Paard & Koets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Paard & Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:21

Nathalie schreef:
Ik vond het trouwens erg grappig dat Bokt.nl nog genoemt werd in 1 van de clinics. Weet zo even niet meer hoe die meneer heette.. iig hadden 3 combinaties (o.a.een jongen met 4 welshjes, en daar ging het over Tong uitsteken )
(ja ik ben slecht met namen. Knipoog )
Maargoed, dat was dus zelfs reclame voor Bokt. Tong uitsteken

Dat was Gerard Leijten die bokt noemde... Haha!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:40

dat paard op de foto is inderdaad lodewijk.. een groningerpaard.. sandra staat zelf erbij op de foto (gele shirtje)

over dat zand.. er had al zand gelegen op de plak van de groene kleden, maar wat ik begrepen heb is dat dat weer weg moest van de brabanthallen zelf.. vandaar de groene kleden..
maar er ging ook wel meer mis hoor..

oa degene van de heliconopleidingen die stalwacht hadden, waren gewoon verdwenen..
als je stalwacht hebt, dan behoor je i nde stallen te blijven (en oo kvoor 's nachts, wakker te blijven om te controleren zoals de afspraak en niet gaan slapen. nu liep de gewone beveiling, die puur voor de beveiling van de hal ed is en de deuren afsluiten enz, rrondjes langs de stallen..
maar goed leert iedereen (hopelijk) weer van..

ik vond t op zich weer een geslaagd weekend.. heb veel lol gehad, aantal mensen ontmoet verder Lachen en oude bekenden terug gezien..

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:43

akerna schreef:
dat paard op de foto is inderdaad lodewijk.. een groningerpaard.. sandra staat zelf erbij op de foto (gele shirtje)

over dat zand.. er had al zand gelegen op de plak van de groene kleden, maar wat ik begrepen heb is dat dat weer weg moest van de brabanthallen zelf.. vandaar de groene kleden..
maar er ging ook wel meer mis hoor..

oa degene van de heliconopleidingen die stalwacht hadden, waren gewoon verdwenen..
als je stalwacht hebt, dan behoor je i nde stallen te blijven (en oo kvoor 's nachts, wakker te blijven om te controleren zoals de afspraak en niet gaan slapen. nu liep de gewone beveiling, die puur voor de beveiling van de hal ed is en de deuren afsluiten enz, rrondjes langs de stallen..
maar goed leert iedereen (hopelijk) weer van..

ik vond t op zich weer een geslaagd weekend.. heb veel lol gehad, aantal mensen ontmoet verder Lachen en oude bekenden terug gezien..

Ben ik niet helemaal met je eens,
Ik heb zelf zaterdag nacht met 2 anderen nachtdienst gehad.
wij zijn de hele nacht wakker geweest en hebben rondjes gelopen.
daarbij was er afgesproken met de organisatie van paard en koets dat onze nachtdienst om 11 uur begon.
wij hebben de hele dag vanalles moeten doen, zaten om kwart over 10 heel even 10 minuutjes bij een show. geen minuut langer en dan komt een vrouw gillend naar ons toe samen met iemand van de organisatie dat wij daar moesten zijn Boos!
achteraf heeft de organisatie zijn excuses wel aangeboden omdat hun zich niet aan de afspraken hielden.
nou moet ik wel eerlijk toegeven dat ik heb gehoord dat de nachtdienst van vrijdag wel is gaan slapen. daarin zou je gelijk kunnen hebben.
Daarbij was de beveiliging weer slecht.
om 12 uur snachts zaten er nog mensen bier te drinken en te roken ( op het stro ! )
en die hebben daar tot 2 uur gezeten. de beveiliging deed helemaal niks.
wij hebben ze verzocht weg te gaan maar werden vierkant uitgelachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:58

Siempje schreef:
Hallo Allemaal,

Even een reactie op de foto's. De massageclinic's werden gegeven door mij (Simone Bruys) en Karin Groot-Jebbink (De gegene die op de foto staat). We hebben het afgewisseld en een enkele clinic samen gegeven. Dit komt doordat er veel mensen uit het hele land komen en we dus op deze manier een landelijkedekking konden garanderen. Karin noord en oost nederland en ik west en zuid nederland.
Heb verder een hele leuke en drukke buers gehad. Veel aanloop en ook echt gerichte vragen zowel tijdens clinic's als bij de stand. Maar het was mijn eerste jaar P&K dus kan niet vergelijken.
Ben iedergeval erg blij en tevreden.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Groeten,
Simone

Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:03

Het toppunt waren dan de ringmeesters. Ik was als laatste clinic voor de pauze en weet dat er op zo een programma grote kans is op uitlopen, soms wel tot een half uur. Dus 3kwartier voor het begin van mijn clinic loop ik naar de tafel ringmeesters; Zijn jullie de ringmeesters?? Klets klets klets De stallen zijn allemaal vol hoor!!!!!! klets klets klets Dus ik richt me dan maar op het meisje wat het dichtst bij mij zit; weet je of de Peelpiste uitloopt? Meisje kijkt me aan, en kletst vervolgens verder met de anderen. Ik had het ondertussen wel een keer gehad met het volkomen genegeerd worden als ik netjes iets vraag. Dus stelde de vraag of ze dus geen idee hadden van de tijden in de piste's?? klets klets klets. Mijn gezicht begon behoorlijk te vertrekken, waarop 1 van de jongens maar zei; Ik denk dat het niet uitloopt hoor. Ah, ik kon ze wel een schop verkopen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:06

Sjonniej schreef:
Het toppunt waren dan de ringmeesters. Ik was als laatste clinic voor de pauze en weet dat er op zo een programma grote kans is op uitlopen, soms wel tot een half uur. Dus 3kwartier voor het begin van mijn clinic loop ik naar de tafel ringmeesters; Zijn jullie de ringmeesters?? Klets klets klets De stallen zijn allemaal vol hoor!!!!!! klets klets klets Dus ik richt me dan maar op het meisje wat het dichtst bij mij zit; weet je of de Peelpiste uitloopt? Meisje kijkt me aan, en kletst vervolgens verder met de anderen. Ik had het ondertussen wel een keer gehad met het volkomen genegeerd worden als ik netjes iets vraag. Dus stelde de vraag of ze dus geen idee hadden van de tijden in de piste's?? klets klets klets. Mijn gezicht begon behoorlijk te vertrekken, waarop 1 van de jongens maar zei; Ik denk dat het niet uitloopt hoor. Ah, ik kon ze wel een schop verkopen.

das inderdaad zwaar sjit dan
Jij gaat volgend jaar zeker niet meer

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:12

Naar de beurs denk ik wel hoor Ja Uiteindelijk gaan we om te 'socializen' en om eens te kijken naar de nieuwe ontwikkelingen die er op de markt zijn. Met als conclusie dat onze eigen wagen eigenlijk ook nog heel erg goed funtioneerd.
Clinic weet ik nog niet. Al zal ik niet aan een rijtechnische clinic mee willen doen. Want mijn paard heeft in de winter gewoon opwarmtijd nodig, hoe heter het is hoe beter het beestje loopt. Maar in de winter heeft hij even 15 minuutjes draf nodig om op te warmen voordat hij lekker gaat lopen. Dan zou betekenen dat ik mijn halve clinic alleen maar aan het opwarmen ben, want ik kan er niet losrijden.
Maar zo een houding en zit clinic is erg interessant en is het niet zo van belang hoe mijn paard loopt. Bijkomend voordeel is dat je dan gratis naar binnen komt en geen 7 euro aan een parkeerkaart hoeft te spenderen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:33

Voor de vaste bezoekers was er inderdaad weinig nieuws te zien en veel standhouders zijn inderdaad afgehaakt. Dat is erg jammer. Ik ben op zaterdag geweest en als je op een dag 3 keer in de rook wordt gezet door een gillende Engelse vrouw dan prefereer ik toch mijn shaggie. Er waren toch ook meer leuke demo's. Ik vond Karel de Lange erg goed over het verband tussen bouw en functioneren van een paard. Ik heb Sjonniej gezien en dan is het toch mooi om te zien welk effect de houding van een ruiter ook op het paard (pony) heeft.
Chardon maakte zijn reputatie weer helemaal waar. Het viel me dan ook erg tegen dat hij (die de mensport toch graag wil promoten en op een hoger niveau wil brengen) niet zijn goede span rijdt in de marathon. Dan had hij toch even echt kunnen laten zien wat hij kan en je misschien het gevoel krijgt echt waar voor je geld te krijgen dan dat mijnheer weer mooi zijn paarden weer even heeft kunnen trainen op onze kosten.

Als je alles bij elkaar op telt dan geef je toch een klein kapitaal uit zo'n dag. Dan maak je de balans op of het nog allemaal waard is maar het slaat nog net de goede kant uit hoewel ik kritisch blijf kijken.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:54

[EV-ITP] P&K - Chariots of fire de figurantenrol van Pim
Hier een link naar wat foto's die ik heb gemaakt, let vooral op de man in het blauwe vest, dat is mijn mannetje Clown

Wij hebben niet echt vernieuwende of bijzondere dingen gezien, het was voor ons gewoon een gezellig dagje uit.
Om echt te gaan shoppen gaan we in maart weer naar de equitana.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:28

Wat een leuke foto's heb ik al voorbij zien komen!! Wij vonden het zelf erg leuk om onze clinics te kunnen geven en ook om de Frederiksborger weer te laten zien. Je kunt het inderdaad niet vergelijken met bijvoorbeeld de Equitana, maar dat is straks weer:)

Ik blijf het altijd ontzettend leuk vinden dat mensen zo enthousiast zichzelf aanbieden om een mini proeflesje te hebben op Siglavy Allegra. Dapper hoor!! Iedereen kijkt naar je en je hebt geen idee van het paard of van wat wij van je gaan vragen... Haha! Niet dat we ooit iets geks doen...maar je weet natuurlijk maar nooit Knipoog

Nogmaals hulde aan de dappere vrijwilligers en dank voor een ieder die zo enthousiast op de clinics gereageerd heeft. Het is leuk om achteraf met de mensen te praten en te horen dat er zo ontzettend veel mensen zijn die ook gewoon lekker met hun paard bezig willen zijn en dat het liefst met zo min mogelijk druk en stress!!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:34

die bodem is altijd hard daar, vooral die los-rij bak bij de stallen, daar wordt helemaal niks mee medaan, alleen maar in gereden.

verder beetje jammer dat de boodschap in deurne nogsteeds niet duidelijk is over de nachtploeg.
moet toegeven dat ik bij mn eerste keer ook niet echt goed heb opgelet, maar dat komt door de communicatie vanuit deurne.
jaar daarop 48 uur achter elkaar door gedraaid volgens mij, maar er zat iig iemand Haha! die nog wakker was ook Tong uitsteken

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:41

Ja jammer was het idd wel,de miscommunicatie die er ieder jaar weer is met de mensen van Deurne. Daarover moeten toch eens duidelijk afspraken gemaakt gaan worden.

Verder is het idd karin die bij mijn paard staat.
(Karin en Simone,bedankt nog! Party!! )

Zo een mooi weekend gehad, leuke bokkers gemeet en nieuwe mensen leren kennen.

Verder geen commentaar.. Iedereen doet zn best dus Knipoog

*edit* Nathalie,jammer dat ik je niet gezien heb Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:48

moravita, jullie show was inderdaad heel leuk... we vonden het jammer dat wij niet werden uitgekozen om op de hengst te rijden.. Knipoog

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:30

kimberly, ik had het ook over de vrijdag.. jullie waren idd erg wakker en super bezig.
(enne wij waren dat die in de stallen zaten, wij zijn om half 1 eruit gegaan hoor, geen 2 uur Knipoog ) we hadden ook een afspraak met de beveiliging.) ik lag om 1 uur iig al in bed..

ik heb ook wel een groot aantal deurne mensen gezien die wel alles gewoon netjes deden, maar weet ook dat er een paar tussenuit gesneakt zijn..
maar goed dat is verder aan de organisatie van paard en koets..
het is idd al een paar jaar zo dat die communicatie tussen p&k en deuren dan niet helemaal soepel verloopt, zodat jullie ook niet altijd weten wat jullie precies moeten doen. daar kunnen jullie weer niks aan doen.. maar ik heb ook gehoord dat een aantal van jullie school het gewoon niet interesseert wat er gedaan moet worden op zo'n beurs.. dat vind ik da erg jammer..

jef ja jij hebt flink goed van je fout geleerd he Tong uitsteken jaar erop was je ook super bezig Lachen

over de ringmeesters, ik heb ook begrepen dat ze in de kempenhal geen portofoon hadden, dus die meiden (jongens? ) daar van deurne konden er niet zo veel aan doen dat het dar misliep..
wat bertreft de stallen, daar zaten ook 2 jongens (niet van deurne Knipoog ) en die behoren t wel te weten.. die staan er elka jaar.. (maar ja dan is er vrouwelijk gezelschap hé Knipoog dat vinden ze gezellig Tong uitsteken )

hoe is het trouwens met het paard van jullie leraar kimberly? die onderuit was gegaan?

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:17

Ik ben op zoek naar foto's van IJsbrand Chardon met de 4-span belgen van Brooijmans, heeft een van jullie die gemaakt toevallig??

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:34

izzy1985 schreef:
Ik ben op zoek naar foto's van IJsbrand Chardon met de 4-span belgen van Brooijmans, heeft een van jullie die gemaakt toevallig??

Ja die heb ik, maar ik ben nog aan het uitzoeken welke foto's ik ga plaatsen op www.paardenfoto.nl Dat zal nog even duren. Ik heb er heel veel gemaakt op paard en koets (ongeveer tienduizend) en wil er niet meer dan een paar honderd overhouden die de moeite waard zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:36

Marcel; Heb je alleen bij de hoofdpiste gestaan of ook bij de andere piste's ? Ik ben nog op zoek naar de foto's van mijn clinic. (zaterdag, peelpiste, half 6-half 7)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:36

Ok, dan hou ik de website in de gaten! Ben benieuwd!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:45

marcel heb ik regelmatig zien lopen bij de peelpiste.. dus zal iedaar ook fotos hebben gemaakt denk ik zo Lachen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:43

@sjonniej, mocht jij wel gratis binnen dan? Ik hoorde dat er een clinic was waar je aan mee kon doen maar dan wel zelf entree e.d. betalen..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:44

Liberty als je meedeed aan clinics moest je idd wel entree betalen officieel.
Ergens ook niet heel gek, normaal betaal je ook voor een clinic.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:50

liberty schreef:
@sjonniej, mocht jij wel gratis binnen dan? Ik hoorde dat er een clinic was waar je aan mee kon doen maar dan wel zelf entree e.d. betalen..

Alle clinicdeelnemers kregen alleen een parkeerkaart voor de vrwachtwagen/trailer. Entreekaartjes moest je zelf kopen. Ik heb hier ook een mail voor gestuurd, omdat mijn ervaring een paar jaar terug was dat we bij het organiseren van de menshow een enorme berg kaartjes hadden voor iedereen. Dus dan vond ik het nogal vreemd dat ik voor een clinic (wat mijn inziens voor publiek gelijk staat aan een show) zelf een kaartje moest kopen. Maar ze hebben hiervoor gekozen omdat ze bezoekers van de Paard en Koets beurs als extra'tje de mogelijkheid geven om aan een clinic mee te doen. Zij betalen de clinicgever voor jou.

Ik had 2 vrijkaartjes bij de Mensport gewonnen. Die hadden mijn pa en zusje bij zich in de veewagen, veewagen kon sowieso zo doorrijden naar het trailerterrein en bij het hek werden ze tegengehouden en naar het toegangsbewijs gevraagd. Zij gaven dus die vrijkaartjes en konden doorrijden.
Ik reed met mijn ma achter hun aan in de luxe auto (Ik wilde mijn zadel en hoofdstel liever in de luxe auto bewaren dan in de veewagen i.v.m. stelen) met de brief van P&K (die als parkeerkaart geldde), en de parkeerwacht vroeg naar onze entreekaartjes; Nee sorry hebben we niet, heb alleen deze brief. En toen vond die meneer de brief voldoende en nam hij die in 'als toegangsbewijs' en konden we zo doorrijden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:13

ik wacht ook op de foto's van de peelpiste. ik heb daar ook clinic gereden.

Ben benieuwd. ik moest idd ook gewoon intree betalen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:26

Je hebt dus eerst je vrachtwagen/trailer op het terrein geparkeerd en bent vervolgens helemaal naar de andere kant van de Brabanthallen gelopen om een kaartje te kopen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:23

nee had de kaarten via internet besteld en kon ze op mijn eigen printer uitprinten Haha! Bloos gelukkig anders had ik denk ik helemaal er om moeten lopen.