Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:19

sflj schreef:
Helaas ben jij wel verantwoordelijk voor je dieren en dus aansprakelijk voor schade als mensen er zo maar bij kunnen. Sterkte!

Zucht.. nee.
Paarden staan op eigen terrein, achter gesloten deuren (lint)
Als ze zouden uitbreken oid dan was het wel haar verantwoording.
Zodra je op iemands erf komt zonder toestemming van de eigenaar is het je eigen verantwoording.
Laatst bijgewerkt door Ania op 17-11-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:22

Gelukkig neemt de politie het serieus en gaan ze er wat mee doen.
Succes met het beestje wat bang geworden is, wat er verder ook gaat gebeuren, daar zit je nu eerst mee.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:25

Zelfs achter slot en grendel helpt niet hoor.
Ik zei al, de dames klommen over het hek.
Op het hek zelf stond geen stroom, maar op de draad die er achter hing wel, maar dat is even pats, je kont aaien en dan er om lachen.
Stroom staat er toch op voor de paarden?
Dit stroomdraadje zat er toch echt op voor de mens, want het was de oprit die er achter zat, niet het weiland van de paarden.

Het is dat onze kleine pony graag ontsnapt, waardoor er om mijn land heen een hekwerk staat met gaas ertegen en stroomdraad aan de binnenzijde.
Stroom is ook niet flauw, maar zelfs dat is allemaal niet voldoende.

Het is stom van ons om te denken dat je een omheining plaatst om je paarden op de plek te houden.
Zo werkt dat niet. Omheiningen zijn bedoelt om mensen buiten te houden en niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:25

Ania schreef:
sflj schreef:
Helaas ben jij wel verantwoordelijk voor je dieren en dus aansprakelijk voor schade als mensen er zo maar bij kunnen. Sterkte!

Zucht.. nee.
Zodra je op iemands erf komt zonder toestemming van derden is het je eigen verantwoording.

Zonder toestemming van de eigenaar van het erf, bedoel je Knipoog.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:26

Dit gaat toch echt mn pet te boven. Mijn hemel, wat een brutaliteit!
Ik vind dat je ondanks alles heel goed en beheerst reageert. Doen wat in je macht ligt, de situatie niet verergeren en binnen het boekje blijven Ja Hoe frustrerend het ook is, hiermee kom je wel het verst. Nu maar hopen dat de politie wel tot de dames in kwestie inclusief moeder (die aan deze titel een wel heel twijfelachtige ingeving geeft.. Verward ) door dringt. Dit is echt te gek voor woorden!

Wanneer hoor je weer van de politie?

Benfan

Mijn hemel, ik heb alleen jou reacties gelezen TS en het verbaast me zeer hoe die meiden aan de gang zijn gegaan. Alleen al zich op jou erf bevinden zonder daar toestemming voor te hebben maakt mij al bloed nerveus, maar dan ook nog aan je paarden zitten? petje af dat je die meiden nog niet met een moker de kop in hebt geslagen (al zul je er vast wel over fantaseren, en zo niet.. doe het lekker! of een knuppel, of ze verdrinken in een fles breezer domme dozen dat het zijn!) Blij voor je dat de politie er wat mee doet, die wijven horen niet op je terrein te komen, en al helemaal niet aan je paarde.

@ verschillende "je moet ook duidelijker zijn dat het niet mag mensen" Verdomme nog aan toe! wat moet je tegenwoordig wel niet doen om duidelijk te maken dat je het niet wilt hebben? Neon reclame en bodyguards op het terrein? paar rakket werpers metaal detector poortjes en hier een daar een soldaat die iedereen die ongevraagt binnen komt compleet overhoop schiet... zou dat de hint duidelijk maken? En nog een megafoon die iedereen in het oor schreeuw/brult/tiert dat je met je poten van andermans spullen moet afblijven.

Bij mij voldoet gewoon het respect voor ander mans spullen eigelijk al.

Ania

Lovely schreef:
Ania schreef:

Zucht.. nee.
Zodra je op iemands erf komt zonder toestemming van derden is het je eigen verantwoording.

Zonder toestemming van de eigenaar van het erf, bedoel je Knipoog.

uh ja Huilen van het lachen
jesnaptwelwatikbedoelbeetjestomvanmeikgahetveranderen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:33

Mag trouwens hopen dat ze niet al op je paarden hebben gezeten.. Zulke grieten hebben overal kak aan..

Als iemand het smerige lef heeft om ongevraagd aan mijn fjordenbaal te komen, dan breek ik ze de benen.. Niemand komt ongestraft aan mijn paard!!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:34

ze hebben wel op 1 van haar paarden gezeten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:35

Ik bedoel in dit geval op de 2 jarigen..

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:38

ik wens je veel sterkte met dit, wat zonde van je tijd en energie zeg!! die wil je wel aan andere dingen besteden!!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:39

jeetje wat een lef hebben die grieten! Ik heb mijn paarden op een privé stal staan waar gelukkig de hele dag een oog in het zeil wordt gehouden door de staleigenaar maar de angst grijpt je naar de keel als je bedenkt wat er allemaal kan gebeuren als er onbekenden een beetje met je paard aan gaan zitten knoeien! Hopen dat mams lief onder de indruk is van de sterke arm der wet Knipoog
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 17-11-08 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Dat laatste wil ik nu niet eens weten, want dan spring ik uit mijn vel.

Tat_jana

sjee wat een verhaal echt belachelijk.
ik zou ook niet weten in wat voor staten ik zou zijn als ik te horen krijg dat er iemand op mijn boekkie en 2 jarige aan het rijden was ( ook de rest niet hoor ) bah dat zulke mensen bestaan Boos!

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:41

Noppes schreef:
Het gaat hier toch niet tot een echte rechtszaak komen? (Zie hier al wetsartikelen voorbij komen met uitleg die heeel onvolledig is en 'foto's om in je dossier te steken')
Vergeet niet hoeveel energie en vooral ook geld daarbij komt kijken hoor, denk niet dat dat de moeite waard is. En het kan vast wel op een andere manier opgelost worden.

Wetsartikelen doelde je wss op mij Bloos
Kan wel zijn dat ze niet volledig zijn, maar mijn punt was dat ze normaal wél iets te zeggen heeft omdat velen zeiden dat ze hen wss niets kan maken.
Wat je zei over die fotos maken enzo, klinkt allemaal zo overdreven, maar wat zekerheid kan natuurlijk nooit kwaad. Hopelijk blijft het voor haar hier gewoon bij en blijven de kinderen gewoon weg, maar er zitten nu eenmaal ook echte rotkinderen bij die weet ik veel wat allemaal uitsteken en ouders die met vanalles en nog wat gaan afkomen. Dan kan je toch maar beter voorbereid zijn en hopen dat je het niet nodig hebt..
Nu is het natuurlijk ook wel zo dat iedereen elkaar nog wat bozer maakt hier in het topic, alle woede komt er ineens uit Clown .

Misschien hebben ze hier hun les wel uitgehaald, maar wou de moeder op dat moment gewoon niet afgeven voor de 'eer'..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:41

suleilitha schreef:
Dat laatste wil ik nu niet eens weten, want dan spring ik uit mijn vel.

Misschien ook niet echt handig van mij om neer te planten, sorry Sul.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:42

Geeft niks... ik heb zelf laatst voor de grap even op één van de twee gezeten, één minuutje ofzo maar ik moet er niet achter komen dat anderen dat doen want dan ga ik uit mijn stekker.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:42

Heb je inmiddels camera-bewaking? Of ben je dat misschien aan het plannen? Mocht er dan wat gebeuren dan heb je videomateriaal waarmee je kunt aantonen dat de dames iets aan het doen zijn geweest wat het daglicht niet kan verdragen.

Bah zeg... zit het nog eens te overdenken allemaal... zelfgemaakte chambon... om misselijk van te worden!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:48

Wel heel goed van de wouten dat ze even een praatje gaan maken Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:51

Dus de politie gaat een praatje maken?! Haha!
Ik was bang dat je een flapdrol van een agent kreeg die het allemaal niet zo sirieus zou nemen ofzo..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:52

ayo schreef:
Ik zat nog eens te denken over die kinderen en eigenlijk zou je de kinderbescherming op die ouders moeten afsturen i.v.m. het geestelijk verwaarlozen van hun kinderen en dus een gebrek aan opvoeding. En het aanmoedigen en goedkeuren van criminele activiteiten.
In plaats van dat jij de DB op je dak krijgt.

edit: ik zie net dat Zoolgangster dezelfde gedachte had Haha!

Dit is een hele goeie, worden ze zelf misschien eindelijk goed aangepakt. Helaas doet de kinderbescherming niets.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:52

Fijn dat de agenten jullie serieus nemen en even langs gaan om een praatje te maken.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:58

suleilitha schreef:
Pardon, als mensen er zomaar bijkunnen????? Wie gaat er nou tussen de linten door van de openbare weg af iemands paddock in??? Vind je dat normaal?

Hier ben ik het dus volkomen mee eens. Welke omheining is goed genoeg om kinderen uit je weide of paddock te houden?

Vroeger stond mijn paard in een weide afgezet met herras omheining van 1.50 m en daarachter stroomdraad. Dus echt een heel deftige omheining, maar dat hielp ook niet om kinderen buiten te houden.

Wat moet men op den duur gaan doen? Afrastering van meer dan 2 meter met prikkeldraad boven? Zoals bij het leger? Ik zou het ook niet meer weten.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:01

Ikima schreef:
ayo schreef:
Ik zat nog eens te denken over die kinderen en eigenlijk zou je de kinderbescherming op die ouders moeten afsturen i.v.m. het geestelijk verwaarlozen van hun kinderen en dus een gebrek aan opvoeding. En het aanmoedigen en goedkeuren van criminele activiteiten.
In plaats van dat jij de DB op je dak krijgt.

edit: ik zie net dat Zoolgangster dezelfde gedachte had Haha!

Dit is een hele goeie, worden ze zelf misschien eindelijk goed aangepakt. Helaas doet de kinderbescherming niets.

Eeeeeuuuhhhh, is het niet zo dat tegenwoordig juist kinderen ALLES moeten mogen? Alles en iedereen moet aan de kant, want ja, hier zijn mijn kinderen. Zo gaat de opvoeding tegenwoordig. Mijn en dijn wordt niet meer geleerd, het gaat om het grote ego. Dat kinderen onderdeel maken van een maatschappij en er dus niet boven staan gaat aan veel ouders voorbij. Ze worden opgevoed alsof het halfgoden zijn en de dieren moeten zich aan de kinderen aanpassen. En andere mensen (ook volwassenen) uiteraard ook. Hoe vaak ik het niet meemaak dat ik de vraag krijg of mijn konijnen (ik fok die en verkoop die als huiskonijn, hoewel erg selectief) aardig zijn voor kinderen. Mijn wedervraag is dan of de kinderen wel lief zijn voor dieren en daarmee overweg kunnen. En of de ouders van plan zijn de kinderen daarin te begeleiden. Dit verhaal is weer typisch zo'n voorbeeld. Kinderen opvoeden hoef je niet meer te doen, je laat ze hun goddelijke gang gaan en als het dan mis gaat (kapotte jas is dan nog maar een kruimel vergeleken met wat had kunnen gebeuren), krijgt de eigenaar van het eigen erf en de paarden een grote b.e.k. Echt te belachelijk voor woorden. En ja, dan sluit ik mij graag aan bij de reactie over psychische verwaarlozing van kinderen en het inschakelen van de kinderbescherming.
Ik hoop dat de politie een hartig woordje gaat doen bij de ouders en tot iets komt. Ik zou zelf geneigd zijn om wat extra stroomdraden te spannen en een bewakingscamera te installeren. Zijn ze nou helemaal gek geworden. En die volwassene die groentenafval loopt te smijten, ook ziek in zijn kop zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:02

En een ingegraven on-touch sprinkler installatie zodat iedereen die te dicht bij het hek komt, automatisch water in zijn gezicht krijgt, eventueel gekleurd om herkenning te vergemakkelijken.