eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:16

nadita schreef:
Stallen gereserveerd voor ons :D Wij komen met 6 Friese paarden. Stonden er vorig jaar ook.
En wij kamperen op de camping er tegenover.

Toch hetzelfde plekje Christina? Leuk!
Ben ff over de paarden aan het denken (W-team, Swobbel, Faar, Zebb en Meint?).

Ice_baby

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:39

wupke suc6!!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:01

Mooi dat jullie een plekje hebben!

Voor de reservelijstmensen, succes...! Zoals ik het hoor is er nog wel kans...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:48

wupke schreef:
Ik sta nu op 26 vanaf plek 30 dus het gaat al de goede kant op :P

Bijna aan de beurt!!

Je kunt als je wilt bij Sun en Zamira in de wei staan, bij Henk op Camping "de Jagtlust".
Ik kan je ook brengen met mijn trailer als je nog geen vervoer hebt.
Moeten we wel een paar keer rijden omdat ik maar 1 per keer kan vervoeren, maar dat is voor mij geen probleem!!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:52

We staan weer in de krant:

Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:40

Angela77 schreef:
nadita schreef:
Stallen gereserveerd voor ons :D Wij komen met 6 Friese paarden. Stonden er vorig jaar ook.
En wij kamperen op de camping er tegenover.

Toch hetzelfde plekje Christina? Leuk!
Ben ff over de paarden aan het denken (W-team, Swobbel, Faar, Zebb en Meint?).

Yep, klopt helemaal.
Ja, heel blij met de plek. Heeft Lin weer goed geregeld ;)

En jullie weer bij Dick en Jolanda zag ik. Ik heb er nu al zin in.
Ik verlang naar de lente :o

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:48

nadita schreef:
Ik verlang naar de lente :o

Amen... :j

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:54

leuk nobbygaard.. plaats je hem ook even op hyves??

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:40

EP4D schreef:
Er wordt nog gestudeerd op een extra activiteit op een andere avond, maar dat is nog te vers om daar nu al iets zinnigs over te zeggen. Hiervoor wordt gedacht aan de maandagavond of dinsdagavond

Wij willen Andréas!!!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:45

EP4D schreef:
Ik heb dat afgelopen jaar bij een andere vierdaagse één keer gedaan, maar nooit weer

Lees dit topic nu pas. Bedoel je ons :D . Nou wij hebben nog nooit zoveel gedraafd, helemaal tegen ons principe.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:03

Odi schreef:
EP4D schreef:
Er wordt nog gestudeerd op een extra activiteit op een andere avond, maar dat is nog te vers om daar nu al iets zinnigs over te zeggen. Hiervoor wordt gedacht aan de maandagavond of dinsdagavond

Wij willen Andréas!!!

andreas wie???

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:16

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:17

Bekend bij alle Zorgvlied-gangers en natuurlijk ook bij zijn grote schare trouwe fans

Je kunt vinden van hem wat je wil, maar hij weet er toch een groot feest van te maken. Maar voor de extra activiteit die we nog willen toevoegen op maandag of dinsdag, denken we aan een andere invulling. Svp nog geen vragen hierover, het is nog steeds te vers om er wat over te kunnen melden.

Afbeelding

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:09

hahahahahah ... ow solomio... of ..heb je even voor mij???!!!

TATADADADADADADA

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:19

EP4D schreef:
Bekend bij alle Zorgvlied-gangers en natuurlijk ook bij zijn grote schare trouwe fans

Trouwe fan meld zich.
Mag hij komen :j .

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:11

hahahahahahahahahaha is hij zo spectaculair???

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:12

Jos, gaan we karaoken? :D

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:53

Toch niet Nederlandstalig hè?!

Odi, jij ook hier? doe je ook mee?

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:55

Karaoke... lol jazeker, maar dat is al op 13 maart a.s. =:) zie site Hippische Vereniging Epe

@odi: Als je hier een foto van jezelf in je originele Andréas-bodywarmer plaatst, dan wil ik er wel over nadenken :):)

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:57

MirjamN schreef:
Odi, jij ook hier? doe je ook mee?

Ja en ja.
Rij 2 vierdaagses. Eéntje in Epe en ééntje in Zorgvlied.

EP4D schreef:
Karaoke... lol jazeker, maar dat is al op 13 maart a.s. =:) zie site Hippische Vereniging Epe

@odi: Als je hier een foto van jezelf in je originele Andréas-bodywarmer plaatst, dan wil ik er wel over nadenken :):)

Daar trap ik niet in. Heb jij er over nagedacht en kom je tot de conclusie dat het niets wordt.
Als jij een karaoke avond regelt die aan elkaar gepraat en gezongen wordt door Andreas, plaats ik een foto van mezelf in een Andreas-bodywarmer :D .

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:04

Brainless schreef:
wupke schreef:
Ik sta nu op 26 vanaf plek 30 dus het gaat al de goede kant op :P

Bijna aan de beurt!!

Je kunt als je wilt bij Sun en Zamira in de wei staan, bij Henk op Camping "de Jagtlust".
Ik kan je ook brengen met mijn trailer als je nog geen vervoer hebt.
Moeten we wel een paar keer rijden omdat ik maar 1 per keer kan vervoeren, maar dat is voor mij geen probleem!!

Ow dat is echt helemaal super :D
Ik sta nu trouwens op 23! het komt steeds dichterbij!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:45

In het kader van de TREC wedstrijd organiseer ik een aantal trainingen en cursus, die ook leuk en handig zijn als je niet aan TREC doet. Je leert bijvoorbeeld over kaartlezen en oriëntatie als je eens op vakantie gaat of een buitenrit gaat maken op een andere locatie zoals de Veluwe. De hindernissen zijn specifiek hindernissen (of beter: obstakels) die je tijdens een buitenrit kan tegenkomen: laaghangende takken, stukje achteruit, smalle doorgang, een hek waar je doorheen moet, een omgevallen boompje, door het water etc.. Hieronder de informatie zoals op de website staat:

Trainingen, cursussen e.d.

Nu kan ik me voorstellen dat je nog niet of niet zo bekend bent met TREC. Zeker op Goeree-Overflakkee en omgeving is TREC nog erg onbekend. En om je dan meteen voor een wedstrijd in te schrijven is misschien wel een grote stap... Of je hebt al wel één of meerdere keren meegedaan, maar je wilt toch nog wat vaardigheden verbeteren...

Van een aantal mensen heb ik al begrepen dat zij al aan het oefenen zijn, maar nog niet precies weten wat ze kunnen verwachten en hoe sommige dingen moeten. Inmiddels is duidelijk dat er voldoende animo is om een aantal lessen te organiseren. Dit worden de volgende lessen:

1. Cursus kaartlezen en oriëntatie: 10 en reservedatum 17 april, van 19.00 - 22.00 uur
Theorieles over oriëntatie en kaartlezen. Dit is een groepsles bij ons op locatie, geschikt voor beginnende TREC ruiters. Dan leer je de basisbeginselen over kaart intekenen en kaartlezen in theorie en wordt ook een praktijkvoorbeeld gedaan. Er wordt nog geen grid en azimut behandeld, aangezien dit materie voor de gevorderde TREC ruiter (T3) is. (De kaart en kompas cursus van Annemarieke behandelt wel grid en azimut, zie voor informatie http://www.trec-nl.nl)).

De avond begint met een welkomstwoord en een kopje koffie of thee. Vervolgens wordt een introductie gegeven over TREC, de diverse onderdelen POR, MA en PTV en wordt dieper ingegaan op de oriëntatierit (POR). De weg vinden is het allerbelangrijkst en de kaart helpt je daarbij. Het goed overnemen van de route en deze intekenen op je eigen kaart is daarmee het belangrijkste uitgangspunt. Ook worden handvatten aangereikt om je tijdens de route te oriënteren in je omgeving. Heb je dat goed onder de knie, dan wordt de te volgen snelheid belangrijk en ook daar helpt de kaart je bij. Tijdens deze avond krijg je een blanco kaart waarop je een route kunt intekenen van een moederkaart, dus net zoals tijdens een wedstrijd. Doe je ook training nummer 2, dan ga je deze route onder begeleiding in de praktijk rijden. Uiteraard is er volop gelegenheid om allerlei vragen te stellen, bijvoorbeeld over de verplichte bepakking.

2. Training kaartlezen en oriëntatie: data in overleg, mogelijke dagen: vrijdag en zaterdag overdag
Praktijkles over oriëntatie en kaartlezen. Dan ga je met een kaart van de omgeving en met je eigen paard aan de slag, onder mijn begeleiding. Hiermee kun je een keer meemaken hoe een oriëntatierit in zijn werk gaat en alvast eens oefenen, zodat je goed bent voorbereid op de POR. Je leert gebruik te maken van herkenningspunten op de kaart en in het landschap om je op te oriënteren en een idee tekrijgen van snelheden en moeilijkheden die je onderweg kunt tegenkomen.

3. Training van PTV hindernissen: 11 en 18 april en reservedata: 2 en 16 mei
Praktijktraining van PTV hindernissen. Hierbij gaan we een aantal hindernissen oefenen. Dit wordt een kleine groepsles van 1,5 uur. Tijdens de training krijg je meteen een stukje theorie over hoe de hindernissen beoordeeld worden. Ook krijg je tips over hoe de hindernis het beste te nemen. In eerste instantie voor beginnende TREC ruiters. Bij voldoende animo kan naar wens uitgebreid worden met een les voor gevorderden (op dit moment 2 geïnteresseerden).

Aanmelden?
Wanneer je interesse hebt om hieraan deel te nemen, stuur dan een email naar trec.go@gmail.com en geef aan in welke van de lessen je interesse hebt (1, 2 en/of 3). Je krijgt dan meer informatie en een inschrijfformulier retour!

Er is ruim voldoende parkeergelegenheid voor auto's en trailers voorhanden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:42

En? Hoe gaat het met de reserve-lijst mensen? Al een beetje opgeschoven richting een startplaats?

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 08:49

Wat is het hier rustig, is iedereen zo hard aan het trainen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:34

Weinig trainen, vorige week is onze stal leeggeroofd van alle dure merkzadels en helaas de mijne zat er ook bij......knap balen en met een ander zadel durfde ik niet te rijden vanwege toestanden met zijn rug het afgelopen jaar.

Gelukkig nu hetzelfde zadel (ok, niet precies dezelfde want die vind ik uiteraard nooit meer terug) en ook aangepast door de zadelmaker, dus we kunnen weer rijden.

Wil ik echt trainen, moet het iets beter weer worden want ik vind het fijn om bijvoorbeeld eerst een klein uur te dressuren en dan de weg op te gaan. Zo hou ik het afwisselend ook voor m!