Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:35

Jeetje iedereen is weer lekker aan het kletsen, gezellig :D

Sharona leuke foto's, vind het een heel leuk paard.

Mijne staat op halve schep grasmix, halve kilo pavo biks en halve kilo sportsfit muesli van pavo. (3keer per dag als die vrij is en 4keer per dag als die werkt)

En betaal 285, zelf stal doen, per schema voeren en buiten/binnen zetten (elke dag wel wat doen). Fijne stal grote stal (3x5), 's winters halve dag naar buiten (ongeveer 5 uur) en 's zomers hele dagen. Hij staat nu 10 uur p. dag buiten en als het echt mooi is ongeveer 12.
Buitenbak van 20x60 met hele goede bodem, spuitplaats warm en koud water en kantine, en staan maar 3 paarden en 2 shetlanders.
En betaal mijn muesli en grasmix zelf.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:37

Hier is het prijzengeld ook heel laag, maargoed maak ik me niet zo druk om....

Ga overigens heel misschien in toekomst nog weg bij deze stal. Word op het moment een stal gebouwd met meer faciliteiten (binnenbaan, overdekte paddock) en meer verzorging voor 300 p maand. Maar dat moet dan eerst maar af zijn voor ik wat beslis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:42

Heb je er nog best veel werk aan denk ik jantine?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:46

Klinkt ook erg goed Jantine, leuk om te lezen dat meerdere mensen zelf de stal doen. Mag je ook zelf kiezen wat je voert?

Ik sta op complete zelfservice. Stro, hooi en brok inkopen doen we zelf. Net zoals op de wei zetten. We staan op een groot pension/ manege in een apart complex met units van 5 boxen. We regelen alles onderling en laten collectief stro hooi en brok aanleveren. Die van mij staat nu op onbeperkt hooi met 2x daags 0,75 kg basisbrok van havens. Als supplement voer ik alleen fenegriek bij voor de luchtwegen. Verder loopt hij 10 a 12 uur op het land.
Qua faciliteiten heb ik 2 binnenbanen, drie buitenbanen, 2 longeercirkels (waarvan 1 overdekt), stapmolen, paddocks en weidegang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:54

Wat ben je dan kwijt zo per maand?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:56

pff dat zou ik moeten nazoeken, maar kale boxhuur is 110 in ieder geval.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:57

Sjaak staat op een stal met een binnenbak + kantine, buitenbak, overdekte longeercirkel, stapmolen, elke dag weidegang, stal wordt uitgemest, brokken 3 x per dag en 2 x hooi, zadelkast en zij doen dekens op wanneer het moet en halen die ook weer af.

Epke staat lekker thuis :P

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:19

vonneke schreef:
Heb je er nog best veel werk aan denk ik jantine?

Soms wel, ook soms iets té :P

We hebben een basisbrok van pavo. Als je wat anders wil of iets erbij moet je dat zelf kopen en doe ik dan ook. :j

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:20

vonneke schreef:
Sharona wat jammer! Wanneer staat je M1 debuut gepland?

Madelein, als ik als jury zoiets zie op het losrijdterein zeg ik er als jury wat van.

Melis, leuke foto's!!

Hé Tita, dat is lang geleden. Klote joh steeds die blessures zo!

Het lastige was dat het inrijd terrein ver van de beide ringen was. Inrijden was in de grote binnenhal, terwijl de wedstrijdenbanen buiten waren. Zat best wat afstand tussen, dus er moest echt toevallig iemand langslopen om het te zien. Daarbij deden ze het in een hoek van de baan, waar er dus ook slecht zicht op was.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:28

lintjes waren niet op ( weet even niet meer wie dat nou vroeg, jullie gaan te snel!) maar denk omdat er 5 meededen ( 1 trok zich terug halverwege de 1e proef) dat ze geen lintjes gaven. De dag ervoor 2 lintjes en 2 bekers mee naar huis genomen voor een 2e plaats, vond het wel jammer!

Grappig om te lezen wat jullie voeren. Bij ons op stal wordt vrij schraal gevoerd. Ed krijgt 1x daags een schep granenmix met vitamine brok, en een halve schep spelt. Hij krijgt er vitamine E bij voor zijn ataxie, en dat is het. Daarnaast tussen de 6-12 kg voordroog ( afhankelijk of hij op het land heeft gestaan, dan geef ik hem minder) in een hooinet met fijne mazen voor als hij op stal komt ( staan van 9.00-18.00 buiten, in de zomer langer op het land en als het weer het toelaat 24/7 op het land). Als ze in de paddocks staan krijgen ze om 13.00 3 kg voordroog. Hier doet Ed het prima op. Hij heeft tonnen energie, ook de cross trainingen redt hij prima hiermee.

Komende zondag onze eerste buiten oefencross in den haag! Leuk! Erg veel zin in :D
Eind juni staat de eerste SGW gepland, dus kunnen we zondag mooi oefenen met hoe het precies werkt allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:31

Er wordt in krachtvoer enorm overvoerd! Paarden zouden simpel op een paar handjes per dag moeten kunnen als ze daarbij natuurlijk meer dan voldoende ruwvoer krijgen.

Ik hoor weleens dat mensen 5 kg per dag voeren. Slecht voor je paard en ook zeker voor je portemonnee.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:36

Heb ook liever veel hooi dan veel krachtvoer. Die van mij krijgt 1 1/4 nature's best muesli met een schepje foeneknof. Daarnaast hooi.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:37

vonneke schreef:
Er wordt in krachtvoer enorm overvoerd! Paarden zouden simpel op een paar handjes per dag moeten kunnen als ze daarbij natuurlijk meer dan voldoende ruwvoer krijgen.

Ik hoor weleens dat mensen 5 kg per dag voeren. Slecht voor je paard en ook zeker voor je portemonnee.

Ja is zeker zo! Het belang van voldoende ruwvoer ( en dan echt berekend voldoende) wordt naar mijn idee vaak onderschat. Er zijn nog steeds mensen die hun paard 4x dag biks voeren, en een plukje hooi voor de nacht.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:44

Op de nieuwe stal wordt straks behoorlijk ruig hooi gevoerd.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:49

Hooi hier ook rond de 10 kilo (5x per dag) en zomers een kilo of 6 gok ik.

Die van mij krijgt de grasmix puur omdat ie dan minder luchtzuigt of niet. Dan kauwt ie beter en is langer bezig. Verder dus 1 kilo muesli en 2 kilo biks. Vrij veel maar hij doet het er goed op.
Stond overigens hierboven halve kilo muesli per voerbeurt maar zijn 2 handjes dus is meer richting een kwart.

Hij word eindelijk wat voller :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:24

Door krijgt redelijk krachtvoer 3kg totaal en 4x hooi/kuil

Ik betaal voor haar 310 euro
Binnenbak
Buitenbak
Stampmolen
Losgooi service
Peesjes om doen kost 10 per maand
In de wei en uit de weide halen

Box 3.20x3 voorzien van buitenluik

Prince zelfde service alleen die staat veel op de weide 275

Bavel ooit gestart doe nooit meer en Hulten vind ik niet leuk :)

Been zag goed uit zwelling minder, wond aan de etter.
Dankzij de kliniek heeft ze flinke mok...... Kleine plekjes bijna weg alleen nog grote bij de hoef.
Alleen nu had ander been gallen ....... Alles ingesmeerd met compagel.

Denk dat ik zaterdag weer voor eerst sinds maart er ff op ga stappen
Laatst bijgewerkt door tita op 06-05-14 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:26

Ik geef niet overdreven hooi daarvoor is ons hooi veeel te rijk. Maar hele dag kleine porties en wat stro voor knabbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:27

Hulten is ook niet leuk. Jaren niet geweest. Start er 1 juni een keertje. Wilde die datum weg en was niks anders.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:25

Kom anders een keer in Bavel starten Vonneke. Geldprijzen, agterberg bodem 20x40 losrijden en op een agterberg bodem starten. Goed verzorgd, duidelijke starttijden en rookvrije foyer. En volgens mij hebben ze 1 juni ook een wedstrijd daar.

Jammer dat Door nog steeds in de Lappenmand zit Tita. Hopelijk knapt ze snel op!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:34

Wauw :o ik loop ineens 3 pagina's achter met lezen! Leuk die drukte!
Lukt vast niet om op alles te reageren, maar heb het meeste denk ik wel onthouden... hihi

Leuk Vonneke naar een nieuwe stal. Klinkt super luxe!
Ik heb de paardjes thuis staan. Heeft zo z'n voor- en nadelen maar ik vind het (bijna altijd :P) geweldig! Als ik ze ergens zou moeten stallen dan had ik er geen twee denk ik..

Krachtvoer krijgen ze bij mij minimaal, 's morgens een halfje basisbrok en 's avonds een halfje. Bij de brok krijgen ze twee appels en erover wat lijnzaadolie. Nu lopen ze lekker de hele dag in het land. Als ik ze binnen zet krijgen ze nog een plakje stro (ze staan op vlas) en voordat ik ga slapen krijgen ze hooi.

Balen Tita van de blessures! Gelukkig been beter, maar nu de mok nog weg en gallen op andere been.. Het zit niet mee :(

Spannend, jullie eerste oefencross Madelein!

Mooie foto's Sharona! En leuk, de eerste keer M1. Ga je ook in Soest starten?

Aanstaande zaterdag ga ik voor het eerst sinds een half jaar weer op wedstrijd met Evitha! Ze gaat steeds beter dus hoop dat we dat kunnen laten zien in de ring...
En zondag de tweede keer L1 met Enfield, dus een leuk weekend voor de boeg :D

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:47

Yvank_ schreef:
Ik had afgelopen woensdag concours. Ben er dr alleen gigantisch hard afgestuiterd := hij schrok met opstappen en lanceerde mij boven op mn hoofd %)

Heb de proeven nog wel gereden maar dat ook meer dat hij zou leren niet omdat ik me nou zo geweldig voelde. Hij was opzich wel braaf wel wat spanning nog kwam vooral van mij omdat ik niet lekker zat maargoed had 175 en 179.

Hij staat nu lekker thuis sinds woensdag dus kunnen nu wat fijner er gerichter gaan trainen!

[ Afbeelding ]

dat lijk me pijnlijk. Maar ik vind 179 altijd zo banketstaaf ik vind altijd dat dan die 1 punt ook wel bij kan. Maar toch netjes. Ik heb deze zaterdag weer wedstrijd benieuwde hoe paardje is. Baal alleen dan tot nu toe 2 proeve tussen mijn proeven zitten. Dus hoop dat me pubber rustig kan blijven en zich kan gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:49

valerie2012 schreef:
Yvank_ schreef:
Ik had afgelopen woensdag concours. Ben er dr alleen gigantisch hard afgestuiterd := hij schrok met opstappen en lanceerde mij boven op mn hoofd %)

Heb de proeven nog wel gereden maar dat ook meer dat hij zou leren niet omdat ik me nou zo geweldig voelde. Hij was opzich wel braaf wel wat spanning nog kwam vooral van mij omdat ik niet lekker zat maargoed had 175 en 179.

Hij staat nu lekker thuis sinds woensdag dus kunnen nu wat fijner er gerichter gaan trainen!

[ Afbeelding ]

dat lijk me pijnlijk. Maar ik vind 179 altijd zo banketstaaf ik vind altijd dat dan die 1 punt ook wel bij kan. Maar toch netjes. Ik heb deze zaterdag weer wedstrijd benieuwde hoe paardje is. Baal alleen dan tot nu toe 2 proeve tussen mijn proeven zitten. Dus hoop dat me pubber rustig kan blijven en zich kan gedragen.

Een jury weet tijdens het jureren toch niet op hoeveel punten ze onderaan uit komen?

Ik ga als jury echt geen cijfer veranderen als ik zie dat het er 179 zijn.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:55

valerie2012 schreef:
Yvank_ schreef:

[ Afbeelding ]

Een jury weet tijdens het jureren toch niet op hoeveel punten ze onderaan uit komen?

Ik ga als jury echt geen cijfer veranderen als ik zie dat het er 179 zijn.[/quote]

nee maar sommige doen wel doen ze het cijfer veranderen. En ik vind 179 gewoon banketstaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:57

Ik vind 179 niks banketstaaf. Dan heb je gewoon niet goed gereden.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:59

Ik rij liever 179 dan 180 :o