Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:00

vonneke schreef:
Ik vind 179 niks banketstaaf. Dan heb je gewoon niet goed gereden.

Nou als ik van paard gevallen zouw zijn voor proef dan zal ook niet als top op zitten ofzo dan zal zelf ok beetje ander zitten dan normaal. Ze maar en zeker als je op hoofd valt lijkt me niet fijn. En dan zal vooral met ander gevoel op zitten dan normaal.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:00

Martine schreef:
Ik rij liever 179 dan 180 :o

waarom dat met 180 heb je wp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:06

valerie2012 schreef:
[naam] schreef:

Nou als ik van paard gevallen zouw zijn voor proef dan zal ook niet als top op zitten ofzo dan zal zelf ok beetje ander zitten dan normaal. Ze maar en zeker als je op hoofd valt lijkt me niet fijn. En dan zal vooral met ander gevoel op zitten dan normaal.

Dan lijkt het me veel verstandiger dat je niet start...

Maar moet een jury je dan zielig vinden en 180+ geven?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:07

Je hebt dan een winstpunt, dat klopt.
Maar voor 180 punten rijd ik niet. Als ik slecht heb gereden heb ik liever geen winstpunt dan een jury die krap aan winst geeft.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:13

valerie2012 schreef:
vonneke schreef:

Dan lijkt het me veel verstandiger dat je niet start...

Maar moet een jury je dan zielig vinden en 180+ geven?[/quote]

dat slaat nergens op dat dan niet zal moetten starten. Als mij over komt start ik gewoon en meer voor me eigen vertouwen en gewoon ook voor me paard. Nou start ik allen bij eigen club maar meer omdat me paard niet trailermak is nog. Maar is wel officiceel maar aan komden zaterdag heb ik wedstrijd. Met mijn maar ook al is thuis toch is met wedstrijd altijd anders. En ik heb dan 2 proeven tussen mijn proeven zitten. Maar als zal vallen of wat dan ok ik start gewoon. Ik vind beetje onzin en zonden van geld om niet starten als ze me af zal gooie. Kijk al zal niet kunnen starten omdat zo af gevallen zal zou dat ik naar ziekenhuis zal moetten maar dan is ander verhaal.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:13

Martine schreef:
Je hebt dan een winstpunt, dat klopt.
Maar voor 180 punten rijd ik niet. Als ik slecht heb gereden heb ik liever geen winstpunt dan een jury die krap aan winst geeft.

nou 180 is best netjes hoor met 180 is niets mis mee.

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:15

Als ik als jury een ruiter heel hard van zijn paard zie vallen tijdens het losrijden kan ik de combinatie wijgeren in mijn ring.

Veiligheid voor alles.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:16

vonneke schreef:
Als ik als jury een ruiter heel hard van zijn paard zie vallen tijdens het losrijden kan ik de combinatie wijgeren in mijn ring.

Veiligheid voor alles.

je kan altijd van paard vallen hoe oud ze ok zijn. En kan dan je paard zich op een keer wel gedraagt en ander keer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:18

valerie2012 schreef:
[naam] schreef:

Veiligheid voor alles.

je kan altijd van paard vallen hoe oud ze ok zijn. En kan dan je paard zich op een keer wel gedraagt en ander keer niet.

Dat heeft toch niets met mijn post te maken?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:21

valerie2012 schreef:
vonneke schreef:

Veiligheid voor alles.

Dat heeft toch niets met mijn post te maken?[/quote]

Maar die slaat gewoon nergens op als nog kan veilig zijn en ik zou gewoon starten voor dat me paard en ik dan samen gewoon door heen moetten. En beetje zonder van geld om niet straten. En zal banketstaaf zijn als iemand niet laat starten om zo iets want dat heeft niet mee temaken. En vooral als niet al in proef gewoon goed gaat. Want als nog kan veilig veder gaan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:23

En wat nou als diegene een ernstige blessure opgelopen heeft waar ze door de adrenaline niets van voelt?

Maar ik ga met je geen discussie hierover houden. Verspilde tijd.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:48

vonneke schreef:
En wat nou als diegene een ernstige blessure opgelopen heeft waar ze door de adrenaline niets van voelt?

Maar ik ga met je geen discussie hierover houden. Verspilde tijd.

nou moet persoon toch zelf weten. En lijkt mijn dat zelf wel aan voelt of nog kan of niet.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:48

Vonneke, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of je ooit een combinatie geweigerd hebt. Gewoon interesse hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:51

Lies09 schreef:
[naam], nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of je ooit een combinatie geweigerd hebt. Gewoon interesse hoor!

Gelukkig niet! Een keer een moeder die kwam melden dat haar dochter eraf gevallen was en dat ze even wat water moest drinken en of ze dus later mocht starten. Moeder zei dat het wel meeviel. (Ik het vallen niet gezien) 10 minuten later kwam moeder weer terug om aan te geven dat ze het onverantwoord vond nog te starten en dus afmelde.

Maar zou het zeker wel doen als ik zie dat een ruiter er goed hard af gaat, een tijdje blijft liggen en er vervolgens niet goed opzit.

Veiligheid voor alles. Maar gelukkig zijn mensen meestal zelf wijs genoeg niet meer te starten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:52

Ik vind het eindelijk wel de verantwoordelijkheid van de ruiter zelf.
Aan de andere kant, als een jury duidelijke aanwijzingen heeft dat de ruiter letsel heeft dan is het goed dat de jury de combinatie mag weigeren.
Omgekeerd gebeurd dit ook als je paard kreupel is.
Was laatst nog iets over op het nieuws, dat onder andere in het paardrijden het late hersenletsel, tgv een val relatief veel voorkomt. Gaan daadwerkelijk mensen dood aan...
Lijkt me ook niet dat een jury iemand al weigert doordat degene op een suffe manier van z'n paard glijdt maar echt bij harde klappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:55

Als je eraf valt komt er zo'n stoot adrenaline vrij dat er genoeg ruiters zijn die dus gewoon dwars door een zware blessure heen gaan op dat moment.

Dan is het soms belangrijk dat andere je een halt toe roepen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:02

vonneke schreef:
Als je eraf valt komt er zo'n stoot adrenaline vrij dat er genoeg ruiters zijn die dus gewoon dwars door een zware blessure heen gaan op dat moment.

ik vind iets van ruiter zelf en anders van mensen die mee zijn als mensen mee zijn. Bij mijn is moeder altijd mee en een vriendin van me komt meestal kijken. Maar ik ben 20 en ik vind iets van me zelf of start of niet als ik gevallen ben. En als achter kom dat me paard kreupel is start ik natuurlijk niet. Maar je kan ok even blijven liggen omdat geen lucht krijgt maar daarna gewoon weer opstappen ieder geval allen keren dat ik gevallen ben is op me rug. En kreeg toen even geen lucht meer maar was gewoon met trainen maar ben gewoon weer op gestapt toen ik weer kon ademen enzo. en mijn paard is allen keren gelijk stil gestaan om tekijken hoe met mijn ging. Niet dat gelijk lucht kreeg toen ik stond maar later wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:03

Wie had er dit weekend wedstrijd?
Ik mag zaterdag weer. Ben benieuwd. Afgelopen woensdag les gehad. Hij ging top!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:07

vonneke schreef:

Ja precies, dat bedoelde ik ook.
Ik heb het zelf meegemaakt toen ik een jaar of 16 was. Voorover gevallen door een hoge bok na de sprong, met m'n voorhoofd in het zand waardoor m'n lijf over de kop sloeg. Gelijk veel pijn in m'n nek, maar er toch eigenwijs opgeklommen. Daarna 3 maanden met een nekkraag moeten lopen omdat er wervels verschoven waren.
Je kan op zo'n moment inderdaad moeilijk inschatten hoe erg iets is.

Wij gaan onze eerste oefencross rijden zondag :). Volgende week weer 2 B parcoursjes springen.
Jij succes zaterdag!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:08

vonneke schreef:
Wie had er dit weekend wedstrijd?
Ik mag zaterdag weer. Ben benieuwd. Afgelopen woensdag les gehad. Hij ging top!

ik heb wedstrijd tot nu toe moet ik om 9:15 me 1st proef en pas iets over half 10 me 2e maar morgen komt de defintiefe lijst der op. Alleen moet sowieso in ochtend.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:14

Ik hoop nog wel weg te kunnen. Sta nog op de wachtlijst maar ben de lijst elke keer aan het refreshen :o
Heb geloof ik al wel 50 keer gekeken. :Y)
Anders denk ik erover om me nog bij te laten schrijven bij een andere wedstrijd.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:18

Martine schreef:
Ik hoop nog wel weg te kunnen. Sta nog op de wachtlijst maar ben de lijst elke keer aan het refreshen :o
Heb geloof ik al wel 50 keer gekeken. :Y)
Anders denk ik erover om me nog bij te laten schrijven bij een andere wedstrijd.

Hoop voor je dat lukt. Hoop allen dat zaterdag wel beter weer is dan dat nu is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:27

Hele discussie hier over mij zo te lezen :Y)

Jury heeft me inderdaad wel zien vallen die vroeg nog of het wel weer ging. Ik voel gelukkig zelf goed aan of het echt gaat of niet. Was er ook heel simpel in ben opgestapt nog wat losgereden maar had afspraak met mezelf gaat het niet ga ik eraf, ben ik de proef en gaat het niet meer dan groet ik af.

Proef was ook niet denderend, ja we kwamen de baan wel rond maar ik reed véél te afwachtend en liet ook teveel gebeuren, zaten paar nette stukken tussen waar ik dan ook gelijk wel allemaal 7ens voor had maar ook wat 5en voor slordige dingen en veel 6jes voor alles wat het eigenlijk net niet was.

179 vind ik niet vervelend of ik nou 179 of 180 rijd dat maakt niet zoveel verschil. Wil hem toch wel richting 195/200 punten kunnen rijden voor we aan de L1 gaan denken :) , heb totaal geen haast wil in augustus regiokampioenschappen meerijden dus zolang blijft die sowieso B :j

Ik heb zaterdag ook weer wedstrijd als het doorgaat dan.. alles hier in de buurt staat blank :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 06:17

valerie2012 schreef:
Martine schreef:
Ik rij liever 179 dan 180 :o

waarom dat met 180 heb je wp.

Dat is een winstpunt die je niet wilt hebben.
180 is zo waardeloos, vooral in de lagere klasses.

Rekening binnen bijna 1000 euro, voor beetje zekerheid maar been blijft vol met vocht.
Krijg het niet weg.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:15

Denk niet dat concour doorgat dit weekend :(