Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 15:06

Denk dat het ook te maken heeft met hoeveel mensen er achter staan om Pacha er door te helpen. Alleen zou hij het nooit gehaald hebben, pijn zal hij gehad hebben maar volgens mij wel draagbaar. Door de pijnstillers, zalfjes en noem maar op. Of een brandwonde bij een paard en een mens gelijk ligt, daar heb ik zo mijn twijfels over. Een lichaam van een paard is niet te vergelijken met dat van een mens. Immers zullen de wondes, en littekens wel behandeld worden tegen het ''trekken''. Ook komt er wekelijks een osteopaat om de doorbloeding door de verbrande wondes goed te laten doorlopen. Denk dat dat voor Pacha enorm goed moet doen, al die verzorging. Ik blijf er bij, moest ik het geld hebben, genoeg mensen die achter mij en mijn paard staan. En tijd, en als mijn paard zelf aangeeft van niet op te geven blijf ik er voor vechten.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:07

Inderdaad arabiertje* daar laat ik het ook aan af hangen mocht ik een dergelijke beslissing moeten nemen.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:08

Wilawander schreef:
Nou bij mij zal zo'n paard niet hoeven creperen. Ik vindt het eerder schandalig dat dat paard nu al weer naar een wedstijd moet. Toppaard of niet. Waarom niet lekker een paar jaar op de wei met een maatje en dan eens weer kijken. Desnoods alleen s'nachts ivm zon. Ik vindt dit geen paardenliefde.

En dat is een mening en die mag gegzegd worden. Bokt is een discussieforum en daar heb je nu eenmaal ook reacties bij die je niet aanstaan. Dat hoort erbij. Ik zeg er ook niks van dat ik het belachelijk vindt hoe naief sommige mensen zijn en hoe ze een dier vermenselijken.

en hier ben ik het volledig mee eens :j

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:26

ahhhhh arm paard dat ze dit heb door staan
teken van echte door zetter zeg

maar foto's zijn idd niet heel fijn nee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:49

Moderatoropmerking:
Houden we er wel rekening mee dat dit niet het paard van TS is? De discussie of een (sport)paard wel of niet op een wei moet is ook een discussie die niet in dit topic thuis hoort. Willen jullie daar wel over discussieren, kunnen jullie daar een algemeen topic over openen elders op bokt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:57

En dát vind ik nou zo'n ontzettende onzin,"bokt blijft bokt", ik vind dat het merendeel hier absoluut gelijk heeft, maar omdat een groot deel het niet eens is met de beslissing van bokt, en het paard in zou laten slapen, is het meteen weer "typisch bokt". :? Alle "negatieve" reacties is dan maar gezeik? Heel veel mensen denken er gewoon anders over, en dat is ieders recht.

Ik las net ergens "Ik zie een vrolijk paard", nou sorry, ik zie absoluut geen vrolijk paard. Ik zie een paard met ongemak. Vooral in dat filmpje op een van de eerste pagina's, waar die man zijn halster om wil doen. Je ziet hem gewoon protesteren. Als je goed in zijn ogen kijkt, zie je alles behalve blijdschap. :n
En sorry, maar ook de andere filmpjes vind ik geen fijn beeld.
Ik vind het vreemd dat er nu al weer met hem gereden, en zelfs gesprongen word. Brandwonden zijn áltijd gevoelig, en zullen dat altijd blijven, ik kan het weten helaas... Het verbaast me gewoon echt.
Ik vind het niet meer paard waardig, sorry.
Ik weet dat het niet jouw paard is TS, maar wilde het toch even gezegd hebben.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:14

Ik heb het filmpje bekeken en kwam zo bij de andere filmpjes uit over Pascha. Ik zou hem nog geen zadel op durven leggen hoor en er dan ook nog eens op gaan zitten. Dit paard verdiend rust! Ik kon er echt niet langer naar kijken, zo ga je ook niet met mensen om die zware brandwonden hebben opgelopen, laat staan een dier. Van wie het paard ook is (zag weer een dikke vette groene balk voorbij komen), dit zou niet mijn manier zijn om met een verbrand paard om te gaan.

Over de discussie of het paard wel of geen pijn heeft gehad: de foto's en filmpjes doen voorkomen alsof het paard wel ongemak ervan heeft. Maar om nou te zeggen dat hij geen of wel pijn heeft, kan niemand beoordelen. Pijnloos zal hij niet geweest zijn en wie maakte de opmerking dat dieren met pijn niet eten? Er zijn genoeg dieren die pijn lijden en toch eten.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:24

Sommige kunnen het draaien zoals ze het willen, maar bokt is echt bokt, en dat niet altijd even positief, daar staat deze website wel heel erg bekend om, vandaar dat er steeds meer mensen niks meer durven te plaatsen om dit soort discussie's. ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:27

Qua rijden etc ben ik het wel met de meningen eens...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:37

Over dat rijden ben ik het niet met de meningen eens.
Paard is hartstikke goed aan het herstellen, ziet er al 'goed' uit :j

Als het paard serieuze pijn heeft en wat dan ook, dan zal hij dat zadel en iemand erop ook zeker niet accepteren. En het blijkt dus dat het dat wel doet :j

Tja, door het aangezicht ziet het er allemaal een beetje eng en apart uit, maar het neemt niet weg dat dit paard nu in prima handen is en ze zullen heus niet zo stom zijn om dingen te gaan forseren..

Ik kan niks dan alleen maar respect opbrengen voor de eigenaar, die ondanks vele hier, er in bleef geloven en er voor heeft gevochten. Net als het paard trouwens :j

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:37

arm dier! arme eigenaren!!
dat een dier en mens zoiets moeten meemaken!
ik moet er niet aan denken dat dat mij gebeurt!
echt geweldig dat ie weer beter is!
en hij ziet er ook veeeel beter uit!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:47

Maarre...Die huid waar straks gewoon weer vacht op groeit, dat is dan toch niet zo verbrand dat het voor altijd kapot is? Dan zouden de haarzakjes ook wel verbrand/dichtgeschroeid zijn?

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:32

echt schokkend ! , het lijkt me dat hij wel pijn heeft gehad toch vind ik het goed dat jullie hem een tweede kans hebben gegeven!! vooral omdat hij toen nog jong was!!

eline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:55

oh wat zielig

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:00

[VN] Een paard dood, twee zeer ernstig gewond in felle stalbrand

Code
zo verschrijkkelijk pff 
heel veel sterkte aan de eigenaars van de paarden en die stal
weet wat ze meemaken nu ..........
hopelijk komt het ene paard er snel doorheen!!!!

Code
Het zal je maar overkomen. De grootste nachtmerrie van iedereen hier :\
Dat arme dier op de foto... Compleet in elkaar gestort en onder de brandwonden. Hopelijk krijgt hij goede medische zorg en heeft hij geen pijn. Ik hoop dat het met het andere paard ook goed gaat.

Code
Pfffffff die brandwonden op dat paard...Ik hoop dat hij het overleefd, maar wat zal dat beest een g*dvergeten pijn hebben...

Code
Dat arme paard! :oo
Wat zal die een pijn hebben! :(:)
Hopelijk komt het weer goed met ze!
Ook veel sterkte aan de eigenaren en de andere betrokkenen!

Code
Oooh jeetje van vreselijk. Dat verbrande paard .....
Hopelijk komen die 2 er doorheen.

Heel veel sterkte voor iedereen

Code
ooo verschrikkelijk.. Die arme paardjes.. En op de foto, helemaal onder de brandwonden!! ik hoop echt dat hij het overleefd,, arm dier.. 

Code
zat met tranen in mijn ogen naar de foto's te kijken van dat arme paard.
wat een pijn zullen die paardjes hebben.
hoop dat ze snel herstellen en vooral geen pijn meer hebben
en ook heel veel sterkte voor de mensen er om heen

Code
afschuwelijk !
arm dier,helemaal onder de brandwonden
sterkte voor de eigenaren,hopelijk gaat het wat beter met de gewonde paarden

Code
Getverderrie wat een nare beelden. Hoop dat de twee overlevende het halen en goede pijnstilling krijgen brrr.

Code
Bah.. Kippenvel krijg je ervan!
Oh gossie wat een arm dier in dat weiland....
Hopelijk voelen ze zich snel iets beter en wie weet kan iemand ons hier wat meer vertellen over de situatie.

Een kleine greep van de reacties uit het eerdere topic.
Nu het antwoord is er, Pascha maakt het goed......... Daarom vind ik bepaalde reacties erg hypocriet..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:03

Waarom vind je dat dan, potverdikkie?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:04

Het zou idd hypocriet zijn als dat opmerkingen zijn van mensen die hier in dit topic antwoorden dat het paard mogelijk nog steeds pijn heeft. Maar ik denk niet dat dit dezelfde mensen zijn.
Ik had het andere topic iig niet gezien.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 18:14

Ik denkt dat veel mensen hier antwoorden '' bokt is bokt '' omdat iedereen dit paard zou hebben ingeslapen. Inslapen is de laatste tijd maar normaal, zelfs als je paard nooit meer kan gereden worden. Of een paard onhandelbaar is, dan doen ze het maar naar de slacht.. Nu ja iedereen heeft een mening er over, maar Pacha is wel gelukkig. Als hij pijn zou hebben, zou hij dit allemaal niet toelaten. En de reden waarom dat Pacha zo heftig reageerd als zijn halster wordt omgedaan, is omdat hij nog wat last heeft van dat oor. Een soort '' trauma '' kan je het denk ik noemen.

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:15

Ik ben niet gauw onder indruk van gruwelijke fotos maar bij deze heb ik zitten snikken. Mijn ogen zijn nog troebel van de tranen als ik deze woorden typ. Wat moet dat paard afgezien hebben, ik denk ook dat ik het zou hebben laten inslapen. In mijn ogen is een min of meer comfortabel leven nu het niet waard om al die maanden van helse pijnen te moeten verdragen wat dat paard heeft moeten ondergaan. Er zijn er die zeggen "chapeau voor wat die mensen hebben gedaan" maar ik denk dat ze meer aan zichzelf gedacht hebben dan aan dat paard. Sorry als ik jullie choqueer, het is niet mijn bedoeling. Ik denk alleen maar aan dat paard aan wie je niet kunt uitleggen waarom het zo'n pijn moet lijden en dat gedurende màànden (jàren) lang, en wss nu nog altijd als je ziet hoe het er nog uitziet en daarbij weten we nog niet of het op de longen en andere organen ook niet gekwetst is.
Niet kwaad zijn om mijn reactie, ik wil hier geen welles/nietes topic openen, ik heb gewoon mijn mening gegeven. Ik zou het niet aangekund hebben om mijn paard gedurende zo lange tijd te zien pijn lijden, ik kan dat gewoon niet aan. Bovendien denk ik dat het laten inslapen van een dier vooral traumatisch is voor de eigenaar en niet voor het dier zelf, (daarom mijn stelling dat het soms egoïstischer is om een dier koste wat het kost in leven te blijven houden als het erg moet afzien).
Jullie gaan nu argumenteren dat het paard nu wel gelukkig kan zijn (weten we niet want hoe zit het met zijn organen?) maar ik blij erbij dat het heel erg heeft afgezien en ik zou daar niet mee kunnen leven met de wetenschap dat mijn paard onnoemelijke pijnen heeft geleden in het verleden terwijl ik daar een stop aan had kunnen zetten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:18

Ik heb het vorige artikel niet gezien en heb daar dus ook niet gereageerd potverdikke, dus jij moet ook geen veronderstellingen maken door zoiets neer te zetten en te zeggen dat we hypocrieten zijn
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 25-02-11 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:19

Nee Kasztanka, ik denk dat je goed en bovenal vriendelijk omschrijft wat meerderen hier bedoelen hoor.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:21

wat een verhaal.
of ik het ook zou doen. Weet niet heb dit nog nooit meegemaakt en hoop het ook niet mee te hoeven maken.
Wat ik wel sneu vind is dat men niet een ander halster gebruikt of in ieder geval de riem achter de oren los doen. Je ziet echt dat het het paard irriteerd tijdens het aandoen.
Onder het zadel zie ik een redelijk paard ware het niet dat op de linkerhand wel degelijk verzet getoond wordt of dit door ongemak is kan het dier jammer genoeg niet vertellen.
Voor de rest is ie goed opgeknapt en hoop ik dat de eigenaren alles goed interpeteren wat het dier duidelijk wil maken maar te vaak hoor ik verhalen dat paarden door lopen voor de ruiter terwijl er aardig wat mis is met ze.
Blijf het een beetje dubbel vinden maar ja ben ook iemand die nog wel spinnen buiten zet en remt voor kikkers.
Hoop dat het dier echt geen pijn meer heeft en dat men niet te snel weer teveel wilt omdat het een sportpaard is met potentie.
Voor de rest wel mooi om te zien hoe de wonden genezen zijn want mijn god wat zag dat dier eruit.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:22

Arabiertje* schreef:
Iemand vroeg me hoe groot Pacha is. En hij is 1m72

Ja dat was ik, was even benieuwd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:29

Nou ja, de opmerking Bokt is Bokt of typisch Bokt snap ik best. En misschien is het naief maar ik ben er soms nog steeds verbaasd over. Want discussieren is in mijn ogen iets anders dan bot je mening geven. En dat gebeurd helaas wel. De TS plaatst dit topic vol trots omdat ze diep respect heeft voor de eigenaren die heel diep gegaan zijn voor dit paard en omdat ze dit bijzondere verhaal wil delen. En vervolgens wordt er door sommige mensen in meer of minder woorden beweerd dat dit dierenmishandeling is of belachelijk en dat mensen dit doen voor zichzelf. Terwijl die eigenaren van dat geld voor het herstel een nieuwe hadden kunnen kopen, met nog geld over wrs. Tuurlijk is het ieder voor zich wat je doet in zo'n situatie. Maar sommige dingen worden hier heel hard gezegd en dat je vrijheid van meningsuiting op een discussieforum hebt wil niet zeggen dat je dan altijd maar lekker ongenuanceerd je mening moet geven.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:32

Arabiertje* schreef:
Ik denkt dat veel mensen hier antwoorden '' bokt is bokt '' omdat iedereen dit paard zou hebben ingeslapen. Inslapen is de laatste tijd maar normaal, zelfs als je paard nooit meer kan gereden worden. Of een paard onhandelbaar is, dan doen ze het maar naar de slacht.. Nu ja iedereen heeft een mening er over, maar Pacha is wel gelukkig. Als hij pijn zou hebben, zou hij dit allemaal niet toelaten. En de reden waarom dat Pacha zo heftig reageerd als zijn halster wordt omgedaan, is omdat hij nog wat last heeft van dat oor. Een soort '' trauma '' kan je het denk ik noemen.

Inslapen is helemaal niet normaal, tenminste niet in mijn omgeving.
Maar dit paard was naar mijn mening beter af in de hemel. Een paard toont haast geen pijn, een paard is een vlucht dier.
Mijn pony heeft 3weken!! met een peesblessure gelopen, zonder het te laten merken. De pees was 3/4e afgescheurd. Als dat geen pijn doet?