[WN] DUtch Summershow 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:19

shellybelly schreef:
Misschien hebben enkele ruiters wel gemerkt dat op vrijdag de krant aanwezig was. Er is zaterdag een leuk stukje (wel een korte tekst, maar wel pakkend) en een foto geplaats op de voorpagina van het Sallands Dagblad.
Hierbij de link.
http://www.destentor.nl/regio/salland/5107307/Paardensportshow.ece

Misschien herkent iemand zichzelf??

Het meisje in het blauw vooraan is nienke hoekstra. Zij werd tweede geplaatst in de pleasure L3.

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:43

als je her hebt over de halter is dit b.s want zoals rachelle dr paard is ook nog jong en die won ook. kan me ook herineren dat op het nk een veulen grand champion werd tegen over een groote beul.
Wat betreft het rijden is dit ook b.s ik werd zondag derde met mijn 4 jarige in de aqha open reining. Er waren in totaak 4 paarden van 4 en de resr was allemaal ouder.
Ik denk dat je het meer moet zoeken bij grooming/training/ervaring dan een jury die zogenaamd niet goed plaatst...
Laatst bijgewerkt door Horseworse op 16-06-09 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:49

Rare jury's bestaan in mijn ogen niet.. }>

Laten we blij zijn dat zo'n man 2 1/2 dag achtereen van smorgens vroeg tot savonds laat onze paardjes wil beoordelen! Natuurlijk wordt hij ervoor betaald, maar toch..

De een wil graag dit zien, de ander dat, maar jury's zijn ook mensen hoor! :D
Natuurlijk doen we allemaal ons best om eerste te worden, maar dat gaat nu eenmaal niet.
Doe wat met de ervaring die je hebt opgedaan en zie het als een goed leermoment, volgende keer gaat het misschien beter, of er gebeurd net weer iets waar je nooit rekening mee hebt gehouden |(
Het blijft een spelletje hoor ( al is het wel vaak een duur spelletje *D 8-) ) :D ;)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:38

Given schreef:
Zaterdag begon ik weer met Bembem in de Halter en is Bemmetje in de Open Gelding all ages, Grand Champion geworden *D Had het echt niet verwacht en was super blij!

Nou, hij zag er dan ook erg goed uit :D
Afbeelding

Van de halter die ik gezien heb blijkt dat ik denk net zo raar als de jury ben, want ik had ze exact hetzelfde geplaatst hoor :j

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:43

REGINA76 schreef:
ROB H waarom altijd zulke opmerkingen tegen mij?

Altijd? hmmm zou kunnen.
Maar ik maak geen enkel onderscheid in mijn repliek op mijns inziens onzinnige opmerkingen.
Als het om de persoon zou gaan dan zou ik ook schrijven wat ik (en vele anderen) gezien hebben tijdens de rij onderdelen waar je deel aan hebt genomen.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:36

Auw!

Wees eens een beetje lief naar elkaar toe..., en doe anders elkaar lekker een pb-tje of zo...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:00

Ik ben altijd lief en aardig en eerlijk 8-)

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:55

staan er al foto's ergens?

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:19

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:06

ik wou me hier eigenlijk tussenuit houden omdat ik moeilijk objectief kan zijn als het over Jan Boogaerts gaat, aangezien hij één van mijn voorbeelden en mentor is, maar ik kan het toch niet laten.
dit moet ik even kwijt :

Boogaerts is één van de meest ervaren judges die er in Europa te vinden zijn waarvan zijn teller op rond de 200 gejureerde shows staat. voor FEI en NRHA is hij één van de 7 mensen wereldwijd die jury's mogen opleiden. daarenboven heeft hij elke grote show, kampioenschap, futurity en derby in Europa van AQHA en NRHA meerdere keren gejureerd. m.i. moet je dus al heel onderlegd of heel dom zijn om zijn oordeel in twijfel te trekken dus het zegt voor mij heel veel over een L3 ruiter die zulke onzin uitkraamt!

och arme, och arme, driewerf och arme, 16 paarden in een pleasure klas ! boehoehoe ! bij heel wat van de shows die boogaerts jureert is dat waarschijnlijk de kleinste klas, dus niet de organisatie of jury hierop aanspreken en niet banketstaaf maar rijen !!! thuis jarenlang trainen, dan op wedstrijd gaan en daarna volwassen in de showpen worden !

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:22

Zeer juist verwoord. 8-)
Ik heb Jan als Judge en als omroeper meerdere malen mogen meemaken.
En tijdens deze summershow zijn we in gespek geraakt over het jureren (en dan met name de pleasure)
Het waren zeer verhelderende en interessante gespreken.
Dat moeten meer mensen eens proberen 8-)

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:05

Rob_H schreef:
Zeer juist verwoord. 8-)
Ik heb Jan als Judge en als omroeper meerdere malen mogen meemaken.
En tijdens deze summershow zijn we in gespek geraakt over het jureren (en dan met name de pleasure)
Het waren zeer verhelderende en interessante gespreken.
Dat moeten meer mensen eens proberen 8-)

Vind het heel interessant om iemand zoals Jan Boogaerts eens uit te nodigen om eens het eea over jureren te vertellen (pleasure/reining/hunter/halter) ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:51

Ik vond de jurering prima.

Ik heb zelf fouten gemaakt en ben verder gewoon niet goed genoeg.
Als je een 2 penalty aan je broek krijgt terwijl de plaatsingen 1-7 2,5 punt uit elkaar liggen gaat het hard met je score :D

De tijd voor fouten kunnen maken ligt achter je bij zo'n veld

MSQuincyTE

Re: DUtch Summershow 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:41

Ik heb zo wie zo respect voor de jury want het lijkt me wel heel moeilijk toe om te kijken wie er nou een plaatsing verdient en wie niet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:15

dofuzz schreef:
och arme, och arme, driewerf och arme, 16 paarden in een pleasure klas ! boehoehoe ! bij heel wat van de shows die boogaerts jureert is dat waarschijnlijk de kleinste klas, dus niet de organisatie of jury hierop aanspreken en niet banketstaaf maar rijen !!! thuis jarenlang trainen, dan op wedstrijd gaan en daarna volwassen in de showpen worden !

8-)
Ik denk juist dat het prachtig is dat we zulke gevulde klasses hebben!
En de beste zullen bovendrijven die in een dergelijke klasse zich staande weten te houden.
Degene die het niet kunnen hebben weer een mooie dosis huiswerk en een hoop geleerd :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:21

dofuzz schreef:
ik wou me hier eigenlijk tussenuit houden omdat ik moeilijk objectief kan zijn als het over Jan Boogaerts gaat, aangezien hij één van mijn voorbeelden en mentor is, maar ik kan het toch niet laten.
dit moet ik even kwijt :

Boogaerts is één van de meest ervaren judges die er in Europa te vinden zijn waarvan zijn teller op rond de 200 gejureerde shows staat. voor FEI en NRHA is hij één van de 7 mensen wereldwijd die jury's mogen opleiden. daarenboven heeft hij elke grote show, kampioenschap, futurity en derby in Europa van AQHA en NRHA meerdere keren gejureerd. m.i. moet je dus al heel onderlegd of heel dom zijn om zijn oordeel in twijfel te trekken dus het zegt voor mij heel veel over een L3 ruiter die zulke onzin uitkraamt!

halleluya AMEN! _/-\o_ _/-\o_

helemaal mee eens.

ik was er niet bij maar ik 'ken' (van zien/rijden) Jan nog van vroeger en heb hem ook nu vaker zien rijden. dan zie je al dat iemand weet waar hij mee bezig is.

er wordt veel gesproken over 'smaken' van jury's: jongens, die mensen hebben een flinke opleiding (aqha judge iig) achter de rug en zware examens waar je echt niet zomaar doorheen komt.
hierin kijken ze niet naar je 'smaak' maar je kunde om te judgen. als je dit niet goed doet wordt je niet gevraagd.

ik vind het altijd erg makkelijk af te geven op de judge.
als deze judge je niet bevalt: onthoud het en blijf de volgende keer thuis als hij judged......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:24

Ik vond hem ook wel goed jureren. Ik vond de uitslagen van de L2 raar maar na het bekijken van de schoresheet had Jan gewoon gelijk.

Over de pleasure. Op die manier scheid je wel het kaf van het koren, wat is daar mis mee? Trouwens, op L2 niveau mag je wel verwachten dat het geen racepartijen meer worden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:36

bedankt voor de link met foto's!

wie is deze combi?
ziet er in ieder geval top uit qua grooming en tack ed, complimenten!

Afbeelding

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:42

zie geen foto...?

Huslin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:00

Ik zie ook geen foto!
Maar zijn er ook foto's te vinden van zaterdag, want alleen vrij en zondag staan erop!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:05

Huslin schreef:
Ik zie ook geen foto!
Maar zijn er ook foto's te vinden van zaterdag, want alleen vrij en zondag staan erop!

Zaterdag heb ik helaas niet kunnen fotograferen. |(

De foto die je niet kan zien, is deze http://www.pbase.com/joska/image/113774043

marlborro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:10

Even nog even over de foto's.
Ik moet zeggen dat ik het heel jammer vind dat er tegenwoordig bijna op geen ene show meer foto's gemaakt worden |(
Ik had wel verwacht dat er op de Summershow foto's gemaakt zouden worden over heel het weekend.

Verder een te gekke show, die weer fantastisch geregeld was. +:)+
Complimenten voor de organisatie.

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:14

Weet iemand of er zaterdagochtend in de halter foto's gemaakt zijn???
Ben erg benieuwd!!

Groetjes, liesbeth.

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:15

Dat is Sarah de Weerd!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:43

marlborro schreef:
Even nog even over de foto's.
Ik moet zeggen dat ik het heel jammer vind dat er tegenwoordig bijna op geen ene show meer foto's gemaakt worden |(
Ik had wel verwacht dat er op de Summershow foto's gemaakt zouden worden over heel het weekend.

Mijn ervaring is juist geheel het tegenovergestelde. Bij vrijwel iedere wedstrijd die ik bezoek, zie ik meerdere fotografen aan de kant staan, waardoor ik mijn camera steeds vaker thuis laat of in mijn tas laat zitten. Tijdens het afgelopen NK stonden zeker vijf mensen te fotograferen, bij het NK een jaar eerder waren dat er zelfs nog meer. Persoonlijk zie ik dan geen reden om me ook nog bij de groep aan te sluiten. Vandaar ook dat ik mijn showfotografie heb afgebouwd. Ik heb niet het idee dat het 'kwade zin' is van fotografen, misschien eerder miscommunicatie of -berekening, want het komt inderdaad wel eens voor dat op een dag meerdere shows plaatsvinden en dan op eentje daarvan meerdere fotografen aanwezig zijn en de anderen niet door een fotograaf worden bijgewoond... en dat is sneu voor de deelnemende combinaties die hard naar de wedstrijddag toe hebben gewerkt en er lange tijd naar uit hebben gezien.