Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:48

MiesEnRijk schreef:
Zensation schreef:
Sorry hoor maar ik vind dit niet echt een fijne reportage moet ik zeggen. Een vos is en blijft een beschermde diersoort, dat je meedogenloos blijft fotograferen terwijl een dier vecht voor zijn leven maakt je een ramp-tourist met camera in dit geval.
Ik vind het ongepast en een misselijk makend topic!

De vos is geen beschermd diersoort lopen er honderden van en mag ok dagelijks op gejaagt worden..en nogmaals de TS heeft haar camera altijd op haar kamer liggen aangezien ze een heel mooi uitzicht heeft op haar weilanden en dus wel vaker foto's maakt vanuit haar raam. (zoals ze al vaker aangegeven heeft en ook in andere topics van haar staan)

Vind ik knap wat jij zegt :+ Heeft vorige week in krant gestaan dat het jagen is afgewezen door de rechtbank :j Zelfs opjagen met lichtbakken? mag niet...

@Boooo; word volwassen en zeur niet steeds over die zinnen, ga naar de buurman om je gelijk te halen toe.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:48

minikatje schreef:
en dat is een andere discussie.
maar nu haal je 2 dingen door elkaar ;)

Dat was humor...

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:49

Ik moet de hele tijd denken aan het filmpje op youtube over dat pasgeboren veulen dat iets mankeert aan zijn achterbenen. De leider v/d kudde maakt een rigoreuze beslissing. 't Lijkt 'n soort van instinct in mijn ogen.
Voor diegenen die het nog niet kennen (beelden zijn best schokkend!!), je kan zoeken op 'horse kills foal'.\
Laatst bijgewerkt door Baal op 31-03-11 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:49

Baal schreef:
Ik moet de hele tijd denken aan het filmpje op youtube over dat pasgeboren veulen dat iets mankeert aan zijn achterbenen. De leider v/d kudde maakt een rigoreuze beslissing. Voor diegenen die het nog niet kennen (beelden zijn best schokkend!!), je kan zoeken op 'horse kills foal'.

Staat een of twee pagina's terug.. ;)

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:50

Ik vind dit zeer intressante foto's.
Wat een toeval dat de TS dit opzich uitzonderlijke gedrag op de foto heeft kunnen zetten.

Dat het niet leuk is dat de vos aan het einde dood gaat tja mee eens. Maar hij had ook kunnen blijven leven. Als de laatste foto er eentje was waarop de vos weg zou rennen zouden heel wat mensen dit topic intressant vinden. (Denk ik dan). Het is puur pech geweest voor de vos dat hij die trap niet heeft kunnen ontwijken. Waarschijnlijk heeft de ziekte van de vos hier mede voor gezorgt. De vos heeft imo (a.d.h.v. de foto's) gewoon ook kunnen vluchten dat deze de waarschuwing van de paarden negeerde... tja...

Daarbij als ik een vos in mijn weiland zou hebben zou ik niet denken ow laat ik maar naar buiten gaan anders is die vos straks dood.... (Ik zie mijn paarden niet als moordmachines....)

Dat niet iedereen het eens is met het commentaar onder de fotos... tja dat ik kwestig van normen en waarden. Ik kan me er niet aan storen in elk geval.

TS bedankt dat je deze foto's met ons wilde delen waarop dit uitzonderlijke gedrag van zowel paarden als de vos is te zien! +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:50

Ariege schreef:
pmarena schreef:
Dat het gebeurd is , is 1 ding , maar om dan vervolgens op een dergelijke manier met de foto's te gaan pronken....bah. Dat had best een heel stuk respectvoller gemogen , er wordt hier wel een dier om zeep geholpen , een dier dat geen enkel kwaad in de zin had , en gewoon vermoord is door een stel volgevreten ponies die totaal niet in gevaar waren , totdat ze zèlf die vos lastig gingen vallen. Dat is een hele andere situatie dan een slachting in het wild , om te eten of te overleven.
.

Slechte pony's dat ze zomaar willen zien wat er voor vreemds bij ze in de wei komt, ik zou het ze verbieden.

Een paard is een paard en een vos is een vos. Laten we vooral deze dieren ook dier laten en niet als mens gaan beschouwen. Doen we al veel teveel met alle ellende van dien.

Laten we vooral andere mensen geen woorden in de mond leggen , dit heeft namelijk NIKS met vermenselijken te maken.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:51

marielle231 schreef:
elllis schreef:
Zo komt mijn Jack een paar keer per week in de zomer thuis ..Afbeelding
Net zo (zielig ??)als wat de pony`s van Marjolein hebben gedaan maargoed in mijn ogen gewoon een natuurlijke reactie .

Dan ben jij dus degene die je hond aan de lijn moet houden..
Wat die hond doet is gewoon moord heeft niks te maken met de natuur.

Maar goed dit heeft niks te maken met wat hier gebeurt is.
Nogmaals bij mij is het puur hoe ze het lollig opschrijft, snap best wel dat het dier niet meer te redden was.

Pfff wat wou je doen, hondje aanklagen voor moord met voorbedachte rade :P Dit is juist natuur, snap dat dan! Moeten dan ook maar alle katten binnengehouden worden zodat ze geen muisjes meer vangen, of vindt je dat weer niet zielig :P
Ik peins er ook niet over om mijn hond of kat binnen te houden om dat soort redenen, dit is juist natuur!! Een gezonde konijn/haas is echt geen prooi voor onze honden.....

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:52

Caprice4evah schreef:
Vind ik knap wat jij zegt :+ Heeft vorige week in krant gestaan dat het jagen is afgewezen door de rechtbank :j Zelfs opjagen met lichtbakken? mag niet...

@Boooo; word volwassen en zeur niet steeds over die zinnen, ga naar de buurman om je gelijk te halen toe.....

Dat jagen nu niet mag, kan kloppen. Tussen 1 februari en 30 juni mag dat niet. Daarbuiten dus wel.

*edit* verwarrend. Ik vind verschillende info op verschillende sites. Dat er op gejaagd mag worden is duidelijk, maar niet of het in bepaalde periodes niet mag.
Laatst bijgewerkt door Limonade op 31-03-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:53

mijn shetlander kan soms wel een moordmachine zijn
want als er eens hondje naast loopt wil die hem meestal bijten dan hapt die er na en hij gaat altijd achter geiten aan ik ehb wel een foto van dat die achter de geiten aan rend ik zet hem er zo op

Caprice4evah

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:54

Die van mij rennen achter de ganzen aan hihi, die zitten mt 100den op het land waar net de winterterf boven komt, wat een leut ze dan hebben joh prachtig!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:55

Eén van de belangrijkste regels in de natuur is:

Survival of the fittest

Dat kun je de natuur niet kwalijk nemen.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:55

De mensen die het belachelijk vinden dat TS deze foto's online zet kunnen ook geen docu's meer kijken van NG of Discovery!
Gewoon lekker je kop in het zand steken dat is veeeeel beter :o

Caprice4evah

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:56

Ja hoppie maar dan lopen ze kans een mol te zien wie er niet te best uitziet of in een val zit }:0

Rennie89

een jack is gefokt als ongedierte bestreiding door de mens, geen natuur dus maar instinct dat er in gefokt is. De mens is daar verantwoordelijk voor. Ik zou, als ik wist dat mijn hond dit zou doen, hem aangelijnt houden, maar dat ben ik :+ Wat voor beest heeft die trouwens in zijn bek? :+

Waar ik trouwens aan moest denken, ik heb een keer gezien dat een kudde stieren een ree opjaagde en achterna zat, die was in de wei terecht gekomen en had dus pech. Dit was een gezonde ree en was dus ook weggerend en kon dus wegkomen. Als het een zieke ree was geweest was het hertenbiefstuk geweest. Als ik een camera bij de hand had gehad had ook ik zeker foto's gemaakt, en dan word ik maar als dierenmishandelaar ofzo bestempeld, ik weet zelf wel beter. Een wild dier hoort weg te rennen, gebeurt dit niet, dan is die ziek (of door mensen tam gemaakt, wat dus echt af te raden is) :)

Anoniem

Ik vind het een interresant topic . Ik weet niet zo goed wat ik van de foto's moet vinden,
ik vind het interessant maar ook wreed. maar dat komt vanuit mijn eigen gevoel .
Het is natuurlijk gedrag de paarden verdedigen zichzelf / de groep / veulens ( zelfs ongeboren ).

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:57

Janine1990 schreef:
marielle231 schreef:
Dan ben jij dus degene die je hond aan de lijn moet houden..
Wat die hond doet is gewoon moord heeft niks te maken met de natuur.

Maar goed dit heeft niks te maken met wat hier gebeurt is.
Nogmaals bij mij is het puur hoe ze het lollig opschrijft, snap best wel dat het dier niet meer te redden was.

Moord is volgens het rechtssysteem iets dat je opzettelijk en met voorbedachte rade doet.
Bewijs dat maar eens bij een Jack.. :Y)

:')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:59

Nien1984 schreef:
Janine1990 schreef:
Moord is volgens het rechtssysteem iets dat je opzettelijk en met voorbedachte rade doet.
Bewijs dat maar eens bij een Jack.. :Y)

:')

Dat beest is hoofdverdachte van een moord, en jij gaat lachen??? >;)

Valeska

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 31-03-11 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: schokkende foto's in link gezet

HxSunlight

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:00

Middelste foto vind ik écht ziek

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:01

@valeska
wat wil je hier mee bereiken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:01

Een Jack gaat er natuurlijk niet achteraan om hem alleen even een kusje te geven , dus in zoverre is het wel moord met voorbedachte rade , lijkt mij vrij makkelijk :P

Ik vind dat trouwens ook een erg twijfelgeval....echt natuur kan ik het niet noemen dat een volgevreten huisdier dat een luizenleventje heeft , buiten allerlei dieren om zeep helpt.....die wilde beesten hebben het al moeilijk genoeg tegenwoordig om een veilig plekje en genoeg eten te vinden , en dan zit er ook nog zo'n verwend mormel achter ze aan.... echt eerlijk is dat niet :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:03

pmarena schreef:
Een Jack gaat er natuurlijk niet achteraan om hem alleen even een kusje te geven , dus in zoverre is het wel moord met voorbedachte rade , lijkt mij vrij makkelijk :P

Ik vind dat trouwens ook een erg twijfelgeval....echt natuur kan ik het niet noemen dat een volgevreten huisdier dat een luizenleventje heeft , buiten allerlei dieren om zeep helpt.....die wilde beesten hebben het al moeilijk genoeg tegenwoordig om een veilig plekje en genoeg eten te vinden , en dan zit er ook nog zo'n verwend mormel achter ze aan.... echt eerlijk is dat niet :n

Moord is per definitie met voorbedachte rade...
Als het niet met voorbedachte rade is, heet het doodslag :Y)

De vraag is, bedenkt een Jack dat hij op stap gaat met als doel het vermoorden van een konijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:04

ponylies schreef:
@valeska
wat wil je hier mee bereiken?

zelfde gedachten... dat vind ik eigenlijkk walgelijke foto's en absoluut niet te vergelijken met de foto's in de OP. deze dieren zijn door toedoen van de mens overleden, direct. Al valt foto 3 er buiten gezien je niet weet wat voor situatie dat was ;) vind het nogal krom om appels met peren te gaan vergelijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:04

Ik snap de foto's ook niet... :')
Wat hebben ze met het topic te maken?