil je daar
niets over horen. Jammer, want het zal echt niet volledig zijn schuld zijn geweest dat het met de gezondheid van Muffin
en Beatle is gegaan. Als dat soort pony's wat mager en minder goed doorvoed zijn, zijn ze nu eenmaal sneller vatbaar,
en heb je maar een béétje pech nodig om ze ziek te krijgen.

Ik hoop voor je dat het snel weer helemaal perfect met ze gaat, en dat ze uit kunnen groeien tot mooie pony's :).

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 17:01

Siets schreef:
gabjj8 schreef:
Ik ben woest, ik verafschuw die achterlijke vent die dit met zijn pony's doet...

Met Muffin gaat het opeens zo slecht, heel zijn darmen zijn kapot.
We hebben nu medicijnen voor hem, die de totale kosten geven van 400,-!!!! euro.
Vanochtend lag die in stal en was die zo ver weg dat we hem echt omhoog moesten hijsen en er water in moesten spuiten..
Hij krijgt nu water met bruisblokken erin, dat krijgt die ingespoten.
Als die maandag er nog zo erg aan toe is, dan wordt Muffin ingeslapen.
Mijn arme kleine jongen ;(

Met Beatle gaat het wel redelijk na de nodige medicatie en wormenspuiten, die is hartstikke opgeknapt, maar laat Muffin nu al links liggen omdat het zo slecht gaat met die kleine.

Ik vervloek echt de dag dat die achterlijke vent geboren is..
Hoe kan die dit zijn dieren aandoen :( :(

En waar ik ook niet tegen kan is dat de dierenbescherming en inspectiedienst er niets aan doet.
Als Muffin maandag ingeslapen moet worden, kan die vent EN de dierenbescherming ervan opaan dat er een rechtzaak tegen ze komt.. Daar krijg ik Muffin niet mee terug, maar dan worden misschien toch die lieve pony's weggehaald.

Mijn arme kleine Muffin, hij is er zo slecht aantoe... Wil hem zo graag bij me houden, maar als hij zoveel pijn heeft, ga ik hem niet in leven houden, dan kan die beter naar de eeuwige weides.

En die vent kan van mij naar de hel toelopen.
Ik ben link, ik ben woedend...... :(

Sorry, moest het even kwijt.

Geweldig wat je voor deze pony's doet hoor, geen verkeerd woord daarover. Maar toch vind ik het moeilijk om te lezen
hoe je deze man afschildert in dit topic. Het zal een botte boer zijn geweest, dat geloof ik direct. Maar om nou zijn
geboortedag te vervloeken? Sommige uitspraken die je doet gaan mij echt wat te ver, maar als ik het zo lees wil je daar
niets over horen. Jammer, want het zal echt niet volledig zijn schuld zijn geweest dat het met de gezondheid van Muffin
en Beatle is gegaan. Als dat soort pony's wat mager en minder goed doorvoed zijn, zijn ze nu eenmaal sneller vatbaar,
en heb je maar een béétje pech nodig om ze ziek te krijgen.

Ik hoop voor je dat het snel weer helemaal perfect met ze gaat, en dat ze uit kunnen groeien tot mooie pony's :).

Ik zeg geen naam, dus ik mag mijn vrije mening geven vind ik ;)

Als deze dieren in een goede conditie waren geweest, dan had Muffin nu niet zo ziek geweest en Beatle niet zo bang dat die geslagen wordt ;)

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:35

StalNollie schreef:
worden rond deze tijd enorm veel shetter met chip dus met standaard papier aangeboden voor 25, 30 of rond de 50 euro, dat is al jaren zo.

dus niks zorgwekkends gelijk hoor, shetter en vooral hengsten zijn gewoon erg moeilijk kwijt te raken, en dan heb ik het meeste over jonge shetters.

Hij begon wel met 150 euro hoor. Maar een goede vriend van die zit ook een beetje in de handel, dus daarvan wist ik dat ze ongeveer maar 20 tot 30 euro waard zijn. M'n handelsskils even uit de kast gehaald en er 30 van weten te maken. T is inderdaad wel een hengstje.. Moeilijk kwijt te raken dus.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:38

Super dat je dit doet en hopen dat de kleintjes er snel boven op zijn.

Over dat bang zijn en het mishandelen is een makkelijke conclusie natuurlijk maar dat hoeft niet altijd :) Mijn kleine shetter was toen ik hem ging halen nog nooit in handen geweesd, hij zag er keurig uit hoor toen ik hem ging halen maar ik ben 2 maanden achter mekaar bezig geweesd om hem aan te leren dat mensen echt niet zo eng zijn als ze er uit zien..... (bij hem kon je geen 4 meter in de buurt komen dan was die weg). ;)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:48

gabjj8 schreef:
Het gaat gelukkig met de dag beter met ze :))

@hackny; 30,- van de bonte op de paardenmarkt, die zwarte 50,-... Dierenartskosten komen uit op 1000,-
Dure shetters dus ;)

wow das indd duur
maarja je hebt ze wel gered
dikker respect hoor

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 19:45

Dankjulliewel iedereen :)

Heb niet meer zoveel zin om iedere keer uit te leggen dat ze echt verwaarloosd en mishandeld zijn, bokt gelooft het allemaal toch niet ;)

Ik ga vanaf nu ook niet meer hierin reageren, ik maak een nieuw topic aan met foto's de volgende keer :))

Dus graag de reactie's in het volgende topic :D

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:40

wil je a u b de naam van het topic geven ? ik wil deze kleintjes graag volgen :o

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:39

Zal ik doen, zal het hier melden :D

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:44

+:)+ oke bedankt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:13

Ook ik wil graag de link van het nieuwe topic! :D

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:18

ikke ook! :j
heb al lange tijd niet meer
gereageerd, maar heb wel alles
bijgelezen, echt balen joh...! :(:)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:35

ik ook! :D

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 16:52

Ik zal de link van het vervolgtopic hier neerzetten :))

Maar zover is het nog niet :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:10

Komt spuit 11 nog even hoor!

Wat een aandoenlijk diertje, goed dat jij er nu voor zorgt!

Maar wat ik me afvraag, kan een paard wel vlooien hebben? Mij is altijd geleerd van niet en heb het ook nog nooit meegemaakt.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 17:19

Ik heb het alleen van de dierenarts gehoord hoor, van dat punt heb ik geen verstand, ik wist ook niet dat het kon :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:37

Misschien mijten, ipv vlooien?

poneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:50

zoo lief dat jullie dat hebben gedaan!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:58

UMayDream schreef:
Misschien mijten, ipv vlooien?

Of gewoon luizen :')

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:35

Ik ben wel eens op de paardenmarkt geweest, wat zien die beestjes er goed uit :)