Jolliegirl schreef:Assiej schreef:ze bedoeld het andere filmpje op youtube. Het mag dan een tijd geleden zijn, maar er wordt nu al gesproken over een volgend jaar.
en daar komt bij dat het een springpaard is, en dus wekelijks een , waarschijnlijk, hoog parcours springt. anders kan hij het niet aan lijkt me. Als je wekelijks een parcoursje springt van 1.40 bijv. en dan ineens een *uch uch* "krachtmeting" lijkt me helemaal slecht... niet?
training van springpaarden word niet op een hoogte van 1.40 gedaan.
meestal zijn dit hindernissen van de 1 M 1.20.. het gaat in de training niet erom dat het paard hoog spring , nee , het gaat erom dat het paard zijn soepel heid erin houd, door een stuk dressuur.
en de kracht erinhoud door een stuk springen, goed de achterhand eronder zet, door een een hoger sprongetje te nemen.
er zullen best springruiters zijn die dagelijks trainen op 1.40... maargoed, die daarbuiten gelaten.
Maar dat noem ik dan geen training, dat noem ik : ik laat mijn paard zo hoog mogelijk springen
je zegt dat het niet op 1.40 gedaan wordt, daarom zei ik in mijn bericht ook: bijvoorbeeld.
ik bedoel gewoon, je kunt zo'n springpaard als deze wel wekelijks (dus neit dagelijks) trainen op een sprong van 1 meter, maar dat heeft niet veel nut lijkt me. al helemaal niet als je jaarlijks zo'n krachtraining doet van 2.17. Daar moet je je paard toch op voorbereiden, dat ten eerste. Ten 2de voor de ruiter ook.
Maar goed ik vind dat ik mn mening wel kwijt ben in deze discussie

zelf heb ik het 2.15 gehaald ... mja is niet te verglijken 
juigen is belangrijker nee ik vind het er niet leuk uit zien.