Jeetje wat ziet dat arme beestje eruit :'( Ontzettend veel respect dat je dit doet en ik hoop dat je haar er weer helemaal bovenop krijgt! Overigens heb je een mooie kudde bij elkaar. Hopelijk ziet deze merrie er straks ook zo goed uit als de paint nu. Heel veel suc6!
Goed werk! Echt respect hoe je dit doet. Ik ga dit topic ook volgen, ben echt benieuwd naar de volgende foto's. Die laatste foto ziet er al stukken beter uit!
Omg, hoe kan het zover zijn gekomen!! Wat een scharminkeltje, dat ze uberhaupt nog rondliep bij de vorige eigenaar.... Vreselijk zo mager dat ze is, en dat ook nog eens met een veulen aan de voet en mogelijk in haar buik!!! Jeetje...
Wat ongelooflijk super dat jij haar een nieuwe kans geeft en je zo inzet voor haar, maar ook de andere 'scharminkeltjes' die je al hebt lopen, echt super!! Prachtige kudde heb je zo bij elkaar!
Hopelijk knapt ze langzaam bij beetje op, en kan ze nu weer lekker genieten van voer van aandacht, van mensen! Echt respect voor je inzet!
Jeetje, respect dat je dit doet! Ik moet zeggen dat ik de laatste foto's er echt goed uit vind zien. De blik in haar ogen is veranderd. Het lijkt alsof ze weer een beetje positief de wereld in kijkt.
daraxhester
Geplaatst: 23-04-10 18:24
Echt heel sneu, ik zou hem denk ik ook wel hebben gekocht hoor. Want als je dit paard zijn vertrouwen wint door hem goed te verzorgen, krijg je echt een band met zon paard. Veel sneller dan met een gewoon paard.
Wauw wat goed dat je dit doet! echt fijn dat er al zo snel zo'n verbetering in zit! top!!
Dianta
Geplaatst: 23-04-10 20:00
Ik vind het ongelofelijk dat sommige mensen hun paard zo verwaarlozen Maar langs de andere kant vind ik dit een super iniciatief van jou! Goed zo, doe zo verder. Hou ons op de hoogte?! Veel succes nog.
Off topic; ben jij toevallig de eigenaar van equi-shop?
respect en hee veel sterkte met dit paard. Ze ziet er nog wel vriendelijk en vrolijk uit. Dus niet depressief. Ik blijf jullie volgen.
Selima
Geplaatst: 23-04-10 20:35
Wat fijn dat je al die arme dieren zo goed opvangt en ze een geweldig thuis biedt!
Wat een schitterende merrie zit er onder dat vreselijk mishandelde uiterlijk en hoe ontroerend dat ze kennelijk toch nog wel wat vertrouwen in mensen wil hebben, na alles wat ze heeft meegemaakt.
Ik blijf dit ook volgen en vind het fijn om de foto-updates te zien!
Die nieuwste foto ziet er al veel beter uit, wat een schattig koppie heeft ze, onbegrijpelijk dat iemand haar zo heeft kunnen verwaarlozen en uithongeren.
Ik blijf jullie op de hoogte houden hoor. Morgen geven ze lekker weer en ga ik haar nog eens wassen met een anti bacteriële shampoo , haar lijfje nog eens ontsmetten.
Ook hoop ik morgen haar jaarling te spenen en haar bij mijn andere jaarling te zetten. Ik heb enkel geen idee hoe dit ga moeten aanpakken. Ze heeft geen halster aan en laat haar wel een beetje op haar hoofd strelen ,maar is ook heel snel weg. Ik wil het op een vriendelijke manier doen dat ze hier niet door getraumatiseerd wordt. Ik dacht met de merrie de schuur in te gaan en dat het veulen dan volgt en dan de trailer voor de schuur te plaatsen? iemand nog suggesties ?
Kun je niet proberen de merrie door het hek te doen, en de jaarling niet? Draad ertussen of iets dergelijks?
mizzpoez
Geplaatst: 24-04-10 15:55
Ik zou ze dan langzaam splitsen dus i.d.d. eerst met een draad/ hek ertussen en dan langzaam steeds vaker/ verder uit elkaar en als dat niet kan dan zou ik me toch eerst meer gaan richten tot het veulen, dat deze een halster aan en af kan, overal geaaid kan worden, gewoon simpele basisdingetjes, niet alleen om het kunnen daarvan maar ook om te leren dat je niet eng maar eigenlijk best wel leuk. Want hoe je het nu ook doet: als je ze abrupt uit elkaar haalt dan komt er een trauma bij kijken.
Issy
Geplaatst: 24-04-10 16:07
Poehee wat een scharminkel, wat erg dat de vorige eigenaar haar zo verwaarloosd heeft. Hopelijk begint hij/zij nooit meer aan paarden. Succes met het opknappen van deze merrie en veulen, het leven van deze merrie kan alleen maar beter worden!
Ten eerste, ontzettend veel respect zeg!! Zijn niet veel mensen die dit aandurven! Maar onzettend goed van je zeg! Wat een arm beestje zeg... hoe kan dit ? Hebben die mensen nog meer paarden er zo bij staan? Ik zou aangifte doen..
Jeltske
Geplaatst: 24-04-10 21:59
Wat zielig zeg! Hoe kan iemand zo'n beest toetakelen, succes ermee
Ik weet niet hoe gehecht ze aan elkaar zijn? Mijn merrie en veulen vorig jaar wouden niet uit elkaar.Zelfs het rijden deden we met hem erbij.Op de dag dat ik zou afspenen(waar ik vreselijk tegenop zag)Liep mijn bijrijdster gewoon met de merrie naar stal.Ik op een afstandje er achter aan.Ik ben toen "gewoon" afgeslagen naar een andere stal.Gelukkig liep hij gewoon achter me aan.Stalletje in,deur dicht.....en toen had hij pas dor dat hij ergens anders stond,zonder mama. Hij is gaan eten......Hinnikte wel.Maar dat was het.2 dagen later is hij op de trailer naar de opfok gegaan. Het was super relaxed en ik had me zorgen gemaakt om niks.
Ik zou geen draad tussen beiden doen.Kunnen ze zich ernstig aan verwonden. Succes....
liezzie
Geplaatst: 25-04-10 08:30
Echt respect voor je. wat een mooie merrie. Heel veel succes met alle zorg die je nog tegemoed gaat.
Lanita
Geplaatst: 25-04-10 08:42
Mn god, wat ziet dat dier eruit Degene die dit op zn geweten heeft zou zich kapot moeten schamen! Heel veel succes met dr, en ik hoop dat ze snel opknapt!
tumenmouse
Geplaatst: 25-04-10 09:31
wat zielig voor dat beestje! gelukkig is ze nu in goede handen! maar ze is al ongeveer 20 toch? en ze heeft nog een jaarling en is mischien weer drachtig? vind ik eigenlijk wel zielig zo oud en dan nog een jaarling en nog drachtig. maar daar kan jij niks aan doen.