Google weet het ook niet.
Edit: Licorne heeft de nuttige informatie al

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monya schreef:poes schreef:Ik vraag me trouwens af waarom het balingehof er niet bij was dit jaar?
Zal ik dan maar gelijk antwoorden.
We kampen met ziekte thuis helaas, en dat heeft nu even voorrang, volgend jaar zijn we er weer!
licorne schreef:Dat is het commando "MARS" als signaal dat op dat moment de oefening moet worden ingezet. Komt uit het leger, uit de cavalerie waar het carousselrijden oorspronkelijk ontstaan is. Zoals in het leger ook "ingerukt, MARS" wordt gezegd etc.
tellom schreef:Ik heb achter mevrouw de speakeres gestaan en heb toch het gevoel dat ik het wel een beetje moet opnemen voor haar![]()
Ze zag (en ik dus ook niet)totaal niet wat er achter aan gebeurde.
Het is dat Kim met de zwarte groninger hengst ons kwam vertellen wat er gebeurde.
Wij dachten nl dat de mevr op de lippizaner haar paard niet kon houden, ze zou nl überhaupt niet meedoen aan de rassendefile omdat haar paard daar niet zo goed tegen zou kunnen.
Dan komt ze toch de ring in, er werd gelijk tegen haar gezegd door de organisatie dat ze moest gaan stappen vanwege de veiligheid omdat er ook jonge kinderen mee reden.
Ze wilde niet dat het zelfde zou gebeuren als met het omslaan van de marathon wagen.
En ze bleef gewoon draven dus moest er wel ingegrepen worden door mevr de omroepster![]()
Want dat werd achter haar rug om gefluisterd dat ze dat moest zeggen door de microfoon.
Tja en toen kwam de andalusier omhoog en daar schrok dus de lipi van.
De mevr de omroepster wil het commentaar zo leuk mogelijk geven dat iedereen blijft zitten dat luistert dus zal ze niet zomaar streng zijn