dofuzz schreef:ik wou me hier eigenlijk tussenuit houden omdat ik moeilijk objectief kan zijn als het over Jan Boogaerts gaat, aangezien hij één van mijn voorbeelden en mentor is, maar ik kan het toch niet laten.
dit moet ik even kwijt :
Boogaerts is één van de meest ervaren judges die er in Europa te vinden zijn waarvan zijn teller op rond de 200 gejureerde shows staat. voor FEI en NRHA is hij één van de 7 mensen wereldwijd die jury's mogen opleiden. daarenboven heeft hij elke grote show, kampioenschap, futurity en derby in Europa van AQHA en NRHA meerdere keren gejureerd. m.i. moet je dus al heel onderlegd of heel dom zijn om zijn oordeel in twijfel te trekken dus het zegt voor mij heel veel over een L3 ruiter die zulke onzin uitkraamt!
och arme, och arme, driewerf och arme, 16 paarden in een pleasure klas ! boehoehoe ! bij heel wat van de shows die boogaerts jureert is dat waarschijnlijk de kleinste klas, dus niet de organisatie of jury hierop aanspreken en niet banketstaaf maar rijen !!! thuis jarenlang trainen, dan op wedstrijd gaan en daarna volwassen in de showpen worden !
halleluya AMEN!
helemaal mee eens.
ik was er niet bij maar ik 'ken' (van zien/rijden) Jan nog van vroeger en heb hem ook nu vaker zien rijden. dan zie je al dat iemand weet waar hij mee bezig is.
er wordt veel gesproken over 'smaken' van jury's: jongens, die mensen hebben een flinke opleiding (aqha judge iig) achter de rug en zware examens waar je echt niet zomaar doorheen komt.
hierin kijken ze niet naar je 'smaak' maar je kunde om te judgen. als je dit niet goed doet wordt je niet gevraagd.
ik vind het altijd erg makkelijk af te geven op de judge.
als deze judge je niet bevalt: onthoud het en blijf de volgende keer thuis als hij judged......