horse event 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:43

kyrkelover

Re: horse event 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:29

die marez is inderdaad wel heeeel belangrijk.
Dan moet ook iedereen beginnen met de oefenening en niet eerder of later.
Als je bijvoorbeeld van stap naar draf moet zegt ze wat je moet doen, dan komt eers maaaaaa dus moet je opletten en je paard voorbereiden en op rez moet je de oefening uitvoeren. Het mag dan absoluut niet langer als 2 passen duren voor je in draf zit in dit geval anders gaat het hele zooitje mis.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:33

Heel belangrijk dus inderdaad!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:52

monya schreef:
poes schreef:
Ik vraag me trouwens af waarom het balingehof er niet bij was dit jaar?

Zal ik dan maar gelijk antwoorden ;).

We kampen met ziekte thuis helaas, en dat heeft nu even voorrang, volgend jaar zijn we er weer!

A wat zonde, ik heb jullie echt gemist! Maar uiteraard gaan zo'n dingen voor, veel beterschap gewenst!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:30

Anders ik wel ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag Poes!!!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:02

Gefeliciteerd Poes.

Ik vond het jammer dat Nelson Pessoa niet kwam. WE zaten er helemaal klaar voor.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:07

Waarom kwam'ie eigenlijk niet? Had pas savonds door dat hij er had moeten zijn ipv Jos Kumps :+

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:28

IK heb het niet kunnen verstaan, dus geen idee. naja deze springclinic was ook wel leuk. En we zaten ff droog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:16

licorne schreef:
Dat is het commando "MARS" als signaal dat op dat moment de oefening moet worden ingezet. Komt uit het leger, uit de cavalerie waar het carousselrijden oorspronkelijk ontstaan is. Zoals in het leger ook "ingerukt, MARS" wordt gezegd etc.

Ja...dit is het precies. Eerst wordt de oefening gezegd die moet gebeuren en op "MARS" (als in voorwaarts mars...komt van het woord marcheren) wordt het uitgevoerd. Omdat dit 1 lettergreep is, wat niet handig is, want dan ben je altijd te laat met uitvoeren, wordt dit commando opgerekt naar Mar-rus...

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik breeduit zat te glimlachen dat er op Marez gegoogled is.... :+

Niet om iemand uit te lachen hoor...maar het was voor mij heel komisch, omdat de terminologie voor mij bekend is....en voor de ander niet...en dat levert soms gewoon grappige situaties op...

Zoals mijn zwager die van de rijdende koets sprong, omdat ik zei: we gaan vanaf hier uitstappen.... (en ik doelde dus op het paard).

0512Annette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:00

tellom schreef:
Ik heb achter mevrouw de speakeres gestaan en heb toch het gevoel dat ik het wel een beetje moet opnemen voor haar :o
Ze zag (en ik dus ook niet)totaal niet wat er achter aan gebeurde.

Het is dat Kim met de zwarte groninger hengst ons kwam vertellen wat er gebeurde.
Wij dachten nl dat de mevr op de lippizaner haar paard niet kon houden, ze zou nl überhaupt niet meedoen aan de rassendefile omdat haar paard daar niet zo goed tegen zou kunnen.

Dan komt ze toch de ring in, er werd gelijk tegen haar gezegd door de organisatie dat ze moest gaan stappen vanwege de veiligheid omdat er ook jonge kinderen mee reden.
Ze wilde niet dat het zelfde zou gebeuren als met het omslaan van de marathon wagen.
En ze bleef gewoon draven dus moest er wel ingegrepen worden door mevr de omroepster :j
Want dat werd achter haar rug om gefluisterd dat ze dat moest zeggen door de microfoon.

Tja en toen kwam de andalusier omhoog en daar schrok dus de lipi van.

De mevr de omroepster wil het commentaar zo leuk mogelijk geven dat iedereen blijft zitten dat luistert dus zal ze niet zomaar streng zijn :n

Idd. wij kwamen met de lipizzaner aan om hem en zijn amazone de ring in te brengen. Alles ging goed totdat (wat wij dus niet konden zien en de omroepster ook niet) Lippi was gevallen met de amazone. Snel ben ik naar Lippi en de amazone toegerend waarbij zij al weer op haar paard zat. Nog net was ze opgestegen en haar rechterbeugel aan het zoeken toen de omroepster nogmaals vroeg om applaus, deze opmerking was net iets te veel voor de mensen die alles hadden gezien. De reden was niet Lippi waardoor het fout liep maar een opeen stapeling van gebeurtenissen te beginnen met de mini... Het blijven vluchtdieren uiteindelijk en wanneer er 3 paarden reageren, tja...

Begrijp alleen niet waar de opmerking ''Wij dachten nl dat de mevr op de lippizaner haar paard niet kon houden, ze zou nl überhaupt niet meedoen aan de rassendefile omdat haar paard daar niet zo goed tegen zou kunnen'' vandaan komt.
Dit was omdat zij door de omleiding nog niet gearriveerd waren. Er is namelijk nooit sprake geweest dat de Lipizzaner er niet tegen zou kunnen. Vorig jaar was dit zelfde paard op verschillende evenementen waaronder HE. Daarnaast liet de amazone toch diverse mooie dingen zien, en toen haar verteld was te stappen dit ook direct op te volgen.
Maar idd we hadden het niet gezien en je moet wat te vertellen hebben tegen het publiek als omroepster . Wellicht de volgende keer als je het niet hebt gezien zo'n opmerking.

Jammer genoeg heeft de amazone om 16.30 uur haar kur moeten afzeggen daar deze op modderige gladde grond gereden diende te worden in de fokkerijpiste. Helaas heeft ze hierdoor niet kunnen laten zien wat zij met hem kan. Jammer is dan wel dat de mensen alleen spreken over wat mis ging. Volgens mij liet Lippi een prachtige vertegenwoordiging van de Lipizzaner zien. Een schitterend paard.

Ik heb twee geweldige dagen op HE gehad en volgend jaar ben ik er zeker weer :D . Geweldige paarden <3 gezien en goede clinics. Zelfs mijn partner en dochter zijn zondag de hele dag meegeweest en vonden het geweldig. Van diverse clinics neem je wat mee en steek je wat op. Dus de entreeprijs daar heb ik ook niet zoveel over te zeggen. Geef jezelf maar eens op voor 1 clinic en dan weet je al wat het kost.

Kijk uit naar volgend jaar!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:52

Heeft iemand de clinic van imke en edward ook gefilmd? Er staat nog niets op youtube helaas!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:34

Ah dank je voor de verjaardagswensen :D

Bij dat Maaarrress verstond ik eerst NAAR RECHTS en ik altijd maar denken: maar allee da is toch nie naar rechts??? :')

Volgens de omroepster (ja die ja) was Pessoa ook al 'een heule oude man' (vond ik ook best een opmerking die niet hoefde) en voelde die zich niet goed. Wij hadden pessoa ook graag gezien, jos kumps vond ik best um direct in zijn oordeel :')

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:51

Horse Event was leuk :D Volgend jaar zeker weer

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:20

hopen dat ik volgend jaar wel kan:P

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:18

ik wil volgend jaar zeker weer :D